met je paard over de brug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 11:08

Ik weet niet of het hier goed sta, maar ja
Het viel me onlangs op, dat ik mensen met hun paard over de brug zag rijden
Vind fietsen erover al dood eng laat staan met je paard Haha!
Ik rij zelf wel over een viaduct en dan zo ver mogelijk bij de railing vandaan.
Wie rijden er nog meer over de brug met hun paard. En hoe doen jullie dat met de ijzere stukken?
Niet dat ik van plan was om over de brug te gaan te paard Bloos

Ken trouwens iemand die ging met haar paard op de veerpont. Zonder trailer ect he
Gewoon zo hup op de boot met sokken aan Clown Haha!

Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:43

Hier zijn geen bruggen in de buurt waar ik overheen moet, maar er is wel een houte bruggetje waar ik hem laatst aan de hand mee heb overgenomen. Dat was maar 1malig want ik zie het nut niet om hem onnodig mee over dat bruggetje te slepen elke keer maar ik wilde hem 1 keer testen om te zien hoe erg hij mij vertrouwde.

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:52

Ik ga er wel eens overheen met mijn pony. Als ik erover ga, is er altijd nog wel een vriendin bij met een pony. Bij 1 brug stappen we af, omdat het fietspad daar best smal is (ong 2meter) en bij de andere brug blijven we er gewoon op zitten en gaan we wat meer links rijden op dezelfde rijbaan (zijn 2 rijbanen). En bij nog een andere brug stap ik ook af, omdat daarvoor loopt een witte streep en mijn pony vind die streep niet zo leuk. En zodra ik er dan naast loop is er niks aan de hand en gaat hij gewoon mee Lachen

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:08

Meestal ga ik er zingend overheen. Ik loop zoveel mogelijk in het midden en als ik ga zingen dan blijft ze rustig. Dit is gewoon een viaduct. Is het echt een gehorige brug dan ga ik er even naast lopen.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:14

Wij hebben hier overal hele smalle bruggetjes, willen we leuk rijden moeten we hier wel overheen. Sommige zijn net een meter breed of nog niet eens. Maar ze hobbelen er gewoon lekker overheen Clown

torette
Berichten: 199
Geregistreerd: 13-03-06

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:14

Jij bedoeld zeker die brug bij zwijndrecht? over de treinen? Ja! wie weet heb je mij wel zien rijden, ik rij daar gerust overheen! En ook ik ken iemand die voorheen met de pond meeging!
(ook ik vind die brug wel eens eng hoor, als ik het paard niet helemaal vertrouw stap ik wel af! maar meestal rijd ik er gewoon overheen! mijn vorige paard vond zelfs die snelle treinen niet eng om overheen te gaan!)

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:47

Bij mij zijn er best veel bruggetjes. De meesten zijn van beton en daar is hij gewoon aan gewend. Ook heb je echte fietsbruggetjes van hout en die zijn smal, en dat gaat nu ook erg goed. Het klinkt allemaal wel een beetje vreemd, maar t lukt wel Haha!

Een ijzeren burg? Dit heb ik niet in de omgeving. Ik zou er ook niet zo snel overheen gaan. Billy draagt ijzers, en ijzer op ijzer gaat zeker glijden!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:49

Ik heb het weleens gedaan. Ik was mee met een paar mensen op buitenrit en we gingen even door Brielle rijden (véél grachten, bruggen enz.) Njaa,, we waren dus verdwaald en zijn over echt 100 bruggen geweest (vaak ook dezelfde)..
Bij de eerste brug sprong mn paardje 5 meter de lucht in de bij de laatste liep ie er zo overheen. Haha!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:51

Er is een endurancewedstrijd ook met heel veel bruggetjes Ja

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:54

Mijn paarden vinden 't niet erg eng.. Gewoon hoppa d'r over heen..
Wij hebben d'r ook wel eens aan gedacht, om met de pont te gaan.. dit idee hebben we tch maar laten varen Bloos

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:55

Ik ga trouwens ook met mijn paarden over de A4 heen ('t aquaviaduct bij roelofarendsveen)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:09

ik bedoel dus echt de bruggen met water eronder en de rijksweg naast je. Dus niet de bruggen die je overal heb in parken en in woonwijken. En de brug waar ik mensen overheen ziet gaan is over de Noord bij Alblasserdam. en de gene die ik bedoel die met haar paard met de pont ging heette meen ik Yvonne met haar paard cream machine.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:22

Wij hebben in het recreatiegebied naast de stal heel veel kleine bruggetjes waar je met je paard oveheen moet... ik vind het zelf niet eng, maar mijn merrie des te meer Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:24

XchantjuhX schreef:
Wij hebben in het recreatiegebied naast de stal heel veel kleine bruggetjes waar je met je paard oveheen moet... ik vind het zelf niet eng, maar mijn merrie des te meer Haha!


ja dat soort bruggentjes heb je hier ook, die vind ook geen enkel probleem
Het gaat mij echt over die grote brugen Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:39

die kom ik gelukkig nooit tegen Clown

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:14

Ik rijd ook over bruggen heen met me paard.
We hebben hier een brug over de snelweg heen en we hebben hier ook van die wandelbruggetjes, daar gaan we ook zonder problemen overheen.
Een keer kwam ik een hele smalle brug tegen die ook nog eens hoog boven de grond stond, ik was maar af gestapt, want ik scheet haast in me broek zo eng vond ik het!!! (en me pony ging er zonder problemen overheen... Gestoord )
De enige bruggen waar ik helemaal niet overheen ga zijn van die niet stevige houten bruggetjes, veels te bang dat mn paard er doorheen zakt.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:16

Ik ben een keer met mijn verzorgpony over een brug gegaan, die open kon, dus er zat een randje van 3/4 cm waar geen brug was Nagelbijten / Gniffelen dat vond ik niet zo'n leuke gedachte, was dan ook blij toen we erover waren Nagelbijten / Gniffelen

hiltje1973
Berichten: 290
Geregistreerd: 09-03-06

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:37

Over gewone bruggen en bruggetjes ga ik wel. Wel het liefste met een leuning (en geen plank over het water)....

Maar vlak bij mij op stal (Rotterdam zuid) is er een fietsbrug (viaduct) over de A15/A16. De meeste mensen van mijn stal gaan daar gewoon te paard overheen.

Maar ik zie het niet zitten. Twaalf meter onder je rijden 8 tot 10 banen met snelwegverkeer. De brug is weliswaar breed maar de afrastering is denk ik maar een tot anderhalve meter hoog en het klinkt ook nog lekker hol.....

Ik heb angstdromen dat mijn (4 jarige) paard in paniek raakt en met mij erop over de reling slaat. Nu zal dat niet heel snel gebeuren maar laatst zie iemand iets dat veel reeler is. Hoevaak gebeurt het niet dat als je van je paard valt je echt twee meter ernaast valt..........

Dus als ik moeilijkheden krijg op die brug en ik val eraf..........

Nou kan er altijd iets gebeuren en je kunt altijd vervelend terecht komen.......... Maar als ik van mijn paard val en daarbij over de reling val en 12 meter lager op de snelweg terecht kom en overreden wordt door een vrachtwagen met 120 km per uur......... dan weet ik zeker dat ook mijn beschermengeltje me niet meer kan redden..........

Dus ik doe het zelf maar niet...........................ben niet levensmoe en rij wel een stukje om of stap af............................

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:10

Ik rijd altijd over een brug als ik naar buiten ga (vlietlanden), ik vind het alleen eng als ik dicht bij de rand stap, dus meestal ga ik een beetje op het midden Vork

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:22

Hm ik vind het maar niks, met paarden over een brug.
"Vroeger" gingen we met ponykamp altijd met pony's over een viaduct heen. We stapten van te voren wel af. Sommige pony's gaven er niks om maar andere sprongen bij elke auto de lucht in en 't werd natuurlijk helemaal leuk als er een toeterende vrachtwagen onderdoor reed. Een pony wist zich ook een paar keer los te trekken en rende dan snel over het viaduct heen. Nee, ik ga er niet zomaar overheen Lachen

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:27

ik moet regelmatig met "mn" paardje over de viaduct. Het maar net wat je paardje gewend is denk ik ...moet je er regelmatig overheen gaat..dan is het al gauw niet meer eng.

De brug op zich vind ik niet zo eng maar ik heb hoogtevrees...dus ik rij dan midden op de weg en ga heel hard zingen Muziek! Muziek! n of heel veel tegen mn paardje praten ..die overigens gewoon rustig doorstapt alsof ie gewoon op het ruiterpad loopt. je ziet m dan echt denken "mam heeft weer zo'n moment..gewoon negeren gaat vanzelf over" Haha! Haha!

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:07

Als ik een lange buitenrit wil maken, moet ik 2x over een viaduct. De eerste keer was ik met een groep dus dan lopen ze toch wel. Maar ik ben er ook een paar keer alleen over geweest, en dat was geen probleem. Zolang ik maar in het midden blijf, maar dat is meer voor mijzelf, omdat ik me anders voorstel wat er zou kunnen gebeuren als ze schrok en opzij springt. Ik wil jullie niet bang maken hoor, maar dat sprong zo mijn gedachten in!! Lachen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:17

ja denk dat iedereen dat wel heb. Als ik over een viaduct ga en denkt, als ze me nu eraf bokt over de railing, dan ben ik............
Maar goed paarden springen na mij idee niet graag de diepte in.
Maar een viaduct vind ik minder eng dan een brug

wjerbo_en_ik

Berichten: 690
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: beek en donk

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:20

wjerbo en ik gaan over alle bruggen (wkjerbo is een 3-jarige tinker) behalve de krakkemikkige houten bruggen.

Ineke2

Berichten: 33163
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:29

Voorheen reed ik met mijn pony bijna dagelijks over het kleinpolderplein heen...Dan heb je aan de ene kant een reling met uitzicht over het water... en de andere kant van het fietspad het verkeer dat de snelweg opgaat of afkomt.
En als we naar het bos gingen moesten we vlak langs de rijksweg een klein tunneltje onderdoor, maar op dat punt raasde het verkeer langs je op zo'n 2 meter afstand... Nagelbijten / Gniffelen

En later op die weg moet je dan nog een heel druk kruispunt oversteken, met constant grote vrachtwagens, trams, auto's, fietsers...

Pff dat hoef ik niet meer te doen nu, want ik ben van stal verhuisd Haha!