met je paard over de brug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:02

ik rijd vaak over de fietsbrug bij de A27 bij Hilversum. Als ruiter moet je hier afstyappen, het is erg smal en laag hekje...

De erste paar keer achter een braaf paard aan en in zijn kont plakken.
Een tip: laat het paard kijken in de richting wanneer het verkeer van hem afgaat. Dat is minder beangstigend, halverwege wissel je dus van kijkrichting.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als ik niet over bruggen zou gaan, zou ik niet verder als een km van huis wegkunnen Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:51

Ik doe het ook wel eens, over een houten fiets bruggetje, gaat goed hoor. Tong uitsteken

fUrytjj_04

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-12-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:56

Ik moet ook vaak over bruggetjes, in het begin vond die het eng maar nar een tijdje ging hij dr zo over heen Haha!
Afbeelding
tralala... Clown

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:06

Esmeralda schreef:
ik bedoel dus echt de bruggen met water eronder en de rijksweg naast je. Dus niet de bruggen die je overal heb in parken en in woonwijken. En de brug waar ik mensen overheen ziet gaan is over de Noord bij Alblasserdam. en de gene die ik bedoel die met haar paard met de pont ging heette meen ik Yvonne met haar paard cream machine.

Ja, dat kan wel. Dat NVVR-volkje doet wel eens een trektocht en dan kom je ook wel eens een brug of pont tegen Haha! Haha!
Ben ook wel eens op trektocht over een viaduct gegaan, is geen groot probleem, hoor, en als je het niet vertrouwt stap je af en loop je er naast. Belangrijkste is dat je zelf rustig en zelfverzekerd bent. Bij ons in de buurt heb je allemaal tunneltjes onder de snelweg door, dus valt er weinig aan viaducten te oefenen Haha!

sinneke
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: messelbroek

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:08

De meeste van onze paarden gaan er zonder aarzelen over. Haha!
Voorbije zondag ben ik met een jong paardje voor het eerst over de brug over de snelweg gegaan. Had er wel wat medelijden mee, elke keer dacht ie dat hij omver gereden ging worden Ach gut en dan keek hij naar de grond ''waar is die auto nu? Verward ''
In de bos gaan we vaak over betonnen en houten bruggetjes (er is één gevaarlijk glad bruggetje over een beek, daar springen we naast de brug over de beek of we stappen af).
Op spoorwegen moet je wel oppassen, als de trein net is gepasseerd en je gaat over de sporen kan het paard een schok krijgen Boos!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:53

Ik ga regelmatig over een brug heen. Wij wonen aan de stille kant van het kanaal en als ik het dorp in wil moet ik wel. Aan de andere kant van de brug loopt een 80km weg, maar er wordt vaak harder gereden. We moeten dus over de brug, daarop eventueel wachten tot de weg vrij is, dan oversteken, fietspad oversteken en dan zitten we op een veilige plek.
Overigens heb ik geen problemen met viaducten (mijn paard ook niet). Tunneltjes vind ik enger, zij ook, ze loopt dan vaak met haar hoofd omhoog en dan ben ik bang dat zij haar kop stoot...

Vroeger reed ik met een verzorgpony vaak over een houten bruggetje en die ging dan heel voorzichtig met haar neus bijna over de grond en de oren als een ezel opzij... Heb haar er vaak om uitgelachen!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:45

Over van die houten oude bruggen zou ik nooit heen gaan (zelfs niet aan de hand) verder vind ik dat een paard aan het geluid moet wennen van een tunnel, viaduct (auto's onder hem) enz. Je kunt wel alles ontlopen... maar dan... als je een keer geen andere keuze hebt.. wat dan??

Myrte_

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-09-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:13

ik rijd over allee bruggen die ik tegen kom Lachen
en dat gaat altijd goed!

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:20

Haha, wou nog een topic plaatsen of je wel over bruggen kan rijden. Het gaat dus Lachen. Ik moet dan over een brug als Svennie, alleen een heel stuk hoger.

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:31

ik ga met Vera ook gewoon over bruggen en viaducten, zij geeft daar totaal niet om

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101946
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:59

Ik rijd met mijn verzorgpony ook over alle soorten bruggen...van gewone brede tot smalle bruggetjes die een meter breed zijn...hij vind nix eng. Haha!

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:09

Ben altijd zo bang dat die dingen doorkrakken, maar ga gewoon eens proberen om over een brug te rijden.. Ik zou het denk ik enger vinden dan Sanne Nagelbijten / Gniffelen

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:15

wat bedoel je voor een brug echt een grote onder een groot water ?

dat zou ik ook eng vinden thuis ga ik heel vaak over een brug maar dat zijn dan van die kleine bruggentjes over een slootje dus ja Tong uitsteken

JeroenS

Berichten: 1036
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: stadskanaal

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:55

Gewoon eroverheen gaan.
Je moet eerst wat oefenen als ze het eng vinden maar als je paard je vertrouwd dan doet hij het ook na een paar keer.
Dit heeft mijn oude verzorgpaardje namelijk gedaan eerst er niet overheen willen dus iemand ernaast lopen en dan eroverheen en later ging hij er uit zichzelf over.

Gr Jeroen

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:59

mistery schreef:
Wij hebben hier overal hele smalle bruggetjes, willen we leuk rijden moeten we hier wel overheen. Sommige zijn net een meter breed of nog niet eens. Maar ze hobbelen er gewoon lekker overheen Clown


Ja, same here. Hoewel ik wel merk dat, wanneer ik buiten rijd met anderen met ijzers, ze weleens een beetje willen uitglijden. Dan hou ik toch m'n hart vast Bloos!

Met avondzon op het water vind mijn paardje het soms wat spannender om bruggetjes over te steken.

Verder is het een kwestie van goed mikken, vooral bij de smallere gevallen, anders wil er nog weleens een beugel, knie of voet blijven haken Lachen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:23

Hier in de buurt zijn een paar grotere bruggen die het eiland Tholen met Noord-Brabant verbinden. Om precies te zijn deze (plaatje is niet heel duidelijk maar geeft een idee...) Met mijn haflingertje ging ik daar vroeger zonder problemen overheen, die keek niet op of om. Met mijn KWPN-er nu merk ik toch wel dat ze het best wel eng vind, ze loopt dan heel voorzichtig en echt in zo'n houding dat ze er snel vandoor kan gaan mocht het nodig zijn Clown Als ik echt merk dat het gevaarlijk gaat worden of als er veel ander verkeer is stap ik gewoon af en neem ik haar aan de hand mee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:00

Ga met mijn pony ook gewoon over brugjes.Met of zonder water! Als het weer een tijd geleden is aarzeld hij wel een beetje aar normaal gaat ie wel Lachen

Sifra_

Berichten: 485
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Limburg, Geleen

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:44

Ik stap meestal af en praat tegen mn paard want die vind het nogal eng als er auto's onder hem door sjeezen. Mijn paard gaat dan altijd precies in het midden lopen en als er dan een auto komt die mensjes altijd kwaad kijken. Maarja daar trek ik me niks van aan.

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:19

Met Wilfried kan ik zo over alle bruggetjes heen, soms gaat het de ene keer beter als de andere, maar met Yetse niet! Die blijft het eng vinden, behalve als hij voor de kar loopt, net of hij het dan niet ziet ofzo. Ik merk wel dat Wilfried altijd heel voorzichtig de brug opstapt en echt luistert van: "He, dit klinkt toch anders als normaal asfalt".
We hebben hier van die ophaalbruggen met veel toeters. bellen en slagbomen.
Voor de eerste keer is het eng, omdat je zelf vrij onzeker bent en dat voelen ze!
Vooral als de brug erg smal is, dat er maar 1 auto tegelijk overheen kan, vaak moet je dan even wachten en Wilfried heeft dan veel tijd om na te denken Vork .

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:25

ik stap net bovenaan de viaduct af en dan neem ik het paard aan de hand mee tot aan de andere kant (van het open stuk) en daarna ga ik er weer op...

want zou het paard schrikken en iets wegspringen dan ben jij degene die onder tussen de auto's ligt en dat wilt niemand natuurlijk

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:43

Ik rij heel vaak met m,n paard over de Algerabrug in Krimpen a/d ijssel.De eerste keer vonden we het allebei eng maar daarna niet echt problemen mee gehad.Wel van mensen die vinden dat je "onverantwoord" bent Verward Pffff.....als paard er ruiter het nou niet eng vinden wat is dan het probleem??

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: met je paard over de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:48

Vlakbij de manege waar ik rijd zitten in de polder een paar bruggetjes. Een ervan is erg smal en daardoor best eng ik geloof dat er ook weleens ongelukken zijn gebeurt (pony in de sloot)
Ik heb een keer meegemaakt dat een pony probeerde erover heen te springen gelukkig haalde ze het en belandde ze niet in de sloot maar k schrok me dood haha