Paard legt hoofd op m'n schouder..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koss_Binky

Berichten: 647
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouderak

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:06

Mijn pony doet dat ook altijd en ik zie het als teken van vertrouwen.
Wat mijn andere paard wel doet is als ik wil opstappen en de beugels naar beneden doe en weer terug wil lopen, dat ie me eerst een knuffel wil geven en vervolgens me tegen probeert te houden met opstappen Verward

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:50

rambo duwt zijn neus altijd tegen mij aan. hij komt echt knuffels halen. als ik dan onverwachte bewegingen maak schrikt hij.

het is echt knuffelen bij elkaar, wij zijn een team, we houden van knuffelen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:40

Mijn pony doet het ook wel, dan legt ze haar hoofd op mijn schouder en dan gaan die oogjes half dicht. Ik vind het eigenlijk wel leuk en lekker, ik ben dol op knuffelen Knipoog
Bij mijn andere pony zou ik het niet toe laten, hij is erg dominant, toen dit bij hem eerder gebeurde heeft hij hard gebeten en niet losgelaten. Met zulk soort dingen vertrouw ik hem niet Lachen

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:54

Cassidy schreef:
Is een teken van dominantie, niet alleen als hij zijn hoofd naar zijn borst toe duwt. Zou het zelf niet goed vinden, hij is sterk genoeg om zijn hoofd zelf te dragen.



Ja teken van Dominatie ik laat het niet toe bij de mijne.

elise01
Berichten: 2761
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Wesepe

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:59

Die van mijn broertje doet dat ook altijd!
Hij blijft er altijd super vrolijk bij dus zal vast wel niets ergs zijn!

fUrytjj_04

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:35

Mijn paardje had een keer toen was die nog hengst en toen dacht hij even grappig te wezen door mij kant op te trappen Bloos met zn achterbenen niet geraakt maar beetje imponeren.
Dus hij kreeg een flinke lel met de zweep want ik vond het toen even flink gevaarlijk.
Dus hij schrok behoorlijk van wat doe je me nou Tong uitsteken .
Maar toen ben ik gewoon gaan wachten tot hij naar mij toe kwam, hij kwam na een tijdje en toen legte hij ook z'n hoofd op mn schouder, ik denk dat hij dat deed van ik maak het weer goed Haha!
Toen heeft die het ook nooit meer gedaan.

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:19

Dominatie nou ik vindtvan niet die van mij doet het ook en die wil dan echt kroelen
want als ik zeg dat het niet mag doet het ook echt niet
en ik denkd at je dat van af een verhaaltje op bokt niet kunt beoordelen elk paard is anders en doet anders

Tifa

Berichten: 623
Geregistreerd: 01-01-06

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:34

Tifa doet dit ook altijd. Precies wat je zegt, zachtjes blazen en hoofd op je schouder. Ik denk ook dat het vertrouwen is Lachen

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 18:51

ff offtopic: Tifa, dat liedje is zó verschríkkelijk Haha!

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:09

Elmond schreef:
En als je paard dan bij je pa ofzo in het kruis gaat snuffelen...ruikt die persoon dan gewoon lekker of issie dan gay?


Dieren besnuffelen elkaar graag, zodat ze weten met wie ze te maken hebben.
Toevallig rook jouw paard bij jouw vader op een ongelukkige plek, het betekend niet dat ie daar lekker ruikt of dat ie homo is.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:48

haha, dat doet mn pony altijd als ik zn deken omdoe.
Lief hè.. Lovers

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:40

Dit deed mijn paard tijdens het afscheid, hij kreeg op dat een moment een spuit om slaperiger te worden en legde zijn koppie op mijn schouder.. datmoment vergeeeet ik nooooit meer..

Anoniem

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:55

Mijn vz-paard doet het ook wel eens. Staan we lekker een paar minuten te kroelen met z'n tweetjes. Ik vind het zelf ook heerlijk hoor, en ik zie het niet als dominantie. Veel dingen worden bij paarden als dominant beschreven, maar wat als het paard zelf het nu eens anders bedoelt? Wij mensen kunnen ze tenslotte niet vragen wat ze ermee bedoelen. We kunnen ze alleen maar het voordeel van de twijfel geven. Van de winter reed ik een paardje voor een kennis van mij en telkens wanneer mijn moeder hielp het deken om te doen legde dat paard haar hoofd op mijn moeders rug als ze met de voorste gespen bezig was. Om dat soort dingen kan ik echt helemaal stuk gaan en mijn moeder ook trouwens Knipoog Over het algemeen ben ik daar wel gemakkelijk in hoor. Als een paard bijv jeuk heeft en hij wil zijn hoofd aan mij schuren dan ga ik altijd heel hard zijn hoofd krabben, je ziet de opluchting van de jeuk die ze hebben van ze afkomen. Ipv het paard te straffen ofzo help ik hem gewoon dmv hem van zijn jeuk te verlichten. En in veel gevallen die ik tot nu toe heb meegemaakt had het paard ook daadwerkelijk jeuk. Maar wanneer ik echt een douw krijg dan attendeer ik het paard er wel even op dat ik een mens ben en geen soortgenoot die even groot is Ja

fjordjes

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:54


jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:14

Ik zou het niet toestaan, hij draagt zijn eigen kop maar Lachen

Anoniem

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:23

Maar het is toch best lekker om af en toe even te kroelen? Dan maakt het mij niets uit of hij zijn hoofd even op mijn schouders legt. Hij kan er tenslotte ook niets aan doen dat hij een zwaar hoofd heeft. En dat te vergelijken met het feit dat wij 10x zwaarder zijn dan een paardenhoofd en wel op hun gaan rijden. Mss zeggen hun ook wel, loop zelf maar... Knipoog

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:07

Ik zie het ook niet als een teken van dominatie.. soms sta ik gewoon bij der, en dan met mensen te praten ofzo.. en dan gaat zo langzaam die neus in me nek Tong uitsteken en dan gaan die ogen half dicht, en zo kunnen we echt lang blijven staan Lachen

Maar ik denk wel dat het bij sommige paarden een teken van dominatie is, als ze het ook echt afdwingen zegmaar. Als ik der hoofd weg duw dan is het ook klaar, dan komt ze niet weer terug met der hoofd zegmaar

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:27

Puur vertrouwen. Haha!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:43

Ik vind het niet per sé een teken van dominantie, maar een paard dat écht gaat leunen.. Scheve mond
Kan me niet voorstellen dat dat een manier van knuffelen is.

Ik kuffel ook ontzettend veel met mijn paard.
Ik kriebel op z'n neus, hij snuffelt door m'n gezicht..
Heb hem ook geleerd kusjes te geven, omdat ik hem beloon als hij dit doet, vind ik dit wél een vorm van vertrouwen.
Hij weet dat het positief is als ik het vraag, en als hij mijn vraag beantwoordt.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:53

Misschien is het al gezegd heb neit het hele topic doorgelezen Clown

Volgens mij si dat een teken van dominantie. Mijn hengst probeerd dat ook altijd en als het hem lukt probeerd hij mij naar beneden te duwen. Ik sta dat hoofd op schouder leggen dus totaal neit toe.

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:11

Het verzorgpaardje van mijn vriendin doet dat bij ons allebei ook vaker vooral als we hem poetsen Lachen Hij legt nooit echt gewicht erop gewoon zachtjes legt hij dan zijn hoofd op mijn/haar schouder doet de oogjes halfdicht en ontspant. Ik betwijfel dat het een teken van dominantie is eerder van vertrouwens zoals de meeste al zeggen Haha!.

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:12

Het verzorgpaardje van mijn vriendin doet dat bij ons allebei ook vaker vooral als we hem poetsen Lachen Hij legt nooit echt gewicht erop gewoon zachtjes legt hij dan zijn hoofd op mijn/haar schouder doet de oogjes halfdicht en ontspant. Ik betwijfel dat het een teken van dominantie is eerder van vertrouwens zoals de meeste al zeggen Haha!.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:22

Nike doet dit ook vaker bij me, heel lichtjes en niet zo hard als dat de ezel bijv. doet.
Ze blaast dan ook zachtjes naar me en kijkt heel vriendelijk uit der ogen met haar oren naar mij gericht.
Ik zie dit dan als vertrouwen/genegenheid of zoiets dergelijks.
Terwijl als de ezel zijn hoofd op mijn houder legt ik dat zie als dominantie doordat hij écht gaat leunen en soms ook gaat duwen.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:16


Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Paard legt hoofd op m'n schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:46

mijn paard doet dat ook altijd! gewoon der hoofd bij mij op me schouder leggen en in me oor blazen! dit is bij mijn paard absoluut geen teken van dominantie!!! mijn paard is namelijk totaal niet dominant Haha!