mijn merrie wil met iedereen praten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 18:14

misschien een beetje rare vraag maar ik ben toch benieuwd of iemand een antwoord heeft.
zelfs als mijn paardje niet hengstig is hinnekt ze naar heeeel veel paarden.ze staat al een paar maandjes dag en nacht op de wei met een shetje en om dat land staan ook veel paarden op het land erom heen.het is dus niet dat ze alleen staat ofzo.maar als ik terug loop naar de wei of naar stal loop van de wei af (wat toch wel 5min. lopen is) dat zegt ze vaak iedereen gedag lijkt wel.als ze hengstig is , is het wel 4x zo erg en gilt ze soms als een hengst.het lijkt nu wel iets minder te worden maar er is verder niks veranderd ofzo.ze staat er al een iets meer dan een half jaar en het was al vanaf het begin.soms is het best vervelend dat gebrul in je oor.en laat ik haar merken dat ze op moet houden maar dat helpt dus niet.ik weet ook niet of ik het af moet straffen ofzo.....wat betekend het precies??
iemand een idee?

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:57

is er nou niemand die weet wat het inhoud het gehinnek??

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:25

Je hebt volgens mij gewoon een heel erg leuk paard, wat gezelschap erg waardeert. Zo erg dat ze haar best doet om niet over het hoofd gezien te worden.
Geeldig zou ik zeggen, tenzij je buren klagen natuurlijk.....

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:10

is het zo'n hoog schril hinnikje???

doet de mijne ook, zijn manier van communiceren naar andere paarden toe.
een soort van "halloo, gaat t nog goed daar?"
ook als ik kom, of de mensne waar hij staat om het hoekje komen, kun je er zeker van zijn dat je weer zo'n hoog hinnikje hoort.
het klinkt ook heel enthousiast, echt zo van "hey hoiii ben je daar weer?"
ik praat ook echt even terug dan Haha! Haha!
( word er zelf ook helemaal blij van hahaha)

soms gillen andere paarden terug en dan kun je zien dat ie helemaal in zijn nopjes is..
ik vind t niet erg, zijn manier van communicatie..... Knipoog

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:42

Sinds 1,5 maand rij ik vaak met een meisje buiten die een hengst heeft en zodra die maar een paard ziet gaat hij ook vollop lopen hinniken. Maakt niks uit of het nou en merrie, ruin of een hengst is. En het is net zoals ellepel zegt zodra er een paard terug hinnikt is hij helemaal in zijn nopjes Ja.
Maar mijn pony is er soms wat minder blij mee Haha!. Hij kijkt dan echt zo achterom van: "kan het wat minder!" Vork

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:59

shadi doet t ook best vaak..als hij een ander paard ziet of die hinnikt dan zegt hij ook vaak iets terug..en als je hem roept of je zegt iets tegen m geeft hij ook vaak antwoord hihi...de andere 2 meestal alleen als ze elkaar zien..ruin(sinds6weke) en merrie ze hadden elkaar lang nietgezien en stonden ineens tegen overelkaar en de hele tijd tegen elkaar hinniken pfff echt heel lang en vaak..is nu iets minder al..was wel lief

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 09:00

ik ben blij dit te horen.het klopt dat ze helemaal blij word als iemand terug hinnekt.
het gekke is dat als ik rij ze eigenlijk amper reageerd op gehinnek van andere paarden.daarom vond ik het best raar.maar in het begin dacht ik dat het was omdat ze teweinig contact had met paarden dus is ze na een paar weken op de merriewei gezet.ze stond toen alleen op de wei met een fries waar ze goed mee overweg kon.maar op de merriewei ging het niet want ze werd de hele dag weggejaagd en verrot getrapd.nu staat ze dus weer op een appart weitje wat veiliger is.die shet is namelijk haar alles geworden.maargoed de titel heb ik dus goed neergezet Haha!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:07

Die van mij doet het alleen als ze hengstig is, kan ze ook niets aan doen dan, haar hormonen gieren dan door het lijf dat ze dus niets anders kan doen dan hinniken.. Tong uitstekenSoms wat vervelend, maar afstraffen helpt niets.

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 06:25

volgens mij staat er ook dat die van mij het altijd iedere dag doet.en als ze hengstig is is het nog erger.vandaar ook mijn vraag.en zoals ik ook al zei afstraffen helpt niet.ik was benieuwd waarom ze zoveel hinnekt.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 06:43

mijn pony is een ruintje maar soms al ben ik alleen aan t rijde en hij hoort andere dan of hij hinnikt heel zachtjes of hij gaat keihard lope gillen....
(vaak al gilt hij dan hoog dan noem ik wel eens trien ouweneel)
dan lijkt ie net een merrie zo hoog als die dan gilt

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:34

Citaat:
en zoals ik ook al zei afstraffen helpt niet.


moet je ook niet doen...vingers in je oren en laat maar lekker hinniken Knipoog

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:40

Die van ons is ook vreselijk spontaan naar andere paarden en pony's toe. Iedereen wordt begroet en ze kan ook met alle paarden en pony's goed overweg. Ze is zeer sociaal.
n als ze hengstig is doet ze het nog veel erger dan hinnikt ze echt naar alles en iedereen. Ze heeft een lief hinnikje. Zolang dit het enige is wat ze doet als ze hengstig is ben ik er alleen maar blij om. Vooral omdat mijn dochter van 7 jaar haar rijd en die vind dat hinniken geweldig. Lief heh mam zegt ze dan. Haha!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:28

Ik vertel alleen mijn ervaring ermee en wat ik ertegen doe (niets dus) Lachen.
(Ik zie dat jij een paardje hebt, die familie van mijn vorige pony is.. Qua uitstraling lijkt ie echt heel erg erop)

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 16:57

ik val je ook niet aan ofzo.maar het leek alsof jij mij niet begreep waarom ik dit topic starte.ik ben het niet gewend al dat ge*** de hele dag.mijn vorige paard het alleen als ik eraan kwam. mijn paardje is ook sociaal maar werd helaas nogal in elkaar getimmerd door de andere merries op het land.
vertel welke familielid is van jou geweest?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:28

Mijn pony hinnekt ook extreem veel, een laag tevreden hinnekje, geen stress hinnek.
Als er een paard mij passeert op wedstrijden of achter me rijd hinnekt Luna al.
Ook als ik haar roep, zonder te overdrijven denk ik dat Luna ongeveer 100x per dag praat tegen mij en paarden! Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:58

mijn vz paardje doet het ook, eigelijk maakt hij de hele tijd geluid, Bloos soms een beetje pruttelent dan weer hard. Haha! Ziet hij zijn eigenaar dan roept hij, is hij te vreden dan murmult hij wat. Clown Heel gezellig paard hoor. Cool Hoe harder hij geluid maakt, hoe meer hij het naar zijn zin heeft. Knipoog

En een paard straffen omdat hij/zij hinnekt, hoe durf je. Boos!
Jij praat toch ook Bloos

(jij en je = niemand persoonlijk)

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re: mijn merrie wil met iedereen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 15:52

( jij en je = niet persoonlijk)

gelukkig maar want dan zijn er heel veel mensen slecht bezig.
de meeste hengsten bij ons op stal (en er zijn nog wel meer voorbeelden) word er meteen aan hun kop getrokken of tegen ze geschreeuwd als ze gaan gillen. mijn paard maakt ook allerlij geluiden.als ik met eten kom is het een heel laag hinnekje en als ik langs paarden loop dan is het vaak gillend.
maargoed nu weet ik wat het inhoud. Haha!