blijven bijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:24

terugbijten gaat ookniet werken.hij is ook gewoon te snel.en t zal nix helpen waarschijnlijk want hij trekt zich van niks iets aan..
ook als je hem poets ofzo of zijn hoeven uit wil krabben en je zit aan m dan zegmaar.dan wil hij dat ook niet en hapt dan ook.
zijn vader is tot4 hengst gebeleven(pas paar weken ruin nu) en heeft nooit gebeten.maar hij is heel anders.hij blijft dus ook geen hengst.hij is niet zo makkelijk.in maart is hij aan de beurt.
eerder gaat waarschijnlijk niet lukken.
verder is hij ook wel lief alleen zo eigenwijs en altijd zijn zin willen hebben.maar heb hem misschien toen hij kleiner was ook niet genoeg aan gedaan.
met zijn vader is ie ook bezig met bijten enzo..tenminste ze staan met zijn 2en en ze hebben allebei wat happen enzo ....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:00

Dus ik begrijp dat hij met een volwassen dier staat? Heeft hij dan helemaal geen leeftijdsgenootjes om mee te spelen? Dat is dan idd niet helemaal optimaal, en verbaasd me niets dat hij jou dan ook als speelkameraadje gaat misbruiken.

Nogmaals: grondwerk doen. En als de ballen al zijn ingedaald kan hij nu al geruind worden.

Op het moment dat hij zich niets van je aantrekt, heb je iets fout gedaan. Hoe vaak heb je hem in handen? Hoe vroeg ben je met hem begonnen? Hij heeft geen respect voor je, dat zou ik eerst maar eens terug proberen te krijgen.

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 18:08

hij staat nu met zijn vader die is 2 jaar ouder dan hem.hij heb een half jaar met een andere hengstje van 2 gestaan.nu is die weg en staat hij met zijn vader.
ben als veulen al met hem begonnen toen was hij ook al niet makkelijk.nog erger dan nu eigenlijk.toen had ik een verzorgster en die luisterde niet echt bepaaldnaar ons.heb ze toen ook weggestuurd.maar ze ging dan bij hem in de wei en dan voor m renne en springe dat hij achter dr aan moes komen enzo..nou sindsdien krijgen we t niet echt afgeleerd meer..
heb m een tijdje iedere dag iets meegedaan. beetje poetsen enzo.nu staat hij gewoon op de wei en doe hem 1 x in de 2 weken ofzo.maar merk niet echt verschil dan of ik t iedere dag doe of heel af en toe..hij lijkt nu iets makkelijker.maar misschien omdat hij ook ouder wordt.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:47

Kopschuw worden ze niet als ze weten waar de tik voor is. Die van mij bijt helaas na vier jaar nog steeds als je niet oplet, goed het blijft natuurlijk vooral hengstengedrag maar bij die van mij is het er dus neit helemaal uit gegaan, wel bijt hij tegenwoordig in kleren en neit meer in je vel zeg maar, dus dat is al een vooruitgang en hij bijt alleen nog als je niet oplet.

Hij krijgt dus altijd direct een tik op zn neus als hij hapt.

lil_kim

Berichten: 1151
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:03

Die van mij is 1 jaar en bijt dus ook ik geef hem altijd meteen een tik en hij
weet wel dat hij het niet mag doen, maar zodra je even niet oplet heeft hij
je vast. Er is nog maar 1 bal ingedaald dus hij kan nog niet gecastreert worden
maar je moet gewoon consequent blijven

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:13

Ik was een 3 jarige hengst van vriend van mij aan het poetsen en opzadelen. Wat deed hij nou, als hij een kans kreeg wilde die in me happen, uit speelsigheid. Ik heb hem toen zo'n stoot voor z'n hoofd gegeven, wel met vlakke hand ( Haha! ), heeft ie per direct afgeleerd. Ik hoef echt geen grote jonge hengst die even de baas over mij probeerd te zijn, m'n eigen veiligheid staat voorop!!!

Sluit me daarbij ook helemaal bij Cassidy aan! In z'n oor bijten? Haha, voordat ik die dan te pakken heb ben ik waarschijnlijk een paar tanden minder rijk, en een paar flinke blauwe plekken, wil je snel genoeg zijn!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:03

kim1988 schreef:
Die van mij is 1 jaar en bijt dus ook ik geef hem altijd meteen een tik en hij
weet wel dat hij het niet mag doen, maar zodra je even niet oplet heeft hij
je vast. Er is nog maar 1 bal ingedaald dus hij kan nog niet gecastreert worden
maar je moet gewoon consequent blijven


Ik hoop voor je dat bal twee snel genoeg indaalt. Maar ook als dat niet het geval mocht zijn, kan hij evengoed gecastreerd worden.

lil_kim

Berichten: 1151
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:22

Cassidy schreef:
kim1988 schreef:
Die van mij is 1 jaar en bijt dus ook ik geef hem altijd meteen een tik en hij
weet wel dat hij het niet mag doen, maar zodra je even niet oplet heeft hij
je vast. Er is nog maar 1 bal ingedaald dus hij kan nog niet gecastreert worden
maar je moet gewoon consequent blijven


Ik hoop voor je dat bal twee snel genoeg indaalt. Maar ook als dat niet het geval mocht zijn, kan hij evengoed gecastreerd worden.


Ja ik hoop het ook want er komen nogal veel kleine kindjes langs de wei en die willen hem graag aaien
maar hij hapt dan nogal snel, en op de pensionstal mogen geen hengstjes. Dus hoop dat bal 2 snel indaalt.

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:42

Cassidy schreef:
Ik heb teveel ervaring met jonge hengsten om te durven beweren dat dit gaat werken. Bijten is speelgedrag en dominantie, een tikje op het been gaat daar niet bij helpen.


Wij hebben een hengstveulen gehad, waar dit wel degelijk bij werkte.
Begon als klein veulen te bijten en daarna tot 'ie wegging (bij 7 maanden) niet meer

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:13

dat doet tei van mij ook
hij bijt nu veel minder maar als hij het doet trekt mr. zich niks van mij aan als ik hem een tik geef

ik negeer het meeren deel maar als je hem een tik geeft ( op zijn neus ) blijf hem dan niet een tik geven andes worden ze zo gauw kop schuw

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:15

Zo worden alleen kopschuw als je een tik geeft en ze snappen neit waarvoor. Die van mij krijg al drie jaar een tik op de neus als hij bijt en is totaal niet kopschuw.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:16

grondwerk is inderdaad erg belangrijk, de hengst moet weten dat JIJ de leider bent en dat hij afstand dient te houden naar jou toe...een corrigerende tik met het halster of je stemgeluid kan helpen om de afstand tussen jou en de hengst te bewaren...consequent optreden is het belangrijkste hierin! En inderdaad zoals vele al aangehaald hebben, zodra meneer lichamelijk er klaar voor ons om gecastereerd te worden gelijk doen! Hengsten zijn heerlijke wezens om mee te werken maar je moet er goed mee overweg kunnen anders kunnen deze heren namelijk een groot gevaar worden voor jezelf en voor andere! Het blijft ALTIJD goed opletten geblazen met hengsten hoe goed en netjes ze ook zijn opgevoed!!

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:17

karoliena schreef:
Zo worden alleen kopschuw als je een tik geeft en ze snappen neit waarvoor. Die van mij krijg al drie jaar een tik op de neus als hij bijt en is totaal niet kopschuw.



nee maar loopt hij ook niet gelijk naar achtere van ow nee helup wat heb ik gedaan want dat doet lorenzo nu ook

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:19

Dta hoeft toch ook niet, het is juist de bedoeling dat ze enit bang van je worden/ Het is de bedoeling dat ze weten dat het neit mag en dat is meestal dan wel duidelijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:26

karoliena schreef:
Zo worden alleen kopschuw als je een tik geeft en ze snappen neit waarvoor. Die van mij krijg al drie jaar een tik op de neus als hij bijt en is totaal niet kopschuw.

Helemaal waar! Die van mij is 16 en bijt nu gelukkig niet meer zoveel, maar watik van de smid hoor (diekent hem al zijn hele leven) was hij in het begin heel erg bijterig, hij kreeg gewoon telkens een tik op zijn neus. En een harde ook, wanneer hij een poging tot bijten wíl doen moet ik alleen maar 'NEEN!!!' te zeggen en mijn vinger om hoog te steken en hij laat het uit zjin hoofd. Zie ik het niet aan komen en hapt hij toch krijgt hij gewoon een mep met de vlakke hand tegen zn neus (bitch slap Knipoog ) En dat beestje is echt niet kopschuw.. Hij is wel oz slim om meteen dat hoofdje omhoog te steken wanneer hij bijt omdat ie weet dat ie wat mis gedaan heeft. Maar bang? Nee Lachen

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:28

Ja inderdaad, zelfde verhaal hier

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:37

Ik heb een paard in pension wat ook veel beet. We zijn nu een jaar bezig met grondwerk (echt 5 uur per week) en de bewuste merrie is een stuk vriendelijker en volgzamer geworden. Eerder beet ze als ze achter je moest lopen, als je haar om wilde zetten, met voetje geven, met opzadelen etc. Grondwerk heeft echt voor een verbetering gezorgd. Zelf zo dat de eigenaresse nu besloten heeft om haar niet te verkopen! Het blijst natuurlijk wel opletten.

rensju

Berichten: 1596
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: blijven bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:08

dat idee van het hete broodje lijkt me niet echt verstandig:S mijn pony zou denken oh een lekker hapje en dan verbrand ie zich.. ik denk dat hij het niet zou snappen dat het een straf is..
mijn shethengst heeft 1 bijtperiode gehad, en nu wil ie het heeel soms nog proberen...zoals laatst, een schop in zijn buik en het is weer klaar:)