In de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 10:20

Mij pony's staan dag en nacht op de wei,
en ook met rijden en poetsen staan ze op de wei.

maar nou laat 1tje zich moeilijk vangen.
en als je der hebt gevangen en vast heb gezet is ze heel vervelend
bijten en trappen en je klem proberen te zetten

hebben jullie tips om het af te leren?

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:44

LIcht een beetje aan het paard sommige paarden moet je een beetje met een hardere hand bewerken en de meeste gewoon op een rustige manier...Als je gaat open schreeuwen een duwen tegen het paard word ie alleen maar geirriteerder en gaat dan ook terug lopen duwen en klem zetten enz.

Je kan het ook proberen met een rustige manier gewoon elke keer netje opzn plaats terug zetten en belonen met een snoepje of iets dergelijks ook al bil die bijten gewoon rustig blijven en aaien ofzo kijken of die dan misschien rustiger word.

Het is echt verschillend per paar ik heb er drie...de 1 is echt een pis merrie die bijt en schopt ook maar die heeft dat ook echt bij wijze van een schop terug nodig! Dan luisterd ze.....

Die andere doet nu een beetje lelijk met opzadelen maar die moet ik belonen en aaien dan word zij rustig en houd ze op want als ik die op der lazer geeft dan pak ze me 3 keer zo hard terug....dus je moe even goed uitvinden wat voor pony het is en waar die op reageerd..... succes!

Anoniem

Re: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:51

Die pony heeft duidelijk totaal geen respect voor je.
Dit moet je onmiddellijk steng aanpakken.
Ze moet jouw ruimte respecteren, dus als ze je klemzet moet je echt streng zijn en niet bang zijn om dr een flinke schop onder dr kont te geven.
Bij trappen hetzelfde verhaal, gewoon een schop teruggeven.
Als ze bijt, een tik in dr hals.
En consequent zijn!
Niet denken dat dit zielig is, in de kudde krijgen ze ook flinke trappen als ze zich niet respectvol gedragen tegenover de leider, en in jullie kudde ben jij de leider.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:52

Nee sorry ben het er niet helemaal mee eens....zoals ik al zei ligt eraan wat voor soort pony het is ...maar ik vind wel dat je pony het leuk moet vinden om naar je toe te komen.....en niet dat als je hem uit eindelijk te pakken heb een klappen en schoppen krijgt...wat zou jij doen ..ik zou de volgende keer echt niet meer komen....of ik zou bang worden...en dan heb je hem weer te pakken en dan krijgt ie weer schoppen....nee klopt niet....als jij het paard het een beetj enaar zn zin maakt en dat ie het leuk vind om bij je te zijn denk dat ie dan sneller zal komen....maar nogmaals verschilt wel per paard....nou ja dat is mijn mening....

Anoniem

Re: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:54

Ik bedoel ook niet als ze die pony gevangen heeft, dan juist uitbundig belonen.
Ze zegt zelf dat de pony begint te klooien als ze haar vastzet en dan moet je toch juist straffen.