Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:35

Hoii Hoii ,

Ik heb een Shetlander hengst die nog wel is wil bijten.

Als ik zijn voorhoeven wil uitkrabben wil hij gelijk ik me arm happen ( bijten )
De laatste tijd weet ik het te verhelpen door zijn hoofd beet te houden met de ene had , en met de andere zijn hoef. En dan doet hij daarna gelijk weeer zijn hoofd naar voren en is er niks meer aan de hand Verward

wie heeft er tips ?

gr. Thirza ( LorenzoLover )

Nienkee
Berichten: 555
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:43

Hej,

Je moet het hem dus gaan afleren.
geef hem een tik op zijn neus wanneer hij dat doet.
Elke keer als jij aan zijn voet zit, en hij wil happen geef hem een tik op zijn neus, Niet hard!

Het duurt Lang, Heb gedult!

Succes

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:09

zoui je hem niet eventueel vast kunnen zetten, waardoor hij de kans niet krijgt..? of heb je dat al?

ellepel

Berichten: 47465
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:50

korter vastztten zodat hij niet bij je kan en anders denk ik toch es hem een hoek gaan geven met je elleboog Knipoog

zou ik wel doen, zeg ehh nee of foei! wil hij dan nog bijten dan kreeg hij van mij echt een dreun met m'n elleboog, bijten mag gewoon niet....

Jonne
Berichten: 283
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:44

Kun je hem niet strakker vastzetten?

margot123

Berichten: 813
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:00

ik zou ook korter vastzetten en anders gewoon een keer echt boos worden (niet te boos,maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:46

Als je het gedrag van hengsten onderling bekijkt, is het gedrag wat hij toont heel natuurlijk. Een hengst speelt/vecht door oa naar de voorbenen van de tegenstander te happen, dus nu jij aan zijn voorbenen zit, ziet hij je als soortgenootje die spelen/vechten wil. Hier helpt alleen heel streng zijn, lok hem uit om de fout te maken, en corrigeer hem dan heel erg streng. Niet tik op neus, niet foei, niet proberen vast te houden: een flinke knie in zijn buik of een trap met de zijkant van je wreef tegen zijn achterhand, en het probleem moet verholpen zijn. Corrigeer goed en corrigeer hard. Niet te soft optreden, dan had je net zo goed niets hoeven doen.

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:11

ik zou hem ook een tik hebben gegeven.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:23

Strakker vastzetten verhelpt het probleem niet.
Als het touw dan weer losser zit dan doet hij het weer.

Telkens op dezelfde manier blijven straffen wanneer hij bijt, of wil gaan bijten.

Corelli

Berichten: 9998
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:22

Ik dacht eerst dat hij misschien last zou hebben van zn hoeven, maar als je zn hoofd vasthoudt, doet hij t niet..Dan is het dus een kwestie van dominantie..Ik zou hem vastzetten (zo kort dat hij zijn hals niet kan draaien om jou te bijten) en als het hem toch op een of andere manier lukt, dan nee of iets anders zeggen(op strenge toon) en een tik verkopen..Persoonlijk ben ik niet zo voor ellebogen..Hand op neus lijkt me genoeg..Suc6!

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:14

Mijn haf deed het ook. Gewoon een tik op de neus geven als hij weer hapt en de eerste keren iemand bij zijn hoofd laten staan die onmiddlijk kan toegrijpen... Succes Lachen

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:12

ik zou um een tik op z'n neus geven en met een strenge stem bijvoorbeeld dit zeggen: pas der op! zodat ie merkt dat ie echt stout is!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:11

Mijn haf doet dat gelukkig niet, maar heb weleens andere paarden verzorgd die dat wel deden en ze kregen dan gewoon een elleboogje van me, doet mijn hoefsmid trouwens ook als een paard gaat lopen happen als hij bezig is.

susan_opel
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: noord-brabant

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:45

mijn shetlander hengst deed dat ook.
eerst gaf ik hem gewoon een tik op zijn neus maar hij bleef het toch steeds doen.
toen ben ik het anders gaan doen.
iedere keer als hij wilde happen naar mij , duwde ik hem weg en liep van hem weg. dat heb ik een paar keer gedaan en hij heeft het niet meer geprobeerd.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:56

Cassidy schreef:
Als je het gedrag van hengsten onderling bekijkt, is het gedrag wat hij toont heel natuurlijk. Een hengst speelt/vecht door oa naar de voorbenen van de tegenstander te happen, dus nu jij aan zijn voorbenen zit, ziet hij je als soortgenootje die spelen/vechten wil. Hier helpt alleen heel streng zijn, lok hem uit om de fout te maken, en corrigeer hem dan heel erg streng. Niet tik op neus, niet foei, niet proberen vast te houden: een flinke knie in zijn buik of een trap met de zijkant van je wreef tegen zijn achterhand, en het probleem moet verholpen zijn. Corrigeer goed en corrigeer hard. Niet te soft optreden, dan had je net zo goed niets hoeven doen.


ik sluit me hier volledig bij aan!! Ja

donnala
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-06

Re: Pony probeerd te happen bij het uitkrabben van voorhoeven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:30

Je pony heeft totaal geen respect voor je! Ponys hebbenw el vaker een nogal bijterig karakter, maar desondanks mag je het absoluut niet toelaten!Zorg als je aan het uitkrabben bent wel dat je niet stopt wanneer hij bijt (zo beloon je hem als hij bijt).
Let wel op dat je het vriendelijke krabbelen (bv in de nek) niet ziet als bijten Haha! das iets helemaal anders!
* Als het afleren niet werkt kan je kan iemand vragen om als jij bezig bent een tik op zijn neus te geven wanneer hij probeert te bijten.