Hevige liefdesaffaire!!! Continue dekken....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Hevige liefdesaffaire!!! Continue dekken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:22

Mijn tinkerruintje loopt continue de tinkermerrie van een vriendin van mij te dekken. In het begin moesten we er nog om lachen, maar het begint nu toch wel uit de hand te lopen. Ze worden hysterisch als je ze uit elkaar haalt, ze kunnen gewoon niet meer zonder elkaar.

De merrie gaat 1 keer in de week lessen bij de manege, en daar gaat ze met de trailer heen. Afgelopen keer is mijn ruin gewoon losgebroken en achter de trailer aangegaan.

Vooral als ze elkaar dan eventjes niet hebben gezien. Een van de twee werd net even eerder uit de wei gehaald dan de ander ofzo begroeten ze elkaar met hysterisch gehinnik en staat de pippi van mijn ruin gelijk alweer in vol ornaat, en springt hij er gelijk weer bovenop als het hem uitkomt.

Maar ja het probleem is dus dat de eigenaar van de merrie mijn beste vriendin is. We rijden veel samen, we vangen elkaar op als we niet kunnen etc etc. Dus de tinkers zijn ook heel veel samen. Uit elkaar halen is gewoon geen optie.

Iemand een ander plan om de liefde wat in te dimmen?? Met rijden gaat trouwens wel alles goed. Ze zitten wel aan elkaar vastgeplakt maar we hoeven niet bang te zijn dat ze dan ineens gaan dekken ofzo.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Hevige liefdesaffaire!!! Continue dekken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:48

Is de merrie ook hengstig of laat ze het tussen de hengstigheid door ook toe?
Als het alleen is bij hengstigheid, kun je kijken of je de hengstigheid kunt temperen met kruidenmengsels of zelfs hormonen via de DA. Als hij altijd mag dekken is de enige methode om het een halt toe te roepen ze echt uit elkaar halen.
Het klinkt me alsof ze met z'n tweeen staan, misschien kan het ook helpen om de groep groter te maken en dan bij voorkeur een ruin erbij, zodat de ruin afleiding heeft in de vorm van een speelkameraad. In ieder geval is continu dekken niet gewenst, niet voor de ruin en zeker ook niet voor de merrie. Tijdens hengstigheid een paar keer per dag is nog wel tot daar aan toe, maar echt continu zou ik niet willen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hevige liefdesaffaire!!! Continue dekken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:58

Jullie paarden moeten wel uit elkaar kunnen zonder dat de een de tent afbreekt. Dus vaker uit elkaar halen, niet alleen als je vriendin naar les gaat.
Laat de merrie idd ook even controleren, als ze continu hengstig is, is het voortdurende bespringen door de ruin beslist niet goed voor haar rug en achterhand.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Hevige liefdesaffaire!!! Continue dekken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 16:01

Nee ze is op het moment niet hengstig meer. En ze staan in een grote groep (ongeveer 15 paarden) met merries en ruinen door elkaar. Andere ruinen laat ze niet toe, alleen die van mij.
Ze staan ook regelmatig afgezonderd van de groep, samen met nog 2 andere tinkers die overigens allemaal ruinen zijn. Eigenlijk een groepje tinkers die zich niet bemoeit met de rest van de kudde.

Misschien een handig weetje. De merrie en de ruin komen beide uit dezelfde kudde uit Ierland. Samen naar Nederland gekomen enzovoorts. Waarschijnlijk zijn ze ook familie van elkaar maar dat weten we niet 100% zeker. Maar ja ze zijn dus ook samen opgegroeid.