hoe afstraffen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 23:17

hey,
Het paard dat bij mijn pony op de wei staat stampt en blijt haar altijd
dit doet ze soms ook als we erbij staan. Hoe kunnen we dit afleren ?
Groetjes

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:19

Ik denk dat je hier weinig aan kunt doen.
Als het paard geen wondjes enzo er van krijgt en gewoon wegwandelt, zou je ze ook wel kunnen laten staan. De pony wil gewoon de baas zijn. Als je het nou zielig vind, kan je het paard natuurlijk ook in een ander weitje zetten.

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 23:24

het paard bijt echt door zodat ze nu vol staat met wondjes , vandaag begon ze ineens naar mijn pony te stampen..
Dat bijten doet ze al van zolang ze erbij staan ( van met pasen )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:11

Het andere paard is heel dominant. Afstraffen kun je dit gedrag niet, je kunt ze hoogstens uit elkaar halen (wat ik allang had gedaan als je eigen paard iedere keer onder de wondjes zit)

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 00:24

Dat wou ik ook doen maar mijn peter ( van wie het bijtende paard is ) wilt geen 2de stal zetten en normaal kwam er ipv dat paard een klein ponytje bij te staan. De wei is dus ook te klein voor 2 paarden.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:23

Toen mijn pony thuis kwam onder de wondjes, die veroorzaakt waren door mijn paard, hebben we ze meteen apart gezet. Ze kunnen elkaar nog wel zien, wel aanraken over de draad, maar als het paard vervelend wordt doet de pony een stap achteruit en is er niks aan de hand.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:28

dit kan je niet afleren, moet je ook niet willen ........... paarden op het land bepalen zelf wie de leider is, en dat doen ze op hun eigen wijze... niet mee bemoeien, hoe minder je, je ermee bemoeid hoe beter het is. Ze vechten het toch wel uit, dan wel als je er niet bij bent.

Als je paard echt als Vientnamveteraan het land uit komt dan zou ik ze appart zetten

Xanthe

Berichten: 1392
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:15

Hoe lang staan ze al samen? Bij sommige paarden kan het gewoon even duren voordat ze ermee klaar zijn.

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 22:57

al van met pasen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:58

Als het weiland te klein is voor twee paarden, kan degene die lager in rang is ook niet altijd even snel en even ver wegrennen.
Het probleem zou al verholpen zijn als er meer ruimte was. Nu zou ik toch echt een draadje spannen, helemaal als dit al vanaf Pasen zo gaat.

Xanthe

Berichten: 1392
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:29

Ja inderdaad. Bij de groep waarin mijn paard staat heeft het toch zo'n 5/6 weken geduurd, dus daarom wou ik zeggen, heb geduld. Maar als het al vanaf pasen zo gaat zou ik inderdaad een draadje spannen.

donnala
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-06

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:31

Je kan er niets aan doen, das iets tussen die 2.Het enige wat je kan doen is de weide in 2 verdelen zodat ze elkaar niets meer kunnen doen.

Vanillala

Berichten: 390
Geregistreerd: 22-02-06

Re: hoe afstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:38

Ja maar ze zegt dat het paard het ook doet als zij erbij staat, dat is dan wel weer een beetje link, lijkt me zo. Ik weet niet of hij dan ook richting jou slaat? Want dat moet je zowieso echt gelijk bestraffen hoor, want tegen jou hoeft zo'n paard niet dominant te doen namelijk.

Je zegt dat de weide te klein is voor twee grote paarden/ponies, daar kan je wel wat over zeggen tegen de eigenaar! Hij heeft gewoon te zorgen dat de paarden een groot genoege wei hebben, misschien dat je zo of die kleine pony terug bij jou paard in de wei kunt krijgen, of het dominante paard eruit.

Succes.