Gewicht op been gooien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:50

We zijn sinds kort bezig met een beetje te "oefenen" met een 2 jarige hengst. Opzich gaat het allemaal wel netjes, maar met voetjes vragen komen we een probleem tegen. Voorbenen gaat meestal wel goed, maar achter...
Hij heeft een periode gehad dat hij schopte met het optillen van de achterbenen, dit is nu zo goed als over. Maar als we nu zijn been op proberen te tillen, houdt hij of letterlijk zijn poot hartstikke stijf, of hij gaat met zijn volle gewicht erop hangen. Dat doet hij omdat hij niet echt snapt wat de bedoeling is. Wie heeft de gouden tip om hem hier vanaf te helpen?
Oja, sorry als hier al een topic over was maar ik kon niets vinden Bloos

RickCr

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Venlo

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:52

ik gooi dan altijd mijn volle gewicht op hun heupen zodat ze wel op het andere been moet gaan staan waardoor jij weer op jou beurt het ene been kunt optillen

Anoniem

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:53

Ok, dat zou kunnen helpen. Maar wat doe je met het been dat hij niet wil buigen/op laten tillen?

RickCr

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Venlo

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:54

dat heb ik nog niet mee gemaakt kun je het dan niet met 2 man proberen??ene volle gewicht gebruiken en andere buigen?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:06

Je kunt ook oefenen met voetjes geven door een zacht halstertouw achter de kootholte aan te doen en dan het achterbeen naar voren op te tillen. Omdat je zelf staat kun je hem beter houden. Als hij braaf zijn voetje heft zet je het rustig weer neer.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:07

als je met zijn tweeen bent dan kan de "helper" de aan de staart het gewicht naar het andere been trekken

Anoniem

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:16

Urielle schreef:
Je kunt ook oefenen met voetjes geven door een zacht halstertouw achter de kootholte aan te doen en dan het achterbeen naar voren op te tillen. Omdat je zelf staat kun je hem beter houden. Als hij braaf zijn voetje heft zet je het rustig weer neer.

Ja. Dat hebben we ook al eens geprobeerd, maar dan houdt hij zijn voet dus letterlijk stijf. Je kan hem dan echt helemaal wijdbeens zetten Nagelbijten / Gniffelen

Lotte_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Grathem

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:47

wat ik bij frisbee zie... is dat hij zijn been dan helemaal intrekt..
weet niet of dat het geval is.. maar ga dan altijd gewoon tegen de kont aan hangen en dan komt het been ervanzelf 'uit'

Anoniem

Re: Gewicht op been gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:32

Nee dat doet Olke niet. Of hij gaat er gewoon vol op hangen of hij doet helemaal niets (stijf houden).