Verliefd paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Verliefd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:54

Die van mij doen dat ook. Als ik of het paard waar ik mee bezig ben er erg veel last van heeft dan duw ik ze gewoon weg. Mijn paarden reageren erg goed op stem, dus als ik er duidelijk bij zeg dat ze maar ff ergens anders moeten gaat staan dan doen ze dat ook. Ik heb zelf nooit gehad dat ze daarna niet meer naar me toe komen.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Verliefd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:02

Haha, de twee paarden die ik rijd zijn allebei zo. Milo was het nooit, keek niet op of om als hij in de wei liep, alleen een beetje schijnheilig met zijn oren draaien om te kijken wat ik aan het doen was en wegrennen als ik probeerde hem te pakken. Nu heb ik een veel betere band met hem. Hij begint heel hard te hinniken als ik aankom en komt aanlopen. Als ik even weg ben om wat uit de stal te pakken begint hij ook te gillen, hij denkt vast dat ik een ander paard ben o.i.d. Als ik in de wei wat aan het doen ben staat hij heel geinteresseerd te kijken, alsof ik hem wiskunde uitleg. Loopt altijd mee. Dat is gewoon heel leuk.

Dan een ander paard, is ook een hardstikke lief paard hoor, daar niet van. Maar als ik naar haar wei kom (ze staat samen met twee andere paarden) komen ze alledrie aanlopen. Ze is heel dominant. Ze jaagt de andere paarden meteen weg, omdat ze alle aandacht voor zichzelf wil opeisen. Als ze té dominant is of erg vervelend, negeer ik haar gewoon. Dan houdt ze op.