fietsen met pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:54

Ik doe het ook wel eens. Ja

Kellyy

Berichten: 2089
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Overijssel,Deventer!

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:56

Ik fietste vroeger veel met me verzorgshetjes,,alleen het risico is er altijd dat er wat gebeurt.
Deed het al zoo vaak,maar toch zijn ze wel eens voor me fiets gesprongen waar je echt erg van schikt.Meestal deed ik het dan ook met een hoofdstelletje in,als die dan schikt en een stukje er vandoor glipt,heb je hem iig sneller terug! Lachen

claudia25
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-10-06

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:33

Zowieso voordat je dit doe moet je wel zorgen dat je je paard door en door ken. Ik neem aan dat dit niet nieuw is je ben niet alleen in het verkeer dus vandaar moet je zorgen voor jouw, je paard en de mensen in het verkeer dat wat je ook doe dat dit wel kan(dit geldt voor alles wandelen, buiten rijden) het lijk me wel grappig om met je paard te fietsen.

knolle_krack

Berichten: 2242
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Sintmaartensbrug

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:46

haay haay

Ik heb ook een pony waar ik te groot voor geworden ben maar die verzorg ik ondertussen al 10 jaar en daar fiets ik ook al een jaartje lang mee en heel vaak in rengalop maar daar heb ik dan ook zo`n goeie band mee want anders is het best wel link Suc6 haha Groetjs... Haha!

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:50

Ik fiets met mijn pony en shetlander! Doe dit best wel vaak! Vooral met mijn shetje, kan er niet op rijde want ben te groot, maar hij moet tog beweging krijgen! Hij vind het ook heel leuk!
Me pony vind het ook leuk! En ze wete allebei dat ze netjes naast de fiets moete blijven gelukkig!! En weet je wat ook best belangrijk is, dat ze goed naar je stem luisteren!
Veel succes!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:53

ik fiets ook met mijn tinker Knipoog
ik haal hem op uit de wei en fiets dan naar huis en zet hem thuis voor de kar omdat mijn kar daar staat Haha!
dat vind hij machtig mooi Pling
ik vind het wel belangrijk dat ze reageren op stemhulpen

Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:53

Ik fietste vroeger ook wel veel met m'n verzorgshetjes, nou verzorg ik een Bels en daar fiets ik ook wel eens mee. Gaat heel goed! We draven dan ook enzo, ze vind het prachtig.
Mijn eigen paard, Tinker, vind het pas leuk als we op de terug weg zijn Nagelbijten / Gniffelen De heenweg hoeft van haar niet zo, al sukkelt ze dan wel braaf mee.

Het is gewoon een kwestie van inschatten, per situatie en per paard. ik ken paarden waar ik van z'n leven niet mee ga fietsen, maar ook op dagen dat het bijvoorbeeld hard waait stap ik niet op de fiets met een van beide paarden.

Tja, en verder.. veel oefenen he! Ze moeten op stemcommando's reageren, aan een kant van de fiets blijven en ze mogen absoluut je niet vooruit gaan slepen.

nina_royco

Berichten: 34
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: België

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:54

ik doe het niet zelf maar vroeger toen ik nog niet alleen mocht buitenrijden ging mn moeder mee op de fiets aan het touw. ging prima!!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:07

Nooit gedaan, lijkt me levensgevaarlijk. Als je paard een sprong opzij maakt, wat doe je dan ....

rensju

Berichten: 1597
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:34

ligt eraan welke kant op, als hij naar buiten springt bv waterplas, rol ik het touw heel snel uit en zover kan ie uitwijken, verder niet(nu moet hij overal gewoon doorheen), naar je toe springen, dat heeft ie afgeleerd gedaan, dan springt ie tegen de fiets/mij aan, je ziet het aankomen dus (meestal) ook voorkomen

Neon

Berichten: 4942
Geregistreerd: 03-07-06

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:11

Ik doe dat ook regelmatig met mijn paard, heb nooit problemen met hem gehad... hij is 1 keer met zijn lompe poot tegen mijn fiets aangekomen en kwam er meteen achter dat het niet zo geaprecieerd werd, nu let meneer wel op en is er nooit wat aan de hand.

En tsjah je paard kan altijd schrikken hè :S dat kan hij ook doen als je er gewoon naast loopt, en als hij dan in je nek springt dan is het probleem dat je hebt net zo groot dan dat hij in je nek springt als je op de fiets zit...

maar zoals vele hier al zeiden moet je per paard inschatten of het wel of geen goed plan is.

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:17


TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:21

Cassidy schreef:
Rupsje schreef:
Ik vind fietsen met je pony levensgevaarlijk...
Stel dat hij schrikt? Dan wordt jij van je fiets gerukt, waar je pony nog eens van kan schrikken, misschien vliegt je pony de weg wel op, en jij houdt hem dan niet meer tegen hoor! Of je slipt met je fiets? En je botst tegen je pony aan? Wat als je pony naar opzij schiet en over jou heen dendert? Op je fiets ben je veel minder stevig dan als je gewoon met beide benen op de grond staat!

Nee hoor, mij krijg je niet op een fiets als ik een pony mee moet nemen... Sigaar


Helemaal mee eens, afgezien van het feit dat de pony zich aan delen van een fiets ook behoorlijk kan bezeren.


Helemaal mee eens, ondanks dat ik vroeger met mn pony ook wel heb gefiets. Dan wordt je wat ouder en bedenk je pas hoe gevaarlijk het wel niet was. Als je pony even kijkerig wordt kan je hem niet ff terug duwen met je been, maar dan zit ie al achter op je fiets!

ramgad
Berichten: 642
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: buggenhout

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:04

ik laat men muilezeltje ook altijd naast men fiets lopen, doet hij altijd heel erg braaf dus geen problemen mee Lachen Soms durft hij wel eens schrikken maar ach, hij kijkt wel uit, en ik ook Lachen

Met mijn shetje deed ik dat ook maar die is dan eens op hol geslagen aan de fiets, was wel grappig Tong uitsteken we zijn er allebij goed vanaf gekomen Knipoog

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:05

Ik doe het nooit meer ik ben een keer op mijn plaat gegaan en het paard was ervantussen dus ik ben het afgeleerd.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:41

Niet doen! Levensgevaarlijk! Al is ie nog zo braaf, het blijven dieren en je weet nooit waar ze van schrikken!

Skydream
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-10-06

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:59

Ik heb het nog nooit gedaan, je moet zelf inschatten of het kan of niet.. wel zou ik zorgen dat:

* Je paard verkeersmak is
* Luistert naar stemcommando's zoals 'Hooo' ofzoiets..

Myrkvi

Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:52

Ik heb ook wel eens gefietst met mijn paard, hij draaft dan gewoon met me mee Lachen
hij luistert ook heel goed naar ''hoo'', anders had ik het ook niet gedaan Knipoog

jacQ2203

Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-06

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:26

Als de pony schrikkerig in het verkeer mag je wel heel erg oppassen! Knipoog

Love__Anouk

Berichten: 1498
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: Leerdam

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:27

Ik zou het alleen doen als jij en je paard elkaar kennen en vertrouwen. Niet doen als je paard vaak schrikt of nog niet verkeersmak is. Anders trapt het paard misschien richting je fiets en dan komen er nare ongelukken.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:47

ik fiets ook wel eens met mijn paardje,
mensen hebben hier zo hun eigen mening over dus dit zal wel een eindeloze discussie worden;)

tientjeh

Berichten: 6903
Geregistreerd: 18-10-06

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:32

niet doen, je hebt geen controle meer over wat je pony doet
je kan niet zo snel afstappen

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:05

Ik fieste ook altijd met mn pony.
Soms fietse ik ver voor en mn pony sjokte erachter aan en dan riep ik en dan kwam ze bij draven....
Zag je mensen voor de ramen staan van hu Ziek er loopt hier een pony los Haha!

Dat hoef ik nu niet meer te doen op mn andere stal Clown

Ben een keer onderuitgegaan.
Moest een zebra oversteken en er kwam een auto aan dus ik remmen, maar mevrouw liep gewoon door Haha! want die rook thuis.
Maar ik liet niet los...
Lag ik daar op straat en mevrouw stond te kijken van uuhm wat doe jij nou? Haha! Haha! Haha!

Like_peres

Berichten: 2726
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Wateringen

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:31

een paard op stal is mega rustig moest met haar gaan wandelen.
maar had geen zin om te lopen toen ben ik bij iemand agterop geklommen en zo door het park gegaan en zij liep het meeste los:D

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:00

Rupsje schreef:
Ik vind fietsen met je pony levensgevaarlijk...
Stel dat hij schrikt? Dan wordt jij van je fiets gerukt, waar je pony nog eens van kan schrikken, misschien vliegt je pony de weg wel op, en jij houdt hem dan niet meer tegen hoor! Of je slipt met je fiets? En je botst tegen je pony aan? Wat als je pony naar opzij schiet en over jou heen dendert? Op je fiets ben je veel minder stevig dan als je gewoon met beide benen op de grond staat!

Nee hoor, mij krijg je niet op een fiets als ik een pony mee moet nemen... Sigaar


ik ben het ook met je eens, zou ik echt nooit doen met mijn pony, ook al is die 100% procent verkeersmak, ik zou het zelf zoo eng vinden, als je uitglijdt of er komt opeens een auto om de bocht scheuren, dan kan je niet makkelijk snel je pony opzij duwen zoals wanneer je loopt! moet er niet aan denken!