Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maryanne
Berichten: 169
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:51

Ahhhh echt ge-wel-dig! Toen ik de foto's zat dacht ik eerst ook even van oh jeej, maar heb de andere topics bekeken en het ziet er echt leuk uit Haha!

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:12

Onze hond en mijn zus haar paard doen dit ook best vaak, maar onze hond is dan toch wel een beetje bang. Leuk dat ze zo'n spelletje doen met elkaar zeg! Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:12

heey ziet er leuk uit. Ik laat ook mijn hond spelen met mijn verzorgpony. Ze hebben dollen pret

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:10

Na al die topics te hebben gezien vind ik het er lief uitzien Lachen!
Maar is het nou normaal dat die shetlander zijn oren zo fel in zijn nek heeft liggen Bloos ?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:18

Die foto's komen me bekend voor. Mijn hond speelt ook zo graag met m'n shet. Ik heb 2 honden, 2 pony's en 2 verzorgpony's en het hele spul staat regelmatig bij elkaar, en toch spelen alleen die ene hond en die ene pony met elkaar. Ze dagen elkaar de hele tijd uit, staan een poosje ver bij elkaar uit de buurt en dan ineens krijgt eentje het op de heupen en die rent op de ander af, soms de hond achter de pony aan en dan weer andersom. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen schrikken als ze het zien, maar ik interpreteer het ook als spelen. Als mijn 2 shetten spelen ziet het er net zo uit, en als mijn hond met een andere hond speelt gaat het ook zo. Als het stel te opgewonden wordt roep ik de hond bij me, maar er is nog nooit iets misgegaan. Ik weet wel dat het kan gebeuren, niet omdat ze elkaar kwaad willen doen, maar gewoon omdat het kan, de pony is nou eenmaal veel zwaarder (qua grootte maken ze elkaar niet eens zo heel veel Haha! ). De pony heeft ook wel eens op mijn tenen gestaan en dat voelde niet lekker, maar ja, dat is het risico. Ik speel wel eens met mijn honden en als je daar foto's van zou maken en de heftigste foto's achter elkaar zou zetten zou je ook een verkeerde indruk krijgen. Als je dieren hebt is het noodzakelijk dat je hun lichaamstaal begrijpt, een boek en lessen zijn wat mij betreft handig, maar met alleen dat kom je er niet, elk dier heeft een ander karakter en dezelfde signalen betekenen soms verschillende dingen. Mijn twee honden hebben elkaar op oudere leeftijd leren kennen (de ene was 8 en de andere 9) en die hebben echt wat tijd nodig gehad om elkaar te leren begrijpen. Daarentegen waren mijn eerste hond en de katten heel snel aan elkaar gewend. De katten gedragen zich tegen de ene hond ook anders als tegen de andere hond. Dat wil niet zeggen dat ze elkaar 100% begrijpen natuurlijk, maar ze kunnen elkaar in elk geval aardig goed inschatten.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:34

hahaha. Wat leuk om te zien. Maar ik vind het ook wel beetje eng, Zou het nooit zelf doen. Eigenlijk zou mijn paardje niks doen. Hahahaha, maar jij zegt dat het veilig is. Eigen risico.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:23

au Clown
mijn hemel,als ik die foto's zo zie, zou je echt denken dat die shetlander evil is Nagelbijten / Gniffelen
Maar ja, zolang de hond gezellig blijft uitdagen en er verder geen verwondingen zijn, is het alleen maar leuk natuurlijk Haha!

Shoofie

Berichten: 28
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Helvoirt

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:10

Wat een geweldige foto's na een paar foto's dacht oh jee weet je wel zeker dat dit goed afloopt, maar nu ik de andere foto's ook heb bekeken vindt ik het echt super. Leuk dat ze zo met elkaar kunnen stoeien. Ik heb sinds kort een geitje en die vindt het ook geweldig om met onze hond te stoeien. Alleen beginnen de horentjes van mijn geitje nu toch wat groot te worden en dat vindt de hond minder Tong uitsteken Maar hij lokt het zelf ook uit hoor, het liefst vechten ze met zijn 2en uit wie er nou dat laatse stukje brood mag hebben. (dat eigenlijk voor de vogels bestemt was Haha! )

Heleen1988

Berichten: 257
Geregistreerd: 21-08-05

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:43

haha geweldig! Net als de meeste anderen dacht ik bij de eerste foto's echt 'waaat!' maar na het zien van de andere foto's zie je gewoon dat ze er allebei onwijs veel lol inhebben. Geweldig zeg, dat die 2 het zo goed kunnen vinden! In je 3e topic staat een prachtige foto waar ze allebei op de fotograaf af komen gerend (de 13e) Dat is echt een prachtig inlijstertje zeg! Die ogen van je hond!!! Kwijl

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:33

Ziet er heftig uit. Nagelbijten / Gniffelen Moest er toch even een keertje van slikken.
Je overige topics heb ik trouwens nog niet gelezen hoor, dat zal ik morgen eens gaan doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:45

Ik heb er ook mijn twijfels bij. Ik ben er zeker van dat ze wel maatjes zijn, maar ik zou echt schrik hebben dat die hond eens een flink foute trap vangt. Paarden kunnen heel heftig met elkaar spelen, heb ik geen probleem mee, maar met mijn hond ik zou het niet wagen. Natuurlijk ik was er niet bij dus ik kan eigenlijk geen volledig oordeel vellen. Mijn insturctrice speelde vroeger samen met haar hengst, zijn merrie en veulen en heeft ook nog wel eens per ongeluk eem lelijke klap gevangen. Ze bedoelen het er niet altijd om, maar naarmate die pony meer kracht krijgt hoop ik dat hij dat ook gaat beseffen.