Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseGurl13

Berichten: 1091
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Friesland.

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:04

JessicaD88 schreef:
Heey tja wel vervelend zoiets ja.. Mijne had dit ook bedacht, en die manier van het opjagen klinkt mss raar, maar het werkt echt! ik heb het ook gedaan en als je dr geen kans geeft om tog nog even stiekem een grasspriet te eten, echt alleen maar laat galopperen en draven, komt ze binnen 3 minuten. Alleen dan die tik geven is niet slim, ik geef wel een snoepje als ze komt. En ik heb dit maar 3 keer hoeven doen en toen bleef ze gewoon op me wachten in de wei.


lijkt me idd stukken beter Haha!

Kiki_Odin
Berichten: 77
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Pernis

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:16

jammer dat sommige mensen het verschil niet kennen tussen belonen en straffen..als je het straffen kunt noemen..paard op zn neus slaan.. Hamer
Doei, doei

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:20

Negeren. Gewoon de wei in lopen en je bezig houden met de bedrading of hoe mooi het gras wel niet is...
Alles is gewoon intressanter dan het paard. Die van mij kan het dan gewoon niet weerstaan om te komen. Vooral als ik het gras waar ik sta heeeeeel interessant vind.

suzieone
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-09-06
Woonplaats: Sellingen

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:28

HorseGurl13 schreef:
suzieone schreef:
hooii,

Mijn paard heeft dit 3x al bij mij geflikt. Wat ik heb gedaan is:

Een paar keer proberen, doet hij het dan nog niet?

pak dan een longeer zweep. en knal met die zweep en ren achter m aan met die zweep. Als je paard dan moe is, of heeft er genoeg van, komt die van mij vanzelf naar me toe. Als ik hem dan heb, geef ik hem eerst een klap op zijn neus dat hij dat niet meer mag doen. Het klinkt miscchien grof, en misschien denk je wel van '' als ik dat doe, dan komt hij juist niet'''... maar het werkt echt!.

het ligt niet aan het ras, want ik heb een KWPN-er.

groetjes, suzan


No way! fout! als je em een tik geeft terwijl hij het dus juist goed doet want hij komt naar je toe denkt ie dat ie het fout doet Knipoog Ach gut beloon em juist als ie bij je komt! lijkt me stukken beter! Ja


ik sla der verder niet.. ik geef gewoon een knal met die zweep, dat er zon knal geluid komt.

suzieone
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-09-06
Woonplaats: Sellingen

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:31

HorseGurl13 schreef:
JessicaD88 schreef:
Heey tja wel vervelend zoiets ja.. Mijne had dit ook bedacht, en die manier van het opjagen klinkt mss raar, maar het werkt echt! ik heb het ook gedaan en als je dr geen kans geeft om tog nog even stiekem een grasspriet te eten, echt alleen maar laat galopperen en draven, komt ze binnen 3 minuten. Alleen dan die tik geven is niet slim, ik geef wel een snoepje als ze komt. En ik heb dit maar 3 keer hoeven doen en toen bleef ze gewoon op me wachten in de wei.


lijkt me idd stukken beter Haha!


zo kan het idd ook... maar ik ben meer van aanpak. maar bij haar ging het ook om een spelletje. ja en dan nou op te geven lijkt me ook niet zo slim

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 19:43

er is in ieder geval 1 ding wat ik nooit zou doen: Elfried slaan.. dit werkt volgens mij alleen maar averechts. Ik ben meer van een consequente maar vriendelijke manier. Ik ga lekker oefenen binnenkort Lachen

suzieone
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-09-06
Woonplaats: Sellingen

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 06:54

Kim_89 schreef:
er is in ieder geval 1 ding wat ik nooit zou doen: Elfried slaan.. dit werkt volgens mij alleen maar averechts. Ik ben meer van een consequente maar vriendelijke manier. Ik ga lekker oefenen binnenkort Lachen


Dat kan Knipoog . Iedereen heeft zijn eigen manier van straf geven.

Veel plezier en succes in ieder geval

groeten, suzan

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:49

De mijne doet het ook, vooral met een weidemaatje waar ze gek mee is. Die eblijft nu gelukkig staan en krijgt een snoepje. De mijne komt dan vanzelf. Maar zodadelijk in de winterwei met meerdere paarden wordt het weer wildwest. Alle paarden worden opgejaagd, ik chagrijnig en het duurt een half uur. Als dat zo een paar weken voortduurt vraag ik of ik een gedeelte met prikpaaltjes mag afzetten. Dan is het gedonder voorbij.

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:32

Maethoriel schreef:
Nee, met een join-up dwing je een paard in rondjes om je heen te lopen en is je doel overgave en uiteindelijk een 'join up'


een join-up kan ook in stal of in een weide Lachen maar wie weet helpt jou methode heel goed, wie zal het zeggen!

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:34

suzieone schreef:
ik sla der verder niet.. ik geef gewoon een knal met die zweep, dat er zon knal geluid komt.


suzieone schreef:
Als ik hem dan heb, geef ik hem eerst een klap op zijn neus dat hij dat niet meer mag doen.



Je bent lekker dubbel bezig he Ach gut

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 18:43

Hahaha Knipoog

Maare, zijn er nog meer ideetjes? Lachen

Suzanne

Berichten: 2510
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Elst

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:00

heey
ik ben blij dat mijn verorgpony altijd te pakken is, of hij komt zelf naar me toe gelopen, of hij blijft gewoon staan is wel heel makkelijk Knipoog
maar goed hier mijn tip Tong uitsteken neem een heerlijke grote sappige appel mee of iets anders wat die lekker vindt Knipoog en zorg dat hij het ziet en dat die gewoon naar je toe komt gelopen voor bijvoorbeeld de appel en dan heb je hem,
hopelijk werkt dit, en misschien werkt het wel gewoon zo goed dat hij naar je toe komt in de hoop dat die wat krijgt later en dat die het gewoon blijft doen

Thmrr
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-06

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:16

Heejj Pling
Vervelend probleem! ik heb het ook gehad met mijn verzorgpony..
Niks hielp je kon eten meenemen maar ze kwam niet.. kwam je 5 meter vlak bij haar rende ze weg!
Ik was op een dag zo boos dat ik midde in de wei ben gaan staan(later zitten) net zo lang totdat ze naar me toe kwam.
Uiteindelijk kwam ze naar me toe uit nieuwschierigheid denk ik, ze had ineeens veel respect voor me beloonde haar toen ook. de volgende dag wou ik haar gaan pakke en het klinkt raar maar ze kwammeteen naar het hek gerend. Het leek alsof de pony ontzag voor me gekregen had.
Mischien is het een tip voor jou?
Bij mij heeft het inieder geval geholpe Knipoog
Succes! Knipoog

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:06

Ik heb dit ook bij mijn Friese paardje, maar zij ziet het meer als een spelletje, als ik uiteindelijk het weiland uit loop en terug kom met een emmer voer ( beetje rammelen) dan komt ze nog steeds niet als ik dan op haar af loop, ik zeg gewoon heel boos haar naam en loop dan heel vastberaden op haar af, verassend genoeg blijft ze dan wel staan, ja ik heb een beetje een raar paard Knipoog
Sucses verder!

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:55

dat probleem had ik eerst een beetje, maar in veel mindere mate.. mn pony liet zich gewoon niet pakken , heb hem uiteindelijk met biks naar de uitgang gelokt en toen zijn halster touw snel om zijn nek gedaan, nu geef ik hem telkens een snoepje als ik bij het hek ben, hij komt nu zelf meestal ook op me aflopen omdat hij weet dat hij dan een snoepje krijgt..

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:25

Ik heb dat ook! ik verzorg een jong paardje, en als ik de wei in kom komt hij vrolijk naar me toe maar als ik dan met hem naar het hek loopt wil hij er uit hij zet dan zn achterbenen ver naar achter en zn hoofd heel hoog! En ik maar aan het halster touw trekken, met mn vinger knippen ( reageert hij normaal wél op) , op zn kont tikken. En na 5 minuten wil meneer eindelijk wel eens uit de wei.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:11

ik had dat ook toen ik de eerste paar keren op casper ging rijden. Hij liet zich niet vangen, omdat ik vreemd was en hij me nog niet echt vertrouwde! eerst dacht ik ook dat het een spelletje was, maar het is gewoon een paard dat het niet zo snel op vreemden in zijn wei heeft.
Wat ik dus NOOIT doe is een snoepje geven als ik hem net heb gevangen, als ik het vergeet liet hij zich niet vangen, daarom doe ik dat dus absoluut niet! ik geef hem pas een snoepje als hij netjes mee loopt, op stal staat en ik alle deuren enzo heb dicht gemaakt.
Als hij op wei staat roep ik hem gewoon en komt hij gewoon naar mij toe gelopen! hij stapt meestal op me af, ook wel eens in draf of galop (als hij zin heeft Clown )
Maar als ik echt haast heb loop ik zijn wei in, en dan heeft hij zo iets van wat doe je hier? dit is mijn wei! en dan loopt hij ook wel eens weg! ik heb hem nog nooit met snoep gelokt.... dat vind ik persoonlijk gewoon de verkeerde manier!

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:14

Ik heb afgelopen weekend een vriendin hier gehad en samen kregen we hem meteen te pakken. Hij weet dat hij geen kant op kan als er twee personen zijn en dan blijft hij dus ook heel erg braaf staan. Ik heb al een paar keer geoefend met het uit de wei halen door hem te pakken, even te knuffelen en weer los te laten. Ik kan hem dan zo weer pakken Lachen Straks ga ik even met hem rijden, en dan zal ik zien hoe hij reageert in de wei! Lachen

bowie_pluis
Berichten: 111
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:33

Hoi,
Ook dit heb ik dus aan de hand gehad met mijn verzorgpaard. Dit uitgeprobeerd (maar dan moeten er niet meer dan twee paarden in de wei lopen): gewoon in het gras gaan zitten op een afstandje. Ze snapte er helemaal niks van en kwam na een tijdje poolshoogte nemen. Samen even rustig bij elkaar gebleven en toen haar gepakt. Eigenlijk heb ik haar daarna een paar keer niet meteen te pakken gekregen, blijven negeren. Gewoon doorlopen en voorbij lopen. Zeker niet achter haar aan gerend, want dan vond ze het helemaal geweldig. Nieuwsgierigheid de overhand laten nemen en als ze eenmaal weet wat ze aan je heeft (dus een leuke lieve verzorger die niks kwaads in de zin heeft, alleen maar leuke dingen) bleef ze stil staan wachten tot ik eraan kwam. De eigenaars gingen overigens wel achter haar aanrennen en dat hielp echt niet.
Misschien toeval bij mij, maar het lukte wel iedere keer.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:54

het is vandaag de eerste keer dat ik dancer niet uit de wei kon pakken. ik wou hem zijn halster omdoen om mee te nemen naar stal om te poetsen. maar meneer liet zich niet pakken. ik ben maar naar huis gegaan. vanavond moet ik hem op stal zetten dan komt hij altijd wel als de rest al uit de wei is gehaald. dus dan poets ik hem wel. ik geef hem meestal een snoepje als ik hem uit de wei haal. maar dat ga ik nu dus niet meer doen. lees dat het heel fout is hij is best wel verwend daardoor. hij is net 4 jaar oud en erg dominant. maar ik blijf geduldig en heb alle tijd.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:00

rashida schreef:
het is vandaag de eerste keer dat ik dancer niet uit de wei kon pakken. ik wou hem zijn halster omdoen om mee te nemen naar stal om te poetsen. maar meneer liet zich niet pakken. ik ben maar naar huis gegaan. vanavond moet ik hem op stal zetten dan komt hij altijd wel als de rest al uit de wei is gehaald. dus dan poets ik hem wel. ik geef hem meestal een snoepje als ik hem uit de wei haal. maar dat ga ik nu dus niet meer doen. lees dat het heel fout is hij is best wel verwend daardoor. hij is net 4 jaar oud en erg dominant. maar ik blijf geduldig en heb alle tijd.

dan zou ik het niet meer doen als ik jou was... heb het wel eens mee gemaakt met een shetlander die je aanviel als je geen appeltje meenam in ze weiland..
ik geef het paard nooit een snoepje ls ik hem van wei haal. pas als hij op stal staat, deuren dicht, deken af en hij heeft zich goed gedragen dan krijgt hij een appel, of wat ik op dat moment ook maar meeheb!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:25

hij krijgt voortaan een snoepje alleen nog maar na zijn werk als hij braaf is geweest. zoniet dan geen beloning! moet maar wat strenger gaan worden voor hem. hij word steeds lastiger merk ik!
zal de puberteit wel zijn!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:27

haha sorry vind het zo grappig, paard in de puberteit Clown die van mij is 6, maar af en toe nog een kleuter Clown

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:32

Ik heb/had hier ook last van met me Bels!! Maar de laatste tijd gaat het geukkig steeds beter!! Clown

CynPerfect

Berichten: 119
Geregistreerd: 25-09-06

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:58

Mijn oude verzorg paardje had dit ook!!! DRAMA
Soms was ik wel 2 uur bezig om hem te vangen.
(ook zijn eigenaar had dit probleem)

Wat ik gedaan heb (hij was gek op eten), is meerdere keren langs gaan,
wat lekkers geven, en weer weg gaan.
Zonder om te kijken of wat, en dan kwam hij na een paar keer wel achter me aan
dan gaf ik um nog een snoepje maar liet hem wel staan.
Als ik hem wat wilde geven en hij ging er vandoor.
Gaf ik het aan een ander! Hebben ze snel genoeg door.

Heeft ie geen halster om in het land, leg hem zo in de emmer dat je hem over zijn hoofd ken doen als hij eet.
Max had het af en toe wel door als ik dat deed,
ging ie der vandoor, gaf ik het aan een ander! Heerlijk jaloerzie!

Ga nooit constant achter je paard aanrennen.
Als het echt niet lukt moet je iedere keer als hij ergens staat,
hem van zijn plek drijven, net als wat paarden onderling ook doen.
Net zo lang tot hij het opgeeft, en hij ziet dat jij superieur bent