wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 19:46

ik heb nu 5 jaar een paard, glen.
een ruin van nu 8 jaar, afstamming Gabor.
opzich gaat het redelijk goed en hebben we toch al heel wat bereikt gezien hoe de omstandigheden waren toen ik hem kreeg en gezien zijn karakter.

goede periodes gevolgd door mindere periodes, die vooral voor mij mentaal heel moeilijk zijn. het afgelopen 1 1/2 jaar heb ik het rijden op een laag pitje gezet.
ik heb nu toch weer ergens de motivatie vandaan weten te halen om me er maar weer aan te wagen. we zijn nu alweer sinds juli bezig en ik rijdt nu weer ongeveer iedere dag. (joepie ik kan het eindelijk weer opbrengen en vind het 9 van de 10 keer ook nog leuk!)
ik train hem dressuurmatig, want daar ligt echt 100% mijn hart!
ik wil heel graag fijn rijden en het zou ook leuk zijn als er goede resultaten gehaald werden, die doelstelling heb ik wel bijgesteld naar mijn paard, naar vooral fijn rijden!

mijn paard heeft geen moeite met de oefeningen, maar meer met de ontspanning en zijn concentratie. en dat breekt soms op.
ik probeer hem gevarieerd te trainen.
ik longeer hem een aantal maal per week naast het rijden,
stap iedere dag een stuk met hem buiten voor en na de training,
hij komt dagelijs van 9 tot 5 buiten,
tijdens de training probeer ik vooral hem heel goed aan te voelen en daar op in te spelen en probeer de training gevarieerd te houden, we maken ook regelmatig gebruik van de gallopbaan en een sprongetje en balkjes e.d.
ook gaan we nu weer ong. 1 keer in de 2 weken op wedstrijd.

ik wil nu eigenlijk niet te veel de nadruk leggen op het rijtechnische gebied, natuurlijk kom ik zelf op dat gebied nog een heleboel te kort en ik ben bereid dat te leren en er voor open te staan.

ik wil over een aantal weken ook weer gaan lessen, ik wil nu nog een beetje "warm draaien".

ik twijfel soms of ik er niet beter aan doe om toch een ander paard te zoeken, ik hou ontzettend veel van dit paard en wil er ook echt voor gaan, het zit me ontzettend diep, mijn paard is alles voor mij! maar soms vind ik het gewoon ontzettend moeilijk.

wanneer zouden jullie besluiten om te verkopen?

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:08

Vraag jezelf eens af welk doel je wilt bereiken in de paardensport, op korte en lange termijn.
En gaat jou dat met dit paard lukken?
Als je beseft dat dat echt niet het geval is, als je bang bent voor je paard of merkt dat je veel vaker geen dan wel zin hebt om wat met hem te gaan doen, dan is het misschien tijd om verder te kijken. Het is tenslotte je hobby, en geen straf Knipoog Je moet het leuk vinden!
Maar het lijkt me dat dat bij jou wel goed zit Lachen Het klinkt allemaal erg goed wat je met hem doet.
Succes, en met de lessen binnenkort, dat vind ik wel een goed idee Lachen

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:21

Ik verkoop wanneer het houden van zo'n dier niet meer leuk is.
Ik probeer me in te denken hoe het zal zijn als het dier niet meer in de box sta en 'oefen' zo alvast hetmogelijke verdriet dat ik van de verkoop zal hebben. Valt me dat mee, dan is het dier zo vertrokken. Want ze kosten teveel om er geen plezier van te hebben. En ik weet, van elk ander paard ga ik net zoveel houden, zo niet meer.

Bij de verkoop van mijn eerste paard was dat een heel proces hoor. Maar uiteindelijk ben ik zo blij dat ik voor mezelf heb gekozen, en dat dier achteraf waarschijnlijk ook.

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik trouwens niet meteen aan 'verkopen'. Mij bekruipt meer het gevoel dat je te vorozichtig bent met je paard en dat je hem op die manier 'verwend' hebt - als meneer niet wil, dan hoeft meneer niet. Zoiets. Mijn gevoel zegt me: pak die knol eens aan en laat hem maar doen en willen wat jij wilt op dat moment. Denk dat hij daar een stuk leuker van wordt. Hij is oud genoeg om niet meer te hoeven ontzien.

Ik denk dat als je onplezierige ervaring met deze Gabor voorkomt uit dat je hem teveel initiatief laat hebben in de machtsverhouding, je dit probleem met vrijwel elk ander paard ook zult tegenkomen. In dat geval is verkopen geen oplossing.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 11:30

Citaat:
Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik trouwens niet meteen aan 'verkopen'. Mij bekruipt meer het gevoel dat je te vorozichtig bent met je paard en dat je hem op die manier 'verwend' hebt - als meneer niet wil, dan hoeft meneer niet. Zoiets. Mijn gevoel zegt me: pak die knol eens aan en laat hem maar doen en willen wat jij wilt op dat moment. Denk dat hij daar een stuk leuker van wordt. Hij is oud genoeg om niet meer te hoeven ontzien.


ik wil dit graag even toelichten.
misschien lijkt dit uit mijn verhaal, maar het tegendeel is waar.
ik ben juist erg concequent met dit paard, altijd geweest overigens, ik ben niet zo van het knuffelen en het verwennen, (het paard btw ook niet)
het is meer zo dat hij ooit moeilijke dagen heeft, de ene dag kan het super goed gaan en de andere dag heeft hij het veelste druk met zich zelf en zijn omgeving en kan zich slecht concentreren. zo is hij gewoon qua karakter en dat zal waarschijnlijk nooit veranderen. ik probeer dan toch zijn aandacht te vragen en met hem te werken, maar soms bots dit met elkaar, soms breekt mij dat op dan heb ik zoiets van ik ga die "discussie" niet met je aan en dan bouw ik de training vriendelijk af en stop ik er mee om conflicten te voorkomen, daar worden we beide niet gelukkiger van.

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:28

nou wanneer ik een paard zou verkopen is als er echt niet mee te rijden valt of als ik niet meer zou rijden maar me paardje nog echt in de sport kan lopen of als ik te groot ben geworden

maar zoals bij jou zou ik toch blijven oefenen en anders kun je misschien een keer een ander erop laten rijden zodat hij even goed aangepakt wordt als jij het zelf niet goed durft

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:34

Tja.. ik persoonlijk zou mijn ponys pas verkopen als ik ze niet
meer geven kan wat ze nodig hebben.
Als jou paard niet kan presteren wat jij graag wil... dan is mijn
mening... Jammer dan. Maar het is toch jou paard.. en zou jij
haar dan verkopen omdat iets niet zo goed gaat als jij wil?

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:14

Ronnie26 schreef:
Tja.. ik persoonlijk zou mijn ponys pas verkopen als ik ze niet
meer geven kan wat ze nodig hebben.
Als jou paard niet kan presteren wat jij graag wil... dan is mijn
mening... Jammer dan. Maar het is toch jou paard.. en zou jij
haar dan verkopen omdat iets niet zo goed gaat als jij wil?


Je hebt je paard gekocht omdat je er bepaalde prestaties van verwacht.
Prestaties kunnen in dat opzicht ook 'knuffelen, bosritten, Z2-springen of 'als-de-buurman-maar-jaloers-is' zijn. Dát is het doel waarvoor je vele duizenden euros neertelde en later ook nog maandelijks een behoorlijke hoeveelheid cash achteraan gooit.

Als je nu tot de conclusie moet komen dat de prestaties heus haalbaar zijn, alleen niet met dít paard, dan zeg ik: verkopen.
Een paard waarin je teleurgesteld bent is gewoon simpelweg weggegooid geld. Zeker als een ander paard wel in je behoefte kan voorzien.
Iets wat je in mijn opinie werkelijk nooit moet doen is een concessie doen aan wat je wilt halen uit je hobby. Op dat moment wordt namelijk je paard belangrijker in de relatie dan jijzelf. Terwijl het jouw hobby was en niet die van je paard! Concessies doen maakt van de hobby een heel naar iets, een soort 'blok-aan-je-been'.... niet doen, dat werkt echt niet.

Tuurlijk heb je wel te maken met een levend wezen en heb je een bepaalde verantwoordelijkheid ten opzichte van jezelf en van het paard om het werkelijk wel de beste kansen te geven om het te doen slagen. Maar lukt dat ondanks vele nieuwe pogingen gewoon simpelweg niet, wees dan wijs en verkoop het paard waar je het nu mee probeert. Dat nieuwe paard ga je heus ook van houden.

En de kans is best groot, dat als je huidige paard bij een nieuw baasje terecht komt, dat die daar wel heeeeel blij mee is! En dat is misschien voor je paard dan ook wel zo leuk, want die voelt het heus dat zijn huidige baas best wel teleurgesteld is in hem...

Anoniem

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:22

Dees jou manier van naar paarden kijken komt bij mijn neer op ik wil waar voor mijn geld.
Mischien is het dan beter te gaan fietsen , ee, goede fiets stelt je nooit teleur de prestatie die je dan mist ligt aan je zelf.

Een paard is een dier ,een levend wezen.Ik zit zelf ook met een moeilijk paard en ben alleen maar trots op wat ik wel bereikt heb en kijk niet naar wat ik niet kan.Iedere keer als we toch iets kunnen waarvan ik dacht dat het er nooit in zat zeg ik tegen mijn paard knap gedaan.Een paard is zoveel meer dan het rosetje op de wedstrijd.Dat vind ik juist zo leuk aan paarden.

Hoewel ik ook geregeld roep ik ga tafeltennissen Knipoog

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:27

Ik ben het eens met Dees, dat Silvana wel voldoening haalt uit een moeilijk paard wil niet zeggen dat dat voor jou ook geldt. Het paard lijdt echt niet onder een nieuwe goede baas die die uitdaging leuk vind en jij wordt er ook alleen maar blijer van dat je een paard vind dat meer bij je past.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:31

silvana schreef:
[naam verwijderd] jou manier van naar paarden kijken komt bij mijn neer op ik wil waar voor mijn geld.
Mischien is het dan beter te gaan fietsen , ee, goede fiets stelt je nooit teleur de prestatie die je dan mist ligt aan je zelf.


Zo zwart wit is het voor mij zeker niet.
Geloof me, ik heb heus wel eens geprobeerd mijn wensen in de hobby aan te passen op het paard. Uit schade en schande weet ik dat voor mij dat zeer zeker niet werkt.

Kwa geld: een paard aanhouden is gewoon wel even iets anders dan een cavia! Voor die 150 euro per maand mag je wel iets meer verwachten dan "okee, leuk, ik ben er best trots op dat ik het probeer en de succesjes zijn er wel al zijn ze klein, maar .. had ik maar.....".

En dan nog - denk je dat je paard het niet in de gaten hebt dat je niet helemaal kompleet 100% blij met hem bent? Hou toch op, die verpieteren ook helemaal onder zulke omstandigheden. Geef zo'n paard iemand die er wel blind verliefd op is en je ziet zo'n dier helemaal weer opleven.

Voor paard en ruiter is het gewoon beter om afscheid te nemen als de teleurstelling groter is dan de blijdschap. Behandel het als je verkering: dat moet bij je passen en je moet er niet teveel teleurstelling voor hoeven wegbijten. Want als dat zo is, moet je de verkering uitmaken. Dat doe jij toch ook?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 21:52

goh geen wonder dat ik zo'n problemen heb met het mogelijk beeindigen van mijn relatie met mijn vriend, ik heb het met mijn paard ook Haha!.

ik heb nog altijd hoop in ons als succes volle combinatie en hoop ook echt succes te behalen.

maar soms is het gewoon erg moeilijk mentaal om me te blijve motiveren.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:54

Je moet pas de knoop doorhakken als je 100% achter je keuze staat. De verkoop van een paard is eigenlijk altijd iets definitiefs, het ongedaan maken is vrijwel onmogelijk. En dat kan best heel anders zijn bij een verkering Haha!
Maar te lang blijven doormodderen in een niet bevredigende relatie is zonde van je tijd hoor! Weet wat ze zeggen: "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

Anoniem

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:26

Ik denk dat daar ons verschil van denken zit Dees Knipoog .Mijn moeder heeft mij altijd geleerd ,niks is onmogelijk als je maar doorzet en moeilijk kan ook.
.
Ik ben onder tussen 21 jaar getrouwd met mijn eerste liefde en nog steeds gelukkig.Maar je moet niet bij het eerste beste meningsverschil de handoek in de ring gooien.Met mijn paard heb ik dat ook gehad.
Ik heb best wel eens gedacht, waar ben ik in godsnaam mee bezig.
Maar zowel paard als man ,ik heb doorgezet en ben met beide erg blij Haha!

Ik vind wel dat sommige mensen beter hun paard zouden verkopen,maar dat zijn voor mij de mensen die gewoon naar hun paard niet omkijken.
Ik ken iemand die heeft 8 paarden ,zonder een uur te overdrijven ,24/7 op stal staan.twee paarden van 11 zijn zelfs nooit beleerd.In dat geval zeg ik verkopen die hap.
Er heeft een jaar iemand bij ons op stal gestaan met een jaarling.Die is op dat jaar drie keer geweest.Ik heb het beest ooit doodziek aangetroffen en de eigenaar gebeld en ze kwamen gewoon niet.Dus zelf maar weer de dierenarts gebeld en het dier verzorgt.Zulke mensen moeten hun paard verkopen liever vandaag dan morgen.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:43

silvana schreef:
Ik denk dat daar ons verschil van denken zit [naam verwijderd] Knipoog .Mijn moeder heeft mij altijd geleerd ,niks is onmogelijk als je maar doorzet en moeilijk kan ook.


Daar zit inderdaad een verschil. Ik geloof absoluut wel in 'even door de zure appel heenbijten', maar ga 100% voor het eigen geluk en niet voor "eenmaal aan begonnen en dus ook mee doorgaan". Want daar kan je namelijk ook heel erg ongelukkig mee worden, en dat druist absoluut in tegen mijn basisprincipes.
En een paard, met alle respect voor het levende wezen, is een element om blij van te kunnen worden. Zodra je daar niet langer blij van wordt, is het simpelweg een te groot offer kwa geld, tijd en emotie.

Overigens: ik en mijn vent zijn al dik 13 jaar bij elkaar. Het was zeker niet mijn jeugdliefde want gelukkig heb ik wel mogen experimenteren. Ieder zijn eigen Haha!

schaopli

Berichten: 34
Geregistreerd: 04-10-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:46

Tussen jou en je paard moet een bepaalde "klik" zijn. Als die er niet is, is een van de twee ongelukkig, of zal het op den duur worden. Of beiden ongelukkig, kan ook nog Haha!
Dan is je paard ook zeker beter af als hij een eigenaar vind waar de klik wel is. En ook omgekeerd als jij een ander paard vind waar je wel goed mee uit de voeten kunt.

Ikzelf heb helaas mijn paardje moeten verkopen toen ik ging studeren en er echt geen tijd meer voor had. Nog een tijd geprobeerd met een bijrijder, maar ja daar miste ik ook weer een bepaalde klik mee. We dachten niet op een lijn.
Uiteindelijk ontmoette ik iemand waarbij ik gelijk dacht "jij bent iemand aan wie ik mijn paard met een gerust hart zou willen verkopen". En toen ik hoorde dat ze op zoek was naar een extra paard, heb ik dat ook gedaan. Ik heb er geen spijt van gehad. Mis mijn paard nog wel, maar heb nu inmiddels ook genoeg andere paarden waar ik op kan rijden, mennen en af en toe mee kan "knuffelen" Haha!

jabadabadoe
Berichten: 85
Geregistreerd: 28-09-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:15

hoi

Ik heb mijn paard te koop gezet omdat ik niet verder kom met haar, zou graag wat meer in de sport verder willen en omdat ze een draver is en alles erg moeilijk vind.. Heb ik besloten iemand voor haar te zoeken die recreatief met haar wil gaan rijden zodat ze alleen dingen hoeft te doen die ze ook echt leuk vind.

groetjes.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:28

kijk zoals jabadabadoe heb ik dus ook "ik heb een renpaard" alleen klikt het wel (behalve als ik boos word of raven echt beroerd loopt dan ga ik gewoon te ver en raven word dan ook gespannen en ook kwaad "en dan is het 1 en al vechtpartij "dan denk ik is ze wel geschrikt vor mij" maar, ik leer er nu zoveel van dat ik gewoon rustig moet blijven).
ik weet dat ik met dit paardje ook niet echt ver zou kunnen komen "daarom zit ik ook diep in de ... omdat ik erg gek van haar ben maar ook wel heeeeel erg graag verder wil in de sport.
ze is gewoon mijn alles maar als ik dus moet kiezen en ik heb haar verkocht "wat veel pijn gaat doen" dan weet ik ook wel dat ze in mijn hartje blijft maar ik ook van een ander paard zoveel ga houden maar, ik kan de knoop niet doorhakken IK WIL HAAR NIET KWIJT.
maar, is de sport dan wel het verkopen van je 1e paardje en je grootste liefde JE STEUN EN TOEVERLAAT waard????

ik twijfel nog heel erg "ik ben gister dus ook weer kwaad geweest" heb ik al heeeeel lang volgehouden om dat niet te doen.
maar toen had ik zoiets van ik verkoop haar, maar nu denk ik van jha maar ze wil super hard voor me werken en ze doet uiterst haar best "ZIJ KAN ER NIKS AAN DOEN DAT ZE GEWOON NIET BETER KAN" maarja..................................

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:34

het is gewoon erg moeilijk vind ik zelf.

ik heb er nu wel weer heel veel zin in, en rij ik hem iedere dag met plezier, al vind ik het soms wel moeilijk omdat hij op dit moment erg heet kan worden tijdens het rijden.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:00

Hoi
ik heb mijn paard eerst een paar jaar gereden en verzorgd voor een ontzettende xxxx die geen verstand had van paarden en zich erook niet in wilde verdiepen. Via via kwam ik daar terecht en ik had zo te doen met de beesten daar dat ik er ben gebleven. Mijn merrie is altijd moeilijk geweest, ze is op drie jarige leeftijd zadelmak gemaakt en daarna ben ik erop gegaan. ze is vreselijk wisselvallig en kan heel heet worden.maar ik heb altijd een zwak voor haar gehad en ze heeft veel meegemaakt en dus heb ik haar gekocht toen het kon twee jaar geleden. Ze is nu acht, ik rijd haar sinds haar derde.We zijn nu m2 dressuur, maar de ene keer bokt ze me de hele bak door en de andere keer is ze superbraaf.Ik heb ook vaak gedacht aan verkopen, om dan gewoon een relaxed beest terug te kopen, die ook van zichzelf wat meer in zich heeft qua bewegen ed. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen. En daarbij denk ik dan, wie wil haar nou hebben? Ze is eigenlijk net wat te klein, geen bewegingswonder,ze weeft nog steeds een beetje (is ze mee begonnen bij de oude eigenaar door alles heel onregelmatig),ze is levensgevaarlijk buiten en enorm wisselvallig.
En ik ben ook best hardstikke gek op haar en ik geloof erin dat het ooit goed komt?!
Maar soms twijfel ik ook weleens ja...
Veel sterkte met je beslissing!

claudia25
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-10-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:16

Je paard is pas 5, een gemiddeld paard is op zijn top op zijn 14e a15e jaar dus jou paard heb uberhaupt nog zeker 9 jaar te gaan. Moet je perse je paard elke dag rijden? Ik geloof in afwisselling zo als; gewoon wandelden 1uurtje, lekker laten grazen (ik weet hij staat al buiten) maar een band met je paard is super belangrijk zeker als je ver wil komen met rjden je paard. Een paard wat een band heb met zijn ruiter daar kan je het nooit van winnen die zal altyd een stap verder gaan dan iemand die zijn paard gebruikt als een object om aan zijn of haar winstpunten.

En over je paard verkopen!!! Moet je zelf weten

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:30

Je bent heel goed bezig met je paard,maar verkopen is een hele persoonlijke beslissing.Denk er nog eens heel goed over na.En mocht je toch besluiten hem te verkopen denk ik dat je er een hele goede nieuwe eigenaar voor zou zoeken.Wees eerlijk tegenover jezelf,en dan komt het antwoord op je vraag vanzelf.Ik wens je veel sterkte met deze beslissing.Groetjes Knipoog

Anoniem

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:15

Ik zou mijn paard verkopen als het niet meer klikt, en als je er niet mee bereikt wat je er graag mee zou willen bereiken.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:09

claudia25 schreef:
Citaat:
Je paard is pas 5, een gemiddeld paard is op zijn top op zijn 14e a15e jaar dus jou paard heb uberhaupt nog zeker 9 jaar te gaan. Moet je perse je paard elke dag rijden? Ik geloof in afwisselling zo als; gewoon wandelden 1uurtje, lekker laten grazen (ik weet hij staat al buiten) maar een band met je paard is super belangrijk zeker als je ver wil komen met rjden je paard. Een paard wat een band heb met zijn ruiter daar kan je het nooit van winnen die zal altyd een stap verder gaan dan iemand die zijn paard gebruikt als een object om aan zijn of haar winstpunten.

En over je paard verkopen!!! Moet je zelf weten


mijn paard is 8 Haha! zoals je kan lezen in mijn beginstukje, ik heb hem 5 jaar vanaf zijn 3.
en geloof me mijn band met dit paard is heel heel goed, dat zal je nog verbazen.
ik rijd niet iedere dag, maar probeer hem wel veel te rijden, ik merk dat ik mijn paard daar meer plezier mee doe dan met hem wandelen e.d en daarbij ben ik niet zo van het wandelen e.d
hij gaat iedere dag lekker naar buiten van 9 tot 5.

mondriaan
Berichten: 386
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Blaricum

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:39

Ik kan je heel goed begrijpen.
Ik heb ook een Gabor met hetzelfde probleem.
Heb al vaak zitten twijfelen om hem te verkopen maar aan de andere kant wil ik hem niet kwijt.

Zolang je denkt dat je ok is gewoon ervoor gaan!
Je moet er idd 100% achter staan anders krijg je misschien spijt.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: wanneer besluit jij om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 10:55

ik wil hem eigenlijk ook niet kwijt, ik denk namelijk dat echt wel een goed paard kan worden.