Paard valt op knieën

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 09:03

Gisteren was ik even met mijn 2,5 jarige ruin aan het grazen aan de hand ( hij mag de wei even niet op ivm dieet/eiwitovergevoeligheid ). Hij is altijd superbraaf, nooit problemen gehad ofzo.
Opeens schrikt/struikelt hij en valt pardoes op zijn knieën. Ik schrok me een hoedje, maar ja niks aan de hand, gewoon weer opstaan. Dat was meneer niet van plan, hij bleef op zijn knieën zitten/staan en graasde gewoon verder. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt met een ander paard, als ze al vallen staan ze eigenlijk altijd meteen weer op.
Ik heb hem wel op laten staan, was voor de rest geen probleem, en hij was niet kreupel ofzo. Nog even naar zijn knieën gekeken, maar kon niet zien ???
Iemand wel eens zo'n weirde reactie gehad van zijn paard? Als ik niet zo bezorgd was, zou ik er eigenlijk gewoon keihard om lachen Haha! Maar ja, het is wel mijn pownie natuurlijk waar we het over hebben Bloos

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:40

mischien verstapte die zich Lachen
die van mij gaat ook wel is onderuit ..en staat daarna gewoon weer op...
wel even goed kijken of ze toch niks heeft aan dr knieen...want ze hebben nu al dikker vachtje dus vaak moeilijker te zien Lachen

_ingrid_

Berichten: 377
Geregistreerd: 30-10-05

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:43

hmm wel rare reactie inderdaad, ik zou toch verwachten dat hij gewoon weer op zou staan. maar even goed kijken of er niks aan de hand is en dan zou ik me geen zorgen maken als ik jou was.
tenzij het vaker gaat gebeuren natuurlijk Tong uitsteken!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:09

Zou me er als er verder geen problemen zijn en dit een eenmalige actie is niet zo druk om maken hoor....
Ken er wel meer die te lui zijn om weer op te staan Haha!

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:10

Ik zou me er ook niet zo druk om maken als het eenmalig is.. Onze shet gaat op der knietjes zitten om zo ver mogelijk onder de weideafspanning te kunnen eten. Knipoog

benniebang
Berichten: 1076
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:44

Zou ik me niet zo druk om maken, nee. Hij voelde zich waarschijnlijk wel lekker zo. Lekker op zijn gemakje! hihihi.
Ik had een Gelderse merrie die ik eens betrapte op rollen en daarna omhoog kwam en rustig nog 10 minuten op d'r kont bleef zitten om de omgeving in zich op te nemen. Vreselijk om moeten lachen!

mii_jenny
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:57

hhaha idd wat gek was zekker wel grappig om te zien.. hij dacht zeker zo kom ik er beter bij Haha!

groetjes jennefer

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:36

ik zou me er in eerste instantie maar niet teveel zorgen over maken, maar het moet niet te vaak gebeuren natuurlijk.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:24

Hmm. wat zijn paarden toch vreemde wezens.. Hahaha, lijkt me erg eng om mee te maken Lachen. Dnek niet dat er iets aan de hand was als hij ook gewoon begon door te grazen, dan hebben ze vats geen pijn.

Rooslovely

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-03-06

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:46

Ik heb het ook keer meegemaakt, mijn pony schrok/struikelde en wou weg rennen ofzo, ik weet het allemaal niet meer. Ze viel toen op der knieén maar stond gelijk weer op. Heb haar toen ff gerust gesteld en ben afgestapt (was aan het rijden), maar ze liep gewoon rustig verder Tong uitsteken, dus niks erg eigenlijk aan de hand Knipoog. Maar heb de dagen er na wel gekeken of ze kreupel of iets anders had en rustig aan gereden, maar ze liep weer gewoon vrolijk dus het zal wel meegevallen zijn. Ik zou hem toch voor de zekerheid een paar dagen in de gaten houden je weet maar nooit! Knipoog

ellisje
Berichten: 79
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: H.I.Ambacht

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:35

even in de gaten houden.. maar zal vast niet zo erg zijN !!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:14

Nou hij heeft het niet meer gedaan gelukkig, alleen liep hij er de volgende dag wel een beetje naar. Hij is gewoon ongelovelijk onverstoorbaar, kan hem allemaal niks schelen. Gelukkig maar Haha!

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:50

Mijn pony struikelde een paar weken geleden ook, ging helemaal onderuit en bleef gewoon liggen tot er gevraagt werd overeind te komen. Toen stond hij braaf op, is zijn ruitertje weer op gestapt en zijn ze weer vrolijk verder gereden. Dennis kan wel op commando liggen en moet dan ook op mijn teken wachten om weer op te staan, of hij daarom bleef liggen of omdat hij gewoon verschrikkelijk lui is weet ik niet, maar braaf is het wel Knipoog.

Kathinkaaa
Berichten: 174
Geregistreerd: 30-10-06
Woonplaats: Dordrecht & Stockholm

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:15

Dennis schreef:
Mijn pony struikelde een paar weken geleden ook, ging helemaal onderuit en bleef gewoon liggen tot er gevraagt werd overeind te komen. Toen stond hij braaf op, is zijn ruitertje weer op gestapt en zijn ze weer vrolijk verder gereden. Dennis kan wel op commando liggen en moet dan ook op mijn teken wachten om weer op te staan, of hij daarom bleef liggen of omdat hij gewoon verschrikkelijk lui is weet ik niet, maar braaf is het wel Knipoog.


hahaha Vork

rogerina
Berichten: 74
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:59

Hoi,

Dit is een normale reactie heb ik gehoord.
Omdat ze eigenlijk een stumper slaan en wil dit niet toegeven.

Door op zijn knieen te blijven eten wil hij zeggen, dit was ik al van plan hoor baas.
Mijn vorige paard heeft zulke acties ook wel is gehad...


groet,

Maartje

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Paard valt op knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 13:08

Haha, dat zou best eens kunnen. Ik heb toch een raar paard Haha!