Verschillen tussen hengst/ruin en merries?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Verschillen tussen hengst/ruin en merries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 00:29

Ik hoop dat mijn topic hier goed staat. Ik ben op zoek naar een wedstrijd paard voor mijn dochter.
Nu heb ik een prachtig paard gezien, een hengst. Nu zeggen sommigen mensen daar moet je niet aan beginnen is gevaarlijk voor je dochter( 8 jaar ).
Is het echt zo dat het verschil maakt? Ik heb zelf geen ervaringen met het berijden van een hengst wel van merries en ruinen. Er wordt gezegd dat ze bijten en steigeren en meer pit hebben.
Maar ik moet eerlijk zijn heb het nooit gemerkt bij andere hengsten, misschien wat sneller steigeren.
Wat zouden jullie aanraden?

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verschillen tussen hengst/ruin en merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:35

Een hengst voor een kind? Niet aan beginnen!!! Een kind moet lekker kunnen spelen met een pony en dat kan met een hengst niet.
Zelfs met mijn doetjes hengst (die veel gereden word door kinderen) niet. Een keertje tikkertje oid in de les gaat prima, maar je moet gewoon ALTIJD scherp blijven.

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Verschillen tussen hengst/ruin en merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:38