je band met je paard..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 23:11

ik klink waarschijnlijk erg penny met deze uitspraak maar toch.........

mijn paard is de allerliefste en mijn bestje maatje op aarde.

ik blijf me verbazen hoeveel je van zo'n beest kan houden en wat voor een band je met hem op kan bouwen en vooral wat het mentaal en emotioneel gezien met je kan doen.

naast mijn ouders en ik denk mijn broertjes en eh mijn vriend is mijn paard toch wel het dierbaarste wat ik heb.

ook al zegt hij niets terug vaak heb je toch het gevoel dat je hem begrijpt en snapt wat hij bedoelt.
wat hij bij je los kan maken dat je er om kan huilen maar ook dat je er ziels gelukkig van kan worden.
ik blijf het iets magisch vinden, eigenlijk niet te verwoorden.

hoe zien jullie dit.

Cynthiaaapje

Berichten: 1927
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Overschild

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:15

Ik ben het helemaal met je eens...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:22

De paarden gaan voor veel....soms denk ik er wel eens over na, hoe onzinnig het eigenlijk dan wel niet is dat je een band kunt hebben met je paard. Hoe penny-achtig dat wel niet is. Maar er zoveel in het leven voor hun opgegeven wordt hier.
Maar als ik het land dan weer in loop en mn paard opkijkt en naar me toe komt, terwijl de rest rustig door eet, dan weet ik het weer. Of als ik de stal in gelopen kom en krijg een vrolijk brommetje toegeworpen. Laatst zelfs kwam ik alleen mn auto uitgestapt en toen hoorde ik hem al. Dan denk je: Ach zal hij automatisch wel doen, maar eenmaal voor zn stal zie je hem dan toch druk doen dat hij zo graag mee wil terwijl ook de rest weer heel rustig staat te kijken.
Of het opgetrokken neusje als ik hem weer eens iets verbied...of het paard wat onschuldig wegkijkt wanneer je toch wel een beetje boos bent.
En de allermooiste en niet eens mijn paard...het paard wat sjagerijnig een andere weg joeg, en ik op reageerde door hem toe te schreeuwen dat ik het wel zag, maar ik zag hem, maar hij mij niet...die blik die dan ineens verscheen: Van sjaggie naar poeslief en maar dom om zich heen kijken. En toen ik zichtbaar werd zeer onschuldig naar mij toe komen lopen...nou dan ben ik weer even stapel op die paarden hoor.
Dan hou je toch echt even enorm van die dieren!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 23:35

een paar momenten zullen me altijd bij blijven:
die keer dat ik opwedstrijd ging en het deurtje van de trailer open deed en spontaan een lik over mijn gezicht kreeg........

die keer dat mijn paar 's avonds op een hete zomer avond ontsnapt was uit zijn stal en hij schijnbaar al uren rond had gerend bij ons in de wijk, ik dacht dat ik hem nooit meer levend terug zou zien en ja hoor daar stond hij aan de andere kant van de rotonde achter ons huis op een stukje waar gras stond gewoon te grazen, mensen er omheen die hem met een lasso probeerde te vangen, wat niet lukte. ik hem riep zijn oren naar voren gingen en hij naar me toe kwam en zich zo liet vangen.......

hmmm heerlijk echt mijn ventje

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:46

mijn paardjes zijn alles voor me.. ik kan alles met ze delen, en lekker bij ze uithuilen... ik weet wel dat als ik ze niet gehad had ik alles ging opkroppen. en vooral nadat alles wat ik met bono hebt berijk ( van mensschuw tot een dier dat alles voor me doet en voor niet of niemand aan de kant gaat ) ik echt een band met hem heb. toen ik een keer mn hindernissen niet op had geruimt, en mn vader heel boos de bak in kwam gestormt dat toen der tijd toen ik nog 2 pony's had ( nu inmiddels 3 ) ze in volle galop op mn vader afkwamen en hem letterlijk en figuurlijk hem bij me weg stampten. maarja hoe penny achtig het ook klinkt, mijn pony's zijn mijn leven en die liefde en vertrouwen die ik in ze heb ook echt 10 X zo hard terug krijg Haha!.. het zijn in ieder geval mijn maatjes voor het leven Haha!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:00

Mijn paarden betekenen ook echt alles voor me! Zou niet weten wat ik zonder ze moet.. Ik vind het niet penny klinken hoor! Vind dat penny gedoe trouwens heel kinderachtig.. (wie dat verzonnen heeft is dat denk ik ook) Je mag best een band hebben, en dat is dan meteen penny? Tong uitsteken
Vind dat een heel lief stukje wat je had geschreven over je paard ontsnapt en een lik over je gezicht Tong uitsteken
En idd wat Meklabo zegt : Het zijn mijn maatjes voor het leven Haha!

rockygirlxxx
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-11-06

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:27

ik vind het ook niet kinder achtig je hebt groot gelijk als mij iets dwarszit ga ik ook bij mijn paard uithuilen en vertel ik hem ook het hele verhaal en op een of andere manier snapppen ze dat ook heel goed
voor dat ik dit paard had ik een new forest pony afgelopen zomer overleden maar als ik bij haar ging uithuilen leek het soms net of huilde ze met me mee
en toen ik haar afgelopen zomer kwijt bengeraakt wist ik niet meer wat ik moest ik kon haar altijd allles vertellen en begreep me ook en als je dat niet meer kan is dat heel zwaar denk niet dat een ander paard mij ook ooit weer het zelfde gevoel kan geven zoals zij dat kon is wel moeilijk ik heb met men paard ook wel een sterke band maar dat is wel op een hele andere manier die heeft zon ander karakter maar yah hij is 3 en die pony was 25 dus daar zit ook wel verschil in he maar men paard kan oook zo lief doen als ik lekker eens met hem heb gesprongen dan word hij vrolijk en gaat hij mij op stal een kus geven over men hoofd en over men jas ofzo hij mag zo graag springen en dan is het net of is hij je dankbaar ofzo

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:37

Mijn ponys zijn mijn alles... Als ik aankom & ze roep, komen ze van achter uit het weiland aangegalopeerd,keihard hinnikend. Heerlijk is dat altijd om ze zo te zien rennen & ze blij te zien zijn dat je er bent.
Met beide dames heb ik heel wat te stellen gehad voordat we op elkaar ingespeeld waren, nu is er eigenlijk helemaal niets dat nog echt problemen oplevert... Vandaag ook, om de achterhand te trainen gaan we springen. Vandaag eerste keer gesprongen met haar sinds ik haar rijd. We zijn dan wel niet hoger gegaan dan 30 cm, maar ik ben expres zonder zadel/bit gaan springen, omdat ik weet dat ik me daar veel veiliger bij voel dan wanneer ik er vanalles aan hang. Na een half uurtje gereden te hebben, heb ik het halstertouw eraf geklikt en zijn we zonder tuig verder gereden, en hebben we ook een paar sprongetjes genomen.
Waar ik tekort schiet vult Judy me aan..... Ook is er niets van ruzie, zij geeft haar duidelijk haar grenzen aan, en daar luister ik naar. Maar zolang zij zich er goed onder voelt kunnen en doen we alles!

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:51

rockygirlxxx schreef:
ik kon haar altijd allles vertellen en begreep me ook


Ik ben erg gek op mijn paard maar ik geloof niet dat hij altijd begrijpt wat ik bedoel... Ik zal dan ook niet mijn hart bij mijn paard uitstorten, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Ik vind het heerlijk om met mijn paard bezig te zijn. Zo heerlijk dat ik alles om me heen vergeet en zelfs als ik dikke ellende heb dat tijdelijk helemaal vergeet. Het mooiste vind ik het moment waarop ik mijn paard in de wei zet. Zoals hij zich omdraait en wegloopt en verder gaat met zijn eigen leventje zonder mij. Dat kan mij tot tranen ontroeren.

Ik zeg vaak dat hij mijn 'levensles' is. Ik kan zoveel van hem leren. Mijn ego opzij zetten en mijn ongeduld bedwingen bijvoorbeeld. Ik probeer mijn paard vanuit zijn 'paard zijn' te benaderen en dat vind ik soms verdomd lastig. Het is zo makkelijk om in de valkuil te stappen en vanuit menselijk perspectief te redeneren.

Mijn paard is niet mijn alles maar wel een enorm belangrijk deel van mijn leven waar ik graag veel voor opzij zet, voor hem maar ook voor mezelf.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:07

Mijn paard is dus wel mijn beste maatje. Ik kan alles aan haar kwijt, maar veroordelen zal ze me nooit! Ze wijst me op de fouten die ik maak door niet te luisteren en chagrijnig te worden. Ik laat mijn paard daarom ook 'paard', dus ik zoek de fout bij mezelf en ga haar niet straffen of wijzen op iets.

Als ik op mijn scooter eraan kom rijden, die zie ik dat hoofdje alweer om hoog gaan en loopt ze naar het hek. Tegen de tijd dat ik haar uit het land wil halen staat ze al geduldig op mij te wachten.

Vanmiddag heb ik voor het eerst met de lange lijnen gewerkt (Ben weer rustig aan het oefenen voor het mennen straks). Ze heeft anderhalf jaar niet meer voor de kar gestaan of wat dan ook. Wel onder het zadel, maar dat is toch anders. Ik hoefde maar 'Draf'te zeggen en ja hoor.. Zo lief Lovers
Ik zou haar dus ook voor geen goud kwijt willen!

amberS
Berichten: 318
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: rotterdam

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:07

ik heb dat ook al met mijn jaarling die ik nu 9 maanden heb, als ik aan kom gelijk hinneken en gelijk met me meerennen naar het hek, ben benieuwd hoe het over een paar jaartjes als ik nu al zo'n band met hem heb, hij is ook heel veel al voor me.. als tie ziek is ofzo of dus last heeft van regenschurfd zit ik helemaal in de stress of het niks ergs is, ook al heb ik hem 9 maandjes het is nu al mijn maatje!

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:01

als ik dit lees zie ik mn lieve verzorgpaardje voor me...als ik op stal naar de wc ga voor het rijden en ik heb hem er schuin voor vast gebonden blijft hij met zn oortjes naar voren net zolang kijken tot ik weer terug kom. zo lief... of zoals laatst toen ik alleen een klein rondje buiten met hem ging rijden, de eerste keer alleen sinds vorige zomer toen ik eraf ben gevallen, hij vond 1 keer water eng maar toen ie er eenmaal langs was vond hij zichzelf zo dapper omdat hij in zn eentje was, dan gaat ie zo mooi lopen! Op dat soort momenten word je er weer aan herinnert hoeveel je van je paardje houdt

liseke
Berichten: 564
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Kontich, Belgiƫ

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:10

ik heb dat ook wel met mijn pony. laatst kwam ik aan en ze zag me nr haar toe komen en ze hinnikte om mij te begroeten (mijn dag was ineens goed).
ik merk ook dat ze me echt vertrouwt, als ze schrik heeft komt ze meestal dicht bij mij staan.
onze band is een tijdje wat minder geweest, maar nu is alles weer goed. nu ben ik weer gelukkiger.
Ik zou haar echt nooit kunnen weg doen, ze is mijn beste vriendin. als ik een fout maak, vergeeft ze mij. ze leert mij echt wel veel eigenlijk, geduldig zijn, niet te snel in paniek schieten als er iets is (maar eerst is goed nadenken)

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:12

ik heb vaak ruzie met mijn pony vooral de laatste tijd door dat hij in de puberteit zit en ik ook dan botst het wel eens:P maar als ik naar hem toe komt en ik fiets langs zijn stal en hij begint te hinniken dan snap ik niet waarom ik bos was

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:59

niet al mijn paardjes maar toch 1 is belangrijker dan mijn familie!
en dat meen ik echt..

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:06

marloezzke schreef:
ook al zegt hij niets terug vaak heb je toch het gevoel dat je hem begrijpt en snapt wat hij bedoelt.
wat hij bij je los kan maken dat je er om kan huilen maar ook dat je er ziels gelukkig van kan worden.


Ik zie dat toch anders, mijn band is ook anders. Ik houd veel van mijn paard hoor, daar niet van. Maar mijn relatie is wat zakelijker. Ik doe iets voor hem, hij doet iets voor mij ( of eigenlijk andersom ). We hebben de grootste lol samen, ik kan volledig tot rust komen door ons contact en meneer staat te hinniken zodra ik de stal binnenkom. Maar als ik me te veel emotioneel ga binden, dan kan ik geen duidelijke grens trekken, dan heb ik moeite mijn leidersrol in te vullen ( dat is misschien mijn gebrek, maar tja, ik weet het tenminste ). Ik stort ook mijn hart niet uit bij mijn paard, daar heb ik niks aan en dat beest ook niet. Dat doe ik liever tegen mijn man, die nog wat terugzegt.
Het doet er niks aan af dat ik ontzettend blij ben met mijn schat van een paard, trouwens, maar ik zie het toch wat anders.

mandy13

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Ochten

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:11

met het paard dat ik nu heb heb ik weer een suuuuuuuper goede band!! ik haal haar uit de wei zonder touw en dan loopt ze zo naast me mee.. ze is 5 en 1.70 hoog maar kan gewoon zonder zadel rijden/springen! wat ik nooit zal vergeten van mijn vorige pony ging ik een keertje leuk rennen in de wei.. het was een beetje glad was natuurlijk wel voorzichten met de pony! maar ja was 10 of 11 ofzo.. glij ik uit val ik zo voor de pony, had wel dood kunnen zijn! mijn pony kon niet meer remmen dat was te laat en zou tegen mij aan/op mij komen, toen is ze over me heen gesprongen. daarna is ze rustig gaan draven en kon ik zo weer naar haar toe lopen! als ik niet zo'n betrouwbaar beestje had gehad hadden jullie dit mischien wel niet kunnen lezen! ze heeft me niet aan geraakt tijdens de sprong, je zag dat ze heel geconcentreerd was.. toen gign mijn vertrouwen en band natuurlijk ook nog meer omhoog!

mandy13

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Ochten

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:13

erleyne schreef:
marloezzke schreef:
ook al zegt hij niets terug vaak heb je toch het gevoel dat je hem begrijpt en snapt wat hij bedoelt.
wat hij bij je los kan maken dat je er om kan huilen maar ook dat je er ziels gelukkig van kan worden.


Ik zie dat toch anders, mijn band is ook anders. Ik houd veel van mijn paard hoor, daar niet van. Maar mijn relatie is wat zakelijker. Ik doe iets voor hem, hij doet iets voor mij ( of eigenlijk andersom ). We hebben de grootste lol samen, ik kan volledig tot rust komen door ons contact en meneer staat te hinniken zodra ik de stal binnenkom. Maar als ik me te veel emotioneel ga binden, dan kan ik geen duidelijke grens trekken, dan heb ik moeite mijn leidersrol in te vullen ( dat is misschien mijn gebrek, maar tja, ik weet het tenminste ). Ik stort ook mijn hart niet uit bij mijn paard, daar heb ik niks aan en dat beest ook niet. Dat doe ik liever tegen mijn man, die nog wat terugzegt.
Het doet er niks aan af dat ik ontzettend blij ben met mijn schat van een paard, trouwens, maar ik zie het toch wat anders.


even over dat terug zeggen: mijn moeder is natuurlijk wel eens boos op mij voor wat dan ook. dan ga ik naar mijn paard, die is nooit boos op mij!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:15

ik vertel niet echt iets aan mn pony.. this mn dagboek niet ofzow.. ik praat wel tege dr.. maar niet over mn gevoelens.. maar ze voelt het wel altijd hoe ik me voel.. als ik vrolijk ben is mn pony heel kliederig/lollig en als ik verdrietig ben kan ze heel braaf alles doen wat er gevraagt word.. wel praat ik veel in me zelf als ik bij ze ben.. lijkt miss alsof ik tegen hun praat.. maar this niet echt op hun gericht

Falli

Berichten: 59
Geregistreerd: 09-11-06

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:56

Mijn paard staat toch echt nog boven mijn vriend hoor Haha!
Aankomen met je moet kiezen betekend toch echt dat hij de deur uit kan.

Maar verder is het idd een hele byzondere band die je opbouwt, maar die ik ook weleens opgebouwd en gehad heb met een hond of kat.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:57

Mijn pony's zijn mijn alles. Ja ik heb verschrikkelijk veel voor ze over.

naomi_jamir

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Beuningen

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:59

mijn band met het paard wordt ook steedsbeter
eerst was hij heel snel bang en niet aanhankelijk
ik heb hem nu 2 jaar voor mij zelf... als we buiten rijden spring hij alles van hegjes tot boomstammen en bankjes...
echt super leuk.. ook als ik op stal kom en ik roep hem doet hij altijd hinneken
das echt een fijn gevoel...
hij is echt een maatje van me gewordne

viit

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-06

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:33

Ik heb echt een hele goede band met mijn verzorgpony, we begrijpen elkaar gewoon zonder woorden...(is nogal logisch, aangezien paarden niet praten:P

BLK

Berichten: 953
Geregistreerd: 25-10-06

Re: je band met je paard..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:20

Ik geloof zeker dat je een hele sterke band kan krijgen met een paard!