Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 313 van de 390 [ 9738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 390  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Pantykous schreef
Ik haal het zelf de eerste keer er vaak uit, bij de tweede of derde keer niet altijd. Dan heb je sneller last van irritatie.

Precies dit. Als ik in november scheer, laat ik het staan, daarvoor haal ik het er af
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 13:22 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Ik laat het aan de eigenaar, maar in 99% van de gevallen willen ze het laten staan.


Dat sowieso, ik spreek nu echt voor als ik m’n eigen paard scheer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 13:47 



 
Profiel   

Ik laat het ook staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 15:21 



 
Profiel   

Ik laat het ook altijd staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 19:50 



 
Profiel   

Ik twijfel om nu nog keer te scheren en dan gewoon alles.. het is niet koud en ik vind de Shetlander benen gewoon lelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 22:34 



 
Profiel   

Stomme vraag misschien,maar kun je een tondeuse ook laten slijpen?
Ik heb een Sectolin tondeuse, waar ik de benen en moeilijke plekjes mee scheer, maar twijfel of hij al bot is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:46 



 
Profiel   

Nee sectolin kan helaas niet. Wel nieuwe mesjes voor kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:54 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Hier weer geschoren met de moser max, op 1 mm.

Heerlijk dat t paard het met de moser gewoon toelaat. Kan alles en overal scheren. Ook oren laat hij nu netjes toe.

Met een groot apparaat moet ik ervoor zorgen dat hij verdoofd is. Ondertussen bijna 22, dus daar wil ik niet meer aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:06 



 
Profiel   

Netjes gedaan! Vind 1 mm alleen wel zeer kort :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:28 



 
Profiel   

Hier zit ik met een dilemma - Er moet de 4de een echo genomen worden van de buik van mijn merrie (darmen, niet baarmoeder) en ondanks haar al geschoren te hebben in oktober is ze natuurlijk een pluizenbol. Ze stond dan ook in deze snit zonder deken buiten, waarmee ze het niet koud had. Maar nu moet ik dus meer wegscheren om de darmen goed in beeld te kunnen brengen met de echo, en aangezien het kouder is vrees ik voor dekens. Ik dacht ze zo te scheren, een combi tussen functioneel voor de echo en tegelijkertijd niet spuuglelijk -
[ img ]

Maar nu is ze dus zo geschoren -
[ img ]

Scheren zal ik sowieso aan moeten geloven, maar welk deken met dit patroon? En op welke lengte scheren?

Ik kan scheren op 1,4 mm (Lister Star), 3 mm (Première) of 1 mm, Maar dat laatste zie ik niet zitten, dat ziet er daarbij ook nog eens vreselijk uit :')

Dus welke dekens leg ik op en welk scheermachine gebruik ik best?

Ik heb een Highlander shires deken waar liners in kunnen, maar natuurlijk is haar maat helemaal uitverkocht (191). Geen idee of er andere liners in kunnen. Heb daarnaast nog een echt winterdeken van 200gr voor als het echt koud werd. Haar andere dekens past ze niet meer in, haar achterste komt dan zowat half buiten hangen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:59 



 
Profiel   

Sunshinedaan schreef
Stomme vraag misschien,maar kun je een tondeuse ook laten slijpen?
Ik heb een Sectolin tondeuse, waar ik de benen en moeilijke plekjes mee scheer, maar twijfel of hij al bot is...



Gewoon een nieuwe kop kopen, zijn rond de 12 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:16 



 
Profiel   

Kirania: ben je dan niet beter dat je rug en hals meescheert en een deken op legt? Benen kan je alsnog fluffy laten.

Over zadelstukken: ik geef de keuze aan de eigenaar. Laat het bij m’n eigen paard staan, tenzij het erg mislukt is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:12 



 
Profiel   

Optiwolk, ik dacht eraan, maar ze was al eerder eens zo geschoren en toen had ze het echt gewoon te snel koud, ze staat ook 24/7 buiten dus het is niet simpel :( Maar ja, wat is simpel met een paard met zo'n lage immuniteit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:26 



 
Profiel   

Oke stomme vraag :+

Heb dus die heiniger machine en had vorige week geprobeerd om al te scheren. Maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. Apparaat werkt en messen zijn geslepen. maar toen ik wilde scheren ging het apparaat niet door het haar en bleef steken ...? Heb ik het schroefje bovebop misschien te straks gedraaid ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:28 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Oke stomme vraag :+

Heb dus die heiniger machine en had vorige week geprobeerd om al te scheren. Maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. Apparaat werkt en messen zijn geslepen. maar toen ik wilde scheren ging het apparaat niet door het haar en bleef steken ...? Heb ik het schroefje bovebop misschien te straks gedraaid ofzo?

Stomme vragen bestaan niet ;)
Hoogstwaarschijnlijk te los. Probeer nog een halve draai en pakt ie nog niet? Dan weer een halve erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:49 



 
Profiel   

Zitten de messen er goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:53 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Joliieeenn schreef
Oke stomme vraag :+

Heb dus die heiniger machine en had vorige week geprobeerd om al te scheren. Maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. Apparaat werkt en messen zijn geslepen. maar toen ik wilde scheren ging het apparaat niet door het haar en bleef steken ...? Heb ik het schroefje bovebop misschien te straks gedraaid ofzo?

Stomme vragen bestaan niet ;)
Hoogstwaarschijnlijk te los. Probeer nog een halve draai en pakt ie nog niet? Dan weer een halve erbij.


Oeh ik dacht net te vast gedraaid haha. Had wel wat bij gedraaid maar durfde het niet vast vast te zetten..

Als het goed is zitten de messen er goed in. Kan het morgen nog eens checken dan wil ik een 2de poging doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 00:49 



 
Profiel   

Zijn de messen goed geslepen?
Ik heb eens ergens mijn messen laten slijpen, ze kwamen botter terug dan ik ze had gebracht.
Messen slijpen ks een vak apart.

Toch snap ik het soms niet.
Bij paardentondeuses komt het allemaal heel nauw en zouden paarden onderhand gewassen moeten zijn anders worden de messen te snel bot.
Terwijl een vriendin van mijdoet koeien scheren, accuapparaat en zo 20 koeien achter elkaar, door mestplekken en zonder warm worden van het apparaat.
Ik krijg amper 1 pony met een set messen geschoren.
Moet wel zeggen dat de koeien een heel goed accuapparaat hebben en ik een machine van 200 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 07:46 



 
Profiel   

jesito schreef
Zijn de messen goed geslepen?
Ik heb eens ergens mijn messen laten slijpen, ze kwamen botter terug dan ik ze had gebracht.
Messen slijpen ks een vak apart.

Toch snap ik het soms niet.
Bij paardentondeuses komt het allemaal heel nauw en zouden paarden onderhand gewassen moeten zijn anders worden de messen te snel bot.
Terwijl een vriendin van mijdoet koeien scheren, accuapparaat en zo 20 koeien achter elkaar, door mestplekken en zonder warm worden van het apparaat.
Ik krijg amper 1 pony met een set messen geschoren.
Moet wel zeggen dat de koeien een heel goed accuapparaat hebben en ik een machine van 200 euro.


Slijpen is een vak apart. Met het ene mes kan ik er wel 20 en met de ander maar een halve. Mijn klanten hoeven de paarden niet te wassen, wel goed borstelen. Ik merk geen verschil in al die jaren dat ik scheer en dat zijn er inmiddels al 30 waarvan 26 jaar alleen paarden. Ben begonnen met koeien te scheren en die worden ook niet gewassen.
Wel beschik ik over professionele apparatuur. En op tijd oliën en sinds 5 jaar icm coolingspray. Maar dan ook is 99% te danken aan de slijper en ik geloof dat ik nu eindelijk de juiste heb gevonden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 19:25 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
jesito schreef
Zijn de messen goed geslepen?
Ik heb eens ergens mijn messen laten slijpen, ze kwamen botter terug dan ik ze had gebracht.
Messen slijpen ks een vak apart.

Toch snap ik het soms niet.
Bij paardentondeuses komt het allemaal heel nauw en zouden paarden onderhand gewassen moeten zijn anders worden de messen te snel bot.
Terwijl een vriendin van mijdoet koeien scheren, accuapparaat en zo 20 koeien achter elkaar, door mestplekken en zonder warm worden van het apparaat.
Ik krijg amper 1 pony met een set messen geschoren.
Moet wel zeggen dat de koeien een heel goed accuapparaat hebben en ik een machine van 200 euro.


Slijpen is een vak apart. Met het ene mes kan ik er wel 20 en met de ander maar een halve. Mijn klanten hoeven de paarden niet te wassen, wel goed borstelen. Ik merk geen verschil in al die jaren dat ik scheer en dat zijn er inmiddels al 30 waarvan 26 jaar alleen paarden. Ben begonnen met koeien te scheren en die worden ook niet gewassen.
Wel beschik ik over professionele apparatuur. En op tijd oliën en sinds 5 jaar icm coolingspray. Maar dan ook is 99% te danken aan de slijper en ik geloof dat ik nu eindelijk de juiste heb gevonden. :D

Wie slijpt er voor jou nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 22:34 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Joliieeenn schreef
Oke stomme vraag :+

Heb dus die heiniger machine en had vorige week geprobeerd om al te scheren. Maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. Apparaat werkt en messen zijn geslepen. maar toen ik wilde scheren ging het apparaat niet door het haar en bleef steken ...? Heb ik het schroefje bovebop misschien te straks gedraaid ofzo?

Stomme vragen bestaan niet ;)
Hoogstwaarschijnlijk te los. Probeer nog een halve draai en pakt ie nog niet? Dan weer een halve erbij.


Jij had inderdaad gelijk! Moet de messen dus echt vast draaien tot het schroefje niet meer verder kan en dan scheert die pas. Vond wel dat de machine veel strepen achter liet maar kan ook mijn onkunde zijn haha. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet als ik de deken afhaal. Paard werd nogal vervelend (ik ben nog niet zo snel als de prof die hem laatst heeft geschoren en het is nogal een ongeduld/gevoelig ding :+ )

Perongeluk een stukje manen eruit geschoren omdat die net zn hoofd bewoog toen ik langs zn manen af ging gelukkig zie je het niet haha. En zn hoofd kon ik niet doen want mn kleine tondeuse is niks waard ... Van het weekend eens even kijken of ik ergens eentje mag lenen om het hoofd eb priegelwerk af te maken. Maar voor de eerste keer vind ik dat ik het best goed heb gedaan! Heb geen foto alleen een onduidelijk filmpje maar dit is de hals die die niet meer wilde laten doen en toen die dus mega vervelend werd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 22:43 



 
Profiel   

Slijpen is idd een vak apart. Ik stuur ze nu op naar Kommer biopharm daar krijg ik de best geslepen messen van terug.
Heb eens ooit hier in de buurt messen heen gebracht, kwamen ze botter van terug dan dat ze waren.
Dacht dat mijn machine kapot was zo slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 07:08 



 
Profiel   

Jollieeen, ziet er volgens mij netjes uit. Streepjes groeien er vaak toch snel weer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 07:09 



 
Profiel   

jesito schreef
Jollieeen, ziet er volgens mij netjes uit. Streepjes groeien er vaak toch snel weer uit.


Ah dankjewel! Heb wel wat spierpijn in mijn rechterarm vandaag haha... Die beweging ben ik niet gewend.

Ik had dus een kerbl onyx tondeuse gekocht die volgens de revieuws op agradi goed zijn werk deed. Ik krijg er niks mee geschoren helaas.. Ik heb nu even geen geld voor dure tondeuses en kan geen tweedehands tondeuses vinden. Hoe bevalt de sectolin 210 tondeuse? Of iemand nog andere suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 14:10 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ervaring met paarden ook geschoren te houden in de zomer?

Mijn paard heeft zomereczeem en lijkt zich als hij geschoren is, beter in zijn vel te voelen dus ben aan het overwegen van hem het gehele jaar door kort in de vacht te houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 313 van de 390 [ 9738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 390  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen