[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:16

Ik heb 0 grams op.. Vind het wel een lastige periode qua temperatuur. Gelukkig is het windstil en droog. Gister overdag had ze het er ietsje te warm mee, maar vannacht :oo is het - 1 geweest!
Natuurlijk weet ik niet hoe ze het toen had. Ik denk dat het inmiddels wel gaaat met haar vachtje zo aan het eind van de winter..
Nu heeft ze het dus overdag iets te warm en 's nachts waarschijnlijk iets te koud

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:28

Jaa hier heb ik hem ook nog afgelaten. Gisteren voelde hij nog warm. Twijfelde vanochtend even, maar idd het is windstil en stalgenootje had nog even gevoeld en voelde ook nog warm. Kijk straks weer eventjes. Je zit echt net op het randje..

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:30

Overdag in de zon lekker af, snachts 150 gram.. Blijft lastig dit weer!

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:46

Mijn paard vind dit weer nu heerlijk. Zo rond t vriespunt.
De paard, oren, manen en staart ook weer bijgeknipt. Ziet er ook gelijk een stuk beter uit weer na zo’n wollige winter.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:40

welke dekens hebben jullie er nu op liggen? Mijn paard is gister bij ons gekomen en ik heb hem vannacht onder een 0 gr deken gezet aangezien hij tot gister iedere x (zelfs met dit hele warme weer) onder een 200 grams stond. Wat is nu wijsheid om te doen? Zeker als het morgen 15 graden wordt wil ik hem eigenlijk zonder deken zetten maar twijfel of dit wel verstandig is aangezien hij dus tot gisteren steeds met een 200 grams op stond?

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:50

enderdoggy schreef:
welke dekens hebben jullie er nu op liggen? Mijn paard is gister bij ons gekomen en ik heb hem vannacht onder een 0 gr deken gezet aangezien hij tot gister iedere x (zelfs met dit hele warme weer) onder een 200 grams stond. Wat is nu wijsheid om te doen? Zeker als het morgen 15 graden wordt wil ik hem eigenlijk zonder deken zetten maar twijfel of dit wel verstandig is aangezien hij dus tot gisteren steeds met een 200 grams op stond?


Waarom doe je direct zoveel minder op als hij er net is ?

Ik zou gewoon voelen. Als het echt 15 graden wordt zet je hem een tijdje bloot en later weer op bijv.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:51

Voelen. Wat kan wisselt per paard. Wat dit paard prettig vind kan je alleen maar ervaren door hem te monitoren.
Oksels en lies vind ik lijdend daarin.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:51

Ik heb de power turnout, van Bucas. Toch gisteren maar weer opgelegd. Vind het wel lastig hoor. Vooral omdat het s nachts ook nog zo koud kan zijn.. en morgen wordt het weer warm. Misschien dat ik hem morgen wel nog af doe.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:51

Mijne staat geschoren onder 250 gr.

Gisteren was hij niet super warm buiten dus zijn hals omhoog gedaan. Uurtje later ging hij naar binnen en eten. Voelde toen weer prima.

dees20

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:49

Hi allemaal! Hopelijk kunnen jullie mij helpen, heb geen tijd gehad om alle pagina’s door te nemen, maar mijn vraag past wel in dit topic denk ik.

Al een lange tijd ben ik opzoek naar een goed passende deken voor mijn KWPN merrie van 168 cm. Ze heeft nogal een hoge schoft.

Afbeelding

De bucas smartex heb ik gehad maar deze vond ik qua pasvorm niet fijn zitten. Ook het schoft ‘lapje’ was gescheurd, lijkt dan toch wat druk op te staan ....

Heb nu de amigo paardendrogist deken en deze lijkt wel goed te passen, alleen super snel kapot in de kudde en al niet meer waterdicht ...

Afbeelding

Onlangs wat dekens besteld en gepast. De Rambo Original, Amigo Bravo XL (deze beide bij de hals veelste ruim) , Weatherbeetha (maat 150/200) pasvorm niet fijn, kort, en de Rhino Original. Deze laatste lijkt het mooiste te zitten, maar ook ruim bij de hals ....

Afbeelding
Afbeelding

Heb ook nog een filmpje, maar die krijg ik hier niet op .... Dan zou je me even een PB moeten sturen met je emailadres!

Help!!

P.s de andere dekenmaten zijn 155/205.
Met meten vanaf de borst tot verste punt bil kom ik op 200 cm ...

Saaams

Berichten: 13263
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:50

En als je een deken koopt in maat 198? Past het dan wel?

dees20

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:55

Saaams schreef:
En als je een deken koopt in maat 198? Past het dan wel?


Bedankt voor je reactie! Zou ik nog kunnen proberen, alleen de lengte van de dekens 205 vind ik niet te lang ... alleen heb steeds gedoe met de hals/schoft pasvormen :(

Saaams

Berichten: 13263
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:58

dees20 schreef:
Saaams schreef:
En als je een deken koopt in maat 198? Past het dan wel?


Bedankt voor je reactie! Zou ik nog kunnen proberen, alleen de lengte van de dekens 205 vind ik niet te lang ... alleen heb steeds gedoe met de hals/schoft pasvormen :(


Maar die van amigo past wel? Amigo heeft ook duurdere dekens in hun lijn. Die blauwe van je foto is volgens mij de bravo.
Zou je evt ook naar kunnen kijken?

dees20

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:26

Dankjewel. Ben nu aan het kijken voor de amigo bravo, ze hebben deze in een disc uitvoering of ‘gewoon’ met de 2 ‘haakjes’ . Iemand ervaring met de disc?

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:51

En een wug versie? Die vind ik bij mijn paard weer veel mooier aansluiten.

Wat bedoel je met disc? Een v-sluiting?
Mijn amigo rechte sluiting regende niet in, mijn rambo v-sluiting wel.
De rechte sluiting had ik een maat groter nodig dan de v-sluiting. Maar de v-sluiting zat weer precies goed bij de billen waar de rechte sluiting net te lang was.
Dit betreft allemaal horseware dekens.

Bucas zat voor geen meter.

Maar het verschilt echt zo erg per paard. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te passen.

baudyh

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:52

Bij mij staan ze allebei onder een 50 grams. De ene de bucas irish turnout en mij oude pony onder de bucas recuptex turnout light.
Ze staan onder een geïsoleerd dak dus voor nu is het prima

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:09

En een master deken met van de schoftkussens?

dees20

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:39

Slmt9 schreef:
En een wug versie? Die vind ik bij mijn paard weer veel mooier aansluiten.

Wat bedoel je met disc? Een v-sluiting?
Mijn amigo rechte sluiting regende niet in, mijn rambo v-sluiting wel.
De rechte sluiting had ik een maat groter nodig dan de v-sluiting. Maar de v-sluiting zat weer precies goed bij de billen waar de rechte sluiting net te lang was.
Dit betreft allemaal horseware dekens.

Bucas zat voor geen meter.

Maar het verschilt echt zo erg per paard. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te passen.


Dankjewel!

Ja een disc sluiting, volgens mij is dat nieuw....


Afbeelding


Bucas past mijn paard ook niet, iedereen is er zo over te spreken, maar helaas niet voor mij.

Wug heb ik ook gezien, werkt dat met een paard met hoge schoft?

dees20

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:46

Veulen84 schreef:
En een master deken met van de schoftkussens?


Ken ik niet, ik ga kijken dankjewel!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:23

Heb het idee dat FD net als v-sluiting minder trekt op schouder. Eigenlijk een soort cross-over tussen de v-sluiting en de rechte sluiting. Hier hebben we alledrie de sluitingen wel op de wei staan. Helaas was de fd de gewone Amigo Bravo en te groot voor mijn paard. Ik heb een pony versie nodig van de Amigo Bravo.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:47

dees20 schreef:
Hi allemaal! Hopelijk kunnen jullie mij helpen, heb geen tijd gehad om alle pagina’s door te nemen, maar mijn vraag past wel in dit topic denk ik.

Al een lange tijd ben ik opzoek naar een goed passende deken voor mijn KWPN merrie van 168 cm. Ze heeft nogal een hoge schoft.

[ [url=m/pEjyRJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bucas smartex heb ik gehad maar deze vond ik qua pasvorm niet fijn zitten. Ook het schoft ‘lapje’ was gescheurd, lijkt dan toch wat druk op te staan ....

Heb nu de amigo paardendrogist deken en deze lijkt wel goed te passen, alleen super snel kapot in de kudde en al niet meer waterdicht ...

[ [url=m/FJyjeZ.png]Afbeelding[/url] ]

Onlangs wat dekens besteld en gepast. De Rambo Original, Amigo Bravo XL (deze beide bij de hals veelste ruim) , Weatherbeetha (maat 150/200) pasvorm niet fijn, kort, en de Rhino Original. Deze laatste lijkt het mooiste te zitten, maar ook ruim bij de hals ....

[ [url=m/GlylX7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dDNNRm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook nog een filmpje, maar die krijg ik hier niet op .... Dan zou je me even een PB moeten sturen met je emailadres!

Help!!

P.s de andere dekenmaten zijn 155/205.
Met meten vanaf de borst tot verste punt bil kom ik op 200 cm ...


Die van mij is 1,74 en ook smal met hoge schoft . Voor hem heb ik Rambo duo en Suprême in 198, die liggen hem echt mooi. Wel mooi ruim aan de voorkant maar niet té of naar achter trekken. Z’n regendeken is een Rhino met de rechte sluitingen en die ligt ook wel prima, blijft ook mooi liggen maar de V sluitingen van de Rambo blijven favoriet. Als die Rhino op is komt er ook een Rambo lite maar zonde om nu te kopen vind ik :=
206 heb ik ook gepast op hem maar was aan de voorkant ook echt te ruim en dan gaat het wel trekken en vooral op de schoft drukken. De maat kleiner blijft mooi voor de schoft liggen. Hele dag buiten met (sloop) maatje en veel beweging.

dees20

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:29

Capriootje schreef:
dees20 schreef:
Hi allemaal! Hopelijk kunnen jullie mij helpen, heb geen tijd gehad om alle pagina’s door te nemen, maar mijn vraag past wel in dit topic denk ik.

Al een lange tijd ben ik opzoek naar een goed passende deken voor mijn KWPN merrie van 168 cm. Ze heeft nogal een hoge schoft.

[ [url=m/pEjyRJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bucas smartex heb ik gehad maar deze vond ik qua pasvorm niet fijn zitten. Ook het schoft ‘lapje’ was gescheurd, lijkt dan toch wat druk op te staan ....

Heb nu de amigo paardendrogist deken en deze lijkt wel goed te passen, alleen super snel kapot in de kudde en al niet meer waterdicht ...

[ [url=m/FJyjeZ.png]Afbeelding[/url] ]

Onlangs wat dekens besteld en gepast. De Rambo Original, Amigo Bravo XL (deze beide bij de hals veelste ruim) , Weatherbeetha (maat 150/200) pasvorm niet fijn, kort, en de Rhino Original. Deze laatste lijkt het mooiste te zitten, maar ook ruim bij de hals ....

[ [url=m/GlylX7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dDNNRm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook nog een filmpje, maar die krijg ik hier niet op .... Dan zou je me even een PB moeten sturen met je emailadres!

Help!!

P.s de andere dekenmaten zijn 155/205.
Met meten vanaf de borst tot verste punt bil kom ik op 200 cm ...


Die van mij is 1,74 en ook smal met hoge schoft . Voor hem heb ik Rambo duo en Suprême in 198, die liggen hem echt mooi. Wel mooi ruim aan de voorkant maar niet té of naar achter trekken. Z’n regendeken is een Rhino met de rechte sluitingen en die ligt ook wel prima, blijft ook mooi liggen maar de V sluitingen van de Rambo blijven favoriet. Als die Rhino op is komt er ook een Rambo lite maar zonde om nu te kopen vind ik :=
206 heb ik ook gepast op hem maar was aan de voorkant ook echt te ruim en dan gaat het wel trekken en vooral op de schoft drukken. De maat kleiner blijft mooi voor de schoft liggen. Hele dag buiten met (sloop) maatje en veel beweging.


Super! Veel dank. Ik ga de maat 198 eens bestellen en passen! Foto’s volgen :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:21

Ik heb ervaring met alle 3 de horseware sluitingen.

Persoonlijk vind ik de V sluiting het meest ideaal en hufterproof. Dit omdat paarden meer ruimte hebben voor de hals. Nadeel is misschien wel een stukje open tussen V sluiting en een evt hals.
Rechte sluiting sluit veel hoger aan. Maar wel handig in gebruik. Minder ruimte voor zakken hals.
Nieuwe disc, heeft het beste van beide denk ik. Je kan hem strakker en losser doen omdat het met 4 stukken klitteband vast zit. Dat is dus voor evt slopers een nadeel.
Moet wel zeggen dat het klitteband langer mee gaat dan het klitteband onder de Rechte sluiting en onder de V sluiting.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:53

Ladygiroc schreef:
Moet wel zeggen dat het klitteband langer mee gaat dan het klitteband onder de Rechte sluiting en onder de V sluiting.


Oh dat is goed dat je dat benoemd. Ik twijfelde daarover omdat het klittenband bij mij snel niet meer zo goed hecht door vuil en haren. Omdat de disc helemaal vastzit met klittenband viel die optie voor mij af. Maar als het beter spul is dan is het misschien toch een optie..

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:55

dees20 schreef:
Super! Veel dank. Ik ga de maat 198 eens bestellen en passen! Foto’s volgen :)



Ik herken de bouw van jouw paard. Ik heb er ook één met een hoge schoft die net tussen 198 en 206 invalt. Ik zweer echt bij de Rhino wugs, die liggen perfect! Second best zou de Rhino original zijn maar alle andere horseware en bucas dekens liggen niet goed.