Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 350 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Hoii, ik heb een vraagje ik heb een aesculap econom II gekocht. (Nieuw) alleen deze komt niet door de vacht van mijn Shetlander en sportpony die allebij erg dik in de vacht zitten. Ligt dit aan de messen als dit zo is welke messen raden jullie dan aan (voor welke dieren) voor schapen geiten en runderen? Of de messen voor echt alleen paarden? (Heb de instucties gevolgd die er bij zaten voor het aan draaien van de schroef losser en strakker etc werkte niet. |( Dus ik hoop dat jullie raad weten :j

Groetjes Eefje
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 20:37 



 
Profiel   

Zitten de messen er wel goed op? En wellicht nog strakker de stelschroef aandraaien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 00:12 



 
Profiel   

Heb ik al geprobeerd ik zal morgen wel even met de winkel bellen voor advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 10:20 



 
Profiel   

en heb je ook olie tussen de messen gedaan? Heel raar maar daardoor wil ie soms ook niet scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 11:58 



 
Profiel   

Ja dat heb ik ook gedaan ik denk dat dit misschien niet de goede messen zijn want het zijn ook zulke dikke vachtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 16:04 



 
Profiel   

Een aesculap moet daar geen moeite mee hebben in principe. Ik denk dat het aan de afstelling can je messen ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 16:46 



 
Profiel   

Dat klopt inderdaad. Ik scheer met 31/15 of 31/23
Kom overal doorheen. Ligt echt aan de afstelling.

Echter heb ik ook een keer met een nieuw stel messen gehad dat hij niks pakte, messen laten slijpen en keer erop deden ze het perfect! Dus dat kan ook nog een issue zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 18:11 



 
Profiel   

Mijn pony heeft ook coushing dus we hebben nu de messen voor coushing paarden en geiten gekocht en de torqui zodat de messen precies afgesteld kunnen worden.

Dus hoop dat het dan wel werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 19:31 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik heb net 2 tondeusekopjes terug van eogs maar beide zo bot als baksteen haha


Wel even complimenten voor hun service. Mocht ze direct terugsturen, nog 2 andere gedaan en deze zijn ook kosteloos geslepen en de anderen hersteld. Dus de service is super. Nu maar hopen dat ze het nu wel doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 15:15 



 
Profiel   

Ik hoor het. Service is inderdaad goed. Heb ze in no time terug en factuur netjes via de mail......

Ik ben benieuwd of ze nu wel scheren

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 15:44 



 
Profiel   

Ik ben opzoek naar een goed sterk scheerapparaat. Hebben jullie een aanrader voor rond de 200 a 250?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 12:19 



 
Profiel   

Ik zou een aesculap machine kopen. Eerst had ik botte messen erbij gekregen maar dat is opgelost. Kost wel wat maar je hebt ook wat. Ik zou er wel een torqui bijbestellen kost ook weer wat maar messen zijn dan altijd precies afgesteld. Is ontzettend handig voor iedereen maar vooral als je net als ik nog moete zou hebben met het goed afstellen van de messen!

Succes met de zoektocht is altijd lastig want het zijn allemaal geen goedkopen spulletjes :j :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 13:18 



 
Profiel   

Ik heb wat hulp nodig,

Mijn messen van de Moser tondeuse had ik pas laten slijpen bij Macrovet, maar na één en een kwart pony kwam ik niet eens meer door de vacht heen.

Nu mocht ik een scheerapparaat van de buurman lenen, maar ik krijg het niet soepel aan de praat, en de buurman is niet thuis.
Het is een Heiniger, maar hij loopt vast in de vacht van mijn shetlander.
Er komt haar tussen het boven en onderblad terecht.
Ik heb de messen al losgehaald en goed geolied, stelknop zo ver mogelijk naar rechts gedraaid.
Dan doet hij het telkens één baan goed, scheert streeploos, voor hij er weer mee stopt.
Iemand een idee wat kan helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 10:26 



 
Profiel   

Die zijn waarachijnlijk ook bot

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 12:51 



 
Profiel   

Ik denk ook dat die bot zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 13:08 



 
Profiel   

Dat schiet niet op dan :')

Ik hoopte dat het aan mij lag :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 16:25 



 
Profiel   

Kwart slag nog aandraaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:13 



 
Profiel   

Iemand die nu nog scheert? Zie dw zomervacht er wel onder komen maar meneer haart zooo langzaam. Zit nog dik in het haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 13:57 



 
Profiel   

Ruitert schreef
Iemand die nu nog scheert? Zie dw zomervacht er wel onder komen maar meneer haart zooo langzaam. Zit nog dik in het haar


Ik vorig jaar wel. Ging prima :j dit jaar was ik het voor en de zomernvacht komt nu indd door haar geschoren vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 13:58 



 
Profiel   

Ja hoor ik heb gisteren 3 paarden geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 15:09 



 
Profiel   

xtessax83 schreef
Ik vorig jaar wel. Ging prima :j dit jaar was ik het voor en de zomernvacht komt nu indd door haar geschoren vacht.


vorig jaar geen lelijke zomervacht gehad? Hoor verschillende dingen hierover. Twijfel wel of niet scheren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 15:10 



 
Profiel   

Ruitert schreef
xtessax83 schreef
Ik vorig jaar wel. Ging prima :j dit jaar was ik het voor en de zomernvacht komt nu indd door haar geschoren vacht.


vorig jaar geen lelijke zomervacht gehad? Hoor verschillende dingen hierover. Twijfel wel of niet scheren :')


Nee zeker niet zelfs mooier dan hoe het er nu uit ziet :')

Vorig jaar april dus zo eronderuit:
[ img ]
Werd in de zomer dit:
[ img ]

En dit is van dit jaar februari

[ img ]

Hier komt nu de zomer vacht doorheen waardoor ze 'vlekjes' krijgt. Dus vond het vorig jaar beter als nu. Maargoed het gaat mij om de functie niet om het mooie eigenlijk. Beide zien er prima uit dus opzich kan het echt wel om nu nog te scheren.

Ik luister vaak niet naar andere mensen en zie zelf wel of het werkt of niet :+

Edit:
Dit is nu de vlekjes die ik bedoel. Vorig jaar had ik dit dus niet
[ img ]


Laatst bijgewerkt door xtessax83 op 19-04-21 09:20, in het totaal 4 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:03 



 
Profiel   

Hoe weet ik wanneer m'n messen geslepen moeten worden?
Ik heb er nu 4x een paard geschoren. Dus dan zou ik ze eigenlijk deze zomer wel even moeten laten slijpen?

Even teruggelezen in dit topic. Goede slijperijen:
- EOGS Ijsselmuiden
- https://www.trimgereedschap.nl
- Macrovet.nl
- Epplejeck

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:08 



 
Profiel   

Vandaag een iets hoger modelletje 10 geschoren. Pony slaakte een zucht van verlichting. Alleen bij het kruis wat haar laten zitten :+

Fjord heeft het eerder te warm dan te koud. Wat denken jullie, geen deken nodig? Staat snachts op stal. Ik was net op tijd, tijdens scheren kwamen er al weer broeiplekjes tevoorschijn :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 17:55 



 
Profiel   

Mijn shets hebben geen deken nodig gehad, de eerste heb ik al een paar weken terug geschoren.
Ze stond de eerste paar dagen (veel koude wind) vaak in de schuilstal hooi te eten, maar benen, oren en neus waren gewoon warm :)

EDIT: ik heb ze trouwens helemaal geschoren (zie foto eerder in het topic)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 20:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 350 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen