Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van laag gras in de weide naar hoog gras opbouwen?

 
Profiel   

Zoals je aan de titel kan zien ben ik benieuwd of je eigelijk moet opbouwen als je paard laag gras is gewend en dan naar een weide gaat met hoog gras? Of kan je je paard gewoon op het hoge gras zetten zonder koliek te krijgen en als je wel moet opbouwen met hoeveel bouwen jullie op?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:18 



 
Profiel   

??

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:20 



 
Profiel   

Beginnen met een uur en dat even uitbouwen over een aantal dagen. Laag gras betekend dus een kaal weiland. Ook kun je een draad spannen zodat ze dagelijks een kleine strook kunnen begrazen maar zeker niet in één keer volop in een dikke vette weide zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:26 



 
Profiel   

Hoog gras is minder suikerrijk dan lang gras. Dus ff prikpaaltjes zetten en strookbegrazing doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:01 



 
Profiel   

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat laag gras is? Als dat kaal betekent, zou ik opbouwen. Als dat nog altijd 10 cm is (of in elk geval lang genoeg om op te overleven zonder hooi), dan zou ik niks doen en ze gewoon zo op het hoge gras zetten. Ze zijn dan toch een rantsoen van 100% gras gewoon, lang of kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:51 



 
Profiel   

Altijd strookjes doen met lang gras. Niet omdat je paard zich zou overeten, maar omdat lang gras plat wordt gelopen, en dan vreten ze het niet meer. Zonde van het gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:16 



 
Profiel   

Mijn shet had laatst lichte hoefbevangenheid verschijnselen. Inmiddels is hij daar weer vanaf sinds 3 weken. Wanneer zou ik dan nu weer een nieuwe strook lang gras kunnen geven? Het land is verder volledig kaal en ze krijgen hooi bijgevoerd. Maar wil niet weer de problemen van hoefbevangenheid krijgen :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen