Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegenmasker wat blijft zitten

 
Profiel   

Goedemiddag,

Wie kan mij een vliegenmasker adviserseren die om blijft in de weide...? Ik heb zo'n ding geprobeerd, die je aan halster bevestigd (van die slierten) en ik heb onderstaande geprobeerd alleen dan zonder de oortjes... Maar beide krijgt m'n paard af! Welk kan ik nog proberen, die m'n houdini niet af krijgt?

https://www.horze.nl/vliegenmaskers-vli ... c=google10
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:06 



 
Profiel   

field relief maskers en dan zonder oren al jarenlang de beste wat mij betreft

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:22 



 
Profiel   

Ik heb jaren zo’n grote rambo gehad en heb nu een shires. Rambo was fijn maar lelijk en erg duur. Nu dus shires omdat die een heel stuk goedkoper is. Verder prima tevreden met beide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:24 



 
Profiel   

[ img ]
Heb deze van Lemieux, paard heeft hem 24/7 om en blijft zitten. Zou hem alleen zonder neus net kopen moest ik het opnieuw doen omdat het er vrij irritant uit ziet bij het grazen en er veel zand in blijft zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:26 



 
Profiel   

En een vliegenkap die aan je halster vastzit?
https://www.dekroo.nl/products/qhp-hals ... gJxufD_BwE

Ik was er altijd best sceptisch over, maar ik heb bovenstaande nu ongeveer een maand geleden aangeschaft omdat deze makkelijk om te doen is door pensioneigenaar. En ik moet zeggen ik ben niet ontevreden. Het gaas is mooi stevig en komt niet tegen zijn ogen aan. En ondanks dat mijn paard regelmatig met kapotte halsters naar binnen komt is deze nog helemaal mooi, nog geen schade te bekennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:40 



 
Profiel   

shires!
blijft echt heel goed zitten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:48 



 
Profiel   

Die van shires zijn geweldig.
Ze zijn ook niet zo lastig qua maat.
Heb er eentje maat pony die ik voor een paardenveulen van 8 maanden had gekocht, dat veulen is nu twee en past hem nog steeds.
Toen op zijn kleinst en nu op zijn grootst.

Heb ze voor al mijn paarden en eentje heeft altijd dat die gaasdingen op de een of andere manier tegen zijn oog aan komen, maar bij deze niet.

O en ze zijn aardig mishandeling-proof. Alleen zou ik ze niet te vaak in de wasmachine doen, dat gaas word er bij mij minder stevig door na een paar keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:57 



 
Profiel   

Thx voor de reacties ik ga ze even bekijken! En dan maar een halen.. Want dit is ook geen doen... Iedere x een vies oog...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 16:47 



 
Profiel   

Shires, weatherbeeta en cashel geprobeerd, werd allemaal dezelfde dag nog afgewerkt door mijn ene ruin. Die moet er wel een halster onder anders krijg ik ze niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:08 



 
Profiel   

Field Reliëf idd. Dat is de fijnste. Die van mij gaat al 3 jaar mee blijft mooi en blijft ook goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:11 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Field Reliëf idd. Dat is de fijnste. Die van mij gaat al 3 jaar mee blijft mooi en blijft ook goed zitten.


Deze heb ik ook ! Hele fijne vliegenmaskers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:43 



 
Profiel   

ik heb er een van amigo, deze:

https://www.agradi.nl/amigo-flymask-silver-navy.htm

die blijft netjes om bij mijn paard die hem 24/7 op heeft, en geen vieze ogen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:46 



 
Profiel   

Ik heb een Field relief en een van Kramer die identitiek is aan die van Shires (echt alleen ander logo erop) en ik vind de Kramer/Shires fijner van de ogen af zitten. Beide zitten stevig. De Shires zie ik bij andere paarden weleens af getrokken worden, maar uiteindelijk kan alles kapot bij spelende ruinen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:50 



 
Profiel   

Een kennis knipte de slierten van de frontrien en plakte ze met ducktape vast aan een pluk manen. 1 voor 1. Het zag er niet erg charmant uit maar het was het enige wat bleef zitten. Alle andere dingen werden door haar paard vakkundig afgewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 18:10 



 
Profiel   

Ik ben het meest tevreden over deze: https://www.paardendrogist.nl/rambo-vli ... er~-~Blauw

Die staat tenminste echt goed van de ogen af, en blijft er ook vanaf staan als paard langs het been ofzo schuurt, door de boog die er in verwerkt zit. Bij die van mij komen bij alle andere maskers altijd nog de wimpers tegen het gaas of snel deuken in het materiaal rond de ogen. Dat lijkt mij persoonlijk ook knap irritant en dan kan ik me wel voorstellen dat je het er af wilt werken, als zoiets tegen je wimpers / ogen aan zit :(:)

Misschien dat je dus ook kan kijken in de richting van iets dat niet per-sé knoertvast zit, maar ook dat gewoon comfortabeler voor haar is? Waardoor ze het minder snel af zou willen schuren?

Deze zit overigens ook prima vast hoor, met dubbel klittenband. Zowel onder de kaak als onder de kin klittenband.

De neusflap is afneembaar en de oren heb ik er afgeknipt want dat vind ik ondingen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 18:26 



 
Profiel   

Ik heb er nu een van kramer, heel mooi zachte randjes. Maar ik laat ze niet zonder toezicht op

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 18:59 



 
Profiel   

https://www.paardendrogist.nl/field-rel ... er+size-XS

Hele goede ervaringen met field relief, zelf gebruiken we de midi variant dus zonder oren. In de ruinen kudde (met op een gegeven moment 10+ ruinen die wel van een lolletje hielden) is dit bijna altijd goed gegaan. Meest wonderbaarlijke vind ik dat de maskers al het derde jaar in gaan gezien ze er niet zachtaardig mee om gaan. Wij halen ze zelf s avonds af en doen ze s ochtends weer op. De keren dat ze op de weide afgegaan zijn is in drie jaar tijd op 1 hand te tellen. Geef geen garanties maar ben wel heel blij met deze maskers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:24 



 
Profiel   

Ik heb er een van de welkoop met een endurancehalster er overheen.
Mijn paard heeft een oog afgedekt en mag de vliegenmasker beslist niet af doen. Een endurancehalster kun je helemaal stellen, net alleen hoofdstel eigenlijk en die krijgt ze echt niet af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:59 



 
Profiel   

Ik heb de rambo. Die imkerkap zeg maar. Staat super mooi van de oren af. Enige masker wat mijn sloopgrage ruinen niet af willen schuren en heel blijft. Komen zelfs naar me toe om daar vrijwillig hun hoofd in te duwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:27 



 
Profiel   

Field Reliëf of Cashel is het enigste wat hier om blijft. En dan kan de Field Reliëf nog wel is verschoven zijn van het schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:35 



 
Profiel   

Hier voor het tweede jaar de Field Relief en nog steeds super tevreden over. Blijft altijd keurig zitten, mooie pasvorm en staat goed van de ogen af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:12 



 
Profiel   

Ben fan van Shires. Mijn twee doen het er prima mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:17 



 
Profiel   

Hier ook fan van field relief midi (zonder oren dus). Gaan lang mee, blijven mooi zitten tenzij er een grapjas aan gaat lopen trekken maar dan gaat alles af. :=
En staat mooi van de ogen door de randen die erin geplaatst zijn. Voor mij niks anders meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:50 



 
Profiel   

Ik heb sinds een week de bug reliëf van le mieux en ben helemaal blij.
Mijn pony krijgt alles af, droeg daarom al lycra maskers maar die waren qua gaas bij de ogen. Iet fijn en na een uur of 2 lag die alsnog in het gras.
Deze van le mieux heb ik nog geen een keer uit het land hoeven te vissen, staat mooi af bij de ogen en is de enige lycra masker die ik heb gevonden met Neusnetje.
Maatvoering is wat onduidelijk, maar ik had op de gok de M voor mijn D pony en zit perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 22:24 



 
Profiel   

Zowel Field relief als de Le Mieux kan ik binnen een uur gaan zoeken..

Ga nu zo een lycra ding proberen :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 22:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen