Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 116 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Mijn messen van mijn oude Liscop passen niet, maar misschien de nieuwere modellen wel?

Ik heb met mijn oude Liscop 15 jaar zonder problemen geschoren. Nu in 3 jaar tijd al meer gezeik met mijn Heinigers gehad. Ok, ding liep wat warm, maar ik kwam overal doorheen en hij deed het altijd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 13:44 



 
Profiel   

Ik heb net mijn opal laten vallen en hij maakt rare geluiden :( dat komt niet lekker uit met een bomvolle week

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 15:35 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik heb net mijn opal laten vallen en hij maakt rare geluiden :( dat komt niet lekker uit met een bomvolle week


Oooh kak. Zo vervelend dat er niet een gaatje in zit voor een val riempje :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 18:10 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik heb net mijn opal laten vallen en hij maakt rare geluiden :( dat komt niet lekker uit met een bomvolle week


Oh pffff... scheert ie nog wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 19:56 



 
Profiel   

Ik las al dat hier veel goede ervaringen zijn met de moser max.
Ik heb er sinds kort een maar zou graag een bredere scheerkop erbij hebben.

Welke kop moet ik dan hebben rond de 3 mm lengte? Met Google kom ik er niet echt uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:00 



 
Profiel   

Rond de 3 mm bestaat helaas niet 2.3 is de langste volgens mij. Daarom scheer ik met een smalle..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:20 



 
Profiel   

mcjv schreef
Jester_ schreef
Ik heb net mijn opal laten vallen en hij maakt rare geluiden :( dat komt niet lekker uit met een bomvolle week


Oh pffff... scheert ie nog wel?


Hij deed het toen even maar toen niet meer.. Ook een rammetje erin. Vant weekend ging ie wel weer aan en net 2 paarden geschoren maar niks aan de hand := had een saphir als reserve mee gelukkig. Kunnen dus ook tegen een stootje haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:57 



 
Profiel   

Hoi allemaal.
Na vele positieve reacties ben ik gister vol goede moed aan de slag gegaan met mijn moser Max 45 met moser 3mm messen. Helaas na het lijf geschoren te hebben hield hij er mee op… messen pakte geen haar meer. 1mm erop gezet om te proberen (vindt dat echt te kort) en dat ging wel, lag dus echt aan de messen.
Volgens de winkel waar ik ze gekocht heb klinkt het als botte messen. Maar kan dat echt al zo snel? Ik had toch wel verwacht er minstens 1 hele new forest d-pony er mee te kunnen scheren.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:08 



 
Profiel   

Nieuwe messen zijn vaak niet super scherp. Dus dat ze nu al bot zijn kan best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:11 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb er provisorisch toch een val bandje aan geknoopt. Mij tondeuse is ook al eens uit m’n handen gestampt. Dat zou toch wel heel erg jammer zijn met deze ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:33 



 
Profiel   

Dat is wel slim bedacht ja haha! Moet ik ook eens naar gaan kijken := ik kan hem niet missen haha, dan nog liever de xplorer weg dan me opal

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:44 



 
Profiel   

Ik had aan de moser aan dat metalen beugeltje ook een bandje gemaakt. Vindt ik wel zo’n fijn idee. Ik was al aan het kijken maar kon nergens iets vast maken. En toen dacht ik hoe ga ik dat nou doen.. nou zo dus ;) niet mooi, wel functioneel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 22:15 



 
Profiel   

Jester_ schreef
mcjv schreef
Oh pffff... scheert ie nog wel?


Hij deed het toen even maar toen niet meer.. Ook een rammetje erin. Vant weekend ging ie wel weer aan en net 2 paarden geschoren maar niks aan de hand := had een saphir als reserve mee gelukkig. Kunnen dus ook tegen een stootje haha!


Woeps :+ Hopelijk blijft het dan daarbij. Zijn geen goedkope geintjes als die stuk gaan.

Over die nieuwe messen gesproken, ik had bij voorbaat al een extra set messen gekocht omdat ik las dat de messen bij een nieuw apparaat niet altijd even scherp zijn. Ik heb er nu al 3 paarden volledig mee geschoren en bij eentje een jachtpatroon en hij raast er nog steeds doorheen. Helemaal blij met m’n heiniger xperience, wat een top ding zeg! En lang leve bokt voor de adviezen van iedereen, anders had ik nooit een apparaat uit de duurdere prijsklasse durven kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:17 



 
Profiel   

Nou het zit me echt niet mee dit seizoen :+ nu is me xplorer kapot, dat stukje wat over dat blokje gaat geknapt :+ zucchtt

Gebeurde gelukkig net bij de laatste 5 cm, dus de rest met de opal kunnen doen. Nu weggebracht maar heb er nog 1 staan vanavond. Moet dan maar een keer met de tondeuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:34 



 
Profiel   

Arlette1991 schreef
Ik las al dat hier veel goede ervaringen zijn met de moser max.
Ik heb er sinds kort een maar zou graag een bredere scheerkop erbij hebben.

Welke kop moet ik dan hebben rond de 3 mm lengte? Met Google kom ik er niet echt uit.


2.3 mm is inderdaad de langste brede scheerkop voor Moser. Ik heb m toevallig vorige week gekocht en gisteren gebruikt. Qua haarlengte viel het me alles mee, was zeker niet "te kaal", maar ik merkte wel dat de bredere kop minder kracht heeft. De gewone haren komt ie wel doorheen maar ruw/grof beenhaar wat slechter. Daarvoor gebruik ik gewoon de 3 mm smallere kop en dat ging ook prima. Heb m gekocht via Agradi trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:18 



 
Profiel   

XladyX schreef
Arlette1991 schreef
Ik las al dat hier veel goede ervaringen zijn met de moser max.
Ik heb er sinds kort een maar zou graag een bredere scheerkop erbij hebben.

Welke kop moet ik dan hebben rond de 3 mm lengte? Met Google kom ik er niet echt uit.


2.3 mm is inderdaad de langste brede scheerkop voor Moser. Ik heb m toevallig vorige week gekocht en gisteren gebruikt. Qua haarlengte viel het me alles mee, was zeker niet "te kaal", maar ik merkte wel dat de bredere kop minder kracht heeft. De gewone haren komt ie wel doorheen maar ruw/grof beenhaar wat slechter. Daarvoor gebruik ik gewoon de 3 mm smallere kop en dat ging ook prima. Heb m gekocht via Agradi trouwens.


Ik heb inmiddels de brede 2.3 mm besteld en heb een "gewone " 3 mm.
Naast mijn grote scheermachine moet ik zo een heel eind komen lijkt me.

Mijn paard is heel bang dus ik ga het eerst maar eens proberen met de moser.

Bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:07 



 
Profiel   

Ik scheer altijd m’n hele paard met de moser met het smalle kopje. Lukt ook prima overigens. Scheelt al zoveel dat ze rustig blijft staan omdat die machine zo veel stiller is dan een grote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:58 



 
Profiel   

Ik had drie moser kopjes gekocht en die zinn allemaal na 3 jaar nog steeds scherp. Nu 1 paard geschoren met het heiniger kopje en op de helft dacht ik al nou nou.. daar kun je bovenop gaan zitten Haha. Moet hem echt laten slijpen. Niet iedereen kan die kopjes slijpen denk ik of wel? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Ik ken geen goed adres hier in de buurt dus opsturen is ook prima. Kan puttenstein dat toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:50 



 
Profiel   

Bij mij heeft Puttenstein mijn tondeusekopjes verkeerd geslepen. Die deden niets. Toen ik ze naar de Schaarmakelaar bracht zei hij ook wat er verkeerd was, hol of bol of weet ik veel. Dus die slijpt nu alles voor mij. Ook het onderhoud doet hij. Hij heeft de nieuwste apparatuur en is er echt heel goed in. Wereldberoemd in het slijpen van scharen etc. Je kunt ze ook opsturen, hij is super snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 04:13 



 
Profiel   

De zoekfunctie bracht niet veel op op 1 adres na, maar weet iemand wellicht een fijne slijper in de omgeving Rotterdam of ergens anders in Nederland waar ik ze naar kan opsturen? En hoe lang duurt zoiets? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 22:06 



 
Profiel   

Ik vind de moser wel warm worden. Scheerde de hond ermee maar zelfs dan heeft hij het moeilijk. Doe ik iets verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:10 



 
Profiel   

Zijn de messen scherp? Ze komen meestal niet heel scherp uit de fabriek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:11 



 
Profiel   

Hij scheert wel goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:13 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Ik vind de moser wel warm worden. Scheerde de hond ermee maar zelfs dan heeft hij het moeilijk. Doe ik iets verkeerd?


De mijne scheert een paard zonder een centje pijn? Wordt niet warm en heeft genoeg power. Dat is wel gek dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:38 



 
Profiel   

Ik had dat ook altijd met mijn moser, scheerde met moeite plukken uit de oren soms. Daarom kocht ik toen een saphir
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 116 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen