Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 120 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

The_Cat schreef
Ja, ik vrees dat elk scheermachine te luid gaat zijn voor mijn paard, die de tondeuze niet zo erg vind, maar echt helemaal gek word van een scheermachine. Maar een heel paard elk jaar 2x met een tondeuze doen is te gek voor woorden aan het worden :+ Dus dacht ik verdovingspasta en hup

Hele simpele oplossing die makkelijk uit te testen is: een flinke dot watten in de oren van je paard stoppen. Is bij die van mij echt dé oplossing gebleken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:23 



 
Profiel   

mcjv schreef
The_Cat schreef
Ja, ik vrees dat elk scheermachine te luid gaat zijn voor mijn paard, die de tondeuze niet zo erg vind, maar echt helemaal gek word van een scheermachine. Maar een heel paard elk jaar 2x met een tondeuze doen is te gek voor woorden aan het worden :+ Dus dacht ik verdovingspasta en hup


Misschien kun je dan de Heiniger saphir overwegen met een brede scheerkop, die maakt ook nagenoeg geen herrie (minder dan m’n experience, en die is al stil) en met een brede scheerkop scheer je bijna evenveel met 1 strook als een scheermachine.


Ik ben uiteindelijk ook voor deze oplossing gegaan. Hopelijk deze week binnen en dan van het weekend even testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:28 



 
Profiel   

imaudy schreef
dravergekkie schreef
Ik ben eigenlijk op zoek naar een adres die wel de Moser messen (goed) doet , iemand een suggestie ? :)


Ik breng ze naar divoza, kost 10 euro en komen goed terug :) Duurt wel anderhalve week voordat je ze terug hebt.

Bedankt , wist niet dat ze dat deden.

Ga het eens proberen en anders wordt het opsturen naar één van de adressen hierboven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:50 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn messen bij de epplejeck gebracht. 7.50 en doen ook de moser messen. Duurt een week en dan heb ik ze terug dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:12 



 
Profiel   

Lauriannnn schreef
Ik heb vandaag mijn messen bij de epplejeck gebracht. 7.50 en doen ook de moser messen. Duurt een week en dan heb ik ze terug dus ben benieuwd.

Mijn messen liggen inmiddels al 2 weken bij de EJ -O-

En moser doen ze niet werd er altijd gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:40 



 
Profiel   

Ik heb dinsdag wat opgestuurd naar de schaarmakelaar, 2 kopjes. Even testen en dan stuur ik de andere 10 op als het bevalt haha. Maar tot nu toe nog niks gehoord van ze

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:46 



 
Profiel   

Hier naar Sensei, als het goed is komen ze mijn kant weer op. Ben benieuwd :Y)

Morgen weer een angstige pony, afgelopen jaar voor het eerst gedaan en pony was compleet verknalt door da en andere scheerders..... Bij mij alleen de achterbenen even de praam erop. Hopelijk morgen helemaal praamloos :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:29 



 
Profiel   

Sensei is de schaarmakelaar toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:49 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen. Iemand enig idee of de kerbl messen ook op dr saphir passen?

Deze; https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... orId=10428

Er staat merken zoals, heiniger er niet bij maar misschien iemand ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:10 



 
Profiel   

Snap on zou in principe moeten passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:21 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Snap on zou in principe moeten passen


Dacht ik dus ook.. rij morgen wel eventjes langs de EJ om te testen of het werkt! Scheelt weer wat geld haha :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:35 



 
Profiel   

dravergekkie schreef
Mijn messen liggen inmiddels al 2 weken bij de EJ -O-

En moser doen ze niet werd er altijd gezegd.


Oh gek. Nee ze zeiden nu dat rustiger is en ze me volgende week vrijdag bellen dat ze terug zijn dus ben benieuwd. En heb mijn moserkopjes meegegeven. Die van de rex en de 45. Ze zeiden dat ze die ook deden haha. Hopelijk krijg ik ze ook geslepen terug :')

We gaan het meemaken. Was niet zo blij met mijn geslepen messen bij kevenaar die waren bot. En anders probeer ik de volgende keer een landwinkel in Zevenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:55 



 
Profiel   

Lauriannnn schreef
Oh gek. Nee ze zeiden nu dat rustiger is en ze me volgende week vrijdag bellen dat ze terug zijn dus ben benieuwd. En heb mijn moserkopjes meegegeven. Die van de rex en de 45. Ze zeiden dat ze die ook deden haha. Hopelijk krijg ik ze ook geslepen terug :')

We gaan het meemaken. Was niet zo blij met mijn geslepen messen bij kevenaar die waren bot. En anders probeer ik de volgende keer een landwinkel in Zevenaar.


Roes zevenaar is een aanrader voor de messen. Tondeusekopjes sturen ze op en is een prijzige aangelegenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 09:58 



 
Profiel   

DieL_Zor schreef
The_Cat schreef
Ja, ik vrees dat elk scheermachine te luid gaat zijn voor mijn paard, die de tondeuze niet zo erg vind, maar echt helemaal gek word van een scheermachine. Maar een heel paard elk jaar 2x met een tondeuze doen is te gek voor woorden aan het worden :+ Dus dacht ik verdovingspasta en hup

Hele simpele oplossing die makkelijk uit te testen is: een flinke dot watten in de oren van je paard stoppen. Is bij die van mij echt dé oplossing gebleken.


Oke, daar had ik nog niet aan gedacht. Simpel en effectief eigenlijk. En die blijven makkelijk zitten?

De heiniger saphir ben ik ook naar aan het kijken, maar precies dat die met de extra brede scheerkop niet te vinden valt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:24 



 
Profiel   

Ik blijf bij van de water via trimgereedschap.NL Echt zo’n vak idioot die alleen maar slijpt. Niet te duur en snel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:55 



 
Profiel   

SkyMarian schreef
Lauriannnn schreef
Oh gek. Nee ze zeiden nu dat rustiger is en ze me volgende week vrijdag bellen dat ze terug zijn dus ben benieuwd. En heb mijn moserkopjes meegegeven. Die van de rex en de 45. Ze zeiden dat ze die ook deden haha. Hopelijk krijg ik ze ook geslepen terug :')

We gaan het meemaken. Was niet zo blij met mijn geslepen messen bij kevenaar die waren bot. En anders probeer ik de volgende keer een landwinkel in Zevenaar.


Roes zevenaar is een aanrader voor de messen. Tondeusekopjes sturen ze op en is een prijzige aangelegenheid.



Dankjewel!! Wat kost het daar als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 14:04 



 
Profiel   

Iets onder de 11,- per set.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:36 



 
Profiel   

Lauriannnn schreef
dravergekkie schreef
Mijn messen liggen inmiddels al 2 weken bij de EJ -O-

En moser doen ze niet werd er altijd gezegd.


Oh gek. Nee ze zeiden nu dat rustiger is en ze me volgende week vrijdag bellen dat ze terug zijn dus ben benieuwd. En heb mijn moserkopjes meegegeven. Die van de rex en de 45. Ze zeiden dat ze die ook deden haha. Hopelijk krijg ik ze ook geslepen terug :')

We gaan het meemaken. Was niet zo blij met mijn geslepen messen bij kevenaar die waren bot. En anders probeer ik de volgende keer een landwinkel in Zevenaar.

Heel gek.. ik was er vanochtend en vroeg hoe het met m'n messen zat , gezien ze al ruim 2 weken weg zijn.

Ze waren nog niet binnen en zei dat het wel heel druk zou zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 16:49 



 
Profiel   

Dat is wel gek idd. Ze sturen ze allemaal naar zelfde adres ook op namelijk...ik wacht het af en anders ga ik volgend jaar zevenaar proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:32 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Sensei is de schaarmakelaar toch?


Jup

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 05:28 



 
Profiel   

Vandaag geschoren met het agradi apparaat, en moet zeggen , ik ben positief verrast.. paard kwam er spiegelglad onder vandaan, ook al had ik niet gewassen van te voren, voor dat geld is ie zeker aan te raden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:18 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Vandaag geschoren met het agradi apparaat, en moet zeggen , ik ben positief verrast.. paard kwam er spiegelglad onder vandaan, ook al had ik niet gewassen van te voren, voor dat geld is ie zeker aan te raden



Ah super! Ik ben er ook erg blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:59 



 
Profiel   

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Heiniger Explorer?

Met een volle accu en een set geslepen heiniger messen lukt het nog niet altijd om ermee te scheren. Je hoort de motor wisselen in kracht. Wat resulteert in een stil vallende accu als het enigzins "moeilijk" wordt. Dat wil zeggen, beetje huidvet, wat dikker haar, vlugge halen. Het lijkt ook ooit alsof er haar tussen de messen blijft zitten en er dan mee stopt. Stelschroef heeft geen effect helaas.

Erg vervelend want ik scheer professioneel en moet nu alsnog telkens mijn aesculap op stroom gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:10 



 
Profiel   

Ik scheer altijd met de xplorer en nooit problemen. Wat je zegt herken ik soms wel, maar niet dat hij dan kracht verlies heeft. Het klinkt bij mij een beetje alsof dr stroef te strak staat

Ik werd vandaag nog gebeld om een paard af te scheren. Ik kende de paarden, jaren gedaan maar ze hadden nu iemand anders laten komen. Die had 8 setten messen erop bot laten worden maar alsnog maar 1 fjord en eeen halve shet mee gelukt, ook met nieuwe messen. Het apparaat kon de vachten blijkbaar niet aan. Ik scheer die paarden al jaren probleemloos, ook met de xplorer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:13 



 
Profiel   

De schroef staat zoals die moet staan. Strakker draaien heeft sowieso geen zin want dat verhelpt het probleem niet. En losser dan staat het te los en scheert het ook niet.

Misschien is de accu of motor niet goed omdat je duidelijk verschil in kracht hoort en dat dus ook met scheren merkt. Snap dat je dan denkt dat de schroef te straks staat maar heb alle slagen al eens geprobeert en staat echt goed zo. Gister nog een heel paard mee kunnen scheren scheren vandaag weer problemen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 120 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen