Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 121 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

En hoe bewaar je het scheerapparaat? De kou kan ook uitwerking hebben op de accu. Ik heb verder oook geen idee hoor probeer wat mee te denken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:39 



 
Profiel   

Koffer staat ik huis en enkel in de auto als ik die dag moet scheren.

Relatief dunne vachten zijn geen probleem maar zodra het wat dikker wordt of wat stuggere haren en hij dus iets harder moet werken houd die er telkens mee op. Ik denk dan soms ook te zien dat er op zon moment haren tussen het apparaat en het bovenblad blijven zitten. Maar ook als dat niet zo is, bij het hoofd bijvoorbeeld vandaag nog, hoorde ik duidelijk verschil in vermogen. Ineens zonder reden vertraagt of versnelt dat, helaas hoor je dat alleen tijdens het scheren zelf dus zou het eens moeten filmen op zo'n moment

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:53 



 
Profiel   

Ik weet dat mijn experience dat toen ook wel eens heeft gedaan, opgestuurd maar kwam niet echt wat uit. Ik zou het inderdaad eens filmen en dan naar heiniger opsturen

Ik vind juist dat hij moeiteloos door elke vacht heen komt, met de juiste messen dan uiteraard

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:05 



 
Profiel   

Ligt het niet aan je kabel? Als een paard daar bv paar keer op is gaan staan kan het zijn dat de stroomtoevoer niet meer constant is door beschadiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:14 



 
Profiel   

Het is op accu dus dat is het probleem helaas niet.

Balen dat er niks uitgekomen is toen bij je experience. Die heb ik ook gehad maar die had dit probleem niet. Hij zou zeker door iedere vacht moeten kunnen, al is de motor niet zo heel krachtig dat is bekend. Maar nu die soms op de helft ofzo draait lukt het zeker niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:22 



 
Profiel   

Connaisseur schreef
Het is op accu dus dat is het probleem helaas niet.

Balen dat er niks uitgekomen is toen bij je experience. Die heb ik ook gehad maar die had dit probleem niet. Hij zou zeker door iedere vacht moeten kunnen, al is de motor niet zo heel krachtig dat is bekend. Maar nu die soms op de helft ofzo draait lukt het zeker niet..


Oh ja koekoek. Heb een fles wijn op en dat helpt niet. Maar een motor die af en toe terug valt, of het nou bekabeld is of niet, zou ik toch denken aan de toevoer. Zou het aan een contact bv kunnen liggen? Ik zou m even weg brengen voor onderhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:16 



 
Profiel   

Dan kan het de olie zijn....

Hier exact hetzelfde gehad, moest de stelschroef heel strak draaien anders deed die het niet. Machine is retour gegaan en was niks mee aan de hand, moest alleen naaimachine olie gebruiken en nu doet die het als de beste :Y)

Vandaag manegeponys gedaan. Erg leuk. Brave pony's ook, in eerste instantie leek het niet zo, maar uiteindelijk alles goed gegaan zonder praam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 23:23 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Dan kan het de olie zijn....

Hier exact hetzelfde gehad, moest de stelschroef heel strak draaien anders deed die het niet. Machine is retour gegaan en was niks mee aan de hand, moest alleen naaimachine olie gebruiken en nu doet die het als de beste :Y)

Vandaag manegeponys gedaan. Erg leuk. Brave pony's ook, in eerste instantie leek het niet zo, maar uiteindelijk alles goed gegaan zonder praam :D


Aah goede, dat kan ik nog proberen. Heb verschillende soorten dus daar ga ik eens mee testen. Vind het een erg gevoelige machine maar als hij het doet is die top!

Fijn dat het boven verwachting goed gegaan is, weer een meevaller

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 00:20 



 
Profiel   

Ik herken dat ook, zeker met knieën merk ik veel power verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 05:12 



 
Profiel   

Ik heb een Heiniger op stroom en een accu, vind ook dat hij wat wisselend klinkt qua vermogen.
Hij scheert echter prima. Accu houdt het ook goed vol. Ik gebruik nu de olie van Heiniger zelf, mijn Liscop olie is heel veel dikker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:02 



 
Profiel   

Olie is echt een dingetje......

Nu met naaimachine olie scheren mijn apparaten als een tierelier :')

Maar direct 5l besteld :+

Ik scheer nu sinds afgelopen jaar met mondkapje en nitril handschoenen, echt een behoud voor de longen en handen. Veel minder vuil in mijn longen en ben veel schoner na het scheren. Overigens maak ik wel gebruik van een overall [ img ]
Foto van een klant. Lichaam doe ik met 31/15 of 31/23 messen met Heiniger Xplorer en de benen met de Heiniger saphir en oren en hoofd met de Heiniger Opal.

Merk echt wel verschil met de saphir of Opal..

Toevallig hier ook iemand die de opal ook heeft? De mijne wordt erg snel warm, ondanks olie en coolingspray, vandaar dat ik alleen de oren en rond de ogen met deze scheer en de rest toch met de saphir. Machine is al terug geweest en ze konden niks vinden. Lag aan het scheren....tja. heb ze maar verteld dat ik nog maar 28 jaar scheer :+ pffffff

Wordt de opal bij jullie ook warm? Heb ik een maandagochtend model? Ik weet het niet meer......en voor alleen de oren is die mij echt te duur :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:10 



 
Profiel   

Welk verschil merk je met de opal en saphir? Vind de saphir echt een top apparaat, zie voor nu dan ook nog geen meerwaarde om de opal erbij te halen. Heb ook niet het idee dat je 2 snelheden nodig zou hebben.

Hoor van meer dat die opal warm loopt, misschien moeten ze die nog wat door ontwikkelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:45 



 
Profiel   

Ik heb de saphir altijd gehad en nu de opal. Ik merk geen verschil met warm worden of iets, hijs enkel nog stiller en met die eerste stand voor bange paarden het hoofd wel prettig, maar word nooit warm! Heb er ook wel eens hele paarden al mee gedaan met de brede scheerkop erop

Waar bestel jij de olie? Mijn vader neemt altijd van de machine dunne olie mee in literflessen, ben wel benieuwd of wat jij gebruikt veel dunner is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:16 



 
Profiel   

Opal is inderdaad veel stiller

Oké, ik stuur hem wederom weer terug. Warm worden mag echt niet dus. Heb dat nog nooit met de saphir of Moser gehad :n

Scheerkop wordt echt na 5 minuten gloeiend heet :x ondanks coolingspray en olie

Olie heb ik online besteld. Was nu een liter voor 8€, dus maar 5 liter besteld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:24 



 
Profiel   

Waar heb je besteld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:46 



 
Profiel   

Onee dat heb ik absoluut niet. Lijkt me ook niet de bedoeling van heiniger :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:51 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Waar heb je besteld?

Alles bij de lokale dealer gekocht.
Ik sta erop dat hij het naar Heiniger zelf op gaat sturen ipv een tussenpersoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 07:09 



 
Profiel   

Naaimachine olie is hier ook de uitkomst! Vandaag 4 paarden geschoren zonder al te veel problemen. Vind wel dat je vaak en veel olie nodig hebt en alsnog wel langzaam en oppervlakkig sommige bewegingen moet maken. Op de kont, inderdaad de buik en bij de knien voor. Maar hij viel aanzienlijk minder uit gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:46 



 
Profiel   

Nou mijn messen zijn alweer binnen van de epplejeck. Vorige week do gebracht en nu net gebeld dat ze binnen zijn. Ook de moser kopjes zijn geslepen. Ga de tondeuze van de week proberen en de messen eind van de maand dus dan kan ik jullie vertellen hoe ze geslepen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:11 



 
Profiel   

Zouden jullie met mij mee willen kijken.
Ik wil mijn paard en onze twee pony’s zelf gaan scheren. Mijn paard alleen de benen. De twee pony’s helemaal. Nu betaal ik 100 euro voor het scheren van de pony’s. Eigenlijk zouden ze binnenkort weer moeten. Ik dacht, waarom ga ik het niet zelf doen. Dat scheelt me ook weer geld. Omdat ik niet vaak scheer, wil ik niet te veel geld uitgeven.
Wat vinden jullie van deze twee? Waarom zou je een van deze wel of niet kiezen.

https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm

https://www.agrishop.nl/voss-farming-ea ... -roze.html

Ik las hier dat op de eerste ook de Heiniger messen kunnen. Dat lijkt mij een fijne oplossing als deze messen bot worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:37 



 
Profiel   

Ik heb het agradi apparaat, top ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:08 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Dan kan het de olie zijn....
Hier exact hetzelfde gehad, moest de stelschroef heel strak draaien anders deed die het niet. Machine is retour gegaan en was niks mee aan de hand, moest alleen naaimachine olie gebruiken en nu doet die het als de beste :Y)


Hm....ik heb iets vergelijkbaars met mijn vorig jaar gekochte Bonum. Vergelijkbaar met mijn vorige Aesculap (econom equipe) moet ik de stelschroef heel strak doen, anders scheert ie niet, dan trekt ie alleen aan het haar. Dat voelt niet OK, en dat is het denk ik ook niet, omdat de accu vrij snel leeg gaat (gisteren tenminste....gelukkig heb ik 2 accu's), en het lijkt me ook voor het apparaat niet goed.
Ik gebruik braaf de olie van aesculap, misschien toch volgende keer eens naaimachine olie proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:13 



 
Profiel   

Xritt schreef
Zouden jullie met mij mee willen kijken.
Ik wil mijn paard en onze twee pony’s zelf gaan scheren. Mijn paard alleen de benen. De twee pony’s helemaal. Nu betaal ik 100 euro voor het scheren van de pony’s. Eigenlijk zouden ze binnenkort weer moeten. Ik dacht, waarom ga ik het niet zelf doen. Dat scheelt me ook weer geld. Omdat ik niet vaak scheer, wil ik niet te veel geld uitgeven.
Wat vinden jullie van deze twee? Waarom zou je een van deze wel of niet kiezen.

https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm

https://www.agrishop.nl/voss-farming-ea ... -roze.html

Ik las hier dat op de eerste ook de Heiniger messen kunnen. Dat lijkt mij een fijne oplossing als deze messen bot worden.



Echt eerlijk antwoord? Laat deze schieten en ga voor een moser max45, je kunt er eventueel een extra brede scheerkop bijbestellen. Kunnen deze machines echt niet tegenop qua kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:16 



 
Profiel   

Klopt met de moser max45 met kleine scheerkop kun je ook een heel paars mee scheren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:34 



 
Profiel   

Ik lees hierboven over een extra brede scheerkop voor de moser. Hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden? Ik zie bij agradi er wel eentje alleen is die 2,3mm. Ik zou graag een 3mm variant aanschaffen. Bestaat deze wel?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 121 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen