Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

Intens gelukkig :D
Als je de bucas cooler niet goed passend krijgt, dan maken we hem zelf passend. Een oude horseware regenliner voorzien van bucas stay dry voering *\%/*

Gut wat ben ik blij dat mijn man handig is met een naaimachine! **\O/**
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:58 



 
Profiel   

Haha wat top! Beste van 2 werelden. Kan ik een bestelling plaatsen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:40 



 
Profiel   

goldyc schreef
Mijn paard regent, ondanks een goed passend deken, in aan de hals. Ze draagt een amigo bravo lite (regendeken dus, 0gram) en geen liters. Ik weet niet zeker of ze het gisteren wel of niet koud had, ze stond in elk geval zeer zeker niet te bibberen en haar lies was lekker warm, maar de basis van haar oren was nat en koud (want ijsregen) dus ik weet niet in hoeverre dat representatief was. Ze staat ongeschoren en staat normaal altijd zonder deken, enkel bij plotse temperatuurdrops + regen leg ik haar regendeken op.
Ze regent de eerste 10 cm aan haar schouders in, en het loopt precies een beetje door naar haar borst. Is een hals in zo'n geval een meerwaarde denken jullie, of niet?

Ik twijfel omdat ik niet weet ik hoe erg dat beetje nat onder haar deken is. Ze staan overdag buiten, 's nachts op stal, maar ze houdt haar deken - als het op ligt - wel 24/7 op.


Hier zie ik daar niet zo een heel groot probleem van in. := Mijn oma staat ongeschoren onder een 0 grams Horseware Rambo Icelandic. Ik kan daar straks een 100 gram liner doen of wisselen naar de Horseware Rambo Icelandic 100 gram wug.

Mijn oma van 29 jaar pas vorige winter voor het eerst aan de dekens gegaan. Gelukkig was ze nog droog onder de deken en droogt de deken ook vrij vlot.

Voor dit seizoen dat een 100 gram wug gekocht. Als het wat kouder wordt zal ik die eens uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:49 



 
Profiel   

Marigo schreef
Haha wat top! Beste van 2 werelden. Kan ik een bestelling plaatsen :))


Echt het beste van twee werelden! Ik snap echt niet dat horseware nog niet zo’n voering heeft!
Mijn man is een paar uur zoet ermee geweest, ik vrees eenmalig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:19 



 
Profiel   

Hier ook oma shire geschoren en gewassen ivm luis nu heeft ze lekker een deken met hals op een 300 grams en ze lijkt daar redelijk goed mee in haar sas nu hopen dat die niet gaat schuuren is het eerste jaar en deze deken lag er nog ( oudere van mijn eigen paard
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:28 



 
Profiel   

Mag ik ook een bestelling plaatsen? :')

Toevallig vandaag de Bucas Power Cooler binnen gekregen maar helaas past het echt niet. De sluiting zit zo ontzettend hoog.. Waarom ze dat nou doen? Kan me niet voorstellen dat dat lekker staat voor een paard. Deze was wel elastisch genoeg dat het geen wondjes zou geven, dus ik wilde 'm eigenlijk houden, tot ik de hals vast wilde doen.. Die was dus zo lang dat pony een afdakje had over zijn oren heen. Die gaat dus mooi retour. Ik wil zo graag een Stay Dry voering.. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:33 



 
Profiel   

Celebi schreef
Mag ik ook een bestelling plaatsen? :')

Toevallig vandaag de Bucas Power Cooler binnen gekregen maar helaas past het echt niet. De sluiting zit zo ontzettend hoog.. Waarom ze dat nou doen? Kan me niet voorstellen dat dat lekker staat voor een paard. Deze was wel elastisch genoeg dat het geen wondjes zou geven, dus ik wilde 'm eigenlijk houden, tot ik de hals vast wilde doen.. Die was dus zo lang dat pony een afdakje had over zijn oren heen. Die gaat dus mooi retour. Ik wil zo graag een Stay Dry voering.. |(


Balen!

Wil je het als onderdeken gebruiken of om echt even snel te drogen na het rijden? De Rambo dry rug is ook enorm snel namelijk. De normale heb ik dan gebruikt bij een trainings paard en die was echt super snel droog na flinke regenbui met regen. De suprême schijnt minder plakkerig te zijn voor hooi en stro qua stof. Qua werking wel hele fijne zweet deken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:39 



 
Profiel   

Is dat er ook eentje die niet zo snel verzadigd raakt? Want dat is bij m'n simpele fleece echt onhandig. Werkt maar heeeel kort. Het liefste zou ik er een onderdeken van maken, maar alleen voor een hele snelle droogpartij zou het ook kunnen, mits het echt goed en snel droogt zoals die Stay Dry. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:43 



 
Profiel   

Kak. Gisteren was m'n 1 jaar oude rhino deken aan de binnenzijde nat. Ik hoop dat het kwam omdat ik hem snachts te drogen had gehangen maar hij nog niet droog was toen ik hem opdeed. Al was de binnenzijde toen wel droog.

Iemand anders ervaring waar je moet zijn qua garantie want dit moet niet mogen na 1 jaar en zonder wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:45 



 
Profiel   

Hoe snel verzadigd durf ik niet te zeggen. Dit paard zit kort in z’n haar maar was dus wel flink nat en de deken was zelf ook gewoon droog. Niet zo’n vochtige laag erop iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:46 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Marigo schreef
Haha wat top! Beste van 2 werelden. Kan ik een bestelling plaatsen :))


Echt het beste van twee werelden! Ik snap echt niet dat horseware nog niet zo’n voering heeft!
Mijn man is een paar uur zoet ermee geweest, ik vrees eenmalig :+


Ziet er mooi uit! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:47 



 
Profiel   

Celebi schreef
Mag ik ook een bestelling plaatsen? :')

Toevallig vandaag de Bucas Power Cooler binnen gekregen maar helaas past het echt niet. De sluiting zit zo ontzettend hoog.. Waarom ze dat nou doen? Kan me niet voorstellen dat dat lekker staat voor een paard. Deze was wel elastisch genoeg dat het geen wondjes zou geven, dus ik wilde 'm eigenlijk houden, tot ik de hals vast wilde doen.. Die was dus zo lang dat pony een afdakje had over zijn oren heen. Die gaat dus mooi retour. Ik wil zo graag een Stay Dry voering.. |(


En anders maar de airmax liner onder een Horseware dekentje? Niet helemaal vergelijkbaar met Stay Dry, maar het is iig een alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:49 



 
Profiel   

Celebi schreef
Mag ik ook een bestelling plaatsen? :')

Toevallig vandaag de Bucas Power Cooler binnen gekregen maar helaas past het echt niet. De sluiting zit zo ontzettend hoog.. Waarom ze dat nou doen? Kan me niet voorstellen dat dat lekker staat voor een paard. Deze was wel elastisch genoeg dat het geen wondjes zou geven, dus ik wilde 'm eigenlijk houden, tot ik de hals vast wilde doen.. Die was dus zo lang dat pony een afdakje had over zijn oren heen. Die gaat dus mooi retour. Ik wil zo graag een Stay Dry voering.. |(


Wat balen!! Die van mij had ook voor genoeg speling, maar ging zo strak staan op de schoft en manenkam :(
Daarom heeft mn man hem in de horseware liner genaaid, voorkant eraf geknipt (scheelt ook gewicht) en nu gaat hij gewoon met de horseware sluiting.

Wat je nog kan proberen is de quilt. Is wel 150gr, maar veel betere pasvorm. Wel een maat kleiner dan gewone rambo’s.

Verder vind ik de amigo jersey cooler sneller drogen dan de fleece liner van horseware.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:54 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Celebi schreef
Mag ik ook een bestelling plaatsen? :')

Toevallig vandaag de Bucas Power Cooler binnen gekregen maar helaas past het echt niet. De sluiting zit zo ontzettend hoog.. Waarom ze dat nou doen? Kan me niet voorstellen dat dat lekker staat voor een paard. Deze was wel elastisch genoeg dat het geen wondjes zou geven, dus ik wilde 'm eigenlijk houden, tot ik de hals vast wilde doen.. Die was dus zo lang dat pony een afdakje had over zijn oren heen. Die gaat dus mooi retour. Ik wil zo graag een Stay Dry voering.. |(


Wat balen!! Die van mij had ook voor genoeg speling, maar ging zo strak staan op de schoft en manenkam :(
Daarom heeft mn man hem in de horseware liner genaaid, voorkant eraf geknipt (scheelt ook gewicht) en nu gaat hij gewoon met de horseware sluiting.

Wat je nog kan proberen is de quilt. Is wel 150gr, maar veel betere pasvorm. Wel een maat kleiner dan gewone rambo’s.

Verder vind ik de amigo jersey cooler sneller drogen dan de fleece liner van horseware.


Ik heb dus een 150 grams quilt met Stay Dry, maar wel in 125/168 en de Rambo is 115/168. Maar ik had ze thuis over elkaar gelegd en toen leken ze aardig gelijk. Maar ook die sluiting was te hoog volgens mij. Maar die heb ik uiteindelijk toen alleen gebruikt tijdens die heftige -15 week dus echt zeker weten doe ik het niet.

De Airmax heb ik nu ook ja, maar die is nu al te koud dus als onderdeken redt ie het niet meer. En echt super snel drogen deed ie er ook niet onder. Het is een fijne cooler zodat hij gelijkmatig afkoelt, maar echt opdrogen doet ie niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:59 



 
Profiel   

Dat is ook mijn ervaring met de Airmax…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:14 



 
Profiel   

Ja echt zonde! Lijkt me verder een ideale transportdeken hoor en ik had pony al een paar keer licht vochtig op de schouders/borst ermee terug gezet in de paddock 's avonds en 's ochtends kwam ie er mooi glad onder vandaan. Wat dat betreft lijkt het wel een beetje te werken, maar meer doordat er genoeg ruimte blijft voor het vocht om te verdampen en dat gaat dan tussen de Airmax en de buitendeken inzitten tot het daar ook verdampt (maar dat is een aanname). Op zich prima, maar sneller drogen doet het niet. Misschien dat ik die Airmax onder de 100 grams kan doen en dan een van de twee liners los laten liggen van voor. Wie weet kan het zo, maar voordat het vocht dan uit de deken is moet het 2 dekens door en dat lijkt me ook niet oké. Toch opzoek naar de perfecte cooler dan maar. Is die Rambo Dry Rug (supreme) echt fijn? Kost weer een hoop meer helaas. :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:28 



 
Profiel   

Dekentjes is sowieso een dure grap. _O- Alles voor je paard. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:36 



 
Profiel   

Dat sowieso.. Smartex Rain maar één winter gebruikt en noodgedwongen afgewisseld met een goedkope EJ deken vanwege schuurplekken. De Quilt zelfs maar een week gebruikt. Nu dan een Rambo plus 3 liners (Airmax, 100g en 200g) en dan nu nog een enorm goed werkende zweetdeken. Is inderdaad een heel duur grapje zo.

Wat is beter om te nemen? De Supreme of de normale? Werken ze allebei even goed? Las al dat de Supreme veiliger is voor op stal, maar ik heb geen eigen stal en hij staat dus ook nauwelijks in stal. Meestal droogt ie gewoon aan de poetspaal met wat hooi. Voor die paar 10tjes meer lijkt die me wel fijner omdat de buitenstof glad is en daardoor überhaupt wat minder zooi aantrekt, maar werkt het daardoor echt net zo goed als die andere zonder de buitenlaag?

Edit: ik zie nu ook de Amigo Jersey.. stukken goedkoper. Welke droogt beter? :o


Laatst bijgewerkt door Celebi op 28-11-21 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:53 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Kak. Gisteren was m'n 1 jaar oude rhino deken aan de binnenzijde nat. Ik hoop dat het kwam omdat ik hem snachts te drogen had gehangen maar hij nog niet droog was toen ik hem opdeed. Al was de binnenzijde toen wel droog.

Iemand anders ervaring waar je moet zijn qua garantie want dit moet niet mogen na 1 jaar en zonder wassen.

Hoeveel grams is de deken? Kan het zijn dat je paard er onder heeft staan zweten? Mijn pony kan ik vochtig onder zijn Rhino deken zetten en dan is hij een uur later gewoon droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:55 



 
Profiel   

Ik heb de Rambo Dry Rug Supreme besteld. Morgen gaat de Power Cooler retour. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:56 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ik heb de Rambo Dry Rug Supreme besteld. Morgen gaat de Power Cooler retour. :j


Duur, maar wel heel mooi :j
Hopelijk doet hij wat hij moet doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:09 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Tancreda4 schreef
Kak. Gisteren was m'n 1 jaar oude rhino deken aan de binnenzijde nat. Ik hoop dat het kwam omdat ik hem snachts te drogen had gehangen maar hij nog niet droog was toen ik hem opdeed. Al was de binnenzijde toen wel droog.

Iemand anders ervaring waar je moet zijn qua garantie want dit moet niet mogen na 1 jaar en zonder wassen.

Hoeveel grams is de deken? Kan het zijn dat je paard er onder heeft staan zweten? Mijn pony kan ik vochtig onder zijn Rhino deken zetten en dan is hij een uur later gewoon droog.


De 0 grams en eronder een 100 grams liner. Natheid zat op de liner, ik was blij dat die eronder zat want dat scheelde nattigheid op haar zelf. Ze staat al even met 100 grams dekens en het was nu veel kouder, dus lijkt me geen zweet. Kon ik ook niet zien aan dr vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 07:35 



 
Profiel   

Voorheen vond ik voor ons dekens niet zo nodig, maar de omstandigheden zijn veranderd waardoor ik nu twijfel dus vandaar dat ik even advies kom vragen.
Voorheen stond mijn Haflinger merrie overdag ongeschoren buiten en in de avond op stal, echter staat ze nu 24 uur p/d buiten zonder schuilmogelijkheid.
Ik heb nog niet de indruk dat ze het koud heeft en ze zit echt wel dik in haar vacht, maar ik zie haar helaas niet dagelijks dus kan dat makkelijk eens missen.
Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:30 



 
Profiel   

Krijgen ze voldoende te eten, onbeperkt of moeten ze het met het gras doen?

Ik denk dat als je nu geen verandering in gewicht ziet het even aan kijkt, kijk goed en voel goed of je ribben voelt, of je paard in conditie achteruit gaat of niet. Kan heel goed dat er niets nodig is, of dat je je paard moet helpen en de deken als mobiele schuilstal op moet doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:01 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Voorheen vond ik voor ons dekens niet zo nodig, maar de omstandigheden zijn veranderd waardoor ik nu twijfel dus vandaar dat ik even advies kom vragen.
Voorheen stond mijn Haflinger merrie overdag ongeschoren buiten en in de avond op stal, echter staat ze nu 24 uur p/d buiten zonder schuilmogelijkheid.
Ik heb nog niet de indruk dat ze het koud heeft en ze zit echt wel dik in haar vacht, maar ik zie haar helaas niet dagelijks dus kan dat makkelijk eens missen.
Wat zouden jullie doen?


Als jouw haflinger ongeschoren is en nog in goede conditie is zou er geen dekentje nodig hoeven zijn. Bij ziekte of ouderdom is het wellicht een ander verhaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen