Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ja, die cooler heb ik. De regenliner is degene die je onder de sweet itch hoody kan doen.
https://www.agradi.nl/horseware-fly-rug ... ghEALw_wcB

Mijn deken:

[ [url=m/E7jSEG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JmoPjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou t zelf niet vastnaaien aan je regendeken, krijg je lekkage denk ik.
Als de maat goed is, is vast naaien sowieso niet nodig.

Ja, ik heb hem er al kletsnat onder gezet. Zeiknat vd regen, deze op, werkt top!
Ook als ‘t te warm is wordt zweet ook mooi afgevoerd. Ik kan mn geluk niet op met een liner zo :D


Nu valt het kwartje. :') Dan is het idd ook niet zo heel ingewikkeld de Bucas Power Cooler met Stay Dry vast te naaien in bijvoorbeeld de Horseware Airmax liner of een willekeurige Horseware liner. +:)+

Met de Bucas Power Cooler ingenaaid in de Horseware Airmax heb je wel the best of both worlds. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:50 



 
Profiel   

Iemand enig idee waar ik voor deze deken; https://www.dochorse.nl/amigo-regendeke ... -disc.html een los halsstuk kan vinden? Ik vind enkel halsstukken van 150 gram en meer? Dat hoeft niet zo zeer, bij mijn andere dekens heb ik die halzen al..

Hoop dat hier iemand me wijzer kan maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:28 



 
Profiel   

https://hypostore.nl/amigo-bravo-12-hal ... blauw.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:50 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Nu valt het kwartje. :') Dan is het idd ook niet zo heel ingewikkeld de Bucas Power Cooler met Stay Dry vast te naaien in bijvoorbeeld de Horseware Airmax liner of een willekeurige Horseware liner. +:)+

Met de Bucas Power Cooler ingenaaid in de Horseware Airmax heb je wel the best of both worlds. :D


Hihi, wat voegt de air max dan toe? :o
De stay dry blijft geen vocht op liggen zoals een zweetdeken en de regenliner ademt ook.

Je kan idd elke willekeurige liner gebruiken. Bij mij regent de Rambo heel af en toe nog door en ik wilde een liner die altijd kan (dus minimaal extra warmte toevoegt). Daarom de regenliner.
Tot dusver doel behaalt met -1 en 8 graden :)
Alleen de cooler was te koud vanaf 6 graden.
Heb ik voor kouder weer de 150gr quilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:37 



 
Profiel   

beegee schreef


Nouuu.. heb die hele site afgezocht en niet gevonden :')
Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:11 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik heb de Bucas cooler onder een regenliner van Horseware vast genaaid. De hals van de Bucas was namelijk net te krap, nu heb ik dat probleem niet meer. Nu heb ik dus een liner met Bucas voering. Ik ben er ontzettend blij mee. Dankzij mijn Orscana sensor weet ik nu dat hij continu 20 graden is onder de deken, of het nu -1 is of 8 graden. Dat bereikte ik niet met alleen de cooler, dus ik ben echt heel blij. Want dit scheelt me liner wisselen.
Daarnaast heb ik nog een Bucas quilt 150gr (door de stay dry 250gr heb ik me laten vertellen). Deze past wel goed om de hals en kan op als liner als het echt koud is.
Wellicht ook iets voor jou?
Daarnaast heb ik nog een



Bedoel je deze cooler?

https://bucas.com/nl/p/power-cooler/

En je zegt dat je deze onder een regenliner van horseware hebt vastgenaaid? Heb je daar misschien een voorbeeld van? Welke deken dat is? Of zou dat met in principe iedere regendeken kunnen?

Ook wel een goed idee.....
Heb je je paard daar ook wel vochtig onder weggezet?[/quote]

Ja, die cooler heb ik. De regenliner is degene die je onder de sweet itch hoody kan doen.
https://www.agradi.nl/horseware-fly-rug ... ghEALw_wcB

Mijn deken:

[ img ]

[ img ]

Ik zou t zelf niet vastnaaien aan je regendeken, krijg je lekkage denk ik.
Als de maat goed is, is vast naaien sowieso niet nodig.

Ja, ik heb hem er al kletsnat onder gezet. Zeiknat vd regen, deze op, werkt top!
Ook als ‘t te warm is wordt zweet ook mooi afgevoerd. Ik kan mn geluk niet op met een liner zo :D[/quote]


Aaaaaahhhh! Nu snap ik het :D
Die liner heb ik ook liggen.....

En deze doe je dus als geheel onder je Rhino? (of andere regendeken)
En de reden dat je ervoor hebt gekozen die liner nog tussen de cooler en je regendeken te hebben, is het feit dat soms je regendeken het niet 100% droog houdt bij aanhoudende regen?

Ik loop ook tegen dat laatste aan namelijk.

Ik vind dit een slim plan! Moet dan alleen even mijn schoonmoeder lief aankijken, ik heb geen naaimachine....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:54 



 
Profiel   

Lastig altijd met die dekens, heb mijn geschoren paard onder een Smartex Medium staan en van de week had hij het duidelijk niet warm, terwijl het volgens de temperatuurtabel voldoende zou moeten zijn. Heb er een 100 gram liner onder gelegd en dat scheelde een hoop. Blijf het lastig vinden hoe dik het paard moet staan, maar denk (zoals hier ook al gezegd), dat je beter kan voelen dan kijken naar tabellen. Daarnaast vind ik persoonlijk paarden die te warm staan zorgelijker dan iets te fris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:16 



 
Profiel   

Ninx schreef
Aaaaaahhhh! Nu snap ik het :D
Die liner heb ik ook liggen.....

En deze doe je dus als geheel onder je Rhino? (of andere regendeken)
En de reden dat je ervoor hebt gekozen die liner nog tussen de cooler en je regendeken te hebben, is het feit dat soms je regendeken het niet 100% droog houdt bij aanhoudende regen?

Ik loop ook tegen dat laatste aan namelijk.

Ik vind dit een slim plan! Moet dan alleen even mijn schoonmoeder lief aankijken, ik heb geen naaimachine....


Klopt en daarnaast geeft het net wat meer warmte dan alleen de cooler. In die liner zit ook hele lichte vulling.

Het kan vast wel met de hand, maar dan ben je er wel lang zoet mee :)
Mijn man en ik hebben per kant afgespeld en vast genaaid. Het laatste was ‘t spannendste, de voorsluiting van de bucas eraf knippen (heb je ook gelijk een losse borstverbreder :D ).
Wij zijn denk ik ook echt wel een uur of 3 bezig geweest. Het werk zit ‘m voornamelijk in ‘t precies afspelden. Omdat je niet een vierkant naait, maar nog zit met bolling bij de bips en de bucas aan de zijkanten langer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:00 



 
Profiel   

Kunnen dekens die gewassen zijn, zijn gekrompen? Ik heb een amigo bravo overgenomen en die lijkt veel kleiner te zijn dan de amigo hero in dezelfde maat. Vraag me nu af of dat hoort qua pasvorm of dat deze deken gekrompen is in de was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:38 



 
Profiel   

_soraja_ schreef
Kunnen dekens die gewassen zijn, zijn gekrompen? Ik heb een amigo bravo overgenomen en die lijkt veel kleiner te zijn dan de amigo hero in dezelfde maat. Vraag me nu af of dat hoort qua pasvorm of dat deze deken gekrompen is in de was.


Allebei wel dezelfde borstsluiting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:47 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
_soraja_ schreef
Kunnen dekens die gewassen zijn, zijn gekrompen? Ik heb een amigo bravo overgenomen en die lijkt veel kleiner te zijn dan de amigo hero in dezelfde maat. Vraag me nu af of dat hoort qua pasvorm of dat deze deken gekrompen is in de was.


Allebei wel dezelfde borstsluiting?

Nee dat niet. De hero heeft twee rechte sluitingen en de bravo een V sluiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:55 



 
Profiel   

Daar ligt het waarschijnlijk daar aan. := Van de Amigo hero/bravo met rechte sluiting heb ik een maat groter dan de horseware dekentjes met v-sluiting.

Oh dat is juist tegenovergestelde waar jij nu mee zit. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:01 



 
Profiel   

Ik heb een Amigo Hero en een Amigo Bravo, allebei met rechte sluitingen, en de Bravo valt smaller aan de hals (en de hals komt ook ietsie hoger, de hero valt meer 'open' aan de schouder). Van lengte zijn ze evenlang. Mijn paard past beter in de bravo, ze is erg smal en de bravo regent minder in dan de hero.
Dus nou ja, in mijn ogen zit er tussen de hero en de bravo sowieso een klein verschil in pasvorm. Misschien maakt dat ook uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:14 



 
Profiel   

Hij valt nu zo aan de achterkant
[ img ]
Dat is wel aan de korte kant toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:21 



 
Profiel   

Hij lijkt wel te trekken maar officieel zou hij daar goed zitten. Aanzet staartflap boven de staartwortel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:56 



 
Profiel   

Nee de Bucas Power Turnout 140/190 is ook geen succes. De Big Neck ook niet. Waarom waarom maken ze geen V-sluitingen!!! -:(- [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:29 



 
Profiel   

Jammer! Verder echt een mooie deken, ik heb helaas altijd hetzelfde probleem met de springpaarden. Lage halsinzet en bucas is echt geen combinatie helaas. De jongste is nu 1,5 dus misschien dat ik het voor hem nog ga passen/proberen als hij oud goed genoeg is maar anders gewoon vertrouwd Rhino en Rambo erop. Die liggen hier qua pasvorm wel echt heel fijn op heel verschillende types.
Als een merk nu even beide merken goed zal combineren zal wel ideaal zijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:47 



 
Profiel   

Haha ja eens. Ik heb beide merken uit lichte frustratie een mailtje gestuurd waarin ik ze vraag wie eerder gaat zijn: Horseware met een stay-dry lijn. Of Bucas met v-sluitingen. Hopelijk gaan ze aan de slag daar bij research & development.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:51 



 
Profiel   

Zal daar niet een issue zijn met patenten oid? Ik kan me niet voorstellen dat grote dekenmerken niet bij elkaar kijken en zaken als deze twee dingen als het kan niet kopiëren..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:01 



 
Profiel   

RianneH schreef
Zal daar niet een issue zijn met patenten oid? Ik kan me niet voorstellen dat grote dekenmerken niet bij elkaar kijken en zaken als deze twee dingen als het kan niet kopiëren..?


Dat denk ik wel ja, heb er geen verstand van oid maar ze zullen best het één en ander vastgelegd hebben. Al hebben de Vario dekens ook een V sluiting maar die voering was niet glad bij de mijne dus dat vond ik niet fijn :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:03 



 
Profiel   

Dat zal vast meespelen, maar in geval van Bucas: de Freedom past wel. Die heeft ook een beetje een v-hals. In ieder geval niet zo’n idiote vierkante hoge sluiting. Dus ik hoop vooral dat Bucas diversiteit in sluitingen gaat aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:04 



 
Profiel   

De hoge vierkante sluiting is voor mijn paard juist ideaal. Die heeft last met de grote halzen of lage halsaanzetten. Heeft niet zo’n giga hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:07 



 
Profiel   

@Marigo: Mooie deken, maar jammer dat hij niet fijn zit. -O- En anders die tip om zo een Bucas Cooler te verbouwen tot passende liner voor onze Horseware dekentjes.

Ieder merk heeft wel zijn eigen patenten en voor- en nadelen. Het is inderdaad wat net het beste bij je paard past qua model etc. Ik ben heel blij dat Horseware pony dekentjes maakt en een speciale IJslander lijn heeft. Dat heeft Bucas niet.

Deken fabrikanten zouden ook met een hoogte maat moeten gaan werken vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:26 



 
Profiel   

beegee schreef
De hoge vierkante sluiting is voor mijn paard juist ideaal. Die heeft last met de grote halzen of lage halsaanzetten. Heeft niet zo’n giga hals.

Mijn paard en pony passen ook beiden de vierkante halzen erg goed. Mijn pony heeft een freedom die ik iets laat aanpassen om ‘m meer te laten vallen als de vierkante hals. Voor mijn paard zal ik dat ook moeten gaan doen, zijn 0 grams is net niet waterdicht meer en dat type deken bestaat niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:35 



 
Profiel   

Haha ja zo zie je maar dat paardjes verschillende pasvormen hebben. Daarom vind ik dat zo goed van Horseware die biedt 2 sluitingen aan: disc en v. Zou fijn zijn als Bucas dat ook gaat doen. Meer smaakjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen