Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 362 van de 389 [ 9703 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Spenk schreef
Het ligt ook aan je paard. Mijne verhaart nu al flink. Als ik die dan scheer krijgt die overal kale plekken.

Kale plekken?
Er zit toch weer een dunnere vacht onder dan.

Overgens scheer ik rustig in januari en februari nog, merk geen verschil met de zomervacht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:21 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Spenk schreef
Het ligt ook aan je paard. Mijne verhaart nu al flink. Als ik die dan scheer krijgt die overal kale plekken.

Kale plekken?
Er zit toch weer een dunnere vacht onder dan.

Overgens scheer ik rustig in januari en februari nog, merk geen verschil met de zomervacht.

Bij mijn paard niet. Wel eens geschoren in januari en dat was gewoon sneu dier kreeg overal kale plekken groeide niks weer aan. Pas in april eens kwam het er beter uit te zien.

Ander paard schoren we het hele jaar rond en daarbij maakte het niks uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:33 



 
Profiel   

Ik scheer ze juist vaak id periode dat ze gaan verharen. Scheelt hun een hoop warmte en mij een bult haar waar we doorheen moeten tijdens de rui. Gebeurd niks met de vacht.
Uiteindelijk doe je niks spannend hoor. Je maakt een haar korter. Niet meer en niet minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:13 



 
Profiel   

Pantykous schreef



Oh dit lijkt me idd ideaal, ik ga het bestellen Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 11:42 



 
Profiel   

Hoi, nieuw hier in dit topic :). Advies gevraagd... Dit is mijn paard Eroy. Ik scheer alleen zijn borstje zoals op de foto's. Ik wil graag mijn eigen vrijheid in wanneer ik hem scheer, dus opzoek naar een scheerapparaat. Alleen jeetje wat zijn die duur, al helemaal voor dat stukje borst 2-3x in de winter. Zijn er goede opties die onder de 150 euro zijn? Of kan ik denk je ook weg komen met alleen zo'n kleinere tondeuse voor dit stukje borst? Hij heeft niet een super dikke en stugge vacht (ps, tips voor witte benen in de winter ook welkom _O-
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:49 



 
Profiel   

Annemoon_T schreef
Hoi, nieuw hier in dit topic :). Advies gevraagd... Dit is mijn paard Eroy. Ik scheer alleen zijn borstje zoals op de foto's. Ik wil graag mijn eigen vrijheid in wanneer ik hem scheer, dus opzoek naar een scheerapparaat. Alleen jeetje wat zijn die duur, al helemaal voor dat stukje borst 2-3x in de winter. Zijn er goede opties die onder de 150 euro zijn? Of kan ik denk je ook weg komen met alleen zo'n kleinere tondeuse voor dit stukje borst? Hij heeft niet een super dikke en stugge vacht (ps, tips voor witte benen in de winter ook welkom _O-
[ [url=m/ggiCAd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4vgRED.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze van agradi meende ik. Maar dan een andere versie. Volgensmij heette die de kerbl farm clipper. Ik scheer al 3 jaar zelf mijn paarden meerdere keren per winter helemaal zonder problemen ermee. Heb toen zeker niet meer dan 150 euro uitgegeven dus het kan wel!

https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:54 



 
Profiel   

Annemoon_T schreef
Hoi, nieuw hier in dit topic :). Advies gevraagd... Dit is mijn paard Eroy. Ik scheer alleen zijn borstje zoals op de foto's. Ik wil graag mijn eigen vrijheid in wanneer ik hem scheer, dus opzoek naar een scheerapparaat. Alleen jeetje wat zijn die duur, al helemaal voor dat stukje borst 2-3x in de winter. Zijn er goede opties die onder de 150 euro zijn? Of kan ik denk je ook weg komen met alleen zo'n kleinere tondeuse voor dit stukje borst? Hij heeft niet een super dikke en stugge vacht (ps, tips voor witte benen in de winter ook welkom _O-
[ [url=m/ggiCAd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4vgRED.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hiervoor zou ik de moser max pakke

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:58 



 
Profiel   

Ik heb een 2e hands Heiniger op mp gekocht. Ik scheer ook maar 2x per jaar maar wilde het ook liever zelf doen. Toen ik de mijne kocht was ie net helemaal nagelopen door Macrovet, dus dat hoefde niet. Was het toen niet gedaan, dan had ik dat laten doen. Weet je ff zekerder dat het allemaal goed is

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:46 



 
Profiel   

Faitherr schreef
Ik heb deze van agradi meende ik. Maar dan een andere versie. Volgensmij heette die de kerbl farm clipper. Ik scheer al 3 jaar zelf mijn paarden meerdere keren per winter helemaal zonder problemen ermee. Heb toen zeker niet meer dan 150 euro uitgegeven dus het kan wel!

https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm


Ik heb deze ook nu 2 jaar en inderdaad heel prima ding!
Begin van deze winter de messen laten slijpen en hij gaat weer als een zonnetje.
Bij Agradi is ook vaak wel korting, dus onder 150 euro lukt zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:46 



 
Profiel   

Ik heb voor de benen (en dat kan dan ook prima voor zo'n stukje borst! ) gewoon van de action. 20 euro. Als die bot is, koop je gewoon een nieuwe.. Doe er meestal een seizoen mee. Als je alleen borst doet, gaat die denk ik best lang mee! Zonder snoer, ideaal!
Ik doe ook benen, en veel zand daarin dus sneller bot. Maar voor die 20 euro geloof ik dat wel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:26 



 
Profiel   

Voor zo'n klein stukje zou ik idd niet de moser max nemen, maar gewoon een dingetje van 20 euro van de lidl bijvoorbeeld. Ik heb echt jaren met mijn snoerapparaatje gedaan van de lidl. Voor benen, borstje en mijn pony (met veel haar) ook meerdere keren een groter stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:10 



 
Profiel   

Dankjewel voor alle tips! Ik zal laten weten wat ik heb gekozen en het resultaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:12 



 
Profiel   

10 euro action. Goed genoeg ;) Maar… je paard moet wel engelen geduld hebben.
(Kale en zwarte plekjes zijn hapjes van kudde ‘vriendjes’ en een litteken. Niet hapjes van het scheerapparaat)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:53 



 
Profiel   

Ow bij mij doet die van de action het prima :) Maar dat kan ook net verschil in haar zijn natuurlijk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:26 



 
Profiel   

Die van de lidl vind ik wel kort scheren, volgens mij 1.5mm. Als je 3mm wilt moet je een opzetstuk toevoegen en dat werkt niet fijn.
Voor het opscheren van de benen vind ik het wel prima en zeker gezien de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:13 



 
Profiel   

Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.

Ik wil binnenkort de sokken scheren, ik heb nu met deze geslepen messen 1x helemaal geschoren inclusief benen en 1x alleen lichaam. Kan ik nog een keer de benen scheren, het gaat om een tinker.

Hoe lang doen jullie met de messen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 10:25 



 
Profiel   

JoycexEnya schreef
Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.

Ik wil binnenkort de sokken scheren, ik heb nu met deze geslepen messen 1x helemaal geschoren inclusief benen en 1x alleen lichaam. Kan ik nog een keer de benen scheren, het gaat om een tinker.

Hoe lang doen jullie met de messen?

Ik hou 3 à 4 paarden per set aan. Probeer 3 paarden van klanten en een 4de doe ik dan bij 1 van m'n eigen paard vaak. Zodat ik niet halvewege een nieuwe set moet opzetten bij klanten. Nog nooit problemen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 14:36 



 
Profiel   

Laurievc schreef
JoycexEnya schreef
Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.

Ik wil binnenkort de sokken scheren, ik heb nu met deze geslepen messen 1x helemaal geschoren inclusief benen en 1x alleen lichaam. Kan ik nog een keer de benen scheren, het gaat om een tinker.

Hoe lang doen jullie met de messen?

Ik hou 3 à 4 paarden per set aan. Probeer 3 paarden van klanten en een 4de doe ik dan bij 1 van m'n eigen paard vaak. Zodat ik niet halvewege een nieuwe set moet opzetten bij klanten. Nog nooit problemen gehad.


Dus ze moeten het prima aan kunnen om de benen/sokken te doen? Hoe merk je of ze bot worden/zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 17:06 



 
Profiel   

In mijn ogen wel, maar ik heb geen ervaring met de dikte van tinkersokken :).
Ik voel het aan de messen zelf vaak, maar verder ook aan hoe strak je de messen moet aandraaien om weer grip te krijgen op de haren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 17:41 



 
Profiel   

Ja dit moet zeker nog wel kunnen tenzij je modderpootjes scheert want zand/huidvet zorgen wel sneller voor botte messen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:26 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 08:04 



 
Profiel   

Hoi een vraagje,
Mijn draver heeft best lange haren voor een volbloed. (mijn 2 andere paarden staan gladder/mooier in vacht) Hij zweet ook erg snel als ik hem longeer of rij dus wil ik hem scheren. Ik merk momenteel nog niet dat hij al in de rui is.

Kan ik hem nog scheren vandaag (aangezien het al 11 februari is?)
Hij krijgt sowieso een deken op als die geschoren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 08:10 



 
Profiel   

Ja zeker, je kan het hele jaar door scheren als je dat zou willen, de vacht groeit gewoon weer aan, ook een eventuele zomervacht die je mee zou scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 08:29 



 
Profiel   

Oh OK had ergens gelezen dat je de zomervacht kan beschadigen en dit toch terug zou zien. Maar dan ben ik wel gerust dat ik hem vandaag kan scheren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 08:44 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Oh OK had ergens gelezen dat je de zomervacht kan beschadigen en dit toch terug zou zien. Maar dan ben ik wel gerust dat ik hem vandaag kan scheren :)

Vorig jaar heb ik in juli geschoren. In augustus was zn vacht weer waterdicht
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 09:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 362 van de 389 [ 9703 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen