[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:06

san4nie schreef:
Zijn er ook mensen die met de voorspelde regen van deze week weer een regendeken op doen? Ik twijfel een beetje.
Had hem al best vroeg af, toen het zonnig weer was. Maar nu met al die regen de hele dag buiten…


Welke regen? De komende week is er elke dag 1-2 mm voorspeld. Maar anders had ik het ook niet gedaan.

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:13

Selina schreef:
san4nie schreef:
Zijn er ook mensen die met de voorspelde regen van deze week weer een regendeken op doen? Ik twijfel een beetje.
Had hem al best vroeg af, toen het zonnig weer was. Maar nu met al die regen de hele dag buiten…


Welke regen? De komende week is er elke dag 1-2 mm voorspeld. Maar anders had ik het ook niet gedaan.

Dat ook ja. Er komt amper regen.

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:19

Hier even de vliegendeken met waterdichte rug opgedaan gister. Maar die gaat straks weer af.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:44

Selina schreef:
san4nie schreef:
Zijn er ook mensen die met de voorspelde regen van deze week weer een regendeken op doen? Ik twijfel een beetje.
Had hem al best vroeg af, toen het zonnig weer was. Maar nu met al die regen de hele dag buiten…


Welke regen? De komende week is er elke dag 1-2 mm voorspeld. Maar anders had ik het ook niet gedaan.


Gisteren heeft het hier flink en best lang geregend. Komende uren blijft het ook wat nattig. Voor dit weer heb ik de vliegen deken met waterdichte rug gekocht, komt die iig nog van pas {:}

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:46

Ja gister regende het veel. Maar je kan geen regendeken in het verleden opdoen dus nu niet meer relevant.

Zelf wel een vliegendeken met dichte rug in huis, zoiets zou dan nog een optie kunnen zijn als mensen iets op willen doen.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:03

Hier ook geen regendeken met de huidige temperaturen. Hij zou ofwel bloot ofwel met zijn amigo 3 in 1 revolution staan. Vliegendeken met waterdichte rug.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:21

Ik heb een 0-grams opgedaan ivm artrose. Gelukkig maar want het komt hier met bakken uit de hemel, net zoals gisteren.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:29

Tarico schreef:
Ik heb een 0-grams opgedaan ivm artrose. Gelukkig maar want het komt hier met bakken uit de hemel, net zoals gisteren.


Hier wel opgedaan maar tot nu toe droog.. terwijl het zou regenen.. ( ben zelf aan werk..)

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:49

Hier ook een 0 grams opgedaan. Twijfelde tussen mijn half-half (Bucas buzz-off rain) en regendeken. Tot nu toe heeft het al hele ochtend flink geregend, dus opzich wel blij met mijn keuze.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:01

Ik heb hem toch ook maar af gelaten. De meeste regen tot nu toe is gevallen toen ik aan het rijden was.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:38

Hier wel opgedaan. Strakke rug als het regent en gevoelstemperatuur is bij ons door het windje toch maar 12 graden. Als het dan nog eens nat is. Nu schijnt de zon en zal het wel te warm zijn. Maar straks gaat het weer regenen. Liever een dagje beetje warm dan een strakke rug door de kou.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:37

Hier ook een regendeken op gedaan voor vandaag, en er is ook al flink regen gevallen dus ik ben ook blij met mijn keuze. Gisteren haalde ik haar helemaal shakend en trillend met een onwijs lage temperatuur van het land af, dus vandaag even voor safe gegaan. De vliegendeken met waterdichte rug is onderweg, die vind ik met deze temperaturen wat fijner dan een regendeken.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:53

Welke vliegendeken/zomerdeken met waterdihcterug raden jullie aan? Ik heb een keer die van bucas gepast maar die paste voor geen meter (toen nog een te grote maat inmiddels draagt hij een maat kleiner).

Ben nu overgestapt van bucas irish naar rhino wug omdat die minder druk geven op de schoft. Vanwege een bult op de borst kan hij geen gewone voorsluiting op (2 rechte).
De enkele van bucas en de V van rhino vallen precies boven de bult.

Paard is al wat ouder(21), vrij schraal en arm bespierd en heeft waarschijnlijk atrose in de hals.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:36

Ik heb een amigo 3 in 1 evolution. Heeft een vaste hals wat zowel voordeel als nadeel kan zijn. Je kunt dus niet zelf kiezen of je die op of af wilt doen, maar zal dus ook niet trekken op de schoft. Die deken heeft een discsluiting.

Muze
Berichten: 5266
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:58

Ik vroeg mij af of vliegendekens die 24/7 op liggen met een vaste hals ook voor dunne en afbrekende manen zorgen net als bij de halzen van winterdeken?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:55

In mijn ervaring wel.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:25

Ik heb daar nooit last van gehad met mijn paard. Niet met winterdekens en niet met vliegendekens.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:33

Elk jaar opnieuw schuurt mijn paard zijn manen af. Welk merk vliegendeken hij ook heeft. Dit jaar ga ik voor een deken met losse hals. De erge dagen krijgt hij de hals om en anders zonder.
Ook op dit moment zijn zijn manen nog niet netjes bijgegroeid van vorig jaar :( :(

Muze
Berichten: 5266
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:38

Mijne schuurt niet maar twijfel weleens over een vliegendeken maar ben bang dat z’n hele lange dikke manen kapot gaan door een hals.
Heb nu een Rambo protector voor een bizar klein prijsje gevonden op marktplaats wel de binnenvoering stuk maar ik wil eens kijken hoe die bevalt

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:51

Muze schreef:
Ik vroeg mij af of vliegendekens die 24/7 op liggen met een vaste hals ook voor dunne en afbrekende manen zorgen net als bij de halzen van winterdeken?


Hier nooit afgebroken manen gehad. Probleem is dat veel mensen de hals te klein nemen. De hals moet nog ruim zitten als het paard met het hoofd naar beneden staat, dan mag er geen spanning opstaan. En dat betekent dat de hals er ruim uitziet als paard hoofd omhoog heeft. Maar dan is er geen wrijving en blijven de manen heel.

maartje0987
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:16

Wie heeft er ervaring met de Bucas Power Turnout? Het lijkt mij een uitvinding om maar 1 deken voor de winter nodig te hebben waar je bovendien een bezweet paard onder kan zetten. Ik lees echter in reviews dat deze deken bij veel regen niet waterdicht is.

En is er wellicht een soortgelijke deken van een ander merk die hetzelfde kan?

Celebi
Berichten: 3635
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:41

Eigenlijk is Bucas de meest waterdichte deken die je maar kunt krijgen. Ze zijn oersterk en de waterdichte coating ligt bij een aantal dekens onder de buitenste laag, waardoor een speels paard wel in de stevige ballistic nylon hapt, maar dus niet zomaar de waterdichte coating eraf schraapt met z'n tanden (been there met een andere, dure, deken).. Mijn Smartex Rain kan letterlijk dagenlange regen aan, zelfs wanneer mijn paard besluit geen seconde te schuilen. Dat heb ik nog niet met andere dekens ervaren. Helaas past Bucas hem gewoon niet bij de sluiting. Onwijs zonde.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:47

Vraagje, ik wil voor mijn merrie van 1,62 de Amigo Hero Turnout Light met hals kopen. Ze heeft normaal maat 195 maar deze is er alleen in 191 of 198. Wat denken jullie dat het beste zou passen?

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 20:52

Ik zou de 198 nemen. Van andere dekens heeft mijn paard maat 185 en van Horseware 191 en die zit echt perfect :j

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:08

Hoe valt de 195, mooi of net wat te groot? Eerste geval voor de 198 gaan, tweede geval voor de kleinere gaan