Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muggen wat helpt

 
Profiel   

Tja, ik weet niet of het helpt maar ik ken iemand die gaf zijn paard regelmatig knoflook in de zomer.
Ook mengels van citroensap heb ik wel eens voorbij zien komen voor de paarden en ook voor jezelf maar of dat echt helpt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 19:52 



 
Profiel   

Citroensap moet je in de zon nooit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 19:53 



 
Profiel   

kinel schreef
Het is op jungle basis en ik heb er goede baat bij. Ben zelf allergisch voor insectenbeten.


Ik weet niet of ik allergisch ben voor wespen, hommels of bijen, want daar ben ik nog nooit door gestoken..
Maar van muggen krijg ik altijd een giga bult die bloedjeheet kan worden en ik krab mezelf dan onbewust helemaal kapot :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 20:31 



 
Profiel   

Muze schreef
Interessant maar wat een prijs voor zo’n klein beetje..
Dan kijk ik liever voor pure neem olie die ik dan ergens mee verdun of iets dergelijks.


Met de proefverpakking van 30ml doe ik best lang al, beetje met een spons uitsmeren.

Cynthia55 schreef
Tja, ik weet niet of het helpt maar ik ken iemand die gaf zijn paard regelmatig knoflook in de zomer.
Ook mengels van citroensap heb ik wel eens voorbij zien komen voor de paarden en ook voor jezelf maar of dat echt helpt?


Zover ik weet werkt knoflook in kleine hoeveelheden niet en wil je dat het wel werkt, dan moet je zoveel geven dat het schadelijk is voor de gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 22:59 



 
Profiel   

Ik ben nu op vakantie in Beekbergen. Veel muggen en heb mijn tropenhemd vandaag uitgeprobeerd in het bos.
Ben fan, geen nieuwe beten erbij en had weinig last van beestjes om mij heen!
Geen deet of wat dan ook hoeven gebruiken.
Het overhemd wat ik heb is van Craighoppers, prijzig maar zeker het geld waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:44 



 
Profiel   

Wat fijn! En qua warmte?

Ik was vandaag ook in het bos! Gewoon in korte broek en T-shirt, maar wel 50% Deet gesmeerd.
Geen nieuwe beten en er waren toch best flink wat muggen op pad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:55 



 
Profiel   

Ik vind muggenspray met minimaal 50% deet ook het beste werken. Nooit veel last van de muggen in het bos, waar andere paarden er helemaal gek van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 17:00 



 
Profiel   

Maar eh, dit topic is eigenlijk wel met name bedoeld ook voor producten die te gebruiken zijn voor paarden.
Al spray ik mezelf ook in.

Crow je sprayt je paard ook in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 17:00 



 
Profiel   

Muze schreef
Maar eh, dit topic is eigenlijk wel met name bedoeld ook voor producten die te gebruiken zijn voor paarden.
Al spray ik mezelf ook in.

Crow je sprayt je paard ook in?

Ik spray het ook op mijn paarden. Vroeger zat deet ook gewoon in de sprays voor paarden. Ik woon met de paarden in het bos en vind het gewoon 100 keer beter dan de natuurlijke middelen. Ik heb al zo veel geprobeerd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:22 



 
Profiel   

Ja ik heb ook ontzettend veel geprobeerd. Dazen en vliegen gaat op zich nog maar die muggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 10:54 



 
Profiel   

kinel schreef
Het is op jungle basis en ik heb er goede baat bij. Ben zelf allergisch voor insectenbeten.

Wat betekend 'op jungle basis' exact?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:03 



 
Profiel   

wandel je met je paard, of rij je?
Anders zou je ook nog een goede deken kunnen overwegen.....Ik zag laatst dat busse een hele lijn heeft, incl. speciale jas voor de ruiter

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:03 



 
Profiel   

Als mens helpt kleding het beste, dus bij een paard ook. Deken erover dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:05 



 
Profiel   

Eigenlijk helpt niets voor je paard..... Vorig jaar ook ingepakt in een vliegenrijkdeken met hals én buikflap en nog werd paard helemaal gek en jezelf ook. Die grotere muggen (dat zijn het hier) prikken overal dwars doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:06 



 
Profiel   

Ik wandel. Mijn pony is krap drie, rijden duurt nog even.
Ga nu idd wandelen met een zebra deken Maargoed, er blijven altijd stukjes onbedekt dus die wil ik sprayen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:07 



 
Profiel   

Ik maak zelf iets met neem olie, appelazijn, water , lavendelolie, citroengras olie en salie olie. Dat stop ik in een spuitfles. En als ik echt weet dat ergens veel muggen of dazen zitten dan neem ik allerfree ven namelijk allergisch voor de steken/beten en vooral van dazen krijg ik erg heftige reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:15 



 
Profiel   

https://new.sportengezond.nl/vetzuren-u ... -dan-deet/

De producten van greenvalley Happy skin etc. tegen zomereczeem zijn op basis van deze vetzuren geproduceerd. Werken super, ook tegen muggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:22 



 
Profiel   

Maitu schreef
https://new.sportengezond.nl/vetzuren-u ... -dan-deet/

De producten van greenvalley Happy skin etc. tegen zomereczeem zijn op basis van deze vetzuren geproduceerd. Werken super, ook tegen muggen.


Ja ik gebruik ook de Happy Skin buzz off voor mijn pony maar ook zeker voor mezelf als ik de bossen in ga en ik spray het op en alle muggen schieten weg. Al zo vaak ook op de camping zo blij mee geweest! Ik en mijn vriend kregen allebei nare bultjes van Deet en het is zo chemisch. Dit gelukkig niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:31 



 
Profiel   

Ik sprayde m'n paard op zomeravonden als we richting bos gingen ook gewoon in met DEET, vanaf 30% werkte echt prima, je zag de muggen gewoon rechtsomkeert maken. Wel echt goed opletten met plastic want dat wordt aangetast door DEET. Plastic tasjes smelten gewoon weg en ik weet niet wat het doet met bijvoorbeeld kunststof tuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:46 



 
Profiel   

https://www.busse-reitsport.de/nl/produ ... 87&WGR=BOC

vliegenkap over het hoofd en er kan bijna geen beest meer bij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 11:54 



 
Profiel   

mrie schreef
Anti brumm ruikt niet zo chemisch werkt goed


ben even gaan kijken, ben erg geïnteresseerd in iets "anders", maar is toch wel even chemisch denk ik...

https://www.antibrumm.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 12:03 



 
Profiel   

Luchtige maar lange kleding aandoen. Qua warmte scheelt dat niet eens zo veel van korte mouwen/broeken.
Veel outdoor kleding is tegenwoordig muggenwerend, dan zouden ze er niet zomaar doorheen moeten steken (bij bijvoorbeeld een sportlegging wel weet ik helaas uit ervaring :+ ).
Ik denk dat dat nog eigenlijk je veiligste en milieu-vriendelijkste optie is.

En een hoedje met muggennet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 12:16 



 
Profiel   

Ze steken ook gewoon door een spijkerbroek heen..... Wil mijn paard liever geen vliegenkap op in het bos, deken is geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:15 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
kinel schreef
Het is op jungle basis en ik heb er goede baat bij. Ben zelf allergisch voor insectenbeten.

Wat betekend 'op jungle basis' exact?

Ik bedoel daarmee dat het toch wel sterk is. En dat het ook die stekers uit de jungle afweert. Heb dit al jaren en zelfs de n Borneo heeft het me goed geholpen. Dat bedoel ik met op jungle basis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:52 



 
Profiel   

Oh ok :+
Ik dacht even dat het een bepaald ingredient of manier van samenstelling betekende waardoor dat beter werkt oid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen