Vliegenmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:45

ApplePapple schreef:
Welke vliegenkap is van lycra spul en ook nog te bestellen...? Heb er zo veel gezocht maar steeds zijn ze niet meer beschikbaar of niet de juiste maat...

Edit: die van wheaterbeta wil ik niet!


Ik heb deze! Super tevreden over, geen schuurplekken, ruimte bij de ogen, en ik vind hem maar 1 a 2 keer per jaar terug in de wei. Lijkt ook nog beschikbaar te zijn.
https://www.drunensruiterhuis.nl/busse- ... flexi.html

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:57

Saaams schreef:
Ik vind die lycra maskers mooi.

Ik heb alle maten van kentucky gepast: pony en cob te krap, full veel te ruim.

Cob van waldhausen past ook niet.

Ze is een D pony. Maar met flink kaak.
Hie krijg ik zo’n masker ooit passend? :+


Dat probleem had ik ook bij Kentucky. En mevrouw heeft ook een brede kaak...

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:01

Geen lycra masker maar voor een brede kaak ben ik heel tevreden met cashel

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:37

Kun je een stemming/poll organiseren?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:17

Die van Professional's choice wordt toch aardig vaak voor quarters met flinke hamster wangen verkocht :)

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:53


prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:29

Slmt9 schreef:
Mijn favoriet, ook met neusmasker beschikbaar:
https://www.premierequine.co.uk/product ... a-fly-mask


Deze ziet er mooi uit, maar gaat gewoon over het hoofd of niet? Hoe strak zit dat?

Ik zie alleen het doemscenario dat ik m om wil doen, paard schrikt en ik hem ergens anders kan gaan vangen :')

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:57

Je trekt dat idd over het hoofd aan. Het is rekstof, dus het zit niet (te) strak. Tenzij je een maat te klein hebt.
Het is ook de enige die 24/7 blijft zitten, ver van de ogen staat en zacht is (geen harde randen).

Tja, ik denk altijd: alles is trainbaar :+
Met clickertraining was ‘t zo klaar. En mijn paard heeft er zoveel baat bij, die biedt zelf inmiddels zn hoofd laag aan en wacht rustig zodat ik hem om kan doen.

Het is alleen wat kwetsbaarder dan die andere maskers. Dus ik moet af en toe een gaatje naaien of plakken. Heb er dus standaard twee liggen.

Wesseltje

Berichten: 2182
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:34

Hier iemand de tip voor een vliegenmasker zonder oren maar met neusnetje?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:34

@prugelpiet, ik heb voor mijn jaarling zelfs een masker die ik over haar hoofd moet trekken. Die laat dat netjes toe. Valt best mee, is zo gepiept!

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:35

Afbeelding

For horses. Zij hebben standaard maten, maar maken ook op maat. Kan met en zonder orden, voorplukgat, franjes enzovoorts

Ben er heel blij mee!

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:45


Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:52

Ik knip de oren er altijd af als ze erop zitten :o

Wesseltje

Berichten: 2182
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:56

Ah dank! Zo snel! Het probleem is dat die van mij beide een hele grote voorpluk hebben.. volgens mij zit er maar een klein gaatje bij dat masker :')

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:13

Wesseltje schreef:
Ah dank! Zo snel! Het probleem is dat die van mij beide een hele grote voorpluk hebben.. volgens mij zit er maar een klein gaatje bij dat masker :')


Nou….sterker nog: in die van shires zit geen gat voor de voorpluk :') nu heeft die van mij niet mega veel haar, dus er komt wat mee naar buiten via de oorgaten maar gezien de lage prijs zou ik nog best het stiksel Voorde voorpluk los durven maken; ik vind het echt een topding!!. Anders misschien eentje van lemieux?

Wesseltje

Berichten: 2182
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:25

Pallatin schreef:
Wesseltje schreef:
Ah dank! Zo snel! Het probleem is dat die van mij beide een hele grote voorpluk hebben.. volgens mij zit er maar een klein gaatje bij dat masker :')


Nou….sterker nog: in die van shires zit geen gat voor de voorpluk :') nu heeft die van mij niet mega veel haar, dus er komt wat mee naar buiten via de oorgaten maar gezien de lage prijs zou ik nog best het stiksel Voorde voorpluk los durven maken; ik vind het echt een topding!!. Anders misschien eentje van lemieux?


Oh helemaal geen gat haha. Maar denk je slangetje open knip dat het wel houdt?

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:32

ApplePapple schreef:
Welke vliegenkap is van lycra spul en ook nog te bestellen...? Heb er zo veel gezocht maar steeds zijn ze niet meer beschikbaar of niet de juiste maat...

Edit: die van wheaterbeta wil ik niet!


Afgelopen weer bij de cowgirl store een masker van professional choice gekocht.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:20

Ik vind een vliegenkap 24/7 niet fijn. Ik vind zo'n ding toch warm om het hoofd en als het dan toch gaat regenen (je bent nou eenmaal niet 24/7 bij je paard) zien ze er vaak weinig meer door. Er zijn paarden die dan een beetje in paniek raken.
Ik ben nog steeds fan van de ouderwetse sliertjes maar niet van 24/7 met een halster ivm vast hangen en schuurplekken.
Nu heb ik echt een super fijn ding gevonden laatst en dat zit als een tiet, zit niet in de weg, kan je paard amper mee blijven hangen en mocht dat onverhoopt toch gebeuren schiet de klitteband los.

https://www.agradi.nl/waldhausen-halste ... gLLwfD_BwE

Kost geen drol, kun je gewoon sliertjes aan doen.

Afbeelding
Afbeelding
Mijn pony

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:36

Ja alleen als je paard geen uv verdraagt ivm oogziekte moet je wel. Dan zijn sliertjes gewoon geen oplossing.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:40

MarjanB schreef:
Ja alleen als je paard geen uv verdraagt ivm oogziekte moet je wel. Dan zijn sliertjes gewoon geen oplossing.


Dat is idd waar.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:56

Saaams schreef:
[ [url=m/vvG7c2.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze ook voor mijn twee paarden (allen ondertussen wat minder schoon ;-)

Zitten perfect. Geen druk of wrijfplekken op het hoofd. Ze hebben ze 24/7 om in het vliegenseizoen.

Een van mijn paarden had de neiging om maskers af te doen maar deze laat hij zitten (of hij krijgt het niet af....).

Ik had hiervoor Supermask, maar deze zijn vele prettiger lijkt me en hebben ook mooier gaas om doorheen te kijken.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:57

jesito schreef:
Ik vind een vliegenkap 24/7 niet fijn. Ik vind zo'n ding toch warm om het hoofd en als het dan toch gaat regenen (je bent nou eenmaal niet 24/7 bij je paard) zien ze er vaak weinig meer door. Er zijn paarden die dan een beetje in paniek raken.
Ik ben nog steeds fan van de ouderwetse sliertjes maar niet van 24/7 met een halster ivm vast hangen en schuurplekken.
Nu heb ik echt een super fijn ding gevonden laatst en dat zit als een tiet, zit niet in de weg, kan je paard amper mee blijven hangen en mocht dat onverhoopt toch gebeuren schiet de klitteband los.

https://www.agradi.nl/waldhausen-halste ... gLLwfD_BwE

Kost geen drol, kun je gewoon sliertjes aan doen.

[ [url=m/5jyq3s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ehft5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn pony


Die sliertjes hebben ze bij mij binnen 5 minuten verwijderd....

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:07

jesito schreef:
Ik vind een vliegenkap 24/7 niet fijn. Ik vind zo'n ding toch warm om het hoofd en als het dan toch gaat regenen (je bent nou eenmaal niet 24/7 bij je paard) zien ze er vaak weinig meer door. Er zijn paarden die dan een beetje in paniek raken.
Ik ben nog steeds fan van de ouderwetse sliertjes maar niet van 24/7 met een halster ivm vast hangen en schuurplekken.
Nu heb ik echt een super fijn ding gevonden laatst en dat zit als een tiet, zit niet in de weg, kan je paard amper mee blijven hangen en mocht dat onverhoopt toch gebeuren schiet de klitteband los.

https://www.agradi.nl/waldhausen-halste ... gLLwfD_BwE

Kost geen drol, kun je gewoon sliertjes aan doen.

[ [url=m/5jyq3s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ehft5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn pony


Ik heb er een neusmasker bij nodig voor verbranden, maar dat is te zwaar.
Overweeg nog een dun netje erop te naaien. Maar kan me niet voorstellen dat het niet afgeschuurd wordt, maar dit geeft hoop.

Heb de veiligheid keelriem op een gewoon halster gezet. Op 1x na blijft die vooralsnog zitten. Qua gewicht zou ik wel liever die jij hebt gebruiken. Al vind ik het lycramasker weer fijner met gaas voor de ogen.

Met ducktape om de vliegenriem blijft die ook zitten.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 15-08-22 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:07

Mijn pony's hebben zulke grote voorplukken dat ik de slierten ook overbodig vind. De vliegen kunnen daarmee nog steeds constant aan hun ogen komen. Met de kappen hebben ze echt een stuk meer rust en minder schuurplekken van halsters. Ik doe ze wel ook af als het gaat regenen inderdaad. Scheelt ook dat die van mijn tinker uv wering heeft voor zijn neus, hoef ik die niet constant met zonnebrand in te smeren.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:17

Ieder moet kiezen wat bij jullie situatie past, maar ik vind dit voor die van mij tot nu toe super. Dus dacht, misschien help ik anderen hiermee.