Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 279 [ 6972 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 279  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

De amigo cooler of de rambo airmax?

Alleen als cooler zou ik juist voor de bucas cooler gaan. Dan drogen ze het snelst.

Deze is maar 45,- euro;
https://www.agradi.nl/bucas-prize-coole ... s-logo.htm
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:13 



 
Profiel   

Citaat
Marigo schreef
Deze heb ik inmiddels ontvangen. Het is de 100 gram. En voor 124 euro de goedkoopste prijs die ik heb gezien. Normaliter zit deze tegen de 175 aan (hypostore 156 dacht ik). Dus een tip voor wie nog een Rhino zoekt. Voelde kwalitatief aan en heel licht.
Maat 130 genomen ipv de 140 (beide gepast)


[ [url=m/fqwVoa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tp54KI.jpg]Afbeelding[/url] ]


LITE is naar mijn weten een 0 grams en niet een 100 grams. Voor 124 euro een 100 grams Rhino is naar mijn idee ook onmogelijk... Zeker als het om de seizoenskleur gaat.
(even gegoogled, en lite is eigenlijk altijd 0 grams bij horseware)

Hij is wel echt gaaf!! Ik heb al zoveel dekens, waaronder een nog goed werkende Rhino Wug Lite van inmiddels 14 jaar oud, maar deze kleur is wel heel gaaf! En de prijs is ook nog wel leuk!




Op de verpakking en het label staat toch echt 100gram. En het voelt zeker gevoerd aan ;)
Ik heb zelf gedacht dat Agradi wellicht een fout aan het maken is hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:37 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
De amigo cooler of de rambo airmax?

Alleen als cooler zou ik juist voor de bucas cooler gaan. Dan drogen ze het snelst.

Deze is maar 45,- euro;
https://www.agradi.nl/bucas-prize-coole ... s-logo.htm

Ik wil hem graag als zweet deken gaan gebruiken. Zou bovenstaande goed warm genoeg zijn als zweetdeken? Daarna krijgt hij zijn outdoor deken weer op naar het gaat mij erom om heen zo snel mogelijk droog te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:01 



 
Profiel   

Zag net pas dat die Rambo Supreme 1680D dekens er inmiddels ook al zijn, maar wat een bedragen zeg. :$ :=

Heb net een nieuwe Horseware Icelandic 100 gram met 50 gram hals besteld.

Hopelijk krijgen de IJslander dekentjes van Horseware in de toekomst ook een upgrade van 1000D naar 1680D. {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:17 



 
Profiel   

Yenni schreef
Slmt9 schreef
De amigo cooler of de rambo airmax?

Alleen als cooler zou ik juist voor de bucas cooler gaan. Dan drogen ze het snelst.

Deze is maar 45,- euro;
https://www.agradi.nl/bucas-prize-coole ... s-logo.htm

Ik wil hem graag als zweet deken gaan gebruiken. Zou bovenstaande goed warm genoeg zijn als zweetdeken? Daarna krijgt hij zijn outdoor deken weer op naar het gaat mij erom om heen zo snel mogelijk droog te krijgen


Ja, dan zou ik voor die gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:37 



 
Profiel   

Marigo schreef
Op de verpakking en het label staat toch echt 100gram. En het voelt zeker gevoerd aan ;)
Ik heb zelf gedacht dat Agradi wellicht een fout aan het maken is hier.


Hmmmm... In dat geval... Ik ga 'm bestellen. Niet perse nodig maar wel fijne prijs en kan m altijd terug sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:23 



 
Profiel   

Ik zit te dubben wat ik ga doen qua dekens voor de paarden, dus misschien hebben jullie nog advies of ideeen...

Mijn paarden komen deze maand thuis te staan, hierdoor kan ik makkelijk dekens wisselen, dus nu ben ik in dubio...

0 grams regendeken met liners? (regendeken evt snachts op stal af, smorgens bij buiten zetten weer op)
Set verschillende diktes regendekens? (evt nog een extra liner, mocht het echt te koud worden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 13:02 



 
Profiel   

Liners kun je niet zonder een regendeken op laten liggen hoor! Daar zitten geen singels ofzo aan.

Ik zou gewoon de regendeken oplaten als je wel wil wisselen dan ipv liners staldekens en die regendeken dan over de staldekens doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 13:04 



 
Profiel   

De bucas quilt heeft wel singels, ik heb in principe ook alleen maar bucas dekens nu, maar zijn er een aantal aan vervanging toe..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 13:12 



 
Profiel   

Ik heb de volgende dekens, en daar kun je echt een heel eind het hele jaar mee vooruit:

- Rambo Summer (vliegendeken met waterdicht stuk bovenkant, fantastisch ding!)
- Bucas Smartex Medium (in mijn ogen geschikt voor 0 graden tot 13 graden afhankelijk van zon/hoe snel je paard het warm/koud heeft)
- Bucas Quilt Medium/150 gram (ook met stay dry voering)
- losse hals voor de Smartex Medium
- Horseware Wug (halve hals) 0 grams

Met deze set kun je bijna voor alle temperaturen en weersomstandigheden wel een combinatie maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 13:17 



 
Profiel   

Weet iemand hier of de Rambo suprême breder valt als de Rhino plus variant? Met de V sluiting dus ook.
Ik heb nu de Rhino maar paard is wat uitgezwaard al en zit nu vrij strak op z’n schouder. Verder is de maat nog wel goed dus een maat groter wordt echt te groot.
Andere opties zijn ook welkom natuurlijk! Hij is jong dus wil dat hij comfortabel kan spelen en rennen etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 14:32 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Iemand ervaring met de EQUITHÈME Outdoordeken Tyrex 1200D en dan het liefst de high neck?

Lees in de review wel geschikt voor brede paarden. Zie ze op marktplaats ook staan met de opmerking te groot.
Maar is dat ook zo?

Ik ben op zoek naar een reservedeken en deze zijn qua prijs gunstiger dan het model van Weatherbeeta die ik normaal heb voor mijn paard


Ik heb er 1 te koop, met losse hals. Pasvorm leek voor mijn paard goed, maar toch niet optimaal. Welke maat zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:32 



 
Profiel   

Rongyos schreef
fransje23 schreef
Iemand ervaring met de EQUITHÈME Outdoordeken Tyrex 1200D en dan het liefst de high neck?

Lees in de review wel geschikt voor brede paarden. Zie ze op marktplaats ook staan met de opmerking te groot.
Maar is dat ook zo?

Ik ben op zoek naar een reservedeken en deze zijn qua prijs gunstiger dan het model van Weatherbeeta die ik normaal heb voor mijn paard


Ik heb er 1 te koop, met losse hals. Pasvorm leek voor mijn paard goed, maar toch niet optimaal. Welke maat zoek je?


6,6 of als ze erg groot vallen 6,3 en ongevoerd.
Zag ook een versie met een waterkolom van 8.000 terwijl de meeste dekens 3.000 mm hebben. Dat spreekt mij ook wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:53 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een reservedeken en deze zijn qua prijs gunstiger dan het model van Weatherbeeta die ik normaal heb voor mijn paard
[/quote]

Ik heb er 1 te koop, met losse hals. Pasvorm leek voor mijn paard goed, maar toch niet optimaal. Welke maat zoek je?[/quote]

6,6 of als ze erg groot vallen 6,3 en ongevoerd.
Zag ook een versie met een waterkolom van 8.000 terwijl de meeste dekens 3.000 mm hebben. Dat spreekt mij ook wel aan.[/quote]

De mijne is 135/183 (6,0”). Helaas te klein voor jouw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 11:04 



 
Profiel   

Mag ik vragen of iemand toevallig al ervaring heeft met Rambo Autumn Series? Ik las waterdicht, maar is dat alleen de rug of ook de zijkanten? Ik zag de liner, die leek me echt ideaal voor een paar met kissing spines, die snel stijve rugspieren heeft, maar verder eigenlijk niet echt warmte nodig heeft.

Mijn dekencollectie zal ik hier maar niet noteren, dat is nogal gigantisch (combi van Bucas en Horseware en een paar verdwaalde merken)..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 11:15 



 
Profiel   

Spenk schreef
Rhino is in mijn ervaring net zo makkelijk lek helaas. Alle merken kennen lekke dekens.


Deze ervaring heb ik juist helemaal niet. Heb al 10 jaar rhino dekens en ze zijn nog nooit lek geweest. Sommige zijn toch echt al 4 of 5 seizoenen oud. En ik was ze zelf bij de benzinepomp. Dus ik ben fan. Mooi middenklas deken, sterk en bestrouwbaar. En nee ik heb geen aandelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 08:26 



 
Profiel   

Capriootje schreef
Weet iemand hier of de Rambo suprême breder valt als de Rhino plus variant? Met de V sluiting dus ook.
Ik heb nu de Rhino maar paard is wat uitgezwaard al en zit nu vrij strak op z’n schouder. Verder is de maat nog wel goed dus een maat groter wordt echt te groot.
Andere opties zijn ook welkom natuurlijk! Hij is jong dus wil dat hij comfortabel kan spelen en rennen etc


De rhino original met rechte sluiting valt breder op de borst dan de plus met V hals. Voor mijn fries formaatje tank heb ik dan ook altijd de original.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 08:27 



 
Profiel   

Annem84 schreef
Capriootje schreef
Weet iemand hier of de Rambo suprême breder valt als de Rhino plus variant? Met de V sluiting dus ook.
Ik heb nu de Rhino maar paard is wat uitgezwaard al en zit nu vrij strak op z’n schouder. Verder is de maat nog wel goed dus een maat groter wordt echt te groot.
Andere opties zijn ook welkom natuurlijk! Hij is jong dus wil dat hij comfortabel kan spelen en rennen etc


De rhino original met rechte sluiting valt breder op de borst dan de plus met V hals. Voor mijn fries formaatje tank heb ik dan ook altijd de original.


Bij mij is het juist andersom. Rechte sluiting valt bij mijn merrie smaller dan de v-sluiting. Van Horseware heb ik uit de Amigo pony lijn een 175 met rechte sluiting en van de Horseware Icelandic heb ik de 168 met v-sluiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 08:51 



 
Profiel   

Annem84 schreef
Spenk schreef
Rhino is in mijn ervaring net zo makkelijk lek helaas. Alle merken kennen lekke dekens.


Deze ervaring heb ik juist helemaal niet. Heb al 10 jaar rhino dekens en ze zijn nog nooit lek geweest. Sommige zijn toch echt al 4 of 5 seizoenen oud. En ik was ze zelf bij de benzinepomp. Dus ik ben fan. Mooi middenklas deken, sterk en bestrouwbaar. En nee ik heb geen aandelen


Gelukkig maar, zat al bijna in de stress na mijn aankoop van de Rhino. Maar! Ik ben tot nu toe erg tevreden. Er zit nog geen krasje in de deken en de deken blijft ook mooi schoon en droog. De Rambo zoog zich toch vrij snel vol en viezigheid bleef er dan snel aan plakken. Geen idee of het stand houdt, maar gevoelsmatig is deze nu al langer netjes dan de Rambo die ik had.

Helaas had pony het er wel flink warm onder van de week. Was net te laat met afdoen 's ochtends. Geen zweet, maar wel wat gepuf. Oeps. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 08:59 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Bij mij is het juist andersom. Rechte sluiting valt bij mijn merrie smaller dan de v-sluiting. Van Horseware heb ik uit de Amigo pony lijn een 175 met rechte sluiting en van de Horseware Icelandic heb ik de 168 met v-sluiting.


Dit geldt voor mijn paard ook. Dit is ook hoe de paardendrogist het uitlegde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 10:30 



 
Profiel   

De Rhino V sluiting zit goed qua maat en lengte in 6’6 maar te krap op de schouders. Heb er helaas maar kort plezier van gehad := De Amigo Hero (reserve deken) met rechte sluiting past hem beter maar wil graag met liners kunnen werken en losse liner werkt bij hem niet dus heb nu de Rambo suprême V sluiting besteld en die maar even passen van de week. Ook 6’6 want de 6’9 van het andere paard is echt nog wel te groot. Hij is 2,5 dus groeit daar misschien nog wel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 10:43 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd naar die Rambo Supreme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 16:07 



 
Profiel   

Hoi!

Ik zit inmiddels ook even in het deken-gedoe. Mijn vorige paard had enkel Bucas dekens, pasten perfect en de stay-dry werkte perfect gezien hij erg makkelijk bezweet was tijdens het werken. Nu heb ik een ander paard met een andere pasvorm, de Atlantic en Smartex en Anniversary passen haar allemaal niet (het gat van de hals is te groot dus de deken trekt wat naar achteren waardoor de rand bovenop de schoft ligt). De Irish turnout past oke (rand ligt nét voor de schoft) maar ik ben toch niet geheel tevreden. Ik wil daarom de Rambo en eigenlijk ook de Lemieux gaan proberen.

Heeft iemand ervaringen met de Lemieux Arika dekens? Hoe blijven die in de tijd?
Ik zit er aan te denken om 1 buitendeken te kopen (de 50 gram Duo of de 50 gram Supreme) en dan enkel de dikte aan te passen met de liners. Zijn er meer die dat doen, of hebben jullie nog een medium dikke deken om op te doen? (Mijn paard heeft in het dekenseizoen voornamelijk 50 gram of 200 gram op) Ik vraag mij af of het niet lekkerder zit om het grootste deel van de tijd zonder liner te lopen, maar 1 buitendeken zou mij wel heel veel kosten besparen :) goedkoop zijn de dekens niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 10:09 



 
Profiel   

Volgens mij bestaan de Lemieux dekens nog veel te kort om daar echt al een levensduur aan te hangen, maar ze zien er wel goed uit!
Ik vind zelf Rambo altijd erg goed, sowieso de horseware dekens...... liners zijn ontzettend fijn om te gebruiken hoor, en die kun je mooi wassen tussendoor, en in dat geval, kun je beter wel echt goed investeren in een goede buitendeken.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 11:06 



 
Profiel   

Wat mij vooral opvalt aan de Lemieux deken, is dat hij behoorlijk wat weegt. Ondanks dat hij niet gevoerd is ( ik heb de 0gr gevoeld)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 13:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 279 [ 6972 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 279  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen