[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:35

Wat hebben jullie je ongeschoren paarden op? Mijn merrie staat in de nacht op stal en overdag op het land, heeft nu 100 gram op. Normaal is ze rond deze periode al geschoren dus vind ik het lastig inschatten wat ik nodig heb.

Spenk
Berichten: 21770
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:40

mcjv schreef:
Wat hebben jullie je ongeschoren paarden op? Mijn merrie staat in de nacht op stal en overdag op het land, heeft nu 100 gram op. Normaal is ze rond deze periode al geschoren dus vind ik het lastig inschatten wat ik nodig heb.

0 grams met regen zonder regen niks. Hier ook strak in zomervacht nog.
Laatst bijgewerkt door Spenk op 27-09-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:51

150 gr. Heb ik er op liggen, wel paard dat nog helemaal strak in z’n zomervacht zit.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:56

Thanks beide. :) Ik merk ook dat ze nog een dun vel met haar heeft ten opzichte van de jaren hiervoor toen ze al ontzettend “fluffy” was. Ze is wel aan het verharen dus ik ben benieuwd hoelang we nog door kunnen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:44

Bedankt. Ze is helemaal geschoren behalve de benen en zadelstuk. Ze staat in een binnenstad. Ze heeft het vaak eerder te warm dan te koud. Zal zo eens onder de deken voelen. Ze staan met hals en vannacht dan evt 100 gram zonder hals

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:20

Ongeschoren heeft hier 0 gram op, geschoren 150 + 0 gram

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:37

Mijn ongeschoren paard die het snel warm heeft ook momenteel een 0 grams. Wel een stevige/dikke 0 grams van Rambo.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:08

Mijn tinker vandaag geschoren, 100 gram op. Hals nog even afgelaten.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:06

Hier mijn oudjes van 20 en 31 afgelopen maandag beiden een 250grams met hals opgedaan....

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:18

Hier ongeschoren nu nog 0 grams, soms ook wel 100 grams. Geschoren (excl benen en hoofd hier ivm 24/7 buiten) gaan ze onder varilayer 250 en 300gr. De ene heeft het sneller te warm dan de ander hier. Heb ook lopers om eventueel tussendiktes te maken.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:22

Hen nu 100 grams deken op. Mocht er flinke regen voorspellen zoals van het weekend, dan krijgt ze de 0 gram regendeken met hals erboven.

Ze staat nu nog 's nachts binnen, maar gaat wss 24/7 naar buiten. Dan doe ik 's nachts ook de regendeken met hals op

dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:23

Hallo

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met het scheerapparaat van Kerbl.
Weten jullie ook of je hier het hele paard mee kan doen of alleen de details.

Ik doe er even een linkje bij zo dat jullie weten over welke het gaat.

https://www.horze.nl/tondeuses-trimmers ... 12131.html

Er staat bij zonder scheerkop kunnen jullie mij daar meer over vertellen wat er dan nog meer bij moet.
Ik heb nu 1 met snoer maar zou toch liever 1 hebben zonder snoer maar heb helaas geen 300 euro liggen en toen kwam ik deze tegen dus dacht ik laat ik eens wat info gaan vragen.

Ik had hier over al een vraag van geopend maar kreeg de tip om het hier te vragen dus vandaar mijn reactie hier.

Mochten jullie een betere weten hoor ik het ook graag maar wel graag in de zelfde prijscategorie dus geen 300 euro of meer hahaha

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:39

Je link doet het niet, maar bij scheerapparaten is imo goedkoop duurkoop. Een goed scheerapparaat gaat je bij netjes onderhoud jaren plezier geven. Een goedkope doet dat doorgaans toch wat minder.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:41

Als je draadloos wil en niet al te duur zou je naar één farmclipper kunnen kijken. Ik heb deze nu naast mijn heiniger experience (met draad). Maakt wel iets meer lawaai, en scheert net iets sneller strepen, maar op zich ben ik er wel tevreden over.

Is bij diverse shops te koop en variërende prijs, makkelijkste even googelen op farmclipper
Laatst bijgewerkt door darkadia op 01-10-22 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:45

darkadia schreef:
Als je draadloos wil en niet al te duur zou je naar één farmclipper kunnen kijken. Ik heb deze nu naast mijn heiniger experience (met draad). Maakt wel iets meer lawaai, en scheert net iets sneller strepen, maar op zich ben ik er wel tevreden over.



Heb je hier een linkje van

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:48

Een clipper (opscheermachine) heeft vaak een smallere scheerkop. En een minder krachtige motor. Dit is prima als en een pony of paard met een dunne vacht hebt. Wil je echter een paard met flinke wintervacht helemaal scheren dan wordt het een pittige klus. Je hebt kans dat de motor dan niet sterk genoeg is om door de vacht te komen. Scheerresultaat is dan ook vaak minder mooi.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:05

Hartje schreef:
Een clipper (opscheermachine) heeft vaak een smallere scheerkop. En een minder krachtige motor. Dit is prima als en een pony of paard met een dunne vacht hebt. Wil je echter een paard met flinke wintervacht helemaal scheren dan wordt het een pittige klus. Je hebt kans dat de motor dan niet sterk genoeg is om door de vacht te komen. Scheerresultaat is dan ook vaak minder mooi.


Klopt, maar de farmclipper die ik noemde is geen opscheermachine hoor ;)

Vorig jaar nog een vervilte shet mee gedaan, al had ie daar idd wel iets moeite mee, en pak ik daar normaal gesproken de heiniger voor.

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:45

Mijn scheerapparaat krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat. Twijfel wat ik nu ga doen. Paard zit al ernstig in een wintervacht sinds hij nu 24/7 buiten staat.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:43

Ik zoek een goede slijper in het midden van het land.. heeft iemand nog tips?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:44

xx_Irisje schreef:
Ik zoek een goede slijper in het midden van het land.. heeft iemand nog tips?


Ik weet niet of je ze overal bij de Epplejeck kunt brengen, maar ik heb de mijne pas bij de epplejeck laten slijpen en die zijn weer prima.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:53

Nouvel schreef:
xx_Irisje schreef:
Ik zoek een goede slijper in het midden van het land.. heeft iemand nog tips?


Ik weet niet of je ze overal bij de Epplejeck kunt brengen, maar ik heb de mijne pas bij de epplejeck laten slijpen en die zijn weer prima.

Ja kan overal :) Ik laat ze ook slijpen bij EJ. Maar als werknemer daar is dat mss logisch :+

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:43

Ga ik ze toch daarheen brengen :)

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:37

Hoi allen

Ik heb met 3 (goede!) Scheermachine met gebruike en nieuwe messen geprobeerd mijn paard te scheren ..
Maar op een of andere manier gaat er iets niet goed.
Gister voor de 2e keer geschoren omdat er na de 1e keer bijna geen haar afkwam (terwijl hij wel dikke vacht heeft!) En gister wou het weer niet goed, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar heb van alles geprobeerd te verstellen enz maar ligt dit dan aan de vacht van mijn paard of heb ik de machines niet goed afgesteld ?! Paard is gewassen en schoon dus daar lag het niet aan
Het is voor mij een groot raadsel en ben er best verdrietig van want hij loopt er niet bepaald mooi bij nu

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:59

Heb je de messen goed strak staan? Dus niet te strak, maar wel strak genoeg?
Anders pakt die het inderdaad niet mee. Dat kan met de veer/stelschroef te maken hebben.
Goed aandraaien tot die niet verder kan, en dan een kwartje terug is het advies daarin..


(de mijne is dus niet goed meer, die moet ik heeeel strak zetten, is nu dus voor onderhoud naar leverancier toe na paar jaar gebruik :) )

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:31

Nieuwe messen zijn niet altijd scherp. Laat ze eerst eens slijpen