Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 280 [ 6976 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 280  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

manzano schreef
Super mooi. Is dat een model speciaal voor IJslanders? Nog niet eerder gezien!


Yes! Ze hebben een speciale lijn gemaakt voor IJslanders. <3 Voor dravers een quarters hebben ze geloof ik ook een aantal speciale dekentjes.

Sowieso heb je als IJslander niet echt dekentjes nodig met het Nederlandse klimaat, maar als je 30 bent mag je wel een dekentje op als het weer denkt dat het nodig is. :o

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 22:29 



 
Profiel   

Wat is er zo anders aan de IJslander lijn? Datzelfde vraag ik me af bij de pony pasvormen. Nergens echt kunnen lezen wat het verschil is en dus gewoon maar weer een normale paardenmaat besteld voor mijn pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 11:35 



 
Profiel   

De Premier Equine Titan 50 grams op m’n jonge Groninger merrie. Ze was uit haar dekens gegroeid. Deze leek me fijn! Binnen 5 dag in huis vanuit Engeland. Ze had 195 van bucas en daar zat ze krap in qua breedte. Lengte wel goed. Dit is de 6,6/198. Iets lang, maar mooi ruim waar er ruimte hoort te zitten. Ze zal nog wel uitzwaren, dus ik vind hem prima zo. Ik heb nog niet eerder een deken gezien waar zo goed over nagedacht is, en de kwaliteit is echt zoveel beter dan Bucas/Rambo. Komt veel meer solide over dit. Ben benieuwd in gebruik straks!

De singels die eronder hangen zijn van de zweetdeken eronder tijdens passen
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:27 



 
Profiel   

Mooie deken!

Wat maakt de deken zo bijzonder? Omdat je aangeeft dat er goed over nagedacht is?\

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:34 



 
Profiel   

Die deken is wel zeker 1 a 2 maten te groot... dat gaat naar achter trekken aan de schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:36 



 
Profiel   

Ik denk dat dat trekken wel mee gaat vallen door de pasvorm aan de voorkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:59 



 
Profiel   

De naad ligt op de aanzet van de staart. Plus dat dit paard nog gaat uitzwaren. Met liner eronder ligt ie perfect. En inderdaad, door de pasvorm aan de voorkant t gaat ie geen kant op. Het vertekent overigens ook enorm op de foto. Hij past echt prima zo. Ben zelf ook van zo kort mogelijk die deken, maar als ik deze een maat kleiner neem steekt haar kont er achteruit haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 14:31 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Mooie deken!

Wat maakt de deken zo bijzonder? Omdat je aangeeft dat er goed over nagedacht is?\


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zie op het oog niet direct iets bijzonders, dus ben heel benieuwd.

Zag een mooie deken van Equitheme met 8000mm waterdicht/ademend vermogen. Dat lijkt me ook wel wat. Moet even gaan zoeken, want was bij Agradi niet meer in de goede maat te krijgen.https://www.agradi.nl/equitheme-deken-t ... -blauw.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 14:44 



 
Profiel   

MyChoice schreef
De naad ligt op de aanzet van de staart. Plus dat dit paard nog gaat uitzwaren. Met liner eronder ligt ie perfect. En inderdaad, door de pasvorm aan de voorkant t gaat ie geen kant op. Het vertekent overigens ook enorm op de foto. Hij past echt prima zo. Ben zelf ook van zo kort mogelijk die deken, maar als ik deze een maat kleiner neem steekt haar kont er achteruit haha.

Ah ja op de foto lijkt de naad van de staartflap echt halverwege de staartwortel te zitten vandaar.

En je zou de eerste niet zijn waarbij een deken in stilstand perfect zit en dan in graashouding voor geen meter. Vandaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:01 



 
Profiel   

I know, ben er super alert op :-)

Er is nagedacht over de sluiting van de halsdeken, die is dubbel en ook in de lengte een klittenband zodat het niet inwaait. De pasvorm is perfect (voor mijn paard dan). De voorsluiting heeft 2 standen, hebben bucas en Rambo niet, vind ik erg fijn! Achteraan 2 ringen per kant, 1 ring voor de liner en 1 voor de kruissingels. Kruissingels en een bilriem (geplastificeerd). Loopsplit op de schouder. Fijn lang, de meeste dekens steekt de buik van m’n paard onderuit haha. Voor nu kom ik even niet op de rest. Maar echt heel blij met de deken :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:15 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe hij je na een paar maanden bevalt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:24 



 
Profiel   

De Rambo suprême voor m’n jonkie <3
Heb ook de amigo bravo eco met disk gepast maar die zat nergens naar helaas. Dacht probeer het toch even voor de bankrekening maar paard en ik hebben beide een dure smaak :=
Hij staat in een grote paddock met 2 speelse ruinen dus sterke stof heeft wel m’n voorkeur ook.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:53 



 
Profiel   

Mooi deken, ik ben ook erg tevreden over mn Rambo.. heb wel Optimo, maar blijf tot nu toe *klopt af* heel in de wei met speelse ruinen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:56 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Mooi deken, ik ben ook erg tevreden over mn Rambo.. heb wel Optimo, maar blijf tot nu toe *klopt af* heel in de wei met speelse ruinen


Die heb ik gepast maar zat na 1 rondje wandelen zo. Heel jammer


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:18 



 
Profiel   

Aah dat is zonde ja,

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:25 



 
Profiel   

Die Supreme is echt super mooi zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 08:54 



 
Profiel   

Celebi schreef
Wat is er zo anders aan de IJslander lijn? Datzelfde vraag ik me af bij de pony pasvormen. Nergens echt kunnen lezen wat het verschil is en dus gewoon maar weer een normale paardenmaat besteld voor mijn pony.

De pony maten zijn wat korter. Bij mijn pony was paarden maat soms net een soepjurk die tot over zijn knieën hing en pony model zat gewoon netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 09:04 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe de deken bevalt als je hem wat langer hebt Mychoice. Vind de deken erg interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 17:49 



 
Profiel   

Korte vraag voor iedereen die Horseware met liners gebruikt. Liggen bij jullie die liners ook zo kort, vooral in vergelijking met de buitendek Rambos? Ik heb vandaag voor het eerst een gewone 200 gram liner erop gehad en die ligt echt kort vind ik, scheelt toch gemakkelijk 10 cm met het Rambo bovendek. Hiervoor had ik Rambo vari-layer liners en die vielen een stuk langer (vaak zelfs randgevalletje te lang in combo met mijn toen nog Amigoreeks). Alleen kan ik die laatste niet meer krijgen, dus moet het nu met de gewone doen.

Is het normaal dat hier zoveel verschil op zit? Grotere maat durf ik niet want aan de hals is het nu al "ruim". Met een maat groter gaat dat sowieso trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 23:10 



 
Profiel   

Ik heb een horseware onderdeken van 200 gram. En net een nieuwe Amigo regendeken gekocht. De onderdeken eronder gedaan, maar die trekt nu best wel naar achteren en is eigenlijk te groot.. Terwijl die bij mijn vorige regendeken totaal niet trok.. Komt misschien ook door de V sluiting die ik nu heb?
Maar bij mij zijn dus de liners te lang ipv te klein ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 23:16 



 
Profiel   

Hier alleen 100 gram liner onder mijn Horseware Icelandic 0 gram gehad. Qua maat prima, maar deze deken is van het oude model met alleen 2/4 clipjes voor hals. Dus maakte liner maar vast met 1 clipje. Mijn nieuwe Icelandic 100 gram deken heeft wel gewoon 3/6 clipjes voor de liners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 06:55 



 
Profiel   

Clips? Bij mij is het klittenband aan de voorkant.

Maar nee ook bij mij zijn de liners eerder te lang, aan de achterkant steekt er vaak een paar cm onder de buitendeken uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 07:30 



 
Profiel   

Sintara schreef
Clips? Bij mij is het klittenband aan de voorkant.

Maar nee ook bij mij zijn de liners eerder te lang, aan de achterkant steekt er vaak een paar cm onder de buitendeken uit.


Zit idd klittenband aan liner, maar moet vast aan de clipjes van de deken. Mijn deken van oude model heeft het middelste clipje niet voor de liners. Alleen de clipjes voor hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 07:34 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Sintara schreef
Clips? Bij mij is het klittenband aan de voorkant.

Maar nee ook bij mij zijn de liners eerder te lang, aan de achterkant steekt er vaak een paar cm onder de buitendeken uit.


Zit idd klittenband aan liner, maar moet vast aan de clipjes van de deken. Mijn deken van oude model heeft het middelste clipje niet voor de liners. Alleen de clipjes voor hals.

Dat zijn toch geen clipjes? Dat zijn die dingen aan de achterkant. Dat aan de voorkant zijn haken/ ogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 07:36 



 
Profiel   

Sorry, dat bedoelde ik ook. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 07:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 280 [ 6976 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 280  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen