Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 132 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Vandaag de Heiniger Saphir binnen gehad, maar vind hem niet zo heel stil eerlijk gezegd ( maar dat kan aan mij liggen :o)
Mijn andere Tondeuse van Premiere lijkt een stuk stiller
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 15:04 



 
Profiel   

Maar dat is ook een veel minder krachtigere...

Ik vind hem best stil eigenlijk :j

De opal is stiller maar daar lees je vaker van die te warm wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 15:32 



 
Profiel   

Dan zal het inderdaad aan mij liggen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 16:18 



 
Profiel   

Ja, klopt, of de messen zijn niet goed, die kunnen ook teveel trillen :o

Opal is inderdaad nog stiller, maar doordat die warm loopt gebruik ik die eigenlijk alleen voor de oren en daar is die echt veels te duur voor :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 16:20 



 
Profiel   

Mijn opal word gelukkig nooit warm..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 16:28 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Mijn opal word gelukkig nooit warm..


Mijne ook niet. Laatst nog twee pony’s achter elkaar geschoren dus dan loopt hij best lang. Niks geen last van hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 08:09 



 
Profiel   

Gelukkig maar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:49 



 
Profiel   

Ik zit een beetje te twijfelen wst een goede aankoop is. Het liefste zou ik een heiniger kopen omdat die toch wel heel goed is maar ook een aardig prijs kaartje.

Ik heb een simpele tondeuse van sectolin en daar redde ik het prima mee maar mijn shet moet aardig verdoofd worden wil het scheren veilig kunnen gebeuren. Na onwijs veel training heb ik het opgegeven en verdoof ik hem maar ben ik met de tondeuse niet snel genoeg en krijg ik die niet door de vacht heen. Daarnaast vind ik de kwaliteit scheerkopjes steeds slechter worden van sectolin en gebruik ik soms wel 2 kopjes per scheerbeurt.

Is er iemand hier die een beetje budget vriendelijke kan aanbevelen? Ooit heb ik er 1 bij Kramer vandaan gehad en dat ding was 1 bak ellende... ben bang voor een miskoop en zelfs de goedkopere apparaten zijn gewoon duur.

Het 2de hands kopen vind ik een dingetje en durf ik niet goed. Vooral omdat mijn shet niet makkelijk is moet het direct goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:03 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
Ik zit een beetje te twijfelen wst een goede aankoop is. Het liefste zou ik een heiniger kopen omdat die toch wel heel goed is maar ook een aardig prijs kaartje.

Ik heb een simpele tondeuse van sectolin en daar redde ik het prima mee maar mijn shet moet aardig verdoofd worden wil het scheren veilig kunnen gebeuren. Na onwijs veel training heb ik het opgegeven en verdoof ik hem maar ben ik met de tondeuse niet snel genoeg en krijg ik die niet door de vacht heen. Daarnaast vind ik de kwaliteit scheerkopjes steeds slechter worden van sectolin en gebruik ik soms wel 2 kopjes per scheerbeurt.

Is er iemand hier die een beetje budget vriendelijke kan aanbevelen? Ooit heb ik er 1 bij Kramer vandaan gehad en dat ding was 1 bak ellende... ben bang voor een miskoop en zelfs de goedkopere apparaten zijn gewoon duur.

Het 2de hands kopen vind ik een dingetje en durf ik niet goed. Vooral omdat mijn shet niet makkelijk is moet het direct goed zijn.


Misschien is een moser iets voor je ?
Die kwam hier ook prima door de shetlander vachten heen en maakt ook niet veel herrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:10 



 
Profiel   

Hoeveel herrie mag de machine maken eigenlijk? En aan wat voor budget zit je te denken?

Een tweedehands Heiniger uit dit topic van ervaren scheerders voor een goede prijs zou ik wel over durven nemen eigenlijk.

En anders inderdaad een moser. Daar kun je ook een bredere scheerkop opzetten heb ik hier geleerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:11 



 
Profiel   

@dravergekkie, moser ga ik bekijken :) het is niet eens een echte mega shet vacht maar wel iets meer als mijn warmbloed zegmaar.

VWestra, ja hoeveel herrie ben ik niet in thuis. Een vriendin heeft hem met de heiniger een keer geschoren en dat kon hij kwa geluid hebben.

Ik zat met een budget van 300-350 in mijn hoofd. Mocht er nou echt gezegt worden dat een andere nou een mega hulp zou zijn die iets duurder is maakt dat niet heel erg uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:57 



 
Profiel   

Maar voor dat geld heb je wel een Heiniger saphire https://www.emmers.eu/nl/heiniger-saphi ... n-gg707380
of Xplorer?

Ik heb 3 machines van Wahl en ben er opzich wel tevreden over. In die tijd vond ik de Heiniger te duur. Maar achteraf gezien…. Had ik van 2 x Wahl 1x Heiniger kunnen doen ook qua functionaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 21:14 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
@dravergekkie, moser ga ik bekijken :) het is niet eens een echte mega shet vacht maar wel iets meer als mijn warmbloed zegmaar.

VWestra, ja hoeveel herrie ben ik niet in thuis. Een vriendin heeft hem met de heiniger een keer geschoren en dat kon hij kwa geluid hebben.

Ik zat met een budget van 300-350 in mijn hoofd. Mocht er nou echt gezegt worden dat een andere nou een mega hulp zou zijn die iets duurder is maakt dat niet heel erg uit.


Voor dat geld (ongeveer) heb je idd een geinige saphir of opal. Met een moser Max ben je goedkoper uit. Ook een hele fijne machine maar wel met kabel. Heb er 3 jaar mijn paard mee geschoren en altijd met plezier gebruikt. Toen heb ik hem via marktplaats doorverkocht en een heiniger opal gekocht. Deze is op accu dus op de nieuwe stal makkelijker, maar qua prestaties vind ik hem gelijkwaardig. Dus als een kabel geen probleem is zou ik lekker voor de moser Max gaan en van de rest van het geld iets leuks gaan doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 21:33 



 
Profiel   

Ik ben gisteren gaan Google en kon het idd vinden! Ik had echt helemaal in mijn hoofd dat je onder de 500 niks fijns kon vinden :+

Ik heb op agradi een moser gevonden die ook draadloos is, een aesculop(schrijf ik dat goed) bonum en idd de heiniger saphir. Ik zie ook veel over wahl voorbij komen maar begrijp dat die niet heel geliefd is? Opzich is met snoer niet een groot probleem maar zonder lijkt mij gewoon makkelijker met een paard die absoluut niet wil. Heel vermoeiend al die keuzes :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:00 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
Ik ben gisteren gaan Google en kon het idd vinden! Ik had echt helemaal in mijn hoofd dat je onder de 500 niks fijns kon vinden :+

Ik heb op agradi een moser gevonden die ook draadloos is, een aesculop(schrijf ik dat goed) bonum en idd de heiniger saphir. Ik zie ook veel over wahl voorbij komen maar begrijp dat die niet heel geliefd is? Opzich is met snoer niet een groot probleem maar zonder lijkt mij gewoon makkelijker met een paard die absoluut niet wil. Heel vermoeiend al die keuzes :o


Mocht je de Heiniger Saphir nog willen met gelijk een breed stuk:
https://www.schrikdraad.com/saphir-hors ... accus.html

Hier is hij nog in de aanbieding. Ik heb hem daar ook besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:25 



 
Profiel   

Misschien kijk ik er wel finaal overheen en is het al benoemd, maar kan er op de moser max ook een scheerkop van een ander merk?

Ze hebben van zichzelf een scheerkop van 7mm maar die is smal. Ik zoek eigenlijk 7mm maar dan breed, geen idee of het bestaat.

Of een messneset van 7mm die op een heiniger progress past, maar die zullen ook wel niet bestaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 09:24 



 
Profiel   

Ja alle Clíp in messen passen erop. Maar brede scheerkoppen met een lange lengte zijn er niet. Daarom scheer ik met smalle. Brede zijn Max 2.4 mm geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:26 



 
Profiel   

Ah oke thanks, ga ik daar ook even naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:06 



 
Profiel   

Weet iemand ook een merk wat dat hele smalle kopje heeft en op de moser max past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:30 



 
Profiel   

girlyggirl schreef
Weet iemand ook een merk wat dat hele smalle kopje heeft en op de moser max past?

Andis, heiniger, wahl als je googled op clip on tondeusekopje kom je ze wel tegen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:35 



 
Profiel   

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen heiniger messen 31/15 en 31/23?
Wij hebben nu 31/15 erop en ik vind dat die nog best wat strepen geeft? Is dat bij een 31/23 minder? Voor de zekerheid laten we de messen even slijpen apparaat was nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 17:12 



 
Profiel   

Je hebt in het scheren topic je antwoord toch al gekregen? Dat zijn fijnere messen dus strepen minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 17:14 



 
Profiel   

Spenk schreef
Je hebt in het scheren topic je antwoord toch al gekregen? Dat zijn fijnere messen dus strepen minder.


Dat had ik nog niet gelezen…
Maar bedankt voor de bevestiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 17:51 



 
Profiel   

Ik zie altijd weinig verschil. Ik krijg met beide hetzelfde resultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:01 



 
Profiel   

31/15 gebruik ik bij paarden met cushing en stekelhaar. Voor alle andere zet ik er 31/23 op. Beiden geen strepen. Ligt aan de manier van scheren denk ik....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 132 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen