[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:37

Ik zal eens even zoeken of ik een foto kan vinden op bokt :P ik heb zelf geen horseware meer maar bucas. Maar eerder deed ik dit wel zo vandaar :P

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:40

ik blijf dan weer nadenken over het "staldeken vs outdoordeken" op en afhalen verhaal...

Binnen is het beduidend warmer dan buiten, maar relatief goedkope staldekens van bv 150 gram is moeilijk te vinden, ik vind 100 dan weer wat weinig (als ze met 250 outdoor buiten staan) maar 200 dan misschien weer te warm? }:0 tis niet gelogen dat scheren veel denkwerk en ook aankoopwerk met zich meebrengt, maar ik vind het ZOVEEL handiger als ze geschoren zijn, het oogt mooier, en scheelt enorm veel poetswerk.

Maar anderzijds ook merk ik dat mijn shetter langs de muren schuurt, heb nagekeken op luis maar niets vinden, maar hij is ook nu eenmaal een fluffbol, daarom dat ik hem wou scheren.

Nu ben ik alleen aan het denken of ik hem niet half scheer (dus halve hals, half lichaam, en alles bovenop laat staan, en dan in het voorjaar alles eraf haal.

kan hij nog onder een 0 gram fleece staan als je alleen de onderkant eraf haalt? (ben even het patroon benaming kwijt) is dat niet het "deken model?"

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:40

Spenk schreef:
Ik zal eens even zoeken of ik een foto kan vinden op bokt :P ik heb zelf geen horseware meer maar bucas. Maar eerder deed ik dit wel zo vandaar :P


_/-\o_ *\o/*

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:40

Creatief!!
Ik maak liners überhaupt nooit vast aan de voorkant.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:45

Van bokker perservero uit een topic in 2012

Persevero schreef:
ok komt hij. moet wel zeggen dat ik een rambo duo heb maar wellicht maakt dat niet zo veel uit

eerst doe ik hem erdoor
[ Afbeelding ]

dan draai ik hem om
[ Afbeelding ]

en de volgende liner plak ik hier aan vast
[ Afbeelding ]

en tadaa!! doe het al ruim 3 jaar zo nu.
[ Afbeelding ]

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:58

Ik gok inderdaad dat ik of de 100 grams of de fleece er bij doe na het weekend. Al neig ik naar de fleece omdat die natuurlijk wat dunner is dan weer een extra 100 grams vulling.

Opzich hoef ik ze niet raar aan elkaar te knopen, ik dacht van de zomer dat ik een goede 200 grams liner kocht maar ik kocht schijnbaar een staldeken met liner systeem... oeps :+
Maar hij blijft prima liggen onder de outdoor dus ik vind het prima. Ik kan dus bijvoorbeeld de fleece in de 200 hangen en de extra 100 in de outdoor hangen, dan heb ik dus fleece-200 en 100-outdoor. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:07

ik zou geen 4 dekens op gaan leggen := dat lijkt me wel beetje teveel van het goede.

Als je paard nu goed staat is 100 grams erbij toch voldoende?

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:49

Spenk schreef:
Van bokker perservero uit een topic in 2012

Persevero schreef:
ok komt hij. moet wel zeggen dat ik een rambo duo heb maar wellicht maakt dat niet zo veel uit

eerst doe ik hem erdoor
[ Afbeelding ]

dan draai ik hem om
[ Afbeelding ]

en de volgende liner plak ik hier aan vast
[ Afbeelding ]

en tadaa!! doe het al ruim 3 jaar zo nu.
[ Afbeelding ]



dank je!! ik moet deze thuis openen "webpage blocked" op het werk :+ ;)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:51

Spenk schreef:
ik zou geen 4 dekens op gaan leggen := dat lijkt me wel beetje teveel van het goede.

Als je paard nu goed staat is 100 grams erbij toch voldoende?

Dat is ook meer voor als het echt ineens een paar dagen -10 zou worden.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:05

Omdat Feyre haar Amigo nog stuk is en het de komende dagen qua temperatuur en mogelijke neerslag toch wel wat guur wordt toch maar een deken erbij geregeld.

Afbeelding

Afbeelding

Bucas Smartex Medium, de Big Neck variant. Maat 215. Nu zijn is haar budget voor deze maand ook wel weer op ^)

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:09

Ik stapel ook en maak niks aan elkaar vast :') Dan krijg ik ze niet meer erop :+ Dus met de vorst sta ik 3 dekens open te doen. Ze blijven keurig liggen, of ze er nu 2 of 3 opheeft.

Vroeger ook wel eens staldekens onder de regendekens gebruikt. Die waren nog goed, dus liner was nog niet nodig. Heb pas nog een staldeken verkocht aan iemand die hem ook onder de outdoordeken wilde doen.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:47

@Berdien; zo die lijkt echt groot!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:03

Net toch maar de 100 gram liner onder de 0 grams regendeken gelegd. Wordt toch wel fris dit weekend.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:27

Berdien schreef:
Omdat Feyre haar Amigo nog stuk is en het de komende dagen qua temperatuur en mogelijke neerslag toch wel wat guur wordt toch maar een deken erbij geregeld.

[ [url=m/gLU0r1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JBNVLg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bucas Smartex Medium, de Big Neck variant. Maat 215. Nu zijn is haar budget voor deze maand ook wel weer op ^)


Ik heb de indruk dat deze te groot is achter?
Heb je zo geen extra druk op je schouders en schoft?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:35

Saaams schreef:
Berdien schreef:
Omdat Feyre haar Amigo nog stuk is en het de komende dagen qua temperatuur en mogelijke neerslag toch wel wat guur wordt toch maar een deken erbij geregeld.

[ [url=m/gLU0r1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JBNVLg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bucas Smartex Medium, de Big Neck variant. Maat 215. Nu zijn is haar budget voor deze maand ook wel weer op ^)


Ik heb de indruk dat deze te groot is achter?
Heb je zo geen extra druk op je schouders en schoft?


Ga ik in mee de deken lijkt een maat te groot en ook over te hangen achter.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:40

Nadeel van bucas, in de grote maten zijn ze in de hoogte veel te kort..... Dan komt er echt een heel stuk buik onder uit. Had ik met mijn vorige paard ook.

Celebi
Berichten: 3625
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:49

Sky_As schreef:
Nadeel van bucas, in de grote maten zijn ze in de hoogte veel te kort..... Dan komt er echt een heel stuk buik onder uit. Had ik met mijn vorige paard ook.


Dat had ik met 5.6 (125/168) al.. :')

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:37

De Bucas van de foto lijkt me inderdaad ook 1 of 2 maten te groot in lengte. Ik vind hem rondom de nek dan juist weer wat krap ogen.

En weer een bevestiging voor mezelf dat ik op mijn eigen gevoel af moet gaan; mijn paard heeft de Bucas therapy outdoor light (50gr) op maar was de afgelopen dagen stijf en niet fijn te rijden, weinig energie, ingevallen. De deken zou tot 0 graden kunnen (het was nog boven de 0 graden). Maar ik heb vannacht 100 gram erbij opgelegd (omdat het onder 0 kwam) en ik heb weer een vrolijk paard. De Bucas therapy medium (150gr) is al in de bestelling want ik vind het vervelend om dekens te stapelen. Met extreme kou (wat toch niet echt voorkomt in NL) kan ik daar dan altijd nog de 100 gram overheen leggen.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:16

Sky_As schreef:
Nadeel van bucas, in de grote maten zijn ze in de hoogte veel te kort..... Dan komt er echt een heel stuk buik onder uit. Had ik met mijn vorige paard ook.

En in de kleine maten vallen ze 2 maten groter. Oftewel mijn pony met onderlengte 110 verzuipt in de 107 omdat ie valt als een 115. En nee dit is geen smalle shet. Heel jammer want daardoor regenen ze ook in. En ik had ze voor zijn kleinere vriend gekocht, want die meet precies 107. Dus daar is 105 soms een beetje krap voor.
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:58

Nee hoor, de deken staat af omdat deze nog in de vouw staat. Hij past precies. Het lukte alleen niet om een foto van haar billen te maken. De 205 zou echt te klein zijn :)

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:04

Update, hypostore heeft het toch heel netjes geregeld!

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:06

Fijn! Krijg je een nieuwe deken?

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:36

RianneH schreef:
Wel drie buiksingels, maar helaas geen plastic koord. Blijkbaar moet daar dan toch het verschil in zitten :P. Maar voor een paar euro heb ik die vervangen :D

Heb het idee dat de hals ook hoger is, of mijn andere dekens zijn al ingezakt doe gebruik.


Dat van die hals klopt. Heeft m'n amigo bravo lite ook. Enig nadeel is dat hij dus hoger komt dan de liners dus die aansluiting klopt niet. Nou maak ik de liners voor niet vast, maar vind het wel raar.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:27

Spenk schreef:
Fijn! Krijg je een nieuwe deken?


Ja ik heb het batch nummer gestuurd en het blijkt een productie fout

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:35

Nou dat is fijn nieuws ! Top