Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 130 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Hij is prachtig <3
Mijn paard loopt nu alweer een paar dagen (en nachten) bloot, maar voor komende nacht twijfel ik.. het gaat vrij lang regenen en ze gaat vandaag een lange buitenrit maken.. twijfel twijfel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 12:38 



 
Profiel   

Die deken is leuk!!!

Zodra de zon in de paddock staat hebben ze 't heet. Woensdag was pony zeik nat onder de smartex rain.....

Nu overdag af en nachts komende dagen nog op ivm de regen en hun hoesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 12:51 



 
Profiel   

Ik had afgelopen dagen nog 100 gram op en voor de nachten was dat ook wel lekker. Nu vanmiddag lekker zonder en vanavond maar even voelen of ze ‘s nachts nog op moeten blijven. Op en af doen is niet zo’n probleem omdat ze aan huis staan, het zijn er wel meteen meerdere van verschillende eigenaren dus dan kunnen we het vaak onderling wel regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 13:42 



 
Profiel   

Hier is de 0 grams lekker af, hoor. Zit nog een aardige wintervacht onder en qua regen/wind denk ik dat het wel mee valt plus een stuk warmere temperaturen deze dagen. Hij kan ook in de stal gaan staan, hoor. Wij zijn er twee keer per dag, maar het was vanavond nog zo warm.... (plus meneer had lekker liggen rollen :D ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 19:48 



 
Profiel   

[ img ]
Gisteren lekker zonder dekens de jongens buiten gezet. Zalig, denk dat ze ervan
Genoten hebben. Ze hebben nu ook al redelijk zomervacht stan

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 06:55 



 
Profiel   

Hier gisteravond de dry liner eronder vandaan gehaald. Nu alleen onder de 0 grams.

Verharen en de fleece binnenkant van dry liner is wel een dingetje, maar op zich doet de striphair het ook wel ok met haren verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 08:47 



 
Profiel   

Daarom koop ik alleen maar dekens met gladde voering :D ik maak het mezelf graag makkelijk :P en die doe ik ook gewoon op een (licht) vochtig/bezweet paard. Wordt altijd snel droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 08:58 



 
Profiel   

vandaag hebben beide voor het eerst enkele mini buitjes gehad zonder regen, maar ze zijn er prima doorheen gekomen, ze lijken opgeluchter zonder deken. Ze hebben overigens ook wel weer meer vacht dan ik dacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:03 



 
Profiel   

Hier toch maar weer een dun dekentje op, toch wat fris en morgen regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:42 



 
Profiel   

Ik twijfel weer :+ laatste week is het wel prima gegaan zonder deken.. misschien dat hij er later deze week op gaat, maar de temperatuur blijft nog best hoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:44 



 
Profiel   

Hier is het warmste dat het wordt 13 graden 1 dag. De rest 10/11 en 's nachts tussen de 5 en 10. Met regen en lagere gevoelstemperatuur :+ Dus ze houdt gewoon haar smartex nog op

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:46 



 
Profiel   

Zaterdag ochtend de 0 grams rhino wug op gedaan, vanmorgen haalde ik hem koud uit de paddock dus toch maar de rhini 100 op gedaan. Hopelijk is t voldoende. Wil eigenlijk de rhino medium laten wassen.
Krijg morgen een bucas atlantic binnen dus anders zou die op kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:53 



 
Profiel   

Het gaat hier de hele week regenen, dus ik hou de dekens gewoon op. Ook nog niet af gehad trouwens. Het is hier nog echt niet ‘warm’ geweest, alleen maar koude wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:58 



 
Profiel   

Hier staan ze nu met 100 gram onderdeken op stal. En overdag komt daar een regendeken overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:25 



 
Profiel   

Hier ook na paar daagjes overdag bloot weer gewoon de 0 grams op komende dagen. Helaas, maar zo lekker wordt het hier niet (regen, 10c).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:31 



 
Profiel   

Hier eentje vanavond weer onder 100 gezet en eentje onder 50, ze geven morgen 9 graden met regen en wind hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:43 



 
Profiel   

Ja mijn paard had voor de warmte ook geen deken nodig toen het s nachts tegen het vriespunt was :P , ze was toen ook warm zat onder een 0 gram dus vandaar dat ik 13 graden echt wel warm vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:21 



 
Profiel   

M’n paard mocht 3 dagen even een varken worden zonder deken maar helaas de hele week regen voorspeld dus de 0 grams opgedaan nu. Sorry paard :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:25 



 
Profiel   

Ik ga het ook zonder proberen, ze staat s avonds en 's nachts binnen e het weer is wisselvallig. Die van mij stond ook met 0 gram op rond het vriespunt, onder 0 hooguit eens een liner van 50 gram erbij, meer niet. Voor haar is dit ook warm zat denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:44 



 
Profiel   

Ja, ze zeiden op het nieuws wel dat het woensdag of donderdag misschien ging stormen/ harde windvlagen en dat klinkt wel weer net té. Maar dat is nog ver weg, hopelijk valt het mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 23:23 



 
Profiel   

Hier was het straks ook even een twijfelgevalletje. Paard is ongeschoren met een super dun wintervachtje en heeft het snel warm. Besloten om vannacht en morgen toch de deken nog maar af te laten. Vanaf dinsdag voorspellen ze hier weer wat meer regen dus dan gooi ik de 0 grams weer op. Blijft lastig deze dagen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 23:33 



 
Profiel   

Mijn geschoren Shet staat met 100 gram. Zodra de zon schijnt gaat deken af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 06:50 



 
Profiel   

Ik had ze zaterdag overdag lekker af met de zon en ‘s nachts en gisteren de 0 gram op. Helaas gisteravond 3 van de 4 niet comfortabel dus dat trio weer een 100 grams op gedaan. Ben blij als het echt voorjaar is en ze lekker zonder kunnen blijven :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:03 



 
Profiel   

Opa van bijna 25 heeft zijn deken nog op. 24/7 buiten met schuilstallen, maar als hij het fris heeft gaat ie binnen staan en loopt dan ook niet meer lekker rond te scharrelen. En met zijn jas aan is ie op het moment nog heel happy.
Zijn ponymaatje is in december in Utrecht voor een groot deel echt kaal geschoren; zijkanten en haar hele buik, dus die heeft haar jasje ook nog even aan.
Zaterdag met ze gaan wandelen in het zonnetje en toen wel zonder, tot 's avonds 20u en toen was het weer fris.
Altijd lastig deze periode.
Heb de teken ook al weer gesignaleerd, brrrrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:39 



 
Profiel   

Vanavond de liner klaar gelegd om eronder te doen, maar ze leek OK onder de 0 gram dus geen liner eronder gedaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 130 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen