Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 131 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Hier nog blote billen. Gelukkig elke keer wel flink aantal uren droog voor er weer buien komen.
Morgen gaat de deken wel weer op voor (in elk geval) de komende twee dagen..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:47 



 
Profiel   

Ik had de Catago dekentjes hoger ingeschat obv de 1680D nylon. De paarden onder Bucas Smartex en Horseware Icelandic zijn droog, maar de Catago Icelandic Dual Pro is door gelekt. := Niet op 1 plek door een gaatje of slijtage, maar eigenlijk overal. -O- Gelukkig lag er nog een Catago liner onder en daaronder nog wel droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:01 



 
Profiel   

Wat balen zeg! Heeft het zo hard geregend? Hier was het de hele dag miezer tot lichte regen, maar wel continu. Of is het vannacht gebeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:49 



 
Profiel   

Was gisteravond. Denk dat die Catago toch langzaam is gaan slijten/doorlekken in de loop der tijd. Volgens mij is de deken nog geen 2 jaar oud. := Gelukkig is het paard onder de liner nog droog. Het paard is een vriendinnetje van mijn merrie. Samen tikken ze de 60 jaar aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:58 



 
Profiel   

Ah, wat sneu zeg. Gelukkig droog door de onderdeken, maar je zit er niet op te wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:01 



 
Profiel   

hier staan ze al van het weekend zonder deken en het gaat eigenlijk heel goed! Ze vinden het naar mijn gevoel ook lekkerder. De sterren die ik zopas had ingeschoren zijn ook alweer een stuk minder zichtbaar, dus als ik het nu zonder deken kan aanhouden ga ik dat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:38 



 
Profiel   

Mel staat ook nog steeds zonder. Het is gewoon warm genoeg van temperatuur, gelukkig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:40 



 
Profiel   

Die van mij staat ook al sinds donderdagavond zonder deken. Maandag was het wel even wat frisjes maar paard voelde lekker warm aan. Daarom besloten om haar maar gewoon zonder te laten staan zolang het rond deze temperaturen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:55 



 
Profiel   

Hier juist weer wel op gedaan ivm langdurig reken. Eerst zonder van maandag op dinsdag. Maar de rugspieren stonden erg strak. Morgen valt me hier ook weer een partij regen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:42 



 
Profiel   

Hier staan ze nog steeds comfortabel onder 100 gram onderdeken en een regendeken overdag. En die haal ik er dan af voor de nacht. Ik vind dit altijd de stomste periode, deken op/af/op/af. _O-
Ook vooral rot voor mijn oudste, zijn 100 gram is kapot bij de gespen dus die schuift telkens achter zijn schoft. En ik kan geen nieuwe vinden in zijn maat. Hij heeft onderlengte 105 en ik zoek dus een 100 gram, echt onmogelijk te vinden. |o
Die van mhs is mooi qua pasvorm maar altijd uitverkocht in zijn maat. Er is nog wel een showdeken in de juiste maat, maar die heeft zo'n stomme volledige rand bont en dat is gewoon niet praktisch met een vriendje dat alles in de mond pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:15 



 
Profiel   

Jorex schreef
Hier staan ze nog steeds comfortabel onder 100 gram onderdeken en een regendeken overdag. En die haal ik er dan af voor de nacht. Ik vind dit altijd de stomste periode, deken op/af/op/af. _O-
Ook vooral rot voor mijn oudste, zijn 100 gram is kapot bij de gespen dus die schuift telkens achter zijn schoft. En ik kan geen nieuwe vinden in zijn maat. Hij heeft onderlengte 105 en ik zoek dus een 100 gram, echt onmogelijk te vinden. |o
Die van mhs is mooi qua pasvorm maar altijd uitverkocht in zijn maat. Er is nog wel een showdeken in de juiste maat, maar die heeft zo'n stomme volledige rand bont en dat is gewoon niet praktisch met een vriendje dat alles in de mond pakt.


Divoza kon ik idd niks vinden, maar bij Epplejeck hebben ze een QHP in maat 105 en 100gr. Wel een online only

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:59 



 
Profiel   

https://www.minihorseshop.nl/mhs-turnou ... s-100-gram
Deze is er toch gewoon?
Ze hebben ook nog wel andere modellen in 105.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:08 



 
Profiel   

Ik heb een 100 gram liner onder de amigo 0 gram :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:58 



 
Profiel   

Ik zoek echt een onderdeken geen turnout in dit geval. Ik vind het prettiger als ik naar bvb 400 gram moet dat de onderste deken dan niet de binnenkant van mijn buitenste deken vies maakt. Ik heb namelijk 2 zwijnen die buiten in het natte zand liggen te tukken met hun outdoordekens. 200 gram onderdeken wil ik voor komend winterseizoen ook nog aanschaffen, dan kan ik net even wat meer wisselen qua dekens indien mijn 200 of 300 gram outdoor verregend is en ik ze een droge buitendeken op wil leggen. Deze zoek ik: https://www.minihorseshop.nl/mhs-onderdeken-slof-100-gr maar die is dus al uitverkocht in zijn maat. En voor komend winterseizoen ga ik daar ook de 200 gram variant voor beide pony's van kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:02 



 
Profiel   

Hier 0 gram nu en 24/7 buiten, vanmiddag was ze er goed warm onder dus laat t nog maar even zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:09 



 
Profiel   

Oooh dat had ik even gemist dat het om een onderdeken ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:11 



 
Profiel   

Hier ook beiden 0 grams. In de regen prima, ook de langdurige gelukkig. Maar als de zon door komt eigenlijk te warm...... Lastige periode dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:23 



 
Profiel   

Hier ook de 0 gram voor de regen en wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:31 



 
Profiel   

Ik heb ze ook onder 0 gram regendeken staan en dat is prima voor ze. Bij mijn ruin wissel ik zo nog om naar z'n recuptex want ze gaan zo toch op stal tot morgenochtend dus dan staan ze droog en hij heeft er wel baat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:20 



 
Profiel   

Hier 100 en 50, met name voor de harde wind en regen overdag, de nacht op stal is dat eigenlijk te warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:21 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Hier 100 en 50, met name voor de harde wind en regen overdag, de nacht op stal is dat eigenlijk te warm


Dan ben ik nu wel erg blij met open buitenbox. Was gisteren blij met winterdeken nog, wind was toch niet lekker, maar het scheelt echt wel een stuk met de binnenboxen idd.

Maar ik wil gewoon voorjaar. Wij gaan normaal best vroeg het land weer op, maar dan moet het niet vlak van te voren zo veel regenen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:25 



 
Profiel   

Ik ben niet zo van het klagen over het weer, maar verlang ook wel naar een zonnetje en heerlijk voorjaar geur.

Met nog heerlijke temperaturen kilometers mennen <3


Ik kan denk ik wel een dunnere deken op doen maar voor nachten is 0 of 50 nog te fris.. al zou dan misschien een hals wel de oplossing zijn.

Als het te hard regent of waait kunnen ze wel binnen gaan staan, dat is wel fijn. Maar heb wel eens gehad dat ik de dame toch wat te koud heb aangetroffen in de ochtend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:01 



 
Profiel   

vandaag toch een 100 gram opgelegd omdat het hier in het belgen landje aardig waait en boven op de wei kan het soms wel guur zijn, afhankelijk waar de wind heen blaast, gisteren stonden ze nog zonder maar bij afhalen voelde ze toch wat koud aan, dus dacht deze ochtend, nahhhh toch maar opleggen, en dit is het begin van het einde voor het de rest van de week en het weekend, regen, regen , regen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:11 



 
Profiel   

Ik heb juist de deken vandaag af gelaten, het is hier 12 graden met zonnetje, echt lente achtig, lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:35 



 
Profiel   

Zonnetje?
Hopelijk gaan wij dat ook nog krijgen. :D

Ik heb ze alle dagen nu nog met een 0 grams gehad.
Vind de wind steeds nog vies en regelmatig ook regen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 131 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen