Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 376 van de 388 [ 9697 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 388  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Vet is niet erg, zand en alles wat er aan plakt wel. De optie van Jorex om het er uit te blazen qua vuil niet een beter idee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 16:07 



 
Profiel   

Dat gaan we eerst proberen, zonder te wassen.

Als het niet lukt, wassen we hem :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 07:58 



 
Profiel   

Je zou ervoor kunnen kiezen om hem eerst met grovere messen te scheren. Dan kun je daarna makkelijker schoonmaken en goed op de huid poetsen. Dan kun je eventueel daarna nog een keer met fijnere messen er overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 10:18 



 
Profiel   

Dat is een goede tip, die onthoud ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 12:28 



 
Profiel   

Of tussendoor met de hand er doorheen woelen, dat het meeste vuil eruit gaat. Vieze vacht kost nou eenmaal veel olie en vaak schoonmaken. Als je banen gaat zien zit er vermoedelijk vuil op je mes, dus vergeet die ook niet schoon te maken tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 15:54 



 
Profiel   

Ik heb het bij mijn schets opgegeven om eerst te wassen, die vacht is zo dik dat ik toch echt niet doordring :=

Maar goed, dat zijn mijn eigen messen. Ik snap heel goed dat iemand anders dat wel vraagt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 08:51 



 
Profiel   

Ik heb heel vaak gewassen shets gehad, maar veel verschil maakt het niet. De ondervacht is nog steeds vies vaak, je komt zelden tot de huid. Met flink rossen of idd een bladblazer oid kom me tot hetzelfde. Ze zijn gewoon funester voor je messen, maar ik hou van het resultaat bij shetlanders en ze zijn altijd zo dankbaar, dat nemen we dan maar voor lief

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 10:22 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week mijn messen laten slijpen en nu is 1 van mijn Moser messen te los terug gekomen, als in de klem die het onderste mes vasthoudt is te los. Ik hoop echt dat dat te fixen valt. Maandag breng ik die weer terug. Gelukkig is de andere wel goed dus pony staat nu even op graaspauze na 3 beentjes om de messen wat rust te geven. Mijn föhn blaast overigens echt wel tot de huid, alleen sokken zijn wel funest, want daar komt de blazer gewoon echt niet tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 11:06 



 
Profiel   

Olie je wel elke 5 minuten? En bij een vieze vacht mog vaker, messen horen niet warm te worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:07 



 
Profiel   

Ja hoor, al hou ik niet precies bij hoe vaak. Vandaag wel vaker dan gisteren, maar deze pony is minder makkelijk. Dus die zet zelf zijn hoeven weer neer, of staat druk te doen. Dus dan olie ik automatisch ook even. Deze is ook meer een smeerkees dan mijn andere. Maar ze zijn nu lente klaar. Misschien dat ik hun hoofd later in de tijd nog verder doe. Anders hebben ze bij de 4 daagse nog oud haar daar zitten en dat lijkt zo dom. :=
Pony Alex voor
[ img ]
En na:
[ img ]

En Jorie voor:
[ img ]
En na:
[ img ]
Ik heb hun hoofden ongeveer half geprobeerd te doen, dit was mijn eerste keer dat ik meer dan de baard daarvan af heb gehaald. En het is ook wel duidelijk te zien hoe vuil Jorie is, komt gewoon wit onder vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:10 



 
Profiel   

Mooie uggs nog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:53 



 
Profiel   

Ja hun modderbescherming mogen ze houden hoor, anders had ik nu 2 botte messensets gehad zoveel modder zat daar nog in bij mijn slachtoffer vandaag. Maar voor het passen van hoefschoenen zijn verharende volledige beenwarmers gewoon niet praktisch, dan is het zoek de hoef. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:12 



 
Profiel   

Wat is nu de beste plek om je messen naar toe te sturen . Werk met een heiniger saphir draadloos en moser max op draad, beide kleine machines. Deze winter niets geschoren maar komende winter zeker wel , dus kan het maar klaar hebben liggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:51 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard tussen kerst en oud en nieuw geschoren, maar zit nog zo extreem dun in het haar. Herkenbaar voor mensen?
Ik vind het erg lastig met dekens en hoop dat ze wel snel zomervacht gaat krijgen, voordat het ineens echt lente wordt en het voor haar dan alsnog de koud is om de deken eraf te laten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:22 



 
Profiel   

Ik laat het elk jaar slijpen bij epplejeck en dan doe ik na 1 seizoen, dat is zo'n 3 keer 2 shetlanders scheren alle messen weer slijpen voor het nieuwe seizoen.

Ja mijne hebben ook niet tot nauwelijks haargroei gehad, die zijn allebei in december kaal gegaan vorig jaar. Jongste heeft zelfs nog strepen erin zitten net of is ie gisteren geschoren. Maar de zomervacht komt er nu wel al onder te liggen op hun rug, dus nog een paar weken en ze zijn weer donkervos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:45 



 
Profiel   

Als ze zo gaan verharen krijgen ze weer een mooie zomervacht, nog fftjes geduld

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:07 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Ik heb mijn paard tussen kerst en oud en nieuw geschoren, maar zit nog zo extreem dun in het haar. Herkenbaar voor mensen?
Ik vind het erg lastig met dekens en hoop dat ze wel snel zomervacht gaat krijgen, voordat het ineens echt lente wordt en het voor haar dan alsnog de koud is om de deken eraf te laten. :=

Verhaard je paard nog niet dan? Mijn paard is al klaar met verharen? Die heeft mooie zomervacht al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:35 



 
Profiel   

De vacht groeit zo'n beetje tot de kortste dag (2e helft december). Daarna gebeurd er een paar weken niets. Zodra de dagen langer worden begint het verharen en komt er nieuwe vacht.
Als je dus laat in december nog scheert blijft het paard "kaal" tot de zomervacht begint te groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:37 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ik laat het elk jaar slijpen bij epplejeck en dan doe ik na 1 seizoen, dat is zo'n 3 keer 2 shetlanders scheren alle messen weer slijpen voor het nieuwe seizoen.

Ja mijne hebben ook niet tot nauwelijks haargroei gehad, die zijn allebei in december kaal gegaan vorig jaar. Jongste heeft zelfs nog strepen erin zitten net of is ie gisteren geschoren. Maar de zomervacht komt er nu wel al onder te liggen op hun rug, dus nog een paar weken en ze zijn weer donkervos.


Ja die van mij heeft zelfs die scheerstrepen nog. Zie een paar langere haren langs haar buik op komen en her en der wat langere haartjes. Haar hoofd schiet er harder in dan de rest van het lijf.


Spenk schreef
Kaitlyn schreef
Ik heb mijn paard tussen kerst en oud en nieuw geschoren, maar zit nog zo extreem dun in het haar. Herkenbaar voor mensen?
Ik vind het erg lastig met dekens en hoop dat ze wel snel zomervacht gaat krijgen, voordat het ineens echt lente wordt en het voor haar dan alsnog de koud is om de deken eraf te laten. :=

Verhaard je paard nog niet dan? Mijn paard is al klaar met verharen? Die heeft mooie zomervacht al.

Alleen het ongeschoren stuk zadeldek is aan het verharen. Misschien de rest ook wel, maar dat is zo kort dat ik daar echt niks van merk.


Hartje schreef
De vacht groeit zo'n beetje tot de kortste dag (2e helft december). Daarna gebeurd er een paar weken niets. Zodra de dagen langer worden begint het verharen en komt er nieuwe vacht.
Als je dus laat in december nog scheert blijft het paard "kaal" tot de zomervacht begint te groeien.

Ah ja dat verklaart het dan. :D Dan zal het wel loslopen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:35 



 
Profiel   

Wellicht dat iemand het hier weer :o

Welke kop zouden jullie adviseren voor een scheerbeurt waarin de haren niet te kort moeten worden?
Ik heb de heiniger Saphir nu met een brede scheerkop van 2,3 mm maar die is wel erg kort.

overings een goede tip geweest :j een erg fijn machine

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:17 



 
Profiel   

Sommigen scheren op 7mm, maar ik heb daarzelf geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:44 



 
Profiel   

Scheren jullie op dit moment ook nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:20 



 
Profiel   

Ja ik ga volgende week mijn tinker weer scheren

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:23 



 
Profiel   

Hier ook de agenda voor april bijna vol met afspraken :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:12 



 
Profiel   

Hier ook nog verschillende scheerafspraken staan, ja!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 07:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 376 van de 388 [ 9697 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 388  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen