Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 136 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Ik heb er gewoon een moser 3mm kopje opzitten een normale. Je kan er een ook wide kopje op plaatsen meestal zijn die 2,3 of 3,2 mm

Maar ik vind het zo prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:02 



 
Profiel   

Welke machine raden jullie aan voor het scheren van volledige paarden.
Sportpaarden, dus dun vachtje.
Bij voorkeur draadloos en zo stil mogelijk. Budget maakt niet zo heel veel uit.
Welke mm kopjes nemen jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 08:50 



 
Profiel   

Zoals hierboven gezegden moser Max of heiniger saphir/opal 3 mm kopje. Als je liever een groot apparaat wilt dan heiniger explorer bijv. Of aesculaap bonum bijvoorbeeld. De kleine apparaten zijn een stuk stiller dan grote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:05 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Welke machine raden jullie aan voor het scheren van volledige paarden.
Sportpaarden, dus dun vachtje.
Bij voorkeur draadloos en zo stil mogelijk. Budget maakt niet zo heel veel uit.
Welke mm kopjes nemen jullie?

Ik scheer doorgaans de lichamen met de heiniger xplorer en benen en hoofd met e Heiniger saphir.

Wil niks anders meer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 06:42 



 
Profiel   

Ik heb hem besteld en zojuist binnen gekregen. Wat voel die lekker licht aan zeg. Je zou niet denken dat je daar een paard mee kan scheren. Donderdag gaan we hem testen. Nu eerst de accu's goed opladen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 15:00 



 
Profiel   

Let erop dat je elke 5 minuten een paar druppels olie gebruikt, is een behoud voor de messen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 16:01 



 
Profiel   

Dank jullie wel met jullie tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:44 



 
Profiel   

Nou mijn opal is voor de derde keer retour gekomen en warempel er is een wonder gebeurt.

Ze hebben een veerblad van het scheerkopje vervangen :? Terwijl is gewoon een kopje erbij heb gedaan die rijp was voor de slijper... en er stond nog een code op.

De dag erop een pony geschoren, lichaam met de Xplorer en toen de vuurdoop van de opal. Eerst de oortjes maar g3dssn, rest van het hoofd en toen de benen en geen heetloper van de kop *\o/*

Ben blij, zaterdag weer een scheren en in maart een heel koppel en ga ik kijken hoe de machine zich houd, ik ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:16 



 
Profiel   

Das fijn zeg! Ik ken hem niet anders dan zo dus fijn dat hij nj beter gaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 23:11 



 
Profiel   

Thanks! Had het idee een compleet andere machine in de hand te hebben, maar mij initialen stonden er wel op..... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 23:08 



 
Profiel   

Nu een vraag voor mezelf

ik zoek een scheermachine voor het scheren van de sokken van mijn trekpaarden (en een of twee keer per jaar een deeltje hals uitscheren.)

Niet te duur, snoerloos is een pre maar geen must.
Welke opties kunnen werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 13:06 



 
Profiel   

Moser Max of heiniger opal/saphir

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 13:15 



 
Profiel   

Ik sluit me bij pluisje aan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 20:22 



 
Profiel   

de moser max vind ik voor prijzen rond de 150 euro, kan dat kloppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 08:52 



 
Profiel   

Ja dat klopt. Moser Max 45. Hijos niet duur idd. Echt een Topding voor het geld

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 09:33 



 
Profiel   

oh super, is een stuk interessanter dan 300-450 euro, voor die 2 keer in het jaar dat we die nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:18 



 
Profiel   

Zou deze even goed zijn als de moser max?
https://www.maxizoo.be/nl/p/moser-arco- ... =PMAX%7CNL

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:20 



 
Profiel   

Ik ken hem niet maar ik vraag me af of die sterk genoeg is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:31 



 
Profiel   

Ik heb mijn bedenkingen ook, dan zou ik voor de snoerversie van Moser gaan.

Ik heb er nog 1 zgan in de aanbieding. Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:55 



 
Profiel   

Ik heb jaren een moser gehad. Toen vervangen voor de opal door verhuizing. Zonder snoer is toch handig. Maar qua prestaties zijn ze hetzelfde en voor die paar keer per jaar weet ik niet of het verschil snoer en snoerloos zo veel uitmaakt dat het het verschil in aanschafwaarde goedmaakt zegmaar. Super blij met m’n opal hoor maar dat was ik ook met mijn moser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 11:13 



 
Profiel   

De enige overweging dat ik maak voor zonder snoer is dat ik op stal eigenlijk geen stroom heb.
Ik heb er wel 150 m verderop waar mijn stroomkastje ook staat, maar daar kan ik het paard niet vastzetten en valt het haar lekker in het gras (alhoewel ik wel iets kan fixen met een stuk zeil oid) of ik moet op locatie gaan scheren.
maar of dat 200 euro meer waard is is ook maar de vraag :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 11:34 



 
Profiel   

Ik heb de adelar en de avalon van Wahl (vergelijkbaar Moser dat ik weet) . Die laatst heeft een accu die je aan je riem klipt. Ideale combinatie van snoerloos en toch krachtig genoeg.

De adelar / arco zou ik enkel doen bij kwpn/sport pony. Beetje opscheren enzo. Maar het grote werk zou ik er niet (meer) meedoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 19:30 



 
Profiel   

Duhelo schreef
De enige overweging dat ik maak voor zonder snoer is dat ik op stal eigenlijk geen stroom heb.
Ik heb er wel 150 m verderop waar mijn stroomkastje ook staat, maar daar kan ik het paard niet vastzetten en valt het haar lekker in het gras (alhoewel ik wel iets kan fixen met een stuk zeil oid) of ik moet op locatie gaan scheren.
maar of dat 200 euro meer waard is is ook maar de vraag :+


Ik ben met het echt heel precies kortscheren van m'n trekpaard haar benen zo'n 2 uur bezig geweest. Dus plooien volledig volgen en tot bovenaan. En ze staat gewoon stil. Dus ik zou ervoor zorgen dat als je niet de moser max 45 neemt; je er 1 neemt die 2 uur door kan, of extra accu :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:13 



 
Profiel   

Welke kop zouden jullie adviseren voor een scheerbeurt waarin de haren niet te kort moeten worden?
Ik heb de heiniger Saphir nu met een brede scheerkop van 2,3 mm maar die is wel erg kort.

overings een goede tip geweest :j een erg fijn machine

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:51 



 
Profiel   

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de liscop lite messen. 102 lc en de 102 li?!?

Ik wilde nieuwe messen bestellen maar zie het verschil niet op de prijs na
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 136 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen