Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 133 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Ik heb haar al meerdere keren aangetroffen als verzopen katje, met het weer van de afgelopen weken. Ja dan ziet ze er zielig uit, maar het is niet dat ze loopt te bibberen ofzo. Ik zal inderdaad eens een keer wat beter voelen als ze weer in de regen heeft gestaan.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:29 



 
Profiel   

Het wisselt ook gewoon enorm per paard. Het was gisteren een graad of 8/9 met langdurige motregen. Mooi dat pony rillend te paddock uitkwam rond 12 uur. Onder een dekentje was hij gelukkig snel warm en na de les met stay dry uirijdeken was hij helemaal droog. Daarna stopte het met regenen en kon hij de paddock weer op zonder deken. Zonder regen was het prima voor hem, maar met die motregen toch echt veel te koud. Voel me een beetje schuldig want dan heeft hij vorige week met die wind en regen zeker ook te koud gestaan toen ik op werk was. Vind dit zo moeilijk!

Volgens de weersvoorspelling gisteren zou het 2 dagen droog zijn, maar nu werd ik net wakker met regen en dan baal ik toch weer van dat hij zonder deken staat want dan weet ik dus dat hij eigenlijk weer te koud staat. Maar met deken op stal 's nachts is gewoon veel te warm en met de zon erop met 14 graden ook. Dus wat moet je dan. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:29 



 
Profiel   

Dit is gewoon altijd een rottige periode. Voldoende eten en een manier creëren waarop ze uit de wind kunnen staan kan helpen, en je hebt natuurlijk allerlei vliegen dekens met een waterdichte rug en gaas aan de zijkanten.

Hier staat mijn bijna 28 jarige prima onder haar 100grams, met de afgelopen twee dagen een hals erbij. Even kijken hoe het gaat qua temperatuur of ik terug ga naar een 0grams wug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:35 



 
Profiel   

Helaas is er (nog) geen afdak in de paddock omdat de vergunning er nog niet doorheen gekomen is en helaas als de wind verkeerd staat is er 0,0 schuilplek. Dat was twee weken geleden met die abrubte sneeuwstorm met horizontale sneeuw. Het stond vol op de paddock en alle paarden hadden het vreselijk koud.

Helpt ook niet dat hij al bijna volledig in zijn zomervacht zit hoor. :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:55 



 
Profiel   

Hier gisteren de Dry Liner onder haar 0 grams regendeken gelegd. Die kan er hopelijk woensdag weer onder vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:56 



 
Profiel   

Celebi schreef
Helaas is er (nog) geen afdak in de paddock omdat de vergunning er nog niet doorheen gekomen is en helaas als de wind verkeerd staat is er 0,0 schuilplek. Dat was twee weken geleden met die abrubte sneeuwstorm met horizontale sneeuw. Het stond vol op de paddock en alle paarden hadden het vreselijk koud.

Helpt ook niet dat hij al bijna volledig in zijn zomervacht zit hoor. :brr:


Hier wel afdakje en een winddoek, maar de meeste paarden gingen er niet in staan en de wind kwam toen volgens mij ook van een verkeerde kant. Alles had het ijskoud := Meeste paarden zijn toen even (of een nachtje) naar binnen gekomen, terwijl iedereen normaal 24/7 buiten stond. Maar dat was net even te langdurig nat en te gure wind, dat we allemaal rietjes hadden. Ook mijn dames met deken, maar die moesten na 2 uurtjes gewoon weer naar buiten van mij :brr: :(:)

Ik heb ze nog steeds onder 0 staan, al twijfelde ik wel even nu het wat kouder is. Maar de zon heeft veel kracht tussen de buien door en dan krijgen ze het weer te warm anders... Mijn merrie krijgt dan dikke benen.

Ik heb voor mijn shetje gisteren een recuptexje besteld :o Volgens mij wel een oké deal, 115 euro. Maar blijft een hoop geld voor een kleedje :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:08 



 
Profiel   

Hier is er gelukkig minder regen dan voorspeld, dus paardje nog droog. Vorige week met wind en regen maar 14 graden wel onder regendeken gezet. Gelukkig niet te warm gehad. Het blijft elke dag maar weer naar de voorspellingen kijken wat het weer doet. Maar voor nu mag de deken af blijven.

Voor mijn paard geldt dat 5-6 uur de max regen is dat hij kan hebben. Die kan schuilen, maar doet het niet. Wordt dan strak op de spieren (pssm) en/of gaat rillen van de kou.
Hij is 20, maar ook al was hij 1. Strakke spieren of rillen vind ik voor elk paard onnodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:28 



 
Profiel   

Mijn pony's staan sinds gisteren weer onder de 200 gram dekens. Het is hier overdag rond de 7-8 graden en stevige wind en dan die dikke sneeuw/hagel/regen buien. Dan wil ik wel dat ze comfortabel staan. Vanaf woensdag 13+ graden dus dan onder de regendeken of bloot. Het is zulk gek weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:55 



 
Profiel   

Hier was net nog even sneeuw. Voelde me zo rot dat pony bloot stond. Maar ja, nu weer een stralende zon die waarschijnlijk aardig warm is op een deken. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:10 



 
Profiel   

Raar en onhandig weer voor de dekentjes... Heb vandaag de Dry Liner eronder vandaan gehaald. Ze staat nu weer onder een 0 grams.

Met mijn rubberen Striphair gaat het haren verwijderen van de fleece binnenkant van Dry Liner eigenlijk best OK. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:48 



 
Profiel   

Tot noch toe ben ik blij dat het volgende week droger weer lijkt te worden. Dan komt mijn 3 jarige uit de opfok thuis en ik ben bang dat mijn dekens van mijn andere merrie dan de dag niet overleven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:25 



 
Profiel   

Mag ik bij jullie binnen vallen met een vraag?
Ik ben voor mijn shet echt fan van horseware dekens dus nu voor mn tinker er ook 1 besteld maar meneer heeft een veel te dikke nek :')

Welk merk kan ik het beste pakken?
Liefst zou ik met linersysteem werken.
Bucas big neck of valt deze ook tegen?

Hieronder een foto voor t idee.
Dit is een Amigo Bravo plus lite maar de hals heb ik niet eens geprobeerd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:28 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Mag ik bij jullie binnen vallen met een vraag?
Ik ben voor mijn shet echt fan van horseware dekens dus nu voor mn tinker er ook 1 besteld maar meneer heeft een veel te dikke nek :')

Welk merk kan ik het beste pakken?
Liefst zou ik met linersysteem werken.
Bucas big neck of valt deze ook tegen?

Hieronder een foto voor t idee.
Dit is een Amigo Bravo plus lite maar de hals heb ik niet eens geprobeerd.
[ [url=m/ioduRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Horseware heeft naast pony variant ook XL variant. Zou dat mss nog kunnen passen?

https://www.horseware.com/product/amigo-bravo-12-xl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:38 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
cinniz123 schreef
Mag ik bij jullie binnen vallen met een vraag?
Ik ben voor mijn shet echt fan van horseware dekens dus nu voor mn tinker er ook 1 besteld maar meneer heeft een veel te dikke nek :')

Welk merk kan ik het beste pakken?
Liefst zou ik met linersysteem werken.
Bucas big neck of valt deze ook tegen?

Hieronder een foto voor t idee.
Dit is een Amigo Bravo plus lite maar de hals heb ik niet eens geprobeerd.
[ [url=m/ioduRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Horseware heeft naast pony variant ook XL variant. Zou dat mss nog kunnen passen?

https://www.horseware.com/product/amigo-bravo-12-xl/


Ja die had ik gezien maar ligt het aan mij en ben ik een zeikerd? maar als ik die foto bekijk heeft dat paard ook een vouw op zn rug zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:47 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Ja die had ik gezien maar ligt het aan mij en ben ik een zeikerd? maar als ik die foto bekijk heeft dat paard ook een vouw op zn rug zitten?


Ja, maar aan de foto te zien heeft dat paard voor de foto een stiksplinternieuwe deken opgekregen die gewoon de vouwlijnen er nog in heeft zitten. Ik denk dat dat meer de oorzaak is van de vouw(en) dan niet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:49 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Mag ik bij jullie binnen vallen met een vraag?
Ik ben voor mijn shet echt fan van horseware dekens dus nu voor mn tinker er ook 1 besteld maar meneer heeft een veel te dikke nek :')

Welk merk kan ik het beste pakken?
Liefst zou ik met linersysteem werken.
Bucas big neck of valt deze ook tegen?

Hieronder een foto voor t idee.
Dit is een Amigo Bravo plus lite maar de hals heb ik niet eens geprobeerd.
[ [url=m/ioduRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit deken past niet alleen bij de hals niet, maar is ook echt te lang.

Je zou een big neck kunnen proberen van Bucas, maar zou zeker ook een maatje korter nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:50 



 
Profiel   

Ik heb ook de xl variant van horseware. En die had ik veeeel eerder moeten ontdekken. :D

Bucas big neck past hier niet.


Heb nog een horseware 5.9 / 175 xl liggen voor weinig...
Mijn paarden hebben groter nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:04 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik heb ook de xl variant van horseware. En die had ik veeeel eerder moeten ontdekken. :D

Bucas big neck past hier niet.


Heb nog een horseware 5.9 / 175 xl liggen voor weinig...
Mijn paarden hebben groter nodig.


Ik stuur je even een pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:28 



 
Profiel   

Wanneer beginnen jullie met een eczeem/vliegendeken?
Mijn paard staat nog onder een regendeken, maar gister was hij op zijn hals al helemaal lek geprikt :(
Maar als ik hem een vliegendeken op zou doen staat hij de hele dag met een kletsnat halsdeel op, dat wil ik liever ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:30 



 
Profiel   

Als ze eczeem hebben moet dat echt nu al. Alternatief is een hals aan je gewone deken doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:32 



 
Profiel   

Ik heb een vliegendeken met regengedeelte op rug en bovenkant van de hals. Alleen zou die niet geschikt zijn voor paarden met exceem. Die zie ik nu met exceemdeken staan met gewoon nog regendekens erover bijvoorbeeld.

Maar die regen vliegendekens vind ik echt een ideale uitvinding voor mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 07:01 



 
Profiel   

Inderdaad met de mijne moest ik vaak in mrt al beginnen en dan deed ik zn eczeemdeken onder zn regendeken maar ben ook wel eens creatief geweest en van een oude eczeemdeken de hals + iets meer eraf geknipt en die met dekensingel vastmaken.(Ivanhoe had vroeger ook dat model)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 07:22 



 
Profiel   

Hij heeft geen eczeem, maar krijgt al wel giga muggenbulten. Ik had zijn eczeemdeken ook onder zijn regendeken gedaan, maar toen bedacht ik mij dat ik niet wil dat hij de hele dag met een kletsnatte hals op staat. Dus deken er maar weer onder weg gehaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:01 



 
Profiel   

Pally schreef
Hij heeft geen eczeem, maar krijgt al wel giga muggenbulten. Ik had zijn eczeemdeken ook onder zijn regendeken gedaan, maar toen bedacht ik mij dat ik niet wil dat hij de hele dag met een kletsnatte hals op staat. Dus deken er maar weer onder weg gehaald


Dan zou je een losse hals aan je regendeken moeten doen. Maar die natte hals overleven ze wel hoor. Is vaak zo droog als het buiten ook weer droog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:57 



 
Profiel   

En hun eigen warmte helpt daarbij ook. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 133 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen