Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen graasmasker topic.

 
Profiel   

Ja het lijkt echt uitproberen wat voor je paard werkt. Ik heb net de Pferd im Blick besteld en de komende dagen heeft hij zijn oude graasmasker van EJ om.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:15 



 
Profiel   

Mijn haflinger heeft meerdere graasmaskers :')
Een thinline maar helaas staat het gras te hoog waardoor hij aan alle zijkanten kan eten waardoor het echt 0,0 zin heeft... zelfde geldt voor de HH muzzle air, dat eet hij via de neusgaten _O- dus hij staat nu tijdelijk met de shires deluxe totdat het gras wat korter is. Alleen mijn thinline gaat vandaag of morgen kapot dus dan zal hij met de HH muzzle air staan. Ik ga de Thinline ook niet nog een keer kopen, is hier met een jaar kapot helaas. Dan maar de simpele HH, die gaat een stuk langer mee en is 3x zo goedkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:24 



 
Profiel   

Wat heb ik dan braafjes, zowel bij hh (toen ndie nog in xxl was) als de thinline eten ze via het gaatje. :D

Ik hoop zo dat de thinline het hier langer vol gaat houden.
Lijkt nu een van de weinig passende hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:29 



 
Profiel   

Iemand nog tips voor paarden die alles af krijgen?

Mijn paard heeft er intussen een sport van gemaakt om het graasmasker zo snel mogelijk weer af te krijgen en ze is er aardig goed in :+

Als ik de voorpluk en een pluk er achter vast maak met een elastiekje blijft ie wel zitten....maarja dat gaat mijn stalhouder niet doen en ik heb sochtens niet altijd tijd voor om dat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:42 



 
Profiel   

Hoe doet je paar het graasmasker af? En welk model masker gebruik je?

Je zou kunnen kijken naar een speciaal halster om het aan vast te maken, zoals https://www.dochorse.nl/shires-greengua ... UkEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:44 



 
Profiel   

Ik heb er een halster met bontjes omheen.Blijft goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:54 



 
Profiel   

Ik heb nu sinds 3 dagen ook een masker voor mijn te dikke new forest pony.
Gisteren heeft hij een paar uurtjes met gestaan en hij at er goed door. Snapte het snel.
Wanneer zou hij dan hele dagen met masker kunnen staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:02 



 
Profiel   

Skessa: ik doe een veter van de halsterring achter de kaak naar de andere halsterring.tot nu toe gaat het goed ,andere pony die echt alles af krijgt ( gaat na het rollen voordat ze opstaat met haar hoofd,oren onder haar voorbeen en hup zo af) een extra halsband vd ponymaat greenguard en veter.die heeft hem nu al 3 dagen niet af

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:22 



 
Profiel   

Halsters doet ze ook af, dus ik weet niet of dat wel werkt.
Ik weet niet hoe ze het precies doet, want ze doet het altijd als je niet staat te kijken natuurlijk :')

Mijn vermoeden is rollen, lekker met je hoofd over de grond schuren en dan vervolgens opstaan, paar keer met je hoofd schudden of tegen haar been schuren en hij ligt op de grond.



happytime schreef
Skessa: ik doe een veter van de halsterring achter de kaak naar de andere halsterring.tot nu toe gaat het goed ,andere pony die echt alles af krijgt ( gaat na het rollen voordat ze opstaat met haar hoofd,oren onder haar voorbeen en hup zo af) een extra halsband vd ponymaat greenguard en veter.die heeft hem nu al 3 dagen niet af



Zou je hier een foto van kunnen plaatsen?


Het is trouwens een ijslander met dikke manen en kleine oortjes, dus dat helpt ook niet echt :=

Edit: ik heb nu de muzzle air van harrys horse, hiervoor 1 van qhp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:36 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Halsters doet ze ook af, dus ik weet niet of dat wel werkt.
Ik weet niet hoe ze het precies doet, want ze doet het altijd als je niet staat te kijken natuurlijk :')

Mijn vermoeden is rollen, lekker met je hoofd over de grond schuren en dan vervolgens opstaan, paar keer met je hoofd schudden of tegen haar been schuren en hij ligt op de grond.



happytime schreef
Skessa: ik doe een veter van de halsterring achter de kaak naar de andere halsterring.tot nu toe gaat het goed ,andere pony die echt alles af krijgt ( gaat na het rollen voordat ze opstaat met haar hoofd,oren onder haar voorbeen en hup zo af) een extra halsband vd ponymaat greenguard en veter.die heeft hem nu al 3 dagen niet af



Zou je hier een foto van kunnen plaatsen?


Het is trouwens een ijslander met dikke manen en kleine oortjes, dus dat helpt ook niet echt :=

Edit: ik heb nu de muzzle air van harrys horse, hiervoor 1 van qhp.



Een ijslander ooit bij mij op stal had een soort halsband om ook omdat halsters niet bleven zitten. Wellicht is dat een optie? En dan met een klip het halster bevestigen aan de "halsband" dan gaat die ook niet zo snel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:08 



 
Profiel   

Ik lees mee, zoek een optie die om blijft bij mijn fjord.
Vorig jaar bleef het graasmasker redelijk om tot we de schuilstal plaatste . Nu krijgt hij het binnen minuut af. Fjordenboog dus daar kan ik niets aan vast vlechten/knopen.
Oplossingen met vliegenkap en halsters werken niet. Zowel greenguard met extra bandjes en tiewraps als Harry’s Horse gaat af. Hij schuurt met hoofd aan de schuilstal en dan ligt het op de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:16 



 
Profiel   

Yenni schreef
Ik heb nu sinds 3 dagen ook een masker voor mijn te dikke new forest pony.
Gisteren heeft hij een paar uurtjes met gestaan en hij at er goed door. Snapte het snel.
Wanneer zou hij dan hele dagen met masker kunnen staan?


Als het een paar uurtjes al goed gaat, zou hij denk ik ook wel hele dagen kunnen al. Welk masker heb jij voor hem?

Die NF van mij moet ik echt rustiger op laten bouwen. Hij wordt ehm nogal geïrriteerd dat hij niet als een malle kan eten :+ Hij gaat ook echt bij zijn bestie staan, die dan probeert het masker af te krijgen. Heb me rot gelachen om alle toeren die ze uithaalden maar helaas.... het ding ging niet af.
Morgen mag hij m weer wat langer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:05 



 
Profiel   

Die frustratie heeft mijn NF ook gehad, ik ben toen begonnen met een flink groot gat.
Het is ook zo sneu, eindelijk op de wei en dan kun je het gras niet met bekken vol naar binnen werken |(
En op de paddock en in haar box moet ze uit een slowfeeder met mazen van 2.5 cm eten het stumpertje.


Laatst bijgewerkt door JeaDH op 29-05-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:29 



 
Profiel   

Mijn paard wil absoluut geen graasmasker om, alles wat om zijn neus zit moet er zo snel mogelijk af. Hij is mega gevoelig daar, dus heb ik een biothane graaskorf besteld. Dus even afwachten wat hij doet als hij hem om heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:29 



 
Profiel   

Die van mij gisteren ook geïntroduceerd met de thinline.
En in de ochtend gaat hij zonder op het gras. En rond de middag krijgt hij zijn masker aan. Was er snel mee weg.

Voor nu is hij net nog op gewicht en de wei gaat ook nog. Maar eerdaags verhuizen ze weer naar een volle wei. En dan word het er niet beter op. Dus masker maar aan en nu al wennen voor over een dag of 10.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 19:13 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Yenni schreef
Ik heb nu sinds 3 dagen ook een masker voor mijn te dikke new forest pony.
Gisteren heeft hij een paar uurtjes met gestaan en hij at er goed door. Snapte het snel.
Wanneer zou hij dan hele dagen met masker kunnen staan?


Als het een paar uurtjes al goed gaat, zou hij denk ik ook wel hele dagen kunnen al. Welk masker heb jij voor hem?

Ik heb het graasmasker van harry's horse voor hem. Maat cob. Hij heeft nog genoeg ruimte (3 vingers op zn neus) en is er vrij snel weg mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:53 



 
Profiel   

Hoe zijn jullie ervaringen met graasmaskers en lang (en dan bedoel ik echt kniehoogte) gras?
Ik heb een Thinline maar dan drukt hij alles plat. Hij kan tot ongeveer een uurtje opgebouwd worden zonder masker, maar daarna moet ie toch echt een masker op. Tips welk masker wat meer open is? Ook voor lang gras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 22:12 



 
Profiel   

Ik heb de HH in maat Full voor mijn arabiertje. Ze eet er kort gras mee, maar ook gras van een halve meter hoog. Ze eet er zelfs hooi mee uit de grote hooiruif (ze hebben toegang tot paddock met hooi en water en weide met gras). Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt, maar ze is er echt erg handig in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 23:15 



 
Profiel   

Marigo schreef
Hoe zijn jullie ervaringen met graasmaskers en lang (en dan bedoel ik echt kniehoogte) gras?
Ik heb een Thinline maar dan drukt hij alles plat. Hij kan tot ongeveer een uurtje opgebouwd worden zonder masker, maar daarna moet ie toch echt een masker op. Tips welk masker wat meer open is? Ook voor lang gras?


Easygrazer en kniehoog gras gaan goed samen!

Wat betreft repareren krijg je bij dat masker een heel reparatie set. Het is een dure, maar kwalitatief een fantastische!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 05:08 



 
Profiel   

Hmm, dan twijfel ik nu een beetje of ik het masker bij verweiding naar een vers stuk met langer gras niet even aflaat. Ik heb namelijk een thinline. Mijn paard heeft in principe geen klachten of aandoeningen waardoor het masker nodig is, het is enkel preventief tegen 'ontploffingsgevaar'. Ik heb heel eerlijk gezegd niet zo'n zin om dan een extra masker te kopen... En ik heb ook altijd begrepen dat lang gras minder fructaan bevat, of is dat alleen wanneer het uitgebloeid is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 05:57 



 
Profiel   

Ik lees hier ook even mee. Mijn minihengst is echt véél te dik aan het worden en stond tot gisteren met een andere pony, waardoor ik het nooit heb aangedurfd. Beperken maskers niet teveel in sociaal contact? Mijn Tinker wordt ook altijd tonnetje rond, maar die staat samen met een bijna driejarige hengst en ze spelen dagelijks toch wel een aantal keer. Dan vind ik het een beetje link om hem te beperken. Of hoef ik me daarover geen zorgen te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 05:58 



 
Profiel   

Die van mij is standje ontplof op lang gras. Fructaan is dan niet zozeer het probleem, maar de buikpijn wel. Ik krijg haar echt niet meer fatsoenlijk gereden.

Met de Easygrazer kunnen ze nog gewoon elkaar kroelen. Dat is uiteindelijk één van de redenen dat ik hem gekocht heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 06:09 



 
Profiel   

Ja ik meld me. Mijn paard staat jaarrond met een masker op sinds hij hoefbevangen is geweest. Het is bij hem ook zodat hij minder hooi binnen krijgt in de uren dat hij buiten staat want hij is toen in februari bevangen geraakt.

We hebben in het begin steeds Harry’s Horse en QHP gehad en vooral die van QHP sloopt hij heel snel. Jammer want dat vind ik wel de fijnste. Die van Best Friend hebben we ook maar dat gat is te klein dus heb ik wat groter gemaakt.

Nadat er een aantal gesloopt waren heb ik de leren van AS das Pferd gekocht en ik was in eerste instantie enthousiast maar ik houd dat leer gewoon niet mooi. Het blijft hard en scheuren en is ook al bij de schoenmaker geweest voor reparatie.

Nu met korting maar weer die van Harrys Horse besteld. Eens zien hoe lang hij deze keer meegaat. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 06:27 



 
Profiel   

Welk opbouw schema hebben jullie voor het masker gebruikt?

Mijn paard heeft hem nu 2 x een aantal uur om gehad nadat ik een aantal keer met hem heb geoefend met een plukje hooi.
Hij heeft er geen moeite mee dat ik hem om doe.
Wanneer is het moment om hem 24/7 om te doen?
Het gras is op sommige plekken nog lang en op sommige plekken al kort..
Graag hoor ik jullie ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:13 



 
Profiel   

Yenni schreef
Welk opbouw schema hebben jullie voor het masker gebruikt?

Mijn paard heeft hem nu 2 x een aantal uur om gehad nadat ik een aantal keer met hem heb geoefend met een plukje hooi.
Hij heeft er geen moeite mee dat ik hem om doe.
Wanneer is het moment om hem 24/7 om te doen?
Het gras is op sommige plekken nog lang en op sommige plekken al kort..
Graag hoor ik jullie ervaringen.

Ik heb geen opbouw schema, zodra ze hier op de wei gaan heeft ze het masker op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen