Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen graasmasker topic.

 
Profiel   

Marigo schreef
Hoe zijn jullie ervaringen met graasmaskers en lang (en dan bedoel ik echt kniehoogte) gras?
Ik heb een Thinline maar dan drukt hij alles plat. Hij kan tot ongeveer een uurtje opgebouwd worden zonder masker, maar daarna moet ie toch echt een masker op. Tips welk masker wat meer open is? Ook voor lang gras?


Ik doe ze hier ook gewoon met een graasmasker op hoog gras. De eerste dagen drukken ze het idd plat. Maar daarna maakt de rest van de kudde wel stukken op behapbare grote en kunnen ze weer normaal eten. Vind het niet zo erg als ze het niet eten, van dat lange gras worden ze toch alleen maar opgeblazen.


_Reneee schreef
Ik lees hier ook even mee. Mijn minihengst is echt véél te dik aan het worden en stond tot gisteren met een andere pony, waardoor ik het nooit heb aangedurfd. Beperken maskers niet teveel in sociaal contact? Mijn Tinker wordt ook altijd tonnetje rond, maar die staat samen met een bijna driejarige hengst en ze spelen dagelijks toch wel een aantal keer. Dan vind ik het een beetje link om hem te beperken. Of hoef ik me daarover geen zorgen te maken?


Die van mij staan met masker echt prima nog sociaal (en anti-sociaal) te doen. Ze poetsen elkaar er mee. Naja het is meer maskers langs elkaar schuren en vinden dat ook heerlijk. Ze doen lelijk naar de paarden die ze niet leuk vinden. Ze rennen en ze bokken en klooien gewoon. Ze kunnen elkaar niet meer bijten. Maar of het nou echt een probleem is dat ze dat niet doen. Ik merk geen verstoring in de rang orde of frustraties daarover.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:15 



 
Profiel   

Ze filmpje in mijn op, dat is ook knie hoog gras, je hoort wel dat eten prima gaat.
Ja ze drukken plat, maar komen dan net zo goed bij de uiteindes of zo.
De eerste keren niet, dan is het heel moeilijk. Maar als ze het masker gewend zijn dan is het geen probleem. Zeker bij de masker met een groter gat zoals de hh, of thinline met groter gat.
Maar mijn geoefende ruin lukt het zelfs met het kleinste rondje

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:18 



 
Profiel   

Wel een dingetje nog om op te letten is het soort waterbak dat je hebt.

[ img ]

Zo'n soort waterbak kunnen ze niet of nauwelijk mee drinken als je een masker op hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:19 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Wel een dingetje nog om op te letten is het soort waterbak dat je hebt.

[ Afbeelding ]

Zo'n soort waterbak kunnen ze niet of nauwelijk mee drinken als je een masker op hebt.

Ja goed dat je dat zegt ja :j

Wij hebben daarom een drinkbak met vlotter.
Dat gaat heel fijn

https://www.agradi.nl/kerbl-vlotter-dri ... 9gQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:24 



 
Profiel   

Ik heb twee maskers voor die van mij. Die van Shires en de Harry’s Horse. Ik heb er twee zodat ik kan afwisselen. De HH heeft een groter gat, maar past nét. De Shires is haast te groot.

Ze staat overdag in de wei, dan heeft ze hem de hele dag op. ‘S Nachts staat ze op stal, met hooi uit een hooinet. Dan natuurlijk zonder masker :)

Ze heeft het masker ivm CPL en tegen dik worden. Tot nu toe gaat het heel goed, ondanks dat ze op flink gras staat.

[ img ]

Een dutje doen lukt ook prima :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:27 



 
Profiel   

ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met graasmaskers en schuurplekken.
Mijn merrie krijgt al snel schuurplekken bij haar graasmasker op de zijkant van haar hoofd, dus echt het gedeelde waar het halster zit.
Met bontjes over het kopstuk krijgt ze hem veel makkelijker afgeschuurd en nu met vliegenmasker eronder is het ook minder gelukkig, maar zou graag iets extra doen.


Laatst bijgewerkt door Josien_ op 30-05-23 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:31 



 
Profiel   

schuurplekken krijgen ze hier niet op die op die plekken.
Wel een beetje onder de gesp aan de ijkant.

Maar wel kapot op de kaak of kin als het te klein is. Ook al zou het volgens tabel goed zijn.

Misschien helpt het om daar elke dag een beetje van die manen gel op die plekjes te doen, zodat het glad blijft.

Voor mijn merrie moet ik nu wel nog kijken wat de thinline plus halster gaat doen.
Vind dat halster nu niet meteen lekker zacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:35 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Wel een dingetje nog om op te letten is het soort waterbak dat je hebt.

[ Afbeelding ]

Zo'n soort waterbak kunnen ze niet of nauwelijk mee drinken als je een masker op hebt.


Die van mij drinkt er prima mee, is vooral even kijken of je paard het snapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:37 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Skessa_ schreef
Wel een dingetje nog om op te letten is het soort waterbak dat je hebt.

[ Afbeelding ]

Zo'n soort waterbak kunnen ze niet of nauwelijk mee drinken als je een masker op hebt.


Die van mij drinkt er prima mee, is vooral even kijken of je paard het snapt.



1tje van mij kon er ook mee drinken, de andere 2 niet.

https://www.agradi.nl/jfc-drinkbak-dt30-136ltr.htm

Wij hebben nu zo'n waterbak, gaat ook prima.


Van de QHP kreeg ze ook schuurplekken, daar had ik zelf een bontje opgeplakt. De Harrys horse geen schuurplekken.


[ img ]

:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:41 



 
Profiel   

Haha het ziet er wel grappig uit!
Hier zitten de schuurplekjes echt aan de bovenkant en ter hoogte van de ogen aan de zijkant zegmaar. Ook een beetje rond de gesp. Ze heeft een gevoelig huidje, maar went er meestal wel aan gelukkig.
Maar zou fijn zijn om het nog comfortabeler te maken zonder dat ik het masker elke dag kan gaan zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:45 



 
Profiel   

Feyre heeft ook schuurplekken aan de zijkant. Ik vind een bontje te warm/zweterig, dus ik heb het volgende gemaakt:
[ img ]

[ img ]

Haar masker is echt niet te klein, het is de ring die schuurt. Met een neusonderlegger hoop ik dat nu te fixen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:53 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Greenguard met veter onder de kaak van ring tot ring en mijn slimpie met extra keelriem vd greenguardhalster maat pony.helaas leverden ze er geen bij maat shetland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:10 



 
Profiel   

Hier ook een Thinline bij mijn haflinger. Lekker luchtig, wordt niet warm binnenin, geen schuurplekken, kan gewoon groomen met andere paarden, kan er hooi mee eten. Kortom echt een super fijn graasmasker vind ik zelf.

Helaas wel compleet gesloopt na twee seizoenen, 3 flappen er af gescheurd en het gat helemaal open gescheurd. Ben nog aan het bedenken of ik een andere ga aanschaffen of maar gewoon akkoord ga met elk jaar een nieuwe kopen. :') Vind het verder zó'n fijn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:15 



 
Profiel   

Ik heb al verschillende graasmaskers voor mijn PRE geprobeerd:
Eerst de greenguard maar daar kreeg hij schade van aan de voortanden
Daarna 2 x de easygrazer: die sloopte hij telkens binnen de paar maanden, helemaal in stukken getrokken en niet meer te herstellen.
Dan de thinline gekocht, die schoof hij gewoon opzij en ging dan langs de zijkanten eten. Ik kon evengoed niets aandoen
Nu heb ik sinds vorig jaar een AS das Pferd Im Blick, sinds dit voorjaar met dieetinleg, en dat lijkt tot nu toe goed te gaan. Hij kan het niet wegduwen, en het is niet te gesloten. Hij is ook niet gefrustreerd met die dieetinleg. Het lijkt hem niet teveel te hinderen. ik heb er wel een schapenbontje bij gekocht voor de onderkant, want daar kreeg hij een schuurplek vorige zomer. Hopelijk blijft dit nu goed gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:34 



 
Profiel   

Mijn haf gaat morgen beginnen met de Thinline.
We hebben vanavond even gepast en daarna geprobeerd te grazen. Hij was NOT AMUSED.
Doorsnede van dat gat is toch echt 6 cm (diameter 3cm) dus hij moet er maar aan geloven.
Denk dat ik hem om te wennen eerst maar even in een veldje apart zet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:47 



 
Profiel   

Mijn tinker staat sinds kort ook met een Thinline masker. Ik heb het eerst 2 dagen uitgeprobeerd, of ze er mee kon grazen en drinken en dit lukte prima. Wij hebben ook gewoon een automatische drinkenbak en dat lukt gewoon.
Onder de kin voor de zekerheid een bontje gehangen, tot nu toe geen schuurplekken.
Ze staat nu al een maand op een groene wei en blijft tot nu toe stabiel qua gewicht. Beste aankoop ooit! :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:33 



 
Profiel   

Mijn koudbloed staat op een paddock paradise zonder gras en met beperkt hooi maar is nog steeds erg dik. Eerder heeft hij wel op gras gestaan met een masker maar dat is nu eigenlijk geen optie meer ivm hooinetten die verticaal hangen (dus niet waar ze op kunnen duwen met hun snuit vanaf de bovenkant). Ik zou graag zijn inname nog meer beperken maar zie eigenlijk geen optie daartoe omdat ze uit de hooinetten eten door er eerst flink aan te trekken en er dan plukjes doorheen te trekken.
Heeft iemand nog een briljant idee, of is mijn gedachte inderdaad juist dat hij dus geen graasmasker op kan in deze situatie?
De mazen verkleinen is helaas geen optie ivm verschillende voerbehoeften in de kudde.
Ben benieuwd naar andere ervaringen met hooinetten en graasmaskers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:06 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

^) ^) ^)

Kijken wat ik er nog aan kan fixen. Ze heeft nu de HH op, ze kan echt niet zonder. Kwam nu al helemaal opgeblazen de wei af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:17 



 
Profiel   

Zó herkenbaar deze beelden.. -O-

Mijne stond deze winter met het masker in de bek. Hoe dan.. :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:18 



 
Profiel   

Doet het masker wel zijn werk zo,lastig grazen _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:22 



 
Profiel   

[ img ]
Wat klopt er niet aan het plaatje?Hoj staat zich nu de hele nacht al vol te proppen.Zo maar op zoek,als het masker nog maar heel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:46 



 
Profiel   

Hier sinds het weideseizoen de HH om. In het begin was hij enorm pissig want het lukte niet, maar inmiddels eet hij er alles mee! Gelukkig ook geen schuurplekken

Hij heeft inmiddels wel een scheur geknaagd naast het gat :+ Dus even in de gaten houden of hij niet stiekem het gat groter gaat maken

Verbaast me trouwens hoe lang deze mee gaat tot nu toe! Mijn paard sloopt echt alles en als hij het zelf niet doet, dan doen zn vriendjes het wel voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:09 



 
Profiel   

Het verscheurde masker was hier niet te danken aan Feyre, maar haar buurman. Ze heeft hem zelf al weken zonder problemen op.. Maar nu ze hengstig is zoekt ze de buurman op. En die verscheurt dekens, halsters en dus maskers ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:12 



 
Profiel   

Ik meld mij hier uiteraard ook! Ik had een thinline, maar hij blijft ze slopen. Een weidemaat trekt een flap los en dan blijven ze trekken totdat de flap er helemaal afscheurd. Toen een simpele van QHP geprobeerd, helaas schuurplekken dus dat werd hem ook niet.

Nu deze van Kramer (zie hem niet meer op de website staan):
[ img ]

Heel fijn ding, onverwoestbaar? Nee, hij is ook al stuk aan het gaan. Zag er zo robuust uit... Hierna misschien maar een greenguard gaan proberen....

Hij staat 24/7 buiten waardoor hij echt niet zonder masker kan. Hij is nooit bevangen geweest maar wil dit graag voorkomen :+ Als hij blijft slopen moet hij maar verhuizen naar een plek op een paddock.... Jammer dat die plekken schaars zijn hier. Ik wil hem echt zo veel mogelijk buiten met kuddegenoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:25 



 
Profiel   

Die van mij slopen gelukkig niet, die doen hem alleen af :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen