Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 15 [ 373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen graasmasker topic.

 
Profiel   

Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat wij maar één paard zonder masker in de groep hebben staan- en die krijgt er binnenkort ook één om.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:48 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Ik meld mij hier uiteraard ook! Ik had een thinline, maar hij blijft ze slopen. Een weidemaat trekt een flap los en dan blijven ze trekken totdat de flap er helemaal afscheurd. Toen een simpele van QHP geprobeerd, helaas schuurplekken dus dat werd hem ook niet.

Nu deze van Kramer (zie hem niet meer op de website staan):
[ [url=m/2jUs3B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel fijn ding, onverwoestbaar? Nee, hij is ook al stuk aan het gaan. Zag er zo robuust uit... Hierna misschien maar een greenguard gaan proberen....

Hij staat 24/7 buiten waardoor hij echt niet zonder masker kan. Hij is nooit bevangen geweest maar wil dit graag voorkomen :+ Als hij blijft slopen moet hij maar verhuizen naar een plek op een paddock.... Jammer dat die plekken schaars zijn hier. Ik wil hem echt zo veel mogelijk buiten met kuddegenoten.

Dat lijkt mij ook een fijne! Heeft het een merk?of eigen merk van Kramer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:55 



 
Profiel   

Update: mijn haf staat sinds vanmorgen in een weitje en het gaat heel goed met hem en zijn thinline +:)+
Hij was in het begin nog erg boos, maar toen ik het halster even een gaatje losser deed, lukte het hem goed om wat gras te knabbelen. Wat fijn!

Ik voer hem ook gluco balance bij sinds een paar dagen. Nu maar hopen dat we zijn vetbulten een beetje onder controle gaan krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:28 



 
Profiel   

JeaDH schreef
Oskarrino schreef
Ik meld mij hier uiteraard ook! Ik had een thinline, maar hij blijft ze slopen. Een weidemaat trekt een flap los en dan blijven ze trekken totdat de flap er helemaal afscheurd. Toen een simpele van QHP geprobeerd, helaas schuurplekken dus dat werd hem ook niet.

Nu deze van Kramer (zie hem niet meer op de website staan):
[ [url=m/2jUs3B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel fijn ding, onverwoestbaar? Nee, hij is ook al stuk aan het gaan. Zag er zo robuust uit... Hierna misschien maar een greenguard gaan proberen....

Hij staat 24/7 buiten waardoor hij echt niet zonder masker kan. Hij is nooit bevangen geweest maar wil dit graag voorkomen :+ Als hij blijft slopen moet hij maar verhuizen naar een plek op een paddock.... Jammer dat die plekken schaars zijn hier. Ik wil hem echt zo veel mogelijk buiten met kuddegenoten.

Dat lijkt mij ook een fijne! Heeft het een merk?of eigen merk van Kramer?


Eigen merk van Kramer, maar kan hem niet meer vinden dus op de site.... 2week terug ofzo besteld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:31 



 
Profiel   

hij staat er nog wel

https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... orf-Gently
Onder muilkorf, vast een rechtstreekse vertaling van de maulkorb pferd

Wat fijn Dees

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:33 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
hij staat er nog wel

https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... orf-Gently
Onder muilkorf, vast een rechtstreekse vertaling van de maulkorb pferd

Wat fijn Dees


Oh topper! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:35 



 
Profiel   

Mijn via MP gekochte greenguard is te klein. Meer voor een shet/a/b/c pony maar niet voor mijn dikke snuit fjord.

Als iemand interesse heeft stuur maar een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:09 



 
Profiel   

Hoi, ik kom mij hier ook melden.
3 week geleden stond mijn haflinger acuut bevangen aan 4 benen. Na 1.5 medicatie is ze enorm goed hersteld boven verwachting volgens de da.
Nu mag ze weer lekker op een arm landje maar met masker. Masker 1 model bloempot is inmiddels gesneuveld...
Wat raden jullie me aan? Ik heb zitten kijken naar de greenguard maar het model hierboven genoemd lijkt me ook interessant.
Eventueel iemand hier die een greenguard verkoopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:16 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
hij staat er nog wel

https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... orf-Gently
Onder muilkorf, vast een rechtstreekse vertaling van de maulkorb pferd

Wat fijn Dees

Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:20 



 
Profiel   

Heeft iemand toevallig al een inlegplaat van Greenguard geprobeerd in de oude maskers (waar die gleufuitsparing niet in zit)?
Zouden die uitsteeksel van de plaat af te knippen zijn en je de plaat bv aan de zijkant kunnen bevestigen met iets van een tierip door de gaten?

Ik heb een oude liggen die top werkte, maar waarvan dus de tanden gingen slijten. Heb hem eigenlijk weer nodig omdat de andere maskeropties niet gaan icm z’n vliegenmasker en vind het een beetje zonde om een nieuwe Greenguard te kopen terwijl die oude verder helemaal goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:20 



 
Profiel   

Hier van de HH allemaal wondjes. Nu de thinline met neusbontje en dat gaat perfect! Minder warm, geen wondjes en een paard dat de hele dag op de wei kan zonder dikker te worden (ze valt zelfs langzaam iets af). Valt me wel op dat de tastharen rond de snuit korter zijn geworden, maar dat is dan maar even zo. Verder alleen maar voordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:34 



 
Profiel   

Ik vind mijn opening te groot van mijn masker... Heb toch het idee dat hij dikker wordt :+

Ik heb weleens gehoord dat ze van die greenguard tand slijtage kunnen krijgen? Is dat zo? Die stond namelijk ook op m'n lijstje om nog te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:50 



 
Profiel   

@Oskarrino kun jij mij advies geven over de maat van het graasmasker van Kramer. Mijn pony heeft normaal cob, bij deze voor klein paard gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:23 



 
Profiel   

Hier sinds 3 jaar ook een thinline. Inmiddels mijn 2e masker. De eerste was helaas gaan uitscheuren dus werd te groot om het nog nuttig te houden.

Pony draagt hem vaak 24/7 op de wei.

Wij hebben een drinkbak met bal die ze aan de kant moet duwen, dit is ook de grote reden waarom ik voor de flexibele thinline heb gekozen.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:35 



 
Profiel   

JeaDH schreef
@Oskarrino kun jij mij advies geven over de maat van het graasmasker van Kramer. Mijn pony heeft normaal cob, bij deze voor klein paard gaan?


Mijn paard heb ik halsters maat cob en hoofdstellen zijn Full :+

Ik heb dus gekozen voor klein paard. Dit is voor hem echt perfect qua korf formaat. Mijne heeft best een stevige snoet. Dus ik denk dat dat prima is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:30 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Mijn paard heb ik halsters maat cob en hoofdstellen zijn Full :+

Ik heb dus gekozen voor klein paard. Dit is voor hem echt perfect qua korf formaat. Mijne heeft best een stevige snoet. Dus ik denk dat dat prima is :)


Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:05 



 
Profiel   

Waarom zetten de websites er geen maattabel bij. Omtrek en diepte en je weet heel veel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:17 



 
Profiel   

Ik moest de omtrek door geven van mijn biothane graasmasker. Hij heeft een blauw biothane hoofdstel en zijn graaskorf is ook blauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:15 



 
Profiel   

Mijn haflingertje staat nu sinds 2 dagen met een masker om in het land, 16 uur per dag. Maar nu haalde ik haar er vandaag uit en zag dit akelige schuurplek op haar kin ;(

Zie foto schuurplekje en foto graasmasker. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en hoe op te lossen. Ze eet er heel braaf mee, dus met maske zelf heeft ze geen problemen en doet er niet raar mee.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:16 



 
Profiel   

Dat en bij de kaak heb ik dus als het masker te klein is.
Ja volgens meer methode goed.
Maar bij groter is het weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:20 



 
Profiel   

[ img ]
ik had zachte stof om de boven en onderkant gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:03 



 
Profiel   

DieL_Zor schreef
Heeft iemand toevallig al een inlegplaat van Greenguard geprobeerd in de oude maskers (waar die gleufuitsparing niet in zit)?
Zouden die uitsteeksel van de plaat af te knippen zijn en je de plaat bv aan de zijkant kunnen bevestigen met iets van een tierip door de gaten?

Ik heb een oude liggen die top werkte, maar waarvan dus de tanden gingen slijten. Heb hem eigenlijk weer nodig omdat de andere maskeropties niet gaan icm z’n vliegenmasker en vind het een beetje zonde om een nieuwe Greenguard te kopen terwijl die oude verder helemaal goed is.


Denk niet dat dat gaat. De plaat is echt van heel dik en stevig materiaal, dat knip/snijd je er niet zomaar af. En je wilt ook geen scherpe randjes zoals van tierips door de onderkant van je masker lijkt me…

Edit; dat is in elk geval bij de dieetplaat zo, mogelijk is de zachte plaat wat dunner en makkelijker te bewerken, die heb ik niet in handen gehad dus dat kan ik je niet vertellen.

Blijf je alleen zitten met de bevestiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:31 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
Mijn haflingertje staat nu sinds 2 dagen met een masker om in het land, 16 uur per dag. Maar nu haalde ik haar er vandaag uit en zag dit akelige schuurplek op haar kin ;(

Zie foto schuurplekje en foto graasmasker. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en hoe op te lossen. Ze eet er heel braaf mee, dus met maske zelf heeft ze geen problemen en doet er niet raar mee.


[ [url=m/9Ql5zF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qXHK6S.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij Feyre was dit juist doordat het masker niet goed afgesteld. Masker is groot genoeg, nadat ik het strakker had gedaan (kinriem versteld) was de plek zo weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:20 



 
Profiel   

Lijsken schreef
DieL_Zor schreef
Heeft iemand toevallig al een inlegplaat van Greenguard geprobeerd in de oude maskers (waar die gleufuitsparing niet in zit)?
Zouden die uitsteeksel van de plaat af te knippen zijn en je de plaat bv aan de zijkant kunnen bevestigen met iets van een tierip door de gaten?

Ik heb een oude liggen die top werkte, maar waarvan dus de tanden gingen slijten. Heb hem eigenlijk weer nodig omdat de andere maskeropties niet gaan icm z’n vliegenmasker en vind het een beetje zonde om een nieuwe Greenguard te kopen terwijl die oude verder helemaal goed is.


Denk niet dat dat gaat. De plaat is echt van heel dik en stevig materiaal, dat knip/snijd je er niet zomaar af. En je wilt ook geen scherpe randjes zoals van tierips door de onderkant van je masker lijkt me…

Edit; dat is in elk geval bij de dieetplaat zo, mogelijk is de zachte plaat wat dunner en makkelijker te bewerken, die heb ik niet in handen gehad dus dat kan ik je niet vertellen.

Blijf je alleen zitten met de bevestiging.

Hm dat wordt toch wat lastig dan. Bedankt voor je reactie in ieder geval :D en op zich prettig dat die platen robuust en geen floddertjes zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:08 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
Mijn haflingertje staat nu sinds 2 dagen met een masker om in het land, 16 uur per dag. Maar nu haalde ik haar er vandaag uit en zag dit akelige schuurplek op haar kin ;(

Zie foto schuurplekje en foto graasmasker. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en hoe op te lossen. Ze eet er heel braaf mee, dus met maske zelf heeft ze geen problemen en doet er niet raar mee.


[ [url=m/9Ql5zF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qXHK6S.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dit had mijn paard ook. Ik heb hem toen nog anders afgesteld, tape erom gedaan en verknipt, maar hielp allemaal niks. Ik ben over gegaan op een thinline en nergens last meer van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 06:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 15 [ 373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen