Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen graasmasker topic.

 
Profiel   

marley93 schreef
JeaDH schreef
De schuurplekken op de kin heeft mijn pony ook gehad, ik smeerde de plek in met sudocreme. Het is is inderdaad een kwestie van eelt kweken…


Dit doe ik ook idd. Moet ook zeggen dat mijn ruin niet echt reageerde toen ik het plekje aanraakte, dus ik geloof wel dat het goedkomt. Tot nu toe hebben al mijn paarden bij elk halster/graasmasker wat ze 24 uur om moesten daar ooit wel eens schuurplekjes van gekregen. Dat ontstaat nu eenmaal bij wrijving, en ik denk dat je dat heel moeilijk kan voorkomen wanneer ze het constant dragen.


Het is inderdaad ook een beetje "eelt kweken" mijn haflinger had in het begin ook een plekje op zijn kin maar de jaren daarna nooit meer last van gehad
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:25 



 
Profiel   

Ik vind die maten van dat gat bij Thinline erg verwarrend.

Mijn Thinline kwam met een gat van 4cm doorsnede, dat zal dan maatje 2cm hebben.
Ik heb het gat vergroot met een rondje van 3cm diameter, dan wordt het gat kwa doorsnede 6cm.

En hij kan er nog altijd veel mee opvreten >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:50 



 
Profiel   

Marrit13 schreef
Villanelle schreef
Bedankt voor de tips over het bontje!

Wij hebben het standaard gat aangehouden (kleinste). Ik was idd bang dat het te klein was, maar ze krijgt er alsnog genoeg mee binnen. Dit is dan ook geen trekpaard maar een connemara :j

Alleen even in de gaten houden als ze verweid worden en op lang gras staan. Weet niet of ze dan nog goed kan grazen.


Ik heb ook kleinste gat voor mijn Connemara. Dat is prima te doen, ze hebben niet veel nodig :D


Dat is nog even een fijne bevestiging :j en wat is jouw ervaring als ze op lang gras komen, met dit kleine gaatje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:39 



 
Profiel   

Wij hebben nooit lang gras, het lange gras is net gemaaid (hooien) tot handbreedte. En de rest is ook altijd zo’n handbreedte als we van weide verwisselen. Maar als er langer gras staat loopt hij altijd wat verder. Nu moet ik zeggen dat hij voor gemak gaat, dus kan best dat het goed gaat maar er is genoeg ander gras wat makkelijker gaat :D :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:22 



 
Profiel   

Dees schreef
Ik vind die maten van dat gat bij Thinline erg verwarrend.

Mijn Thinline kwam met een gat van 4cm doorsnede, dat zal dan maatje 2cm hebben.
Ik heb het gat vergroot met een rondje van 3cm diameter, dan wordt het gat kwa doorsnede 6cm.

En hij kan er nog altijd veel mee opvreten >;)


Huh, dat moet niet kunnen kloppen. De thinline wordt volgens mij standaard geleverd met een diameter van 2,5 cm, en dan kun je 'm of zelf groter maken of dat bij PaardEerlijk al laten doen. Althans, daar heb ik hem vandaan en ik heb hem toen naar 3 laten perforeren. Uitdeindelijk zelf nog naar 4cm geknipt omdat 3 toch iets te klein bleek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:55 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort een thinline voor mn tinker,maar is het normaal dat er al diverse scheuren rond het gat zitten? [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:41 



 
Profiel   

Hier ook al een paar jaar tevreden met thinline, in combinatie met waldhausen veiligheidshalster met een bontje om de neus en om de bakstukken. Het halster schuurt de haren wel wat weg maar niet de huid kapot.
Mijn Haflinger is er erg handig mee.
Enige nadeel is dat als ik einde seizoen hooi ga bij geven in de wei, de randen van het gat daaronder te lijden hebben en gaan brokkelen. Zo is het niet goedkoop, maar een bezoekje van de dierenarts is duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:46 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Ik heb sinds kort een thinline voor mn tinker,maar is het normaal dat er al diverse scheuren rond het gat zitten? [ [url=m/soXMpc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daarom koop ik ik hem geen tweede keer meer... bij mij scheurt het helemaal in bij die flappen richting het gat... en bij het hoge gras hier eet hij via de zijkant

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:58 



 
Profiel   

Miran schreef
Hier ook al een paar jaar tevreden met thinline, in combinatie met waldhausen veiligheidshalster met een bontje om de neus en om de bakstukken. Het halster schuurt de haren wel wat weg maar niet de huid kapot.
Mijn Haflinger is er erg handig mee.
Enige nadeel is dat als ik einde seizoen hooi ga bij geven in de wei, de randen van het gat daaronder te lijden hebben en gaan brokkelen. Zo is het niet goedkoop, maar een bezoekje van de dierenarts is duurder.


Ja ik heb ook het waldhausen halster erbij (Agradi).

@Cemlys: oh jeetje nee dat is wel zonde! Als je hem nog niet lang hebt zou ik even contacten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:42 



 
Profiel   

marley93 schreef
Dees schreef
Ik vind die maten van dat gat bij Thinline erg verwarrend.

Mijn Thinline kwam met een gat van 4cm doorsnede, dat zal dan maatje 2cm hebben.
Ik heb het gat vergroot met een rondje van 3cm diameter, dan wordt het gat kwa doorsnede 6cm.

En hij kan er nog altijd veel mee opvreten >;)


Huh, dat moet niet kunnen kloppen. De thinline wordt volgens mij standaard geleverd met een diameter van 2,5 cm, en dan kun je 'm of zelf groter maken of dat bij PaardEerlijk al laten doen. Althans, daar heb ik hem vandaan en ik heb hem toen naar 3 laten perforeren. Uitdeindelijk zelf nog naar 4cm geknipt omdat 3 toch iets te klein bleek.


Ik heb het echt gemeten zoals ik het beschrijf.
Ik kocht bij Becidor (?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:53 



 
Profiel   

Die gaten erin had ik ook. Ik heb toen van de garantie gebruik kunnen maken, maar we werd ook bij verteld dat sommige paarden te ruw eten en dat dit masker dan niet geschikt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 06:18 



 
Profiel   

Ik ga toch maar voor de 4 centimeter als opening.

Kan trouwens niemand aanraden om per ongeluk het commando "kusje" te geven als je paard het graasmasker om heeft... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:37 



 
Profiel   

Wat is het verschil in kwaliteit/pasvorm tussen het veiligheidshalster van Waldhausen en Horseware?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:54 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Ik heb sinds kort een thinline voor mn tinker,maar is het normaal dat er al diverse scheuren rond het gat zitten? [ [url=m/soXMpc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je die nieuw gekocht?
Want aan de verkleuring van de thinline te zien, is dat plastic al aardig verkleurd en gedroogd. Dat zegt mij dat die niet erg jong is. Of wellicht te lang in de zon heeft gehangen?
Mijn thinline is een week in gebruik en kleurt wel iets geel, maar is lang zo verkleurd niet als deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:57 



 
Profiel   

Dees schreef
marley93 schreef

Huh, dat moet niet kunnen kloppen. De thinline wordt volgens mij standaard geleverd met een diameter van 2,5 cm, en dan kun je 'm of zelf groter maken of dat bij PaardEerlijk al laten doen. Althans, daar heb ik hem vandaan en ik heb hem toen naar 3 laten perforeren. Uitdeindelijk zelf nog naar 4cm geknipt omdat 3 toch iets te klein bleek.


Ik heb het echt gemeten zoals ik het beschrijf.
Ik kocht bij Becidor (?).


Maar wat gek dat je gat dan al gelijk een diameter van 4 cm had bij levering? Of had je het zo besteld? Want ook daar zie ik dat ze een gat met een diameter van 2,5 cm als standaard hebben.


Cemlys schreef
Ik heb sinds kort een thinline voor mn tinker,maar is het normaal dat er al diverse scheuren rond het gat zitten? [ [url=m/soXMpc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kan je beroepen op garantie, als je binnen die periode sinds leverdatum zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:48 



 
Profiel   

Maar bij paardeerlijk hebben ze het niet over de doorsnede maar diameter.

De doorsnede is namelijk juist de aanduiding voor de oppervlakte.
De diameter is de middellijn.
Al gebruiken veel mensen wel vaak dezelfde term er voor.

Misschien daarom de verwarring?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:16 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Wat is het verschil in kwaliteit/pasvorm tussen het veiligheidshalster :') van Waldhausen en Horseware?


Waldhausen heeft klittenband, HW gesp. Denk dat het allemaal niet veel uitmaakt. Maar had ook een halster van Lemieux (break away uit mn hoofd met leder kopstuk) en die vond hij icm met masker niet fijn. Deze met Waldhausen halster laat hij langste opzitten dus meteen reserve set masker en halster besteld

Vandaag heeft hij hem netjes opgehouden: zag wel pogingen om af te krijgen want het klitteband was los. Nadeel is dus dat er nu grasdingetjes in zitten en plakt dus niet goed meer. Straks maar even schoonmaken dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:01 



 
Profiel   

Elastiekje om het klittenband doen als dat lukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:58 



 
Profiel   

Ja zat al aan tiewrapje te denken maar is ook meteen effect van safety weg he. Elastiekje is goeie tip! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 16:11 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maar bij paardeerlijk hebben ze het niet over de doorsnede maar diameter.

De doorsnede is namelijk juist de aanduiding voor de oppervlakte.
De diameter is de middellijn.
Al gebruiken veel mensen wel vaak dezelfde term er voor.

Misschien daarom de verwarring?


[ [url=m/mUt95E.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dus de doorsnede is de oppervlakte? Het is te lang geleden dat ik wiskunde heb gehad, en toen was het al drama. Ik houd me in (ieder geval voor mezelf) aan de diameter voor het opmeten zie ik hier. Maar dan snap ik dat Dees op een ander getal komt als zij het over doorsnede heeft. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:48 



 
Profiel   

Dees snapt vooral nog steeds niet hoe het kan dat het gaatje 4cm doorsnede had bij aankomst. En gaat morgen bellen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:56 



 
Profiel   

Marrit13 schreef
fransje23 schreef
Wat is het verschil in kwaliteit/pasvorm tussen het veiligheidshalster :') van Waldhausen en Horseware?


Waldhausen heeft klittenband, HW gesp. Denk dat het allemaal niet veel uitmaakt.


Horseware heeft ook klittenband, althans dat staat in de omschrijving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:34 



 
Profiel   

Dees schreef
Cemlys schreef
Ik heb sinds kort een thinline voor mn tinker,maar is het normaal dat er al diverse scheuren rond het gat zitten? [ [url=m/soXMpc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je die nieuw gekocht?
Want aan de verkleuring van de thinline te zien, is dat plastic al aardig verkleurd en gedroogd. Dat zegt mij dat die niet erg jong is. Of wellicht te lang in de zon heeft gehangen?
Mijn thinline is een week in gebruik en kleurt wel iets geel, maar is lang zo verkleurd niet als deze.

Hij heeft hem 2 weken om

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 23:50 



 
Profiel   

Dees schreef
Dees snapt vooral nog steeds niet hoe het kan dat het gaatje 4cm doorsnede had bij aankomst. En gaat morgen bellen :=


Laat even weten wat eruit kwam als je wil? Nu ben ik benieuwd. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 05:18 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Horseware heeft ook klittenband, althans dat staat in de omschrijving.


Ah ja, je hebt gelijk! Verkeerd gezien :D Even bekeken: HW heeft klein stukje klittenband onder de gesp, WH heeft een veel groter stuk aan de andere kant van het kopstuk. Verder zal het mss qua pasvorm verschillen, maar ik heb enkel ervaring met WH. Kan me wel voorstellen dat bij rollen de HW minder snel open gaat omdat klittenband daar maar klein stukje betreft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 06:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen