Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen graasmasker topic.

 
Profiel   

Veter onder de kaak van ring tot ring,best wel strak in normale hoofdstand,bij grazen is hij vanzelf losser.mijn 2 houdinies houden hem nu om,1 heeft wel een extra halsband erbij,ik heb wel greenguardhalsters
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:05 



 
Profiel   

happytime schreef
Veter onder de kaak van ring tot ring,best wel strak in normale hoofdstand,bij grazen is hij vanzelf losser.mijn 2 houdinies houden hem nu om,1 heeft wel een extra halsband erbij,ik heb wel greenguardhalsters


Heb je toevallig een foto? Ik heb nu een halster om dus dat gaat ook van ring tot ring, of bedoel je niet die ringen? Het zit allemaal al erg strak (kin, kaak en kopstuk, alles is te verstellen bij dit halster) en de onderkant van het graasmasker zit met een touwtje vast aan de keelriem zodat ie het masker zelf niet afschuurt.

Hij krijgt alles af, met veiligheidssluitingen nog intact en clipjes nog dicht :+ -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:53 



 
Profiel   

Heel herkenbaar en je kan er zo moedeloos van worden… -O- Het gaat nu al week of 4 goed hier: bij toeval een vliegendeken gekocht met een klittenband tussen de oren voor het halster. Toen kreeg hij het niet af en sindsdien gaat het heel goed. Zelfs met een andere deken zonder die optie. Ik hoop dat hij nu in zn hoofd heeft dat het niet meer lukt en het dus accepteert. Ik heb een Thinline (ze adverteerden destijds ermee dat paarden dit masker écht lieten zitten. Wrong :') )


Laatst bijgewerkt door Marrit13 op 10-06-23 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:15 



 
Profiel   

Ik weet iemand die zn graasmasker vastmaakt aan de voorpluk (mits grote pluk). Dit was een IJslander. Er zat een haarelastiek om te bovenkant van het masker en ze deed deze dan paar keer om de voorpluk.

M'n eigen graasmasker zit goed afgesteld (heeft even geduurd) en hij krijgt hem met geen mogelijkheid af. Hij heeft wel een brede kaak dus misschien dat dan sowieso dingen lastiger af gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:16 



 
Profiel   

[ img ]
De veter van ring tot ring,veter vind ik soepeler en vriendelijker dan een strotouwtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:58 



 
Profiel   

Het graasmasker dat ik besteld had is te klein, ik moest een retour formulier in vullen en dan krijg ik een mail waar alles in staat. Zo maar weer er achter aan gaan want ik heb niks gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 12:55 



 
Profiel   

Bij paardeerlijk? Zij hadden wat retouren zonder afzender ontvangen zag ik toevallig voorbij komen. Kan dat het zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 12:59 



 
Profiel   

Nee bij Quality First horse products.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:40 



 
Profiel   

Welke maat veiligheidshalster raden jullie aan? Die van mij past meestal in een cob halster op de grootste maat. Maar wil niet dat het te klein wordt met een graasmasker eraan.. dus dan toch maat full nemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:58 



 
Profiel   

Hier het masker van kramer besteld plus een halster wat wat zacht is aan de binnenkant. Is het graasmasker niet leverbaar meer. Maar wel t halster opgestuurd gekregen, verzendkosten betaald à €4 nog wat. Halster terug sturen kost ook €4 nog wat pfff en het halster was €10 ☹️

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:49 



 
Profiel   

Ik heb een horseware safety halster. Mijne heeft ook maat cob en is volgens mij aan de ruime kant

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:11 



 
Profiel   

Vind de Waldhausen safety halsters ook redelijk ruim vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:17 



 
Profiel   

Marrit13 schreef
Vind de Waldhausen safety halsters ook redelijk ruim vallen.


Klopt vind ik ook. Ik heb cob voor mijn paard en voor het mooie is hij net iets te ruim. Normaal heeft hij qua halsters dat cob op z'n grootst past en Full op z'n kleinst :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:03 



 
Profiel   

ah oke dan wordt het cob, dank!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:39 



 
Profiel   

nicole31997 schreef
Ik kom onder mijn meelees steen vandaan... heeft iemand DE tip voor een graasmasker dat om blijft?

Ik heb alles al geprobeerd, graasmaskers zoals Harry's Horse, losse graasmaskers aan een veiligheidshalstes, losse graasmaskers aan een gewoon halster, nu een graasmasker vastgenaaid aan een gewoon halster..


Ik had bij mijn ene Haflinger die hem met rollen af wist te schuiven in de voorste pluk manen (dus niet de voorpluk) een vlecht met bovenin een degelijk elastiekje. Aan het kopstuk van het halster een karabijnhaak die ik dan aan dat elastiek klikte. Zo had ze soms nog wel een oor eruit, hing dan wel wat scheef en zat vast niet zo lekker, maar ze kon zich iig niet alsnog voo vreten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 11:51 



 
Profiel   

Was je niet bang dat ze de hele pluk mee lostrok :') Ik heb dit nl ook nog als optie, maar ik heb wel echt een hooligan qua maskers }> Maargoed als het pijn doet mss trekken ze vast niet verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 12:13 



 
Profiel   

Nee, heb het meerdere zomers zo gedaan en ging goed. En anders liever een keer een losse pluk dan baggervet. Ondertussen is ze wat aan de kwakkel en staat ze zonder, kan ze het gras juist prima gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 20:03 



 
Profiel   

Heeft iemand een foto van een halsband waar en hoe het graasmasker er aan vast zit ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 14:13 



 
Profiel   

Pagina 3 bij mijn post

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 21:42 



 
Profiel   

Ik had vanmiddag de veter onder zijn kin vast gemaakt.Een half uur later was het masker weer af.Nu een halsband proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 21:51 



 
Profiel   

Stipje!

Sinds gisteren heb ik een graasmasker voor mijn merrie (AS Das Pferd im blick). Ik heb hem gisteren gepast, daarna en vanochtend flink ingevet, vanmiddag gaat hij weer om voor een paar uurtjes. Heb ook een dieetplaat erbij gekocht, maar toen wilde ze helemaal niet eten, dus de normale rubberen plaat erbij besteld.

Hoe hebben jullie de huid laten wennen? Ik kreeg bij paardeerlijk een flinke handleiding over waar je overal op moet letten. Ze adviseren het ook rustig op te bouwen ivm de huid. Mijn merrie staat 24/7 op de weide. Zit er aan te denken om hem aan het begin enkel de nachten om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 08:16 



 
Profiel   

Welk vliegenmaskers is geschikt voor onder een graasmasker/ halster

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 16:03 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
Welk vliegenmaskers is geschikt voor onder een graasmasker/ halster


Ik heb zowel het lycra elastische vliegenmasker als die van Shires, zonder oren, er onder gehad.
Gaat beiden prima.
Zo een sliertje met touwtjes werkt ook goed met een graasmasker.

Voordeel van de lycra is dat die ook meteen schuurplekken helpt voorkomen omdat die heel elastisch en zacht is zonder sluiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 16:14 



 
Profiel   

Ik heb het vliegenmasker over het graasmasker en halster heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 17:16 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik heb het vliegenmasker over het graasmasker en halster heen.


Gaan ze er dan niet juist onder door? De vliegen?
Beesten worden met het jaar agressiever. .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 17:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 16 [ 393 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen