[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:11

Is de ene klitteband dan hoger dan de andere?
Lijkt wel hetzelfde systeem? Iemand ervaring hiermee?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:23

Nee bucas en Horseware zijn 2 verschillende merken.
Het klittenband zit van Horseware hoger dan Bucas. Ik heb zelf Horseware dekens en van Bucas de Recuptex. Maar de Recuptex kan ik niet aan de voorkant van Rambo deken vast maken. Dus heb ik zelf het klittenband van de bucas eraf gehaald en hoger op de deken genaaid, dus nu kan ik de deken wel vast maken.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:53

Pff, vannacht de multi Stable op gehad, bleek te krap te zijn. Hij is gaan schuren op haar manenkam. Op zoek naar een andere onderdeken dus...

Vallen de selectdekens anders?
Laatst bijgewerkt door upendo op 23-10-17 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:57

Nog krapper.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:00

Hmmm.. Wat voor onderdekens (ruimer vallend) zijn er nog meer van Bucas? Niet meer toch?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:04

Paardlief wordt over 2.5 week geschoren, na mijn vakantie.

Alleen nog even bekijken hoeveel grams ik er op leg. Maar net 2 rambo duo's is dat absoluut geen probleem! :D

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:07

Ik heb gisteren geschoren en 200 opgelegd, paard staat hele dag buiten en nacht op stal

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:11

Ik had er deze week een multi stable en smartex rain op liggen en toen voelde ze pas warm aan..

Zondag wordt ze (deels) geschoren, twijfel een beetje wat ik er dan op moet gooien..

Heb nu de smartex rain, Amigo bravo 200 grams met hals, multi stable, smartex extra en trust 400 grams liggen.. Gedoe met die dingen.. :')

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:27

Het waait hier wel hard maar het was hier vanmiddag 17 graden...
Ik denk toch dat je dan moet oppassen dat je ze nog niet te dik gaat in pakken...

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:34

Ik had hier van de week 200 met gevoerde hals op geschoren maar vandaag alleen 100 gram deken zonder hals, was zo warm voor hem..

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:43

Wat een verschil hier in het topic wat betreft dikte van dekens! Elk paard is natuurlijk weer anders. Mijn fjord is afgelopen weekend geschoren en staat nu met een 100g op. Overdag buiten en 's nachts binnen. Een dikkere deken en ze smelt weg! Vorig jaar stond ze geschoren heel de winter onder 200g. Meer heeft ze echt niet nodig!

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:57

Nou jongens ik heb een deken besteld!

Ik scheer mijn 21 jarige haflinger niet omdat ze toch niet veel vacht aanmaakt ze heeft 1 jaar een deken opgehad (gekregen van de staleigenaar toendertijd)
Ze is veeeel ingevallen door haar kleine ezel wacht .... veulen, en omdat ze vorig jaar ook al ziekjes werd en nu ook al verkouden is toch maar een deken aan te schaffen.

Mijn keuze is gevallen op de 150 grams bucas anniversary deken! Heb maar 183 besteld hoop dat het past kan ik deze er gelijk opleggen? Ze voelt wel koud aan omdat ze niets heeft bij te zetten?

Iemand ervaring met dit deken?

Groetjes

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:41

Mijn enige ervaring met Bucas is dat ze te smal vallen voor de paarden die we nu hebben...

Ja lastig weer nu!
Ik wil eerdaags ook gaan scheren maar moet er even de tijd voor vinden, zal wel weekend worden...
Ik heb ze nu beide onder de ongevoerde rhino’s staan, die hebben een heel dun laagje er tussen maar zijn nog geen 50 of 100 grams.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:49

Sowieso heb je wel flinke verschillen van paard tot paard. Maar nu ik mijn beide paarden op verschillende stallen heb staan merk ik ook weer dat waar je paard staat ook een boel uitmaakt!

Ik heb mijn merrie hier aan huis staan en we wonen midden in het bos. Daardoor valt de invloed van de wind grotendeels weg. Mijn ruin staat nu op een pensionstal een stukje verderop en daar liggen de weilanden echt vol op de wind met weinig tot geen schuilmogelijkheden. Hierdoor dus veel meer wind en bovendien geen mogelijkheid om te schuilen bij regen.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:53

Hier nog steeds een 0 grams dekentje. Voelt ze enorm lekker warm onder. Denk ook niet dat het nodig is om haar te scheren, tenzij ze nu ineens veel vacht aan gaat maken. Ik hoop het niet. :+

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:01

Hier een verwassen 200 grams op liggen. Merk dat hij stukken beter in zijn vel en humeur is sinds die opligt. Merk dat hij sinds hij verhuisd is naar een boerderij met veel buiten en veel frissere stal hij echt wel moeite heeft. Snel moe en humeurig, vast in zijn lijf. Nu een weekje vrij gehad en dikkere deken op en hij is weer gezellig en zichzelf. Vond het ook mega overdreven deze al op te leggen maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:06

Drama temperatuur momenteel qua dekens.

Op stal is het ook echt warm dus nu een katoene dekentje op. Morgen 0 grams voor als er toch nog een buitje gaat vallen.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:08

Het is echt een drama inderdaad. Gisteravond was het super koud, dus 100 grams liner op gedaan, maar nu staat ze weer onder 0 grams.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:21

Hier gister avond door de kou der bot mesh deken + 100g staldeken opgelegd. Voelde ze vanmorgen goed onder maar door t miezer weer en 15gr der 50g bucas op gelegd. (Van 8 tot 6 buiten) Voelde ze net ook goed onder maar toch weer terug naar de mesh en staldeken ook omdat de nacht koeler is.

Gekke is als ik denk dat mijn paard net te warm staat voor het mooie dan loopt ze echt veel beter met werken. De bot deken maakt ook wel echt enorm verschil!

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:11

Hier teruggezet naar regendeken, zelfs onder 100 Gr voelde hij veel te warm.
En dat geschoren...

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:00

hier nog onder de 0 gram. eentje geschoren, een ouwetje van 22 niet geschoren. Beide dag en nacht buiten.
de oude had al tijdje traanogen, maar tot gisteren echt nog te warm hier voor een deken (afgelopen weekend was het nog bijna 20 graden hier)
Maar nu blijven ze op. zodra het onder de 10 graden gaat overdag gaan de 150 en 200 gramsen op. en vanaf daar naar gevoel van warmte.

Minisprout
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:10

Ik heb na lang wikken en wegen mijn Tinker toch maar geschoren (hij stond zelfs bezweet in de wei). Nu heb ik de afgelopen dagen een 0 grams regendeken opgedaan maar ook daar had hij het veel te warm mee. Vandaag staat hij zonder deken maar ik maak me toch zorgen als het gaat regenen of hij het niet te koud krijgt met zijn kortgeschoren velletje (moet helaas ook gewoon werken dus ik kan hem niet gaan redden als het toch mocht gaan regenen ;-)). Iemand een tip voor iets luchtigs dat hem toch beschermd?

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:52

Minisprout schreef:
Ik heb na lang wikken en wegen mijn Tinker toch maar geschoren (hij stond zelfs bezweet in de wei). Nu heb ik de afgelopen dagen een 0 grams regendeken opgedaan maar ook daar had hij het veel te warm mee. Vandaag staat hij zonder deken maar ik maak me toch zorgen als het gaat regenen of hij het niet te koud krijgt met zijn kortgeschoren velletje (moet helaas ook gewoon werken dus ik kan hem niet gaan redden als het toch mocht gaan regenen ;-)). Iemand een tip voor iets luchtigs dat hem toch beschermd?

Is je regendeken met of zonder fleece? Dunste/koudste optie na geen deken is een regendeken zonder fleece, de rest zal doorweekt worden door de regen en dat is het laatste wat je wilt...

Minisprout
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:54

Is je regendeken met of zonder fleece? Dunste/koudste optie na geen deken is een regendeken zonder fleece, de rest zal doorweekt worden door de regen en dat is het laatste wat je wilt...[/quote]

Zonder fleece (nylon voering). Ik ben een beetje ten einde raad.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:55

Een bucas sunshower/amigo aussie? Of de rambo summer series? dekens die een buitje kunnen hebben maar luchtiger zijn dan de normale regendekens.