[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:01

Nouvel schreef:
Ik heb een master besteld en die moet onderweg zijn, als ik ‘m gepast heb kan ik je iets vertellen over de maat!
Ik heb normaal 205 en die ook besteld.

Ik ben benieuwd naar je ervaring! :)

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:40

Ik heb ook net een master..Vind de pasvorm fijn,maar helaas voelde ik net dat hij was doorgelekt op de rug en bij de loopsplitten |( Baal echt altijd zo van dit soort dingen..

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:33

Maar gelukkig heb ik alweer een nieuwe :)) Top service!

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:16

vaaleriee schreef:
Ik zit er over te denken om een Master deken aan te schaffen. De huidige regendeken van mijn paard heeft het opgegeven en ik kwam op Hypostore de 0 grams Master tegen. Nu lees ik op de website en op Bokt meerdere berichten dat de dekens groot vallen maar een medewerker van Hypostore zegt juist dat ze op de maat vallen.

Van Amigo heeft mijn paard een 6'6 wat met 198 overeen komt. Zouden jullie dan een 195 of een 205 van de Master aanschaffen? Als de deken echt ruim valt, zou een 195 groot genoeg moeten zijn. Twijfel twijfel...


Ik heb beide dekens die je noemt, heb alleen geen fotos van de Amigo maar wel van een 198cm Rhino (dus ook horsewear). De master valt iets langer achter, ook als die vooraan op zn strakst zit is mijn ervaring. Hier beide dekens naast elkaar, master maat 195 en Rhino maat 198;

Afbeelding


Afbeelding


Balen dat ie doorgelekt is! Die van mij heeft afgelopen dagen gelukkig geen druppel doorgelaten.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:52

Bedankt voor het delen XladyX Handig om beide dekens naast elkaar te zien :)

De master lijkt wel wat strak bij de schoft en billen. Is dat ook zo of lijkt het door de manier waarop je paard staat?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:33

Mondy, ik berg ze ook zo op. Werkt prima maar dubbelvouwen na vacuum trekken gaat niet. Wordt zo stijf als een plank. Zorg ook dat je de deken zo vlak mogelijk in de zak doet zodat je ze naderhand beter kunt stapelen. Ik gebruik diverse maten zakken. De dekens moeten er 'ongeplet' in passen anders krijg je de zak niet dicht. Ik ga er meestal eerst even bovenop zitten zodat meeste lucht er al uit is.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:38

Welke deken vinden jullie fijner;

Rambo Original of Rhino Original?

Ik ben voor volgend jaar aan het inventariseren om een 200 grams Horseware outdoor aan te schaffen. Dit ook vanwege mijn Horseware liners.
Ik overweeg een Rhino. Vanwege de prijs. Ik heb nu een Rambo Original 0 grams. Maar zijn een weer duurder dan de Rhino.
Dus ben even benieuwd naar mensen die ervaring hebben met beide dekens.

Past de Rhino hals misschien op de Rambo ?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:59

Ik vind de nieuwere Rhino’s zo raar groot vallen...
Mijn lusitano heeft van Rambo 6.9 en van de oude Rhino ook, die zit wel ietsje ruimer dan de Rambo, maar in het nieuwe model Rhino 6.9 zwemt hij weg en de 6.6 zit netjes.
Zal even een foto zoeken...

Rambo 6.9

Afbeelding

Rhino 6.6

Afbeelding

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:24

En de kwaliteit van de dekens?

Ziet er iig wel comfortabel uit.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:27

Ik vind zelf Rambo heel fijn, vallen mooi ruim om het lijf heen, wat hoger om de schouders/op de hals en een flinke staartflap.
Buitenstof is heel stevig.
En ik vind de lange klittenband aansluitingen voor de hals ook fijner dan die kleintjes.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:39

Rhino dus geen aanrader?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:39

Mijn haf krijgt alleen van die Bucas dekens met dat fleece een ruwere vacht. Doordat z’n vacht langer wordt.

Vooral aan zeikant van z’n achterbenen.

Is dat herkenbaar

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:47

Roos_M schreef:
Rhino dus geen aanrader?


Ligt aan je paard denk ook, kwestie van proberen...

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:51

@plutolover, dat zie je vaker met een voering of een fleecevoering. Als een paard zijn haren omhoog zet, omdat hij het warm of koud heeft, gaan de haren door de stof heen en door bewegen, schuren en breken ze een beetje af.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:51

Nouvel schreef:
Ik vind zelf Rambo heel fijn, vallen mooi ruim om het lijf heen, wat hoger om de schouders/op de hals en een flinke staartflap.
Buitenstof is heel stevig.
En ik vind de lange klittenband aansluitingen voor de hals ook fijner dan die kleintjes.

Rhino heeft ook lange :j je hebt 2 modellen. Met kleintjes en de lange aansluitingen die rambo ook heeft.

Rambo heeft overigens ook beide.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:22

plutolover schreef:
Mijn haf krijgt alleen van die Bucas dekens met dat fleece een ruwere vacht. Doordat z’n vacht langer wordt.

Vooral aan zeikant van z’n achterbenen.

Is dat herkenbaar


Bij het oude type smartex en power zonder magneetsluiting kreeg me paard ook schuurplekken.
Ik heb nu een nieuw type smartex mrt magneetsluiting en totaal geen problemen

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:05

De master zal ik in 195 bestellen, ik heb 205 besteld omdat mijn merrie tussen 195 en 205 zit maar die was echt te lang. Helaas paste hij hier niet bij de hals.

Deze week is mijn Rambo en die van een stalgenoot gesloopt (mijne nog verder dan hij al was). Heb nu maar op een Renco gereageerd op marktplaats.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:59

Ik heb de nieuwe smartex.

Hij schuurt z’n staart ook beetje.. meestal betekend het dat hij t warm heeft.. maar wil hek nu echt niet weer scheren. Kan de onderdeken wel afhalen. Maar dan staat die alleen onder de smartex

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:11

Roos_M schreef:
Rhino dus geen aanrader?

Ik zou niet weten waarom niet. Mijn merrie staat er al jaren prima onder. Rambo bestaat niet in haar maat, vandaar de keuze voor Rhino.

Hier een nieuwe Smartex, mijn paard krijgt er ook een rare plek van, op z'n ene heup. Net of hij daar een haarwervel heeft gekregen. De deken schuift ook wat naar die kant. Dat komt door het liggen, hij ligt altijd op die kant van z'n pens. Dat is wel een nadeel van een deken met ruwere onderkant. Maar ik vind het tot op heden de voordelen groter.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:28

Dank voor je reactie!
Neem de Rhino zeker mee in overweging!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:49

Je moet eigenlijk gewoon even een en ander passen om te zien wat op jouw paard het fijnst ligt

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:01

Voor de mensen die naar master vroegen: maat 195 bij me paard (normaal bucas 6.6 198) dekens zijn weer weg ivm schuurplekken en niet mooi passen
150 grams:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0 grams:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:33

vaaleriee schreef:
Bedankt voor het delen XladyX Handig om beide dekens naast elkaar te zien :)

De master lijkt wel wat strak bij de schoft en billen. Is dat ook zo of lijkt het door de manier waarop je paard staat?


Ik had het tweede deel van je bericht helemaal niet gezien haha. Ik denk dat het vertekend, er zit nog een onderdeken onder waardoor er minder vouwen in vallen. Hij zit absoluut niet strak bij de schoft of kont.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:03

Zijn er meer merken met een V-sluiting zoals de Horseware dekens? Zulke sluitingen zijn voor mij echt DE oplossing tegen schuurplekken.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:32

Sjira schreef:
Zijn er meer merken met een V-sluiting zoals de Horseware dekens? Zulke sluitingen zijn voor mij echt DE oplossing tegen schuurplekken.


Volgens mij zat er een pattent op, maar die verloopt, daarom heeft horseware nu een nieuwe voorsluiting gepattenteerd. Die met de disc.
Dus op het moment zijn er volgens mij geen andere merken met een v-sluiting, maar die zullen er echt wel aan gaan komen.