[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21862
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:26

Irish hier ook tevreden over. Valt niet groot. Gewoon zelfde als horseware.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:54

Helaas heb ik dus geen deken van horseware om het mee te vergelijken! Enkel dekens van premiere met een geheel andere pasvorm. Ik heb inmiddels gewoon op de gok de 105/137 bestelt, we gaan het zien

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:24

Mijn paard houdt amper manen over (voor de schoft, dus echt onder de hals) sinds hij de bucas smartex extra op heeft ipv power turnout light. Zijn er hier meer mensen met de ervaring dat halzen met een dikkere voering hier eerder voor zorgen? De smartex is ook een maat groter en vind ik zelf op het oog beter passen, maar twijfel nu of het aan de maat ligt of aan de voering...

Muze
Berichten: 5341
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:03

Wat doen jullie eigenlijk met kapotte dekens?
Mijne heeft wat gaatjes jn de irish. Na een hap van kudde genoot, een soort winkelhaak.
Twijfel of ik dat nog zal laten maken.. geen idee of dat goed kan? ( zijn kleine plekken, Max 10 cm scheur)

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:17

Muze schreef:
Wat doen jullie eigenlijk met kapotte dekens?
Mijne heeft wat gaatjes jn de irish. Na een hap van kudde genoot, een soort winkelhaak.
Twijfel of ik dat nog zal laten maken.. geen idee of dat goed kan? ( zijn kleine plekken, Max 10 cm scheur)


Ik laat ze vaak maken bij een zadelmaker bij ons in de buurt. Die repareert naast tuigage ook dekens.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:13

Ik had een sloper in de kudde. Heb het altijd zelf gemaakt, ook de redelijk grote plekken. Eerst stikken, en dan speciaal spul erover (weet de naam niet meer, zal eens googlen). Heb er nooit problemen mee gehad, koste elke x best wat tijd maar anders had ik een goudpot moeten hebben.

Edit, volgens mij rambo stormsure

Muze
Berichten: 5341
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:20

Ah dat zoek ik Ff op.
Maar Zon dikke deken onder de normale naaimachine ja?

Minoes, Hollander soms? Is dat duur?

Bagheera_206

Berichten: 25923
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:28

Volgens mij kun je reparatie setjes kopen van Bucas en Horsware en dan zelf plakken.


Nouvel

Berichten: 28585
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:57


Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:15

Muze schreef:
Ah dat zoek ik Ff op.
Maar Zon dikke deken onder de normale naaimachine ja?

Minoes, Hollander soms? Is dat duur?


Nee ik deed dat met de hand. Gewoon naald en draad omdat je niet door de onderlaag wil en alleen het bovenste wil (dat deed ik tenminste). Ik was er best handig in op een gegeven moment :D

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:45

Muze schreef:
Ah dat zoek ik Ff op.
Maar Zon dikke deken onder de normale naaimachine ja?

Minoes, Hollander soms? Is dat duur?


Klopt! Nee valt heel erg mee, vaak zo'n 5 a 10 euro.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:41

Nog een vraag, kan helaas geen rhino wug met snelle levertijd voor mijn shetlander vinden.. iemand ervaring met Kramer dekens? Hoe vallen die? Ik zie alleen bovenlengte, vind hun maattabel erg summier

Bagheera_206

Berichten: 25923
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:48

Dat is vervelend! Heeft Horseware nog steeds issues met productie/levering door corona? -O-

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:56

Wanneer doen jullie bij jullie paarden een nek stuk op? Ik zag dat het nu toch wel koud begint te worden dus twijfel toch of ik niet nog een nek erbij zal aanschaffen...

RianneH

Berichten: 28290
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:07

Bij regen tegen inregenen, ik gebruik de nek niet echt bij koude. Is je paard geschoren?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:16

RianneH schreef:
Bij regen tegen inregenen, ik gebruik de nek niet echt bij koude. Is je paard geschoren?


Nee die van mij is gewoon ongeschoren

RianneH

Berichten: 28290
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:22

Hier ook ongeschoren, en alleen in gebruik met regen dus. Voor vannacht en vandaag was er iets van neerslag voorspelt, wel heel weinig maar wisselvallig. Heb er daarom voor gekozen de halve hals met onderdeken om te doen, zodat ze niet de hele dag onnodig ingepakt staat, maar ook niet inregent mocht het wel gaan regenen. Soms is het even puzzelen :\

Nouvel

Berichten: 28585
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:23

Geschoren paard bij heel koud weer, koude wind en regen, ongeschoren eigenlijk alleen bij flinke regen.
Staan hier nu beide met de halzen eraan.

Sintara

Berichten: 7501
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:35

Ik had ervoor gekozen om geen hals of andere aanpassingen te doen gister, want toen zeiden ze nog dat het droog bleef. Uiteindelijk heeft het de hele nacht gemotregent.. Had ik dat geweten dan had ik wel de hals erop gedaan.
Ik vind het ook nog net niet koud genoeg om haar haar 200 grams met halve hals op te doen. Pas als het overdag ook vriest of 's nachts een stuk dieper vriest waarschijnlijk..

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:08

Ik heb zojuist de bucas irish turnout binnengekregen, ik kan vanavond pas passen maar vrees toch echt dat die te groot is..

Daarnaast schrok ik even hoe ver de buiksingels naar voren liggen op de deken! Mijn bucas smartex had nog het oude singelsysteem.. is dit een bekent probleem (ponymaat) of wellicht een productiefout?

Bagheera_206

Berichten: 25923
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:37

Als het goed is komt morgen mijn Airmax liner binnen. Als het zo fris blijft die mss binnenkort even onder de 0 gram doen.

Icelandshet schreef:
Ik heb zojuist de bucas irish turnout binnengekregen, ik kan vanavond pas passen maar vrees toch echt dat die te groot is..

Daarnaast schrok ik even hoe ver de buiksingels naar voren liggen op de deken! Mijn bucas smartex had nog het oude singelsysteem.. is dit een bekent probleem (ponymaat) of wellicht een productiefout?


En past het?

HorseTimeXL schreef:
Wanneer doen jullie bij jullie paarden een nek stuk op? Ik zag dat het nu toch wel koud begint te worden dus twijfel toch of ik niet nog een nek erbij zal aanschaffen...


Paardlief staat al 28 jaar zonder dekens en pas sinds dit najaar met regen/wind onder 0 grams regendeken. Normaal scheer ik altijd een streep onder de manen, maar sinds vorige winter niet meer gedaan. Denk dat voorlopig nog even alleen een dekentje prima is voor haar.

Zie best veel oproepjes voor halsstuk. Denk zo maar dat Horseware nog niet van de problemen af is. -O- Wilde je kopen voor Bucas of HW?

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:26

Nee helaas! Deken pastte bij de shouders naar was in lengte echt een paar maten te groot, ik heb nu de Rhino wug lite pony besteld, hopen op meer geluk!

Bagheera_206

Berichten: 25923
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:41

Icelandshet schreef:
Nee helaas! Deken pastte bij de shouders naar was in lengte echt een paar maten te groot, ik heb nu de Rhino wug lite pony besteld, hopen op meer geluk!


Dat is balen zeg! Ik hoop dat je de Rhino snel binnen hebt. Was hij op voorraad?

Hoe gaat het inmiddels met jouw IJslander? Nog steeds blij met je HH Thor?

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:21

Bagheera_206 schreef:
Icelandshet schreef:
Nee helaas! Deken pastte bij de shouders naar was in lengte echt een paar maten te groot, ik heb nu de Rhino wug lite pony besteld, hopen op meer geluk!


Dat is balen zeg! Ik hoop dat je de Rhino snel binnen hebt. Was hij op voorraad?

Hoe gaat het inmiddels met jouw IJslander? Nog steeds blij met je HH Thor?


Ja gelukkig wel!

Helaas is mijn ijslander in April 2020 overleden door progressief kanker.. tot zijn laatste dag heeft hij zeer gelukkig onder de HH thor gestaan :)

Bagheera_206

Berichten: 25923
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:27

He gadsie! Dat wist ik niet. Sorry! Gecondoleerd en sterkte met jouw verlies. :knuffel: